Nawigacja
Tydzień 4 cd.

Klasa VII

Informatyka

03 .04 Temat : Łączenie tekstu z elementami graficznymi . Formatowanie obrazu wstawionego do tekstu.

Opisz w edytorze wybraną dyscyplinę sportu np.: taką , którą lubisz oglądać lub uprawiać . (przynajmniej na dwie strony) .Dokument przygotuj na kolorowej kartce z odpowiednim obramowaniem . Do tekstu wstaw odpowiednie obrazy . Proszę również o wstawienie oprócz obrazów wybranych z galerii clipartów czy też wyszukanych w Internecie obraz, który będzie wykonanym własnoręcznie rysunkiem . Bardzo proszę o wykorzystanie w Wordzie opcji osadzania obiektów (Wstawianie – Obiekt – Obiekt a następnie Bitmapa Image). Otworzy się okno Painta , w którym wykonujecie swój rysunek. Po zamknięciu wasz obiekt się osadzi w tekście. Bardzo proszę o zapisanie pliku pod nazwą Dyscypliny sportu i przesłanie na mój adres kucickaanna@gmail.com

 

Matematyka

Temat: Rozwiązujemy zadania na równanie  dotyczące roztworów

Lekcja zdalna ( połączenie z uczniami w godzinach 9.00 – 9.30). W czasie zajęć zostanie omówiony na różnych przykładach, korzystając z przygotowanych zadań, prezentacji, i materiałów umieszczonych na stronie e – podręczniki sposób rozwiązywania zadań dotyczących roztworów z wykorzystaniem równań i własności dotyczących procentów. Wspólne rozwiązywanie zadań z podręcznika. Rozwiązywanie quizu dotyczącego rozwiązywania zadań z wykorzystaniem procentów. Wyjaśnienie pracy domowej.

Bardzo proszę również po zajęciach kiedy spotkamy się zdalnie obejrzeć jeszcze filmy

 https://www.youtube.com/watch?v=XPBn0MW_f1M

https://www.youtube.com/watch?v=LTOCvjIjR2w

https://www.youtube.com/watch?v=zw6kBCNHB5A

A następnie proszę o wykonanie zadań z podręcznika : Zad 9b, 10 b i 11 ze strony 248 a następnie swoje rozwiązania proszę przesłać na adres kucickaanna@gmail.com

 

Klasa VIII

 

Informatyka

02.04. Temat : Stosujemy adresowanie mieszane w arkuszu kalkulacyjnym

Bardzo proszę o zapoznanie się z poniższymi filmem

https://www.youtube.com/watch?v=0ndV0f3FKDg

 i przypomnienie sobie informacji z naszej poprzedniej lekcji dotyczącej adresowania mieszanego z waszego podręcznika str .172 – 174

Następnie bardzo proszę o wykonanie ćwiczenia 1 ze strony 176 . Proszę tę tabelkę która jest na stronie 177 przenieść do arkusza kalkulacyjnego a następnie dodać kolumny w których umieścicie po kolei (ilość ocen celujących na jednego ucznia , itd.) A następnie proszę przy użyciu adresowania mieszanego czyli blokując dolarem adres komórki która jest stała ) wpisać odpowiednie formuły pozwalające wykonać te obliczenia ile faktycznie tych poszczególnych ocen na jednego ucznia przypada. Bardzo proszę dokonać formatowania tej tabelki (obramowanie i cieniowanie, zmiana czcionki) następnie proszę o zapisanie jej pod nazwą Tabelka2 i przesłanie na adres klasy  do 08.04

 

Religia

31.03.2020 r. Temat: "Bóg broni życia". Proszę przeczytać uważnie temat z podręcznika str. 174-176. Jako notatkę pod tematem przepisać treść ramek ze str. 175 i 176 lub napisać własną notatkę na temat wykroczeń przeciwko piątemu przykazaniu. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.

02.04.2020 r. Temat: "Bóg broni cnoty człowieka". Z uwagą przeczytaj z podręcznika temat znajdujący się na stronach 177-179. Następnie zastanów się nad zobowiązaniami wynikającymi z szóstego przykazania i wykroczeniami przeciwko niemu. Jako notatkę pod tematem wyjaśnij znaczenie słowa "cudzołóstwo". