OSTATNIA AKTUALIZACJA: 24.03.2020, GODZ. 10:30
Klasa I
Czwartek 19.03.2020
Język polski
Czytanka str. 48-49
Do zeszytu napisać wyrazy z „ż”
Matematyka
Str. 52-53
Plastyka
Narysuj na kartce A4 wóz strażacki
Język angielski
Załącznik powtórzenie słówek z unitu 3- my toys (pobierz TUTAJ)
Piątek 20.03.2020
Język polski
czytać str50 przepisac 4 linijki podkreślić wyrazy z" ż"
Matematyka
wytnij karty str 55 włóż do koperty
w zeszycie- ułóż z kart 10 działań i zapisz
np. 4+6=
Poniedziałek 23.03.2020
Matematyka
Ułóż 10 przykładów z kart i zapisz je w zeszycie
Język polski
Mamy „Ż” i „RZ” czytamy je tak samo.
Uczymy się czytać czytankę ze strony 52
W zeszycie piszemy ćwiczenie str. 53
Uwaga!! Karta pracy z załącznika do pobrania TUTAJ. Wykonujemy strony 1-3 (kartki 8U)
Język angielski
Klasa I
Lekcja 1.
Przepisać słówka z podręcznika do zeszytu (ćw. 2/str 44 i ćwicz 3/str 45) z polskimi odpowiednikami i zapamiętać je 😊 można napisać więcej niż 1 raz, żeby zapamiętać pisownię.
living room- salon
Na kartce A4 narysuj dom (jak w ćw. 4/ str. 45) z podręcznika. Napisz jaki to pokój (tylko te 4 z ćw. 2/ str 45). Następnie proszę projekt podpisać i wysłać na adres : aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie (zdjęciem) 509 751 491 W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.
Lekcja 2
W ćwiczeniu: ćw. 1 i 2 str.44
Ćw. 4/str. 45
Ćwicz. 1 i 2 str. 81
UWAGA!!!
Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są dodatkowe ćwiczenia do każdego unitu. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.
Wtorek 24 marca
Język polski
przepisać po 3 razy wyrazy z czytanki str. 54 i 55
Matematyka
w podręczniku str 57 i 58
Środa 25 marca 2020r.
Język polski
ćwiczenia str54 ćwiczenie 1 napisz w ćwiczeniu
ćwiczenie 2 napisz 3 wyrazy w zeszycie i obok wykonaj rysunek
Matematyka
str. 59 i 60 zadania wykonaj w ćwiczeniu
Czyta codziennie tekst wybranej czytanki do poduszki
Klasa II
Język angielski
Lekcja 1
Książka str. 43 ćwiczenie 18 ( przepisać do zeszytu zdania i napisać kto to mówi.)
Przykład: I haven’t got legs but I can climb. – A SNAKE
Z ćwiczenia: ćwicz. 12/str. 39,
Ćwicz. 13 i 14 /str. 40
Lekcja 2
Z ćwiczenia: ćwiczenie 15/str. 41
Z podręcznika: wypisać w zeszycie słownictwo ze strony 44 (ćwicz. 2) z polskimi odpowiednikami i zapamiętać słówka😊
bread-chleb
Napisać zdania: I like bread. (jak lubimy) lub I don’t like bread. (jak nie lubimy) i tak z pozostałymi produktami z ćwiczenia.
W ćwiczeniu : ćwicz. 1 i 2 /str. 42
Bardzo proszę o przesłanie projektu z ubiegłego tygodnia. Może być zdjęcie na adres: aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie 509 751 491. W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.
UWAGA!!!
Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są dodatkowe ćwiczenia do każdego unitu. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.
Klasa III
Język angielski
Lekcja 1
Z podręcznika str. 42 ćw. 15 przeczytaj, przetłumacz i przepisz nowe słowa do zeszytu.
Z ćwiczeń: ćw.13 i 14 str.40
Załącznik od wychowawcy.
Bardzo proszę o przesłanie projektu z ubiegłego tygodnia. Może być zdjęcie na adres: aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie 509 751 491. W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.
UWAGA!!!
Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są dodatkowe ćwiczenia do każdego unitu. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.
Lekcja 2
Przepisać słówkaz podręcznika (str 46) do zeszytu z polskimi odpowiednikami.
Go camping- biwakować
Napisz zdania wg przykładu: I go hiking and camping.
Do zeszytu z podręcznika ćw. 4/str. 45 napisz, który obrazek przedstawia tę czynność.
Z ćwiczenia ćw. 1 i 2/ str. 42
Klasa IV
Język angielski
Lekcja 1
- Czytamy tekst „Thank you Superdug” str.70
- Do zeszytu ćw. 3/str. 70, ćw. 4 i 5 /str.71
Uwaga!!! w ćwiczeniu 5 pamiętamy o zaimkach (Tom and Susan= they
Superdug= he…) oraz ćw. 6/ str 71
- Z ćwiczenia ćw. 1,2,3,4,5 str. 44
UWAGA!!!
Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są dodatkowe ćwiczenia do każdego unitu. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.
Lekcja 2
- Przeczytać i przetłumaczyć tekst „Let’s do something fun”, wypisać nieznane słowa i podać polskie znaczenie (str.75)
- Przepisać tabelkę str.72 (fioletowa- z polskim znaczeniem str.75)
- W zeszycie pisemnie ćw. 3/str 72 i ćw. 6/str 72 (zaproponuj coś i odpowiedz wg przykładu- 3 przykłady dowolne)
- Z ćwiczeń: ćw. 1,2,3,4,5 /str.45
Lekcja 3
- Przeczytać ze zrozumieniem tekst ze str 73 i dopasuj tytuł do paragrafów. Ćwiczenie 2/str73 (NIE PRZEPISUJ ZDAŃ tylko 1-a 2-b itd.)
- Pisemnie w zeszycie ćw. 3/str 73
- Rozszyfruj hasło z ćwiczenia 4/str 73 hasło napisz w zeszycie ( pomoc str. 122)
- W ćwiczeniach ćw. 1,2,3,4,5/ str.46
W RAZIE PROBLEMÓW CZY WĄTPLIWOŚCI PROSZĘ O KONTAKT : POWODZENIA 😊
Muzyka
Proszę o wysłuchanie i naukę piosenki ,,Wszystko kwitnie wkoło''. Podręcznik - Lekcja 23
Utwór do pobrania TUTAJ
Akompaniament TUTAJ
PLIKI NALEŻY POBRAĆ DO 30 MARCA NA SWÓJ KOMPUTER. PÓŹNIEJ ZOSTANĄ USUNIĘTE.
Technika:
Proszę spróbować rozwiązać w wolnej chwili przykładowy test na kartę rowerową. Do pobrania TUTAJ.
Klasa V
Geografia
Temat: Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.
Przeczytaj tekst z podręcznika strona 68-71 a następnie uzupełnij kartę pracy.
KARTA PRACY
- Rozpuszczanie skał wapiennych przez wodę opadową i zawarty w niej dwutlenek węgla to………………………………………………………………………….
- Charakterystyczne formy krajobrazu krasowego to:……………………………………………………………………………………………………..
- Skalne formy o fantazyjnych kształtach występujące w jaskini:
a)
b)
c)
4. Symbolem Ojcowskiego Parku Narodowego jest………………………………………
5. Jedną z atrakcji turystycznych na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej jest…………………………………………………………………………………………………………………….
Język angielski
UWAGA!!!
Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są ćwiczenia do każdego unitu w wersji elektronicznej. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.
Proszę o przesłanie do sprawdzenia 2 załączników: 7-ułóż pytania i 5-uzupełnij podpisać i wysłać na adres : aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie (zdjęciem) 509 751 491 W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.
