Nawigacja
Komunikat zdalne nauczanie (tydzień 2)

 

OSTATNIA AKTUALIZACJA: 24.03.2020, GODZ. 10:30

 

Klasa I

Czwartek 19.03.2020 

Język polski

Czytanka str. 48-49

Do zeszytu napisać wyrazy z „ż”

Matematyka

Str. 52-53

Plastyka

Narysuj na kartce A4 wóz strażacki

Język angielski

Załącznik powtórzenie słówek z unitu 3- my toys (pobierz TUTAJ)

 

Piątek 20.03.2020

Język polski 

czytać str50 przepisac 4 linijki podkreślić wyrazy z" ż"


Matematyka

wytnij karty str 55 włóż do koperty 
w zeszycie- ułóż z kart 10 działań i zapisz
np. 4+6=

 

Poniedziałek 23.03.2020

Matematyka

Ułóż 10 przykładów z kart i zapisz je w zeszycie

Język polski

Mamy „Ż” i „RZ” czytamy je tak samo.

Uczymy się czytać czytankę ze strony 52

W zeszycie piszemy ćwiczenie str. 53

Uwaga!! Karta pracy z załącznika do pobrania TUTAJ. Wykonujemy strony 1-3 (kartki 8U)

 

Język angielski

Klasa I

Lekcja 1.

Przepisać słówka z podręcznika do zeszytu (ćw. 2/str 44 i ćwicz 3/str 45) z polskimi odpowiednikami i zapamiętać je 😊 można napisać więcej niż 1 raz, żeby zapamiętać pisownię.

living room- salon

Na kartce A4 narysuj dom (jak w ćw. 4/ str. 45) z podręcznika. Napisz jaki to pokój (tylko te 4 z ćw. 2/ str 45). Następnie proszę  projekt  podpisać i wysłać na adres : aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie (zdjęciem) 509 751 491 W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.

Lekcja 2

W ćwiczeniu: ćw. 1 i 2 str.44

Ćw. 4/str. 45

Ćwicz. 1 i 2 str. 81

UWAGA!!!

Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl  kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są dodatkowe ćwiczenia do każdego unitu. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.

Wtorek 24 marca

Język polski
przepisać po 3 razy wyrazy z czytanki str. 54 i 55


Matematyka
w podręczniku str 57 i 58

Środa 25 marca 2020r.

Język polski
ćwiczenia str54 ćwiczenie 1 napisz w ćwiczeniu
ćwiczenie 2 napisz 3 wyrazy w zeszycie i obok wykonaj rysunek


Matematyka

str. 59 i 60 zadania wykonaj w ćwiczeniu
Czyta codziennie tekst wybranej czytanki do poduszki

 

Klasa II

Język angielski

Lekcja 1

Książka str. 43 ćwiczenie 18 ( przepisać do zeszytu zdania i napisać kto to mówi.)

Przykład: I haven’t got legs but I can climb. – A SNAKE

Z ćwiczenia: ćwicz. 12/str. 39, 

Ćwicz. 13 i 14 /str. 40

Lekcja 2

Z ćwiczenia: ćwiczenie 15/str. 41

Z podręcznika: wypisać w zeszycie słownictwo ze strony 44 (ćwicz. 2) z polskimi odpowiednikami i zapamiętać słówka😊

bread-chleb

Napisać zdania: I like bread. (jak lubimy) lub I don’t like bread. (jak nie lubimy) i tak z pozostałymi produktami z ćwiczenia.

W ćwiczeniu : ćwicz. 1 i 2 /str. 42

Bardzo proszę o przesłanie projektu z ubiegłego tygodnia. Może być zdjęcie na adres: aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie 509 751 491. W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.

 

UWAGA!!!

Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl  kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są dodatkowe ćwiczenia do każdego unitu. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.

 

Klasa III

Język angielski

Lekcja 1

Z podręcznika str. 42 ćw. 15 przeczytaj, przetłumacz i przepisz nowe słowa do zeszytu.

Z ćwiczeń: ćw.13 i 14 str.40

Załącznik od wychowawcy.

