Dziś imieniny obchodzą: Kinga, Krystyna, Olga, Michalina

w roku szkolnym 2014/2015

UWAGA!

Szczegółowy wykaz podręczników

w rozszerzonej treści newsa – CZYTAJ WIĘCEJ ...

Ach… Co to był za wspaniały ślub…

Z radością informujemy, iż jedna z naszych koleżanek z Grona Pedagogicznego – Pani Anna Borzęcka w sobotę 14 czerwca 2014 roku zmieniła stan cywilny. Szczęśliwym wybrankiem jej serca został Pan Hubert Leszczyński.

Młodej Parze życzymy wszystkiego najlepszego, aby ich nowa droga życia była jak autostrada.

Sto lat! Sto lat! Niech żyją, żyją nam!

Zakończenie roku szkolnego 2013-2014 w ZSO w Kroczewie

czwartek – 26 czerwca 2014 r. o godz. 9.00 w kościele parafialnym w Kroczewie zostanie odprawiona uroczysta Msza św. na zakończenie roku szkolnego i katechetycznego.

Natomiast w piątek – 27 czerwca 2014 r. o godz. 9.00 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Kroczewie odbędzie się uroczystość zakończenia roku szkolnego 2013-2014 oraz wręczenie świadectw dla uczniów szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum.

Na Mszę św. oraz na uroczystość zakończenia roku szkolnego serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów, nauczycieli, wychowawców i pracowników Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. Jana Pawła II w Kroczewie. Słowa zaproszenia kierujemy równeż pod adresem wszystkich rodziców i opiekunów naszych uczniów.

Festiwal Truskawki - Załuski 2014

W sobotę, 28 czerwca 2014 roku na boisku sportowym w Karolinowie odbędzie się zorganizowany przez Wójta Gminy Załuski kolejny Festiwal Truskawki. Imprezę plenerową poprowadzą pan Ryszard Nowaczewski i Joanna Ewa Zaniewicz.

W programie występy artystyczne uczniowie szkół z terenu Gminy Załuski. Przewidziano także liczne atrakcje dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Oprócz tego będziemy mogli wziąć udział w koncercie zespołu WIECZNIE MŁODZI, zespołu ALE BABKI oraz orkiestry dętej OSP Gozdowo pod dyrekcją Edwarda Wielgóckiego.

Gwiazdą wieczoru będzie Sławomir Arkadiusz Świerzyński – polski piosenkarz, lider i wokalista zespołu BAYER FULL. Pokaz sztucznych ogni zakończy tegoroczny Festiwal Truskawki Załuski 2014.,

Zobacz:  Szczegółowy plan Festiwalu Truskawki Załuski 2014

Rozstrzygnięcie konkursu na Proekologiczną Książkę Kucharską

W czerwcu 2014 roku wręczyliśmy nagrody za konkursy plastyczne zorganizowane w naszej szkole.

Jednym z nich był konkurs na „PROEKOLOGICZNĄ KSIĄŻKĘ KUCHARSKĄ”.

Wyniki konkursu plastycznego o kulinarnych znamionach przedstawiają się następująco:

I miejsce – Alicja Oliszewska z klasy VI

II miejsce – Paweł Jabłecki z klasy I

III miejsce – Dominika Piekut z klasy IV

Wyróżnienia: Aleksandra Ziółkowska z klasa I i Małgorzata Jabłecka z klasy 0.

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Szkolne obchody Święta Wolnych Książek

We wtorek 17 czerwca 2014r. po raz 11 odbyły się obchody Ogólnopolskiego Święta Wolnych Książek.

Jak uwolnić książki? Sposoby są dwa. Pierwszy, tradycyjny, to zostawienie jej gdzie popadnie np. autobus, ławka w parku, parapet w szkole lub w sklepie. Każde miejsce jest dobre. Drugi sposób polega na zarejestrowaniu się na stronie internetowej bookcrossing.pl i wpisaniu książki do bazy. I tak książka rozpoczyna swoją podróż.

Akcja uwalniania książek wyzwala pokłady dobrych emocji i postaw: bezinteresowność, potrzebę dzielenia się, szacunek dla książki jako przedmiotu i treści. Co ważne – jest to pomysł zupełnie neutralny ideowo i politycznie. Z bookcrossingiem związane są też takie akcje jak: „Drugie życie książki”, „Odjazdowy bibliotekarz” czy „Uwolnić książki dla malucha”.