Lekcja 1
- Wypisz zawody z polskimi odpowiednikami str.80 i ćw.2 str 81 (pomoc str 89) i zapamiętaj😊
- W zeszycie ćw. 3 i 4 str 81 z podręcznika
- W ćwiczeniach ćw. 1,2,3/ str 50
Lekcja 2
- Z podręcznika czytamy tekst pt. „She asked me to babysit”. Wypisujemy nowe słówka. (pomoc str. 89)
- Do zeszytu ćw. 2/ str 82 – kto mówi te zdania? Przepisujemy zdanie, szukamy w tekście i piszemy aunt Jackie, Amy lub Harry. Następnie przepisujemy zwroty z ramki, piszemy co oznaczają (pomoc str 89) i zapamiętujemy zwroty.:)
- W ćwiczeniu ćw. 4 i 5 /str.50
Lekcja 3
Przepisać do zeszytu poniższe wyjaśnienia i przykłady. Zrobić ćwiczenie na końcu, zrobić zdjęcie (lub scan) i wysłać do mnie do sprawdzenia😊
Formę przeszłą czasowników regularnych tworzymy przez dodanie do bezokolicznika końcówki -ed
Pamiętamy o 3zasadach:
- Jeżeli czasownik zakończony jest na -e , dodajemy tylko- d (np. arrive-arrived)
- Jeżeli czasownik zakończony jest na -y po spółgłosce, to -y zanienia się na-i oraz dadajemy -ed (np. tidy- tidied)
- Jeżeli czasownik jest krótki, jednosylabowy, zakończony na spółgłoskę po samogłosce, to podwajamy ostatnią spółgłoskę i dodajemy-ed (stop- stopped)
Ćwiczenie do zeszytu:
Utwórz formę przeszłą do podanych czasowników regularnych
(podaj ich polskie znaczenie np.: play-played – grać)
work-
try-
finish-
stay-
stop-
happen-
clean-
study-
open-
arrive
plan
rain
start
dance
watch
copy-
enjoy-
work
Muzyka
Temat: Muzyka żródeł. Jak muzykowano w prehistorii. Podręcznik - Lekcja 23.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku na temat instrumentów prehistorycznych. Odsłuchać przykład melodii kameruńskiej ,, Bele mama '' i nagrania muzyki afrykańskiej. Zapoznać się z piosenką ,, Prośba o pomyślny dzień'', spróbować zaśpiewać piosenkę do poniższego akompaniamentu.
Utwory do pobrania TUTAJ. Po ściągnięciu należy je wypakować za pomocą darmowego programu WinRar.
Technika
Temat : Pismo techniczne.
Proszę o zapoznanie się z wymiarami liter i cyfr pisma technicznego jak również odstępami pomiędzy poszczególnymi literami i wyrazami. Przeczytać w podręczniku gdzie ma zastosowanie pismo techniczne. Napisać na papierze milimetrowym używając wielkich i małych liter dowolne 10 wyrazów.
Wychowanie fizyczne
W ubiegłym tygodniu wykonywaliście ćwiczenia zgodnie z zamieszczoną instrukcją :). W tym tygodniu będzie inaczej. W ramach ćwiczeń ruchowych posprzątaj swój pokój ( pod łóżkiem też)- wynieś brudne naczynia, ubrania, pościeraj kurze, umyj podłogę, pościel łóżko, odłóż wszystko na swoje miejsce itp. I tak codziennie! :)
W ramach zajęć na świeżym powietrzu: bierzemy do ręki grabie i przez godzinę codziennie grabimy i porządkujemy teren wokół własnego domu. Pamiętamy, żeby być odpowiednio ubranym- uwaga na pogodę.
Odnośnie pogody... Życzę Wam pogody ducha:).
Uwaga! Wasi Rodzice będą recenzować czy sumiennie wykonujecie zadaną pracę (zapytam o to).
Dla ambitnych- filmik z poprzedniego tygodnia:)
EU
Klasa VI
Geografia
Temat: Przemysł i usługi we Francji.
Przeczytaj temat z podręcznika strona 107-111, a następnie odpowiedz pisemnie na pytania:
- Zadania i funkcje przemysłu.
- Wypisz działy przetwórstwa przemysłowego.
- Podaj czynniki rozwoju przemysłu we Francji.
- Wymień przykłady działów nowoczesnego przemysłu we Francji.
- Jakie jest znaczenie nowoczesnych usług dla gospodarki państwa?
Język angielski
Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są ćwiczenia do każdego unitu w wersji elektronicznej. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.
Lekcja 1
- Proszę o przesłanie do sprawdzenia 2 załączników (2 ćwiczenia na Present Perfect- załącznik 1 i załącznik 2) trzeba je zrobić albo w zeszycie albo wydrukować i na kartce. Następnie zrobić zdjęcie lub scan podpisać i wysłać na adres : aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie (zdjęciem) 509 751 491 W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.
- Z podręcznika: czytamy tekst pt.: „The popcorn”, wypisać nowe wyrazy i znaleźć polskie odpowiedniki
- Znajdź przedmioty wypisane w ćw. 1/str. 84 (trzeba znać znaczenie słów- wypisać i przetłumaczyć , których nie znamy) i zapamiętać je 😊
- W zeszycie pisemnie ćw. 2/str.84-
- W ćwiczeniach : ćw. 4/str.52 (reszta ćwiczeń powinna być zrobiona wcześniej- kto nie uzupełnił musi nadrobić zaległości )
Lekcja 2
- Czytamy tekst „I’d prefer cheese”. Wypisać nowe słowa ze znaczeniem polskim (POMOC STR. 89) 😊
- Przepisać fioletową ramkę ze str. 86 i znaleźć znaczenie (str. 89)
- Do zeszytu ćw. 3 str. 86- przepisać i uzupełnić.
- W ćwiczeniu ćw. 1,2,3,4/str. 53
Lekcja 3
- Czytamy tekst str. 87 „Would you like ketchup with your ice cream”. Wypisujemy nowe słówka i tłumaczymy je (pamiętamy, że POMOC jest na str. 89)
- Ćw. 2/str. 87- dobieramy nagłówki- w zeszycie zapisujemy tylko nr akapitu i literę nagłówka np. 1-a
- Pisemnie w zeszycie robimy ćw. 3 i 5 /str. 87
- W ćwiczeniach ćw. 1,2,3,4/str. 54
DZWOŃCIE LUB PISZCIE W RAZIE PROBLEMÓW CZY WĄTPLIWOŚCI : POWODZENIA 😊
Muzyka
Temat: Cztery pory roku z maestro Vivaldim. Życie i twórczość Antonia Vivaldiego. Podręcznik - Lekcja 26.
Proszę o zapoznanie się z twórczością kompozytora, wysłuchanie zamieszczonych przykładów : fragmentów koncertów A. Vivaldiego Wiosna i jesień, nagrania A. Vivaldi, koncert Lato, cz. III, koncert Zima, cz. II, Koncert A - dur na gitarę i orkiestrę RV 82, cz. III. Zapoznać się z piosenką ,,Cztery pory roku pana Vivaldiego".
Plik z nagraniami dostępny TUTAJ. Po ściągnięciu należy go otworzyć poprzez darmowy program WinRar i rozpakować.
Wychowanie fizyczne (dziewczęta)
W ubiegłym tygodniu wykonywaliście ćwiczenia zgodnie z zamieszczoną instrukcją :). W tym tygodniu będzie inaczej. W ramach ćwiczeń ruchowych posprzątaj swój pokój ( pod łóżkiem też)- wynieś brudne naczynia, ubrania, pościeraj kurze, umyj podłogę, pościel łóżko, odłóż wszystko na swoje miejsce itp. I tak codziennie! :)
W ramach zajęć na świeżym powietrzu: bierzemy do ręki grabie i przez godzinę codziennie grabimy i porządkujemy teren wokół własnego domu. Pamiętamy, żeby być odpowiednio ubranym- uwaga na pogodę.
Odnośnie pogody... Życzę Wam pogody ducha:).
Uwaga! Wasi Rodzice będą recenzować czy sumiennie wykonujecie zadaną pracę( zapytam o to).
Dla ambitnych- filmik z poprzedniego tygodnia:)
EU
Klasa VII
Geografia
Temat : Produkcja roślinna.
Przeczytaj tekst z podręcznika strona 128-130 a następnie uzupełnij kartę pracy.
KARTA PRACY
- Całkowita ilość zebranych płodów rolnych wyrażona najczęściej w tonach (t) to……………………………………………
- Ilość płodów rolnych uzyskana z jednostki powierzchni, np. hektara to……………………………………………….
- Powierzchnia gruntów wykorzystywana pod uprawę danej rośliny to………………………………………………
- Największe znaczenie w wyżywieniu Polaków mają……………………………………………………………………………….
- Użytki rolne obejmują……………………………………………………………………………
- Podaj po dwa przykłady (uprawianych w Polsce):
- zbóż………………………………………………………………………………………………………..
-roślin przemysłowych………………………………………………………………………………
-warzyw……………………………………………………………………………………………………
- owoców………………………………………………………………………………………………….
- roślin pastewnych…………………………………………………………………………………..
7. Podaj gospodarcze znaczenie upraw w Polsce.
Język angielski
Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są ćwiczenia do każdego unitu w wersji elektronicznej. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.
Lekcja 1
- Proszę o przesłanie pracy z okresu przed kwarantanną (z czwartku 12.03.2020) do sprawdzenia na ocenę!!!