Bardzo proszę o przesłanie projektu z ubiegłego tygodnia. Może być zdjęcie na adres: aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie 509 751 491. W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.

UWAGA!!!

Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl  kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są dodatkowe ćwiczenia do każdego unitu. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.

Lekcja 2

Przepisać słówkaz podręcznika (str 46) do zeszytu z polskimi odpowiednikami.

Go camping- biwakować

Napisz zdania wg przykładu: I go hiking and camping.

Do zeszytu z podręcznika ćw. 4/str. 45 napisz, który obrazek przedstawia tę czynność.

Z ćwiczenia ćw. 1 i 2/ str. 42

 

Klasa IV

Język angielski

Lekcja 1

  1. Czytamy tekst „Thank you Superdug” str.70
  2. Do zeszytu ćw. 3/str. 70, ćw. 4 i 5 /str.71

Uwaga!!!  w ćwiczeniu 5 pamiętamy o zaimkach (Tom and Susan= they

Superdug= he…)  oraz ćw. 6/ str 71

  1.  Z ćwiczenia ćw. 1,2,3,4,5 str. 44

UWAGA!!!

Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl  kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są dodatkowe ćwiczenia do każdego unitu. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.

 

Lekcja 2

  1. Przeczytać i przetłumaczyć tekst „Let’s do something fun”, wypisać nieznane słowa i podać polskie znaczenie (str.75)
  2. Przepisać tabelkę str.72 (fioletowa- z polskim znaczeniem str.75)
  3. W zeszycie pisemnie ćw. 3/str 72 i ćw. 6/str 72 (zaproponuj coś i odpowiedz wg przykładu- 3 przykłady dowolne)
  4. Z ćwiczeń: ćw. 1,2,3,4,5 /str.45

 

Lekcja 3

  1. Przeczytać ze zrozumieniem tekst ze str 73 i dopasuj tytuł do paragrafów. Ćwiczenie 2/str73 (NIE PRZEPISUJ ZDAŃ tylko 1-a 2-b itd.)
  2. Pisemnie w zeszycie ćw. 3/str 73
  3. Rozszyfruj hasło z ćwiczenia 4/str 73 hasło napisz w zeszycie ( pomoc str. 122)
  4. W ćwiczeniach ćw. 1,2,3,4,5/ str.46

 

W RAZIE PROBLEMÓW CZY WĄTPLIWOŚCI PROSZĘ O KONTAKT : POWODZENIA 😊

 

Muzyka

Proszę o wysłuchanie i naukę piosenki ,,Wszystko kwitnie wkoło''. Podręcznik - Lekcja 23

Utwór do pobrania TUTAJ

Akompaniament TUTAJ

PLIKI NALEŻY POBRAĆ DO 30 MARCA NA SWÓJ KOMPUTER. PÓŹNIEJ ZOSTANĄ USUNIĘTE.

 

Technika:

Proszę spróbować rozwiązać w wolnej chwili przykładowy test na kartę rowerową. Do pobrania TUTAJ.


Klasa V

Geografia

Temat: Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.

Przeczytaj tekst z podręcznika strona 68-71 a następnie uzupełnij kartę pracy.  

                                    KARTA PRACY

  1. Rozpuszczanie skał wapiennych przez wodę opadową i zawarty w niej dwutlenek węgla to………………………………………………………………………….
  2. Charakterystyczne formy krajobrazu krasowego to:……………………………………………………………………………………………………..
  3. Skalne formy o fantazyjnych kształtach występujące w jaskini:

a)

b)

c)

     4. Symbolem  Ojcowskiego Parku Narodowego jest………………………………………

      5. Jedną z atrakcji turystycznych na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej jest…………………………………………………………………………………………………………………….

 

Język angielski

UWAGA!!!

Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl  kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są  ćwiczenia do każdego unitu w wersji elektronicznej. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.

Proszę o przesłanie do sprawdzenia 2 załączników: 7-ułóż pytania i 5-uzupełnij podpisać i wysłać na adres : aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie (zdjęciem) 509 751 491 W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.