W naszej szkole uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej przygotowali z tej okazji teatrzyk pt. „Kłótnia Wróżek”. Zaproszeni goście – pani Dyrektor, wychowawcy i najmłodsi uczniowie, czyli klasy 0 i klasy I – mieli okazję uczestniczyć w bardzo ciekawym przedstawieniu. Pierwszokasiści zostali uroczyście przyjęci do grona czytelników biblioteki szkolnej.

Nad całością przedsięwzięcia czuwała pani Barbara Dobczyńska, opiekun biblioteki szkolnej.

Byliśmy w pięknym Płocku

Ostatnią, piękną sobotę maja (tj. 31 maja 2014r.) grupa uczniów z naszej szkoły spędziła w Płocku pod opieką ks. Pawła Grąbczewskiego i pani katechetki Anny Duczman. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wyższego Seminarium Duchownego, gdzie dzieci z wielkim zainteresowaniem poznawały miejsce nauki i zamieszkania przyszłych kapłanów. W gablotach umieszczonych na jednym z korytarzy seminaryjnego gmachu dzieci odnalazły zdjęcia znanych im kapłanów.

Następnie udaliśmy się do płockiego ZOO, gdzie z radością podziwialiśmy piekne i zadziwiające zwierzęta, ptaki, gady i owady. Radości było mnóstwo. Trochę zmęczeni, choć z zapałem udaliśmy do prastarej katedry witającej nas z Tumskiego Wzgórza. Spacerując wokól katedry podziwialiśmy piekną panoramę miasta i uroki opasującej Płock Wisły. Zwiedzanie zakończyliśmy w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia na Starym Rynku. W dobrych natrojach, pełni wrażeń wrółciliśmy planując po wakacjach kolejny wyjazd.

Akcja charytatywna dla rodziny ucznia naszej szkoły

UWAGA – UWAGA – UWAGA – UWAGA

W WYNIKU ZDARZENIA LOSOWEGO

ZBIERANE SĄ ARTYKUŁY SPOŻYWCZE

ORAZ ARTYKUŁY PRZEMYSŁOWE

(odzież, pościel, podstawowe wyposażenie gospodarstwa domowego)

DLA RODZINY UCZNIA NASZEJ SZKOŁY

Osoby chętne z darowiznami prosimy o zgłaszanie się do pani Anny Morawskiej i pani Małgorzaty Jakubowskiej.

Zielona szkoła

W dniach 2-5 czerwca 2014r. uczniowie klasy V i VI wzięli udział w Zielonej Szkole. Pojechało 10 osób z klasy V i 7 osób  z klasy VI. Opiekunami grupy byli pani Małgorzata Jakubowska oraz pani Anna Morawska. Spędziliśmy miło i aktywnie czas w ośrodku agroturystycznym „KOZIOŁEK” przy stajni „Cavaletto” w Gawłowie.

Podczas pobytu poznaliśmy życie i zwyczaje koni oraz pobieraliśmy nauki jazdy konnej. Mieliśmy możliwość nakarmienia i wprowadzenia wybranego konia do jego boksu. Z niektórymi bardzo się zżyliśmy, a naszym ulubieńcem został Granat.

Byliśmy zakwaterowani w dobrze wyposażonym ośrodku z pysznym wyżywieniem. Czekało nas wiele atrakcji, m.in. wyjazd wozem do lasu i nad rzekę, ognisko, dyskoteka, bilard, mini siłownia, tenis stołowy oraz plac zabaw.

Bardzo nam się podobało. Z przyjemnością tu jeszcze kiedyś wrócimy. Nasze wspaniałe wrażenia ukazuja zdjęcia, zreszta sami zobaczcie…

Finał quizu historycznego „III RP - polityka, sport, kultura”

W środę 4 czerwca 2014r. nasza szkoła przyłączyła się do ogólnopolskich obchodów Święta Wolności, czyli 25. rocznicy pierwszych częściowo wolnych wyborów do polskiego parlamentu. Z tej okazji zorganizowany został quiz historyczny pod nazwą „III RP- polityka, sport, kultura”. Jego tematyka dotyczyła ostatnich 25 lat historii naszego kraju.