- Z podręcznika czytać tekst str.68, wypisać nowe słówka, napisać ich znaczenie i zapamiętać 😊oraz ćw 5/str 69
- 4 słówka na zielono z ćw 7/str 69 z tłumaczeniem, oraz ćw. 10/str 69 (przepisać, uzupełnić- POMOC str 77)
- W ćwiczeniach ćw. 4,5,6,7,8 /str 68
Lekcja 2
- Czytamy dialog str 70
- Przepisać wyrażenia I’m starving , help yourself i podać znaczenia
- W zeszycie ćw 1/str 70 jak w przykładzie (użyć wszystkie wyrazy)
- Przepisz tabelkę z ćw 4/str 70
- ćw. 5,6,7/ str 70 (do zeszytu)
Lekcja 3
- W ćwiczeniu ćw. 1,2,3,4,5 /str 66
- Załącznik 1 i 2
Proszę o przesłanie do sprawdzenia 2 załączników (załącznik 1 i załącznik 2) albo w zeszycie albo wydrukować i na kartce. Następnie zrobić zdjęcie lub scan podpisać i wysłać na adres : aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie (zdjęciem) 509 751 491 W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.
Chemia
3. Temat: Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.160 -164.
W formie notatki w zeszycie odpowiedz na polecenia:
- wymień występowanie wody w przyrodzie,
- podaj główne źródła zanieczyszczeń wód,
- co to jest woda destylowana.
Wykonaj w zeszycie polecenie z podręcznika 2 ze str. 164 oraz opisz, w jaki sposób z wody morskiej można otrzymać wodę pozbawioną soli.
4. Temat: Woda jako rozpuszczalnik.
Wykonaj doświadczenie nr 25 opisane na str.165 oraz doświadczenie 26 ze str.168 (z podręcznika). Zamiast probówek można użyć innych naczyń szklanych np. szklanek, słoików a zamiast benzyny można użyć oleju napędowego lub silnikowego. W zeszycie narysuj schematy wykonanych doświadczeń z opisami ich przebiegu i wnioskami.
Dla osób chętnych:
Można napisać dodatkowo referat na temat: Woda – białe bogactwo. Proszę napisać ręcznie w formacie A4, max. 2 strony, mogą być wykonane rysunki.
Fizyka
3.Temat: Opory ruchu.
Proszę przeczytać temat str.183-188. W formie notatki zapiszcie definicję tarcia statycznego i kinetycznego.
Proszę również o wykonanie w zeszycie poleceń z podręcznika 1-3 ze str. 188.
BARDZO PROSZĘ o zrobienie zdjęć wykonanych w zeszycie notatek, poleceń, referatów (zarówno z chemii, jak i z fizyki) i wysłanie ich na mojego maila: malgosia750@onet.pl do końca tego tygodnia. Wszelkie nadesłane prace będą oczywiście oceniane
Jeżeli są jakieś wątpliwości proszę do mnie pisać na podanego maila lub dzwonić nr tel 695-239-179.
Muzyka
Temat: Balet i taniec klasyczny. Podręcznik - Lekcja 23.
Proszę o zapoznanie się z tekstem zamieszczonym w podręczniku na temat baletu i tańca klasycznego. Odsłuchać nagrania : P. Czajkowski, Uwertura do baletu Jezioro łabędzie; P. Czajkowski Pas de quatre z baletu Jezioro łabędzie; P. Czajkowski, Taniec Wieszczki Cukrowej z baletu Dziadek do orzechów. Zapoznać się z terminami : balet, taniec klasyczny, taniec współczesny i innymi pojęciami związanymi z baletem.
Plik z utworami do pobrania TUTAJ. Prosze go otworzyć za pomocą darmowego programu WinRar.
Wychowanie fizyczne
W ubiegłym tygodniu wykonywaliście ćwiczenia zgodnie z zamieszczoną instrukcją :). W tym tygodniu będzie inaczej. W ramach ćwiczeń ruchowych posprzątaj swój pokój ( pod łóżkiem też)- wynieś brudne naczynia, ubrania, pościeraj kurze, umyj podłogę, pościel łóżko, odłóż wszystko na swoje miejsce itp. I tak codziennie! :)
W ramach zajęć na świeżym powietrzu: bierzemy do ręki grabie i przez godzinę codziennie grabimy i porządkujemy teren wokół własnego domu. Pamiętamy, żeby być odpowiednio ubranym- uwaga na pogodę.
Odnośnie pogody... Życzę Wam pogody ducha:).
Uwaga! Wasi Rodzice będą recenzować czy sumiennie wykonujecie zadaną pracę( zapytam o to).