 

Lekcja 1

  1. Wypisz zawody z polskimi odpowiednikami str.80 i ćw.2 str 81 (pomoc str 89) i zapamiętaj😊
  2. W zeszycie ćw. 3 i 4 str 81 z podręcznika
  3. W ćwiczeniach ćw. 1,2,3/ str 50

 

Lekcja 2

  1. Z podręcznika czytamy tekst pt. „She asked me to babysit”. Wypisujemy nowe słówka. (pomoc str. 89)
  2. Do zeszytu ćw. 2/ str 82 – kto mówi te zdania? Przepisujemy zdanie, szukamy w tekście i piszemy aunt Jackie, Amy lub Harry. Następnie przepisujemy zwroty z ramki, piszemy co oznaczają (pomoc str 89) i zapamiętujemy zwroty.:)
  3. W ćwiczeniu ćw. 4 i 5 /str.50

 

Lekcja 3

Przepisać do zeszytu poniższe wyjaśnienia i przykłady. Zrobić ćwiczenie na końcu, zrobić zdjęcie (lub scan) i wysłać do mnie do sprawdzenia😊

Formę przeszłą czasowników regularnych tworzymy przez dodanie do bezokolicznika końcówki -ed

Pamiętamy o 3zasadach:

  1. Jeżeli czasownik zakończony jest na -e , dodajemy tylko- d (np. arrive-arrived)
  2. Jeżeli czasownik zakończony jest na -y po spółgłosce, to  -y zanienia się na-i oraz dadajemy  -ed (np. tidy- tidied)
  3. Jeżeli czasownik jest krótki, jednosylabowy, zakończony na spółgłoskę po samogłosce, to podwajamy ostatnią spółgłoskę i dodajemy-ed (stop- stopped)

Ćwiczenie do zeszytu:

Utwórz formę przeszłą do podanych czasowników regularnych

(podaj ich polskie znaczenie np.: play-played – grać)

 

work-

try-

finish-

stay-

stop-

happen-

clean-

study-

open-

arrive

plan

rain

start

dance

watch

copy-

enjoy-

work

 

Muzyka

Temat: Muzyka żródeł. Jak muzykowano w prehistorii. Podręcznik - Lekcja 23.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku na temat instrumentów  prehistorycznych. Odsłuchać przykład melodii kameruńskiej ,, Bele mama '' i nagrania muzyki afrykańskiej. Zapoznać się z piosenką ,, Prośba o pomyślny dzień'', spróbować zaśpiewać piosenkę do poniższego akompaniamentu.

Utwory do pobrania TUTAJ. Po ściągnięciu należy je wypakować za pomocą darmowego programu WinRar.

 

Technika

Temat : Pismo techniczne.
Proszę o zapoznanie się z wymiarami liter i cyfr pisma technicznego jak również odstępami pomiędzy poszczególnymi literami i wyrazami. Przeczytać w podręczniku gdzie ma zastosowanie pismo techniczne. Napisać na papierze milimetrowym używając wielkich i małych liter dowolne 10 wyrazów.
Wychowanie fizyczne
W ubiegłym tygodniu wykonywaliście ćwiczenia zgodnie z zamieszczoną instrukcją :). W tym tygodniu będzie inaczej. W ramach ćwiczeń ruchowych posprzątaj swój pokój ( pod łóżkiem też)- wynieś brudne naczynia, ubrania, pościeraj kurze, umyj podłogę, pościel łóżko, odłóż wszystko na swoje miejsce itp. I tak codziennie! :) 
W ramach zajęć na świeżym powietrzu:  bierzemy do ręki grabie i przez godzinę codziennie grabimy i porządkujemy teren wokół własnego domu. Pamiętamy, żeby być odpowiednio ubranym- uwaga na pogodę.
Odnośnie pogody... Życzę Wam pogody ducha:).
Uwaga! Wasi Rodzice będą recenzować czy sumiennie wykonujecie zadaną pracę (zapytam o to).
Dla ambitnych- filmik z poprzedniego tygodnia:) 
Zdjęcie z wykonywanych zadań proszę przesłać na adres: Spklasa05@gmail.com
EU

 

Klasa VI

Geografia

Temat: Przemysł i usługi we Francji.