Podczas quizu zaprezentowali się uczniowie każdej z klas Publicznego Gimnazjum. Na podstawie wyników kwalifikacji, wytypowane zostały „trójki klasowe”, które w kilku konkurencjach miały za zadanie zmierzyć się z przeciwnikami z innych klas.

Do ścisłego finału zakwalifikowali się przedstawiciele klasy II B (Dawid Jaworski, Piotr Smoliński, Patrycja Podgórska) oraz klasy III B  (Rafał Błaszczak, Adam Czachorowski, Sławek Roguski). Zwycięzcami okazali się gimnazjaliści z klasy trzeciej, którzy udowodnili, że znają się doskonale nie tylko na polskim filmie, ale również na sporcie i polityce.

Quiz przebiegał w atmosferze zaciętej rywalizacji pomiędzy drużynami, ale również na twarzach widzów widać było skupienie i zaangażowanie w próby samodzielnego rozwiązywania konkursowych zadań. Jedynym smutnym faktem jest, że klasa III B niebawem opuści mury naszej szkoły i ich przeciwnicy nie będą mieli już okazji na rewanż.

Wycieczka szkolna do Wrocławia i okolic

W dniach 27-30 maja 2014r. uczniowie Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Kroczewie wraz z opiekunami: panią Anetą Ziółkowską, panią Anią Klimczewską i panią Mariolą Zarzyńską, przebywali na wycieczce krajoznawczej we Wrocławiu i okolicach.

Wyjechaliśmy spod szkoły o godzinie 6.00 i po ok. siedmiu godzinach podróży dotarliśmy do Wrocławia, gdzie na początek obejrzeliśmy Panoramę Racławicką autorstwa J. Styki i W. Kossaka a następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który opowiedział nam o kilku ciekawych miejscach we Wrocławiu. Pokazał nam Ostrów Tumski i Stare Miasto a także pokazał nam jak i gdzie szukać krasnali – dobrych duchów Wrocławia. Wieczorem dotarliśmy do Karpacza – miejsca naszego noclegu.

Drugiego dnia wycieczki ze względu na pogodę, musieliśmy nieco zmodyfikować nasz plan zwiedzania. Przewodnik, z którym spotkaliśmy się tuż po śniadaniu również uznał, że ze względów bezpieczeństwa wyprawa na Śnieżkę nie jest możliwa. Zobaczyliśmy Świątynię Wang- drewniany kościół z XII w. a następnie obejrzeliśmy muzeum zabawek w Karpaczu (niektóre z nich były bardzo stare ale bardzo piękne i pomysłowe). Zwiedziliśmy także Sztolnie w Kowarach- dawną kopalnię uranu i kamieni.

Trzeciego dnia pośniadaniu wyjechaliśmy do Czech do Skalnego Miasta Adrspach. Mogliśmy tam podziwiać formy skalne zbudowane z piaskowca płytowego malowniczo i wspaniale wyrzeźbione przez naturę. Monumentalne, 100 metrowe skalne ściany, zachwycały soją wyniosłością i różnorodnością. Szukaliśmy ukrytych w formach skalnych „Fotelu Babuni”, głowy słonia, małpy czy wielbłąda. Zobaczyliśmy tutaj również skalny wodospad, piękne szmaragdowe jezioro starej piaskarni otoczone różnobarwną roślinnością.

Ostatniego dnia po śniadaniu, w drodze powrotnej do domy zwiedziliśmy prześliczny zamek Książ, zbudowany na murach dawnego zamku piastowskiego Bolka I. Położony na lewym wzgórzu nad przełomem Pełcznicy w południowo-wschodniej części Książańskiego Parku Krajobrazowego, położonego na pograniczu dwóch odmiennych makroregionów fizyczno-geograficznych: Przedgórza Sudeckiego i Sudetów Środkowych.

Pierwsze prawo jazdy naszych uczniów

Dnia 29 maja 2014r. dziedziniec naszej szkoły zamienił się w miasteczko ruchu drogowego. Uprawnieni uczniowie zdawali egzamin na kartę rowerową. Testy składające się z 20 pytań (w opinii zdających – trudnych) zaliczyło 17 osób na 24 przystępujących do egzaminu. Doskonale wypadła część praktyczna. Zaliczyły ją wszystkie dzieci. Tym dzieciom, którym za pierwszym razem się nie udało, będą mieli okazję przystapić do egzaminu poprawkowego. Egzamin przeprowadzili – pani Anna Morawska, pani Anna Borzęcka i pan Sławomir Skowyrski.