Dla ambitnych- filmik z poprzedniego tygodnia:)
EU
Klasa VIII
Wiedza o społeczeństwie
Temat: Prezydent i Rada Ministrów
Prezydent RP – sprawuje władze wykonawczą Prezdydenta wybiera się w wyborach demokratycznych na okres 5 lat, dopuszczalne jest sprawowanie tej funkcji max. przez 2 kadencje (10 lat) przez jedną osobę. Kandydat musi mieć ukończone 35 lat. Wygrywa ten, który uzyska ponad 50% poparcia. Jesli nikt nie ma takiego poparcia obywateli, to odbywa sie 2-ga tura wyborów prezydenckich i wygrywa ten, który ma większe popracie. Prezydent zajmuje się częścią polityki zagranicznej, a w polityce wewnętrznej powołuje premiera, nadaje obywatelstwo, udziela prawa łaski, moze zawetować ustawę, powołuje sędziów i mianuje profesorów, jest zwierzchnikiem armii itp.
Rada Ministrów – inaczej rząd na czele którego stoi Premier. Rząd również sprawuje władzę wykonawczą. Skłąd rządu (ministrów) przedstwaia Premier powołany pzrze Prezydenta. Rząd zajmuje zgłaszaniem ustaw, budżetem państwa, bezpieczeństwem, polityką społeczna.Praca domowa:
Proszę nauczyć się prezydentów RP po 1989r. - podręcznik str. 142-143
Zachęcam do obejrzenia filmu na You Tube : https://www.youtube.com/watch?v=ubolGtWwL2w
Geografia
Temat: Urbanizacja w Ameryce.
Przeczytaj tekst z podręcznika strona 126-131 , a następnie odpowiedz pisemnie w zeszycie na podane pytania.
- Wyjaśnij znaczenie terminów: urbanizacja, wskaźnik urbanizacji, aglomeracja, megalopolis.
- Wymień obszary słabo oraz gęsto zaludnione.
- Przedstaw rozwój miast Ameryki na podstawie dostępnych źródeł.
- Wymień największe miasta oraz aglomeracje Ameryki Północnej i Ameryki Południowej.
- Określ cechy megalopolis w Ameryce Północnej.
- Przedstaw negatywne skutki urbanizacji.
- Opisz problemy ludności mieszkającej w slumsach.
Język angielski
Dla zdających język angielski na egzaminie- karta pracy do pobrania TUTAJ
Lekcja 1
- Z podręcznika str 97 ćwiczenia 1,2,3,5,6 do zeszytu
Lekcja 2
- Przeczytaj tekst ćw 5A i 5B str 99
- W ćwiczeniu unit 9
Lekcja 3
- Str. 100 ćwiczenie 3,4,5 do zeszytu
- Dla zdających angielski załącznik nr 2 (proszą przesłać odpowiedzi do sprawdzenia: scan lub zdjęcie )
Chemia
3. Temat: Glicerol – alkohol polihydroksylowy.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.150 – 153.
W zeszycie proszę o zapisanie:
- właściwości glicerolu – str.151
- zastosowanie glicerolu – str.152
Proszę o napisanie referatu formie A4 max. na 2 strony o Alfredzie B. Noblu.
4. Temat: Porównanie właściwości alkoholi.
Proszę przeanalizować temat z podręcznika str.154-155.
W formie notatki przepisać tabelę nr12 ze str.154. oraz wykonać polecenie 3 str.156
Fizyka
3. Temat: Odbicia i rozproszenie światła.
Proszę przeczytać temat ze str. 224-227, osoby chętne mogą wykonać opisane doświadczenia ( można je nagrać i wysłać na mojego maila na dodatkową ocenę.)
W formie notatki proszę narysować i zapisać:
- prawo odbicia ze str.225
- rozproszenie światła ze str. 227.
4.Temat: Zwierciadła
Proszę o przeczytanie tematu str. 229-232. Proszę wykonać i opisać w zeszycie doświadczenie nr 50 str. 231
W formie notatki proszę o zapisanie definicji zwierciadła płaskiego oraz wymienić rodzaje zwierciadeł str. 235
Edukacja dla bezpieczeństwa
Temat: Resuscytacja krążeniowo – oddechowa.
Zapisz w zeszycie algorytm resuscytacji krążeniowo-oddechowej. – str.88
Wyjaśnij, co to jest AED i jak należy go używać.
BARDZO PROSZĘ o zrobienie zdjęć wykonanych w zeszycie notatek, poleceń, referatów, doświadczeń (zarówno z chemii, jak i z fizyki) i wysłanie ich na mojego maila: malgosia750@onet.pl do końca tego tygodnia. Wszelkie nadesłane prace będą oczywiście oceniane.
Jeżeli są jakieś wątpliwości proszę do mnie pisać na podanego maila lub dzwonić nr tel 695-239-179.