Przeczytaj temat z podręcznika strona 107-111, a następnie odpowiedz pisemnie na pytania:

  1. Zadania i funkcje przemysłu.
  2. Wypisz działy przetwórstwa przemysłowego.
  3. Podaj czynniki rozwoju przemysłu we  Francji.
  4. Wymień przykłady działów nowoczesnego przemysłu we Francji.
  5. Jakie jest znaczenie nowoczesnych usług dla gospodarki państwa?

 

Język angielski

Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl  kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są  ćwiczenia do każdego unitu w wersji elektronicznej. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.

 

Lekcja 1

  1. Proszę o przesłanie do sprawdzenia 2 załączników (2 ćwiczenia na Present Perfect- załącznik 1 i załącznik 2) trzeba je zrobić albo w zeszycie albo wydrukować i na kartce. Następnie zrobić zdjęcie lub scan  podpisać i wysłać na adres : aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie (zdjęciem) 509 751 491 W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.
  2. Z podręcznika: czytamy tekst pt.: „The popcorn”, wypisać nowe wyrazy i znaleźć polskie odpowiedniki
  3. Znajdź przedmioty wypisane w ćw. 1/str. 84 (trzeba znać znaczenie słów- wypisać i przetłumaczyć , których nie znamy) i zapamiętać je 😊
  4. W zeszycie pisemnie ćw. 2/str.84-
  5. W ćwiczeniach : ćw. 4/str.52 (reszta ćwiczeń powinna być zrobiona wcześniej- kto nie uzupełnił musi nadrobić zaległości )

 

Lekcja 2

  1. Czytamy tekst „I’d prefer cheese”. Wypisać nowe słowa ze znaczeniem polskim (POMOC STR. 89) 😊
  2. Przepisać fioletową ramkę ze str. 86 i znaleźć znaczenie (str. 89)
  3. Do zeszytu ćw. 3 str. 86- przepisać i uzupełnić.
  4. W ćwiczeniu ćw. 1,2,3,4/str. 53

 

Lekcja 3

  1. Czytamy tekst str. 87 „Would you like ketchup with your ice cream”. Wypisujemy nowe słówka i tłumaczymy je (pamiętamy, że POMOC jest na str. 89)
  2. Ćw. 2/str. 87- dobieramy nagłówki- w zeszycie zapisujemy tylko nr akapitu i literę nagłówka np. 1-a
  3. Pisemnie w zeszycie robimy ćw. 3 i 5 /str. 87
  4. W ćwiczeniach  ćw. 1,2,3,4/str. 54

 DZWOŃCIE LUB PISZCIE W RAZIE PROBLEMÓW CZY WĄTPLIWOŚCI : POWODZENIA 😊

 

Muzyka

Temat: Cztery pory roku z maestro Vivaldim. Życie i twórczość Antonia Vivaldiego. Podręcznik - Lekcja 26.
Proszę o zapoznanie się z twórczością kompozytora, wysłuchanie zamieszczonych przykładów : fragmentów koncertów A. Vivaldiego Wiosna i jesień, nagrania A. Vivaldi, koncert Lato, cz. III, koncert Zima, cz. II, Koncert A - dur na gitarę i orkiestrę RV 82, cz. III. Zapoznać się z piosenką ,,Cztery pory roku pana Vivaldiego".

 

Plik z nagraniami dostępny TUTAJ. Po ściągnięciu należy go otworzyć poprzez darmowy program WinRar i rozpakować.