Pierwsze w życiu prawo jazdy otrzymują: Łukasz Skowyrski, Dominika Piekut, Katarzyna Smardzewska, Jakub Kańkowski, Patryk Dobczyński, Michał Błaszczak, Weronika Dobczyńska, Michał Żebrowski, Dominika Jakubowska, Jan Rykowski, Krzysztof Kańkowski, Piotr Kornatowski, Maciej Smoliński, Katarzyna Długołęcka, Janusz Fronczak, Wiktoria Roguska, Klaudia Boguś.

Dziękczynny rajd rowerowy po gminie Załuski

W sobotę 24 maja 2014r. miało miejsce niepowtarzalne wydarzenie. Proboszcz parafii pw. Św. Jana Chrzciciela w Kroczewie ksiądz Henryk Szwajkowski i Wójt Gminy Załuski Romuald Woźniak zorganizowali RAJD ROWEROWY PO GMINIE ZAŁUSKI w ramach dziękczynienia za kanonizację Papieża Jana Pawła II – patrona naszej szkoły.

O godz. 9.00 z parkingu przy kościele w Kroczewie na szlak wyruszyło ponad 100 cyklistów, wśród których liczną grupę stanowili uczniowie naszej szkoły noszącej imię Wielkiego Polaka – Św. Jana Pawła II. Trasa wyprawy liczyła ok. 23 km i wiodła przez Złotopolice, Kamienicę, Zdunowo, Załuski, Falbogi Wielkie, Wojny i Sobole do Kroczewa – miejsca startu i mety zarazem. Na uczestników czekały liczne atrakcje i nagrody, np. konkursy jazdy rowerem po torze przeszkód na czas, nabożeństwo majowe w kościele w Kamienicy zakończone konkursem wiedzy o papieżu Janie Pawle II czy grill, napoje oraz ciasto w Załuskach przy gminie.

Nad bezpieczeństwem rowerowych zmagań po asfaltowych nawierzchniach czuwali strażacy z OSP w Kroczewie oraz służba techniczna i medyczna. Uczestnicy rajdu bezpiecznie i w szampańskich nastrojach dotarli na metę ok. godz. 14.00 pytając organizatorów, kiedy zorganizują następną taką imprezę rodzinną.

Zaproszenie na Dzień Dziecka

W niedzielę 1 czerwca 2014r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Kroczewie w godz. 15.00-18.00 odbędzie się zorganizowany przez Radę Rodziców wraz z Nauczycielami DZIEŃ DZIECKA.

W programie przewidziano:

– zabawy i gry ruchowe
– malowanie twarzy i konkursy z nagrodami
– poczęstunek

Wszystkich uczniów z naszego gimnazjum zapraszamy na dyskotekę w godz. 18.00-21.00.

Spotkanie integracyjne z uczniami szkoły podstawowej w Kamienicy

We wtorek 20 maja 2014r. w naszej szkole odbyło się spotkanie integracyjne klas VI ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kroczewie z uczniami ze Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Kamienicy.

Goście zapoznali się z ofertą naszej szkoły przedstawioną na prezentacji multimedialnej i omówioną przez panią wicedyrektor Agnieszkę Dąbrowską.

Po prezentacji uczniowie mogli się lepiej poznać przy poczęstunku przygotowanym przez naszych uczniów. Następnie uczniowie przeszli na salę gimnastyczną, gdzie rozegrano mecze siatkówki i piłki nożnej przy bardzo gorącym dopingu. W trakcie spotkania nawiązały się przyjaźnie, które – jak mamy nadzieję – będą rozwijane od września 2014 roku.

Ostatnio dodane publikacje
17.09.2013r. | Statut ZSO nr 1 w Kroczewie
Nowy Statut ZSO nr 1 w Kroczewie

25.06.2013r. | Regulaminy wewnątrzszkolne
Procedura przetwarzania danych osobowych uczniów

20.04.2013r. | Regulaminy wewnątrzszkolne
Procedura postępowania w sytuacji zaistnienia wypadku ucznia

Poprzednia strona internetowa naszej szkoły
Archiwalna strona ZSO w Kroczewie
Do przemyślenia
3.06.1991r.
Nie ma więzi, która by ściślej wiązała osoby, niż więź małżeńska i rodzinna.