 

Wychowanie fizyczne (dziewczęta)

W ubiegłym tygodniu wykonywaliście ćwiczenia zgodnie z zamieszczoną instrukcją :). W tym tygodniu będzie inaczej. W ramach ćwiczeń ruchowych posprzątaj swój pokój ( pod łóżkiem też)- wynieś brudne naczynia, ubrania, pościeraj kurze, umyj podłogę, pościel łóżko, odłóż wszystko na swoje miejsce itp. I tak codziennie! :) 
W ramach zajęć na świeżym powietrzu:  bierzemy do ręki grabie i przez godzinę codziennie grabimy i porządkujemy teren wokół własnego domu. Pamiętamy, żeby być odpowiednio ubranym- uwaga na pogodę.
Odnośnie pogody... Życzę Wam pogody ducha:).
Uwaga! Wasi Rodzice będą recenzować czy sumiennie wykonujecie zadaną pracę( zapytam o to).
Dla ambitnych- filmik z poprzedniego tygodnia:) 
Zdjęcie z wykonywanych zadań proszę przesłać na adres: klasa6.spkroczewo@wp.pl

EU

 

Klasa VII

Geografia

Temat : Produkcja roślinna.

Przeczytaj tekst z podręcznika strona 128-130 a następnie uzupełnij kartę pracy.

                                        KARTA PRACY

  1. Całkowita ilość zebranych płodów rolnych wyrażona najczęściej w tonach (t) to……………………………………………
  2. Ilość płodów rolnych uzyskana z jednostki powierzchni, np. hektara to……………………………………………….
  3. Powierzchnia gruntów wykorzystywana pod uprawę danej rośliny to………………………………………………
  4. Największe znaczenie w wyżywieniu Polaków mają……………………………………………………………………………….
  5. Użytki rolne obejmują……………………………………………………………………………
  6. Podaj po dwa przykłady (uprawianych w Polsce):

- zbóż………………………………………………………………………………………………………..

-roślin przemysłowych………………………………………………………………………………

-warzyw……………………………………………………………………………………………………

- owoców………………………………………………………………………………………………….

- roślin pastewnych…………………………………………………………………………………..

        7. Podaj gospodarcze znaczenie upraw w Polsce.

 

Język angielski

Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl  kod dostępu mają uczniowie w ćwiczeniach na okładce. Tam są  ćwiczenia do każdego unitu w wersji elektronicznej. Można je robić jako powtórzenie i jako dodatkową pracę.

 

Lekcja 1

  1. Proszę o przesłanie pracy z okresu przed kwarantanną (z czwartku 12.03.2020) do sprawdzenia na ocenę!!!
  2. Z podręcznika czytać tekst str.68, wypisać nowe słówka, napisać ich znaczenie i zapamiętać 😊oraz ćw 5/str 69
  3. 4 słówka na zielono z ćw 7/str 69 z tłumaczeniem, oraz ćw. 10/str 69 (przepisać, uzupełnić- POMOC str 77)
  4. W ćwiczeniach ćw. 4,5,6,7,8 /str 68

Lekcja 2

  1. Czytamy dialog str 70
  2. Przepisać wyrażenia I’m starving , help yourself i podać znaczenia
  3. W zeszycie ćw 1/str 70 jak w przykładzie (użyć wszystkie wyrazy)
  4. Przepisz tabelkę z ćw 4/str 70
  5.  ćw. 5,6,7/ str 70 (do zeszytu)

 

Lekcja 3

  1. W ćwiczeniu ćw. 1,2,3,4,5 /str 66
  2. Załącznik 1 i 2

Proszę o przesłanie do sprawdzenia 2 załączników (załącznik 1 i załącznik 2) albo w zeszycie albo wydrukować i na kartce. Następnie zrobić zdjęcie lub scan  podpisać i wysłać na adres : aneta.ziolkowska.az@gmail.com lub telefonicznie (zdjęciem) 509 751 491 W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.

 

Chemia

3. Temat: Woda – właściwości i rola w przyrodzie.

 Proszę przeczytać temat z podręcznika str.160 -164.

 W formie notatki w zeszycie odpowiedz na polecenia:

- wymień występowanie wody w przyrodzie,

 - podaj główne źródła zanieczyszczeń wód,

 - co to jest woda destylowana.

 Wykonaj w zeszycie polecenie z podręcznika 2 ze str. 164 oraz opisz, w jaki sposób z wody morskiej można otrzymać wodę pozbawioną soli.

 

4. Temat: Woda jako rozpuszczalnik.

Wykonaj doświadczenie nr 25 opisane na str.165 oraz doświadczenie 26 ze str.168 (z podręcznika). Zamiast probówek można użyć innych naczyń szklanych np. szklanek, słoików a zamiast benzyny można użyć oleju napędowego lub silnikowego. W zeszycie narysuj schematy wykonanych doświadczeń z opisami ich przebiegu i wnioskami.

Dla osób chętnych:

Można napisać dodatkowo referat na temat: Woda – białe bogactwo. Proszę napisać ręcznie w formacie A4, max. 2 strony, mogą być wykonane rysunki.

 

Fizyka

3.Temat: Opory ruchu.

Proszę przeczytać temat str.183-188.  W formie notatki zapiszcie definicję tarcia statycznego i  kinetycznego.

Proszę również o wykonanie w zeszycie poleceń z podręcznika 1-3 ze str. 188.

BARDZO PROSZĘ o zrobienie zdjęć wykonanych w zeszycie notatek, poleceń, referatów (zarówno z chemii, jak i z fizyki) i wysłanie  ich na mojego maila: malgosia750@onet.pl do końca tego tygodnia. Wszelkie nadesłane prace będą oczywiście oceniane

Jeżeli są jakieś wątpliwości proszę do mnie pisać na podanego maila lub dzwonić nr tel 695-239-179.

 

Muzyka

Temat: Balet i taniec klasyczny. Podręcznik - Lekcja 23.

Proszę o zapoznanie się z tekstem zamieszczonym w podręczniku na temat baletu i tańca klasycznego. Odsłuchać nagrania : P. Czajkowski, Uwertura do baletu Jezioro łabędzie; P. Czajkowski Pas de quatre z baletu Jezioro łabędzie; P. Czajkowski, Taniec Wieszczki Cukrowej z baletu Dziadek do orzechów. Zapoznać się z terminami : balet, taniec klasyczny, taniec współczesny i innymi pojęciami związanymi z baletem.

 

Plik z utworami do pobrania TUTAJ. Prosze go otworzyć za pomocą darmowego programu WinRar.

 

Wychowanie fizyczne

W ubiegłym tygodniu wykonywaliście ćwiczenia zgodnie z zamieszczoną instrukcją :). W tym tygodniu będzie inaczej. W ramach ćwiczeń ruchowych posprzątaj swój pokój ( pod łóżkiem też)- wynieś brudne naczynia, ubrania, pościeraj kurze, umyj podłogę, pościel łóżko, odłóż wszystko na swoje miejsce itp. I tak codziennie! :) 
W ramach zajęć na świeżym powietrzu:  bierzemy do ręki grabie i przez godzinę codziennie grabimy i porządkujemy teren wokół własnego domu. Pamiętamy, żeby być odpowiednio ubranym- uwaga na pogodę.
Odnośnie pogody... Życzę Wam pogody ducha:).
Uwaga! Wasi Rodzice będą recenzować czy sumiennie wykonujecie zadaną pracę( zapytam o to).
Dla ambitnych- filmik z poprzedniego tygodnia:) 
Zdjęcie z wykonywanych zadań proszę przesłać na adres: klasa7.spkroczewo@gmail.com

EU

 

Klasa VIII

Wiedza o społeczeństwie

Temat: Prezydent i Rada Ministrów

 

Prezydent RP – sprawuje władze wykonawczą  Prezdydenta wybiera się w wyborach demokratycznych na okres 5 lat, dopuszczalne jest sprawowanie tej funkcji max. przez 2 kadencje (10 lat) przez jedną osobę. Kandydat musi mieć ukończone 35 lat. Wygrywa ten, który uzyska ponad 50% poparcia. Jesli nikt nie ma takiego poparcia obywateli, to odbywa sie 2-ga tura wyborów prezydenckich i wygrywa ten, który ma większe popracie. Prezydent zajmuje się częścią polityki zagranicznej, a w polityce wewnętrznej powołuje premiera, nadaje obywatelstwo, udziela prawa łaski, moze zawetować ustawę, powołuje sędziów i mianuje profesorów, jest zwierzchnikiem armii itp.

 

Rada Ministrów – inaczej rząd na czele którego stoi Premier. Rząd również sprawuje władzę wykonawczą. Skłąd rządu (ministrów) przedstwaia Premier powołany pzrze Prezydenta. Rząd zajmuje zgłaszaniem ustaw, budżetem państwa, bezpieczeństwem, polityką społeczna.Praca domowa:

 

Proszę nauczyć się prezydentów RP po 1989r. - podręcznik str. 142-143

Zachęcam do obejrzenia filmu na You Tube : https://www.youtube.com/watch?v=ubolGtWwL2w

 

Geografia

Temat: Urbanizacja w Ameryce.

Przeczytaj tekst z podręcznika strona 126-131 , a następnie odpowiedz pisemnie w zeszycie na podane pytania.

  1. Wyjaśnij znaczenie terminów: urbanizacja, wskaźnik urbanizacji, aglomeracja, megalopolis.
  2. Wymień obszary słabo oraz gęsto zaludnione.
  3. Przedstaw rozwój miast Ameryki na podstawie dostępnych źródeł.
  4. Wymień największe miasta oraz aglomeracje Ameryki Północnej i Ameryki Południowej.
  5. Określ cechy megalopolis w Ameryce Północnej.
  6. Przedstaw negatywne skutki urbanizacji.
  7. Opisz problemy ludności mieszkającej w slumsach.

 

Język angielski

Dla zdających język angielski na egzaminie- karta pracy do pobrania TUTAJ

Lekcja 1

  1. Z podręcznika str 97 ćwiczenia 1,2,3,5,6 do zeszytu

 

Lekcja 2

  1. Przeczytaj tekst ćw 5A i 5B str 99
  2. W  ćwiczeniu  unit 9

Lekcja 3

  1. Str. 100 ćwiczenie 3,4,5 do zeszytu
  2. Dla zdających angielski załącznik nr 2 (proszą przesłać odpowiedzi do sprawdzenia: scan lub zdjęcie )

 

Chemia

3. Temat: Glicerol – alkohol polihydroksylowy.

 

Proszę przeczytać temat z podręcznika str.150 – 153.

W zeszycie proszę o zapisanie:

- właściwości glicerolu – str.151

- zastosowanie glicerolu – str.152

Proszę o napisanie referatu formie A4 max. na 2 strony o Alfredzie B. Noblu.

 

4. Temat:  Porównanie właściwości alkoholi.

Proszę przeanalizować temat z podręcznika str.154-155.

W formie notatki przepisać tabelę nr12 ze str.154. oraz wykonać polecenie 3 str.156

 

Fizyka

3. Temat: Odbicia i rozproszenie światła.

Proszę przeczytać temat ze str. 224-227, osoby chętne mogą wykonać opisane doświadczenia ( można je nagrać i wysłać na mojego maila na dodatkową ocenę.)

W formie notatki proszę narysować i zapisać:

- prawo odbicia ze str.225

- rozproszenie światła ze str. 227.

4.Temat: Zwierciadła

Proszę o przeczytanie tematu str. 229-232. Proszę wykonać i opisać w zeszycie doświadczenie nr 50 str. 231

W formie notatki proszę o zapisanie definicji zwierciadła płaskiego oraz wymienić rodzaje zwierciadeł str. 235

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

Temat: Resuscytacja krążeniowo – oddechowa.

Zapisz w zeszycie algorytm resuscytacji krążeniowo-oddechowej. – str.88

Wyjaśnij, co to jest AED i jak należy go używać.

BARDZO PROSZĘ o zrobienie zdjęć wykonanych w zeszycie notatek, poleceń, referatów, doświadczeń (zarówno z chemii, jak i z fizyki) i wysłanie  ich na mojego maila: malgosia750@onet.pl do końca tego tygodnia. Wszelkie nadesłane prace będą oczywiście oceniane.

Jeżeli są jakieś wątpliwości proszę do mnie pisać na podanego maila lub dzwonić nr tel 695-239-179.

 

Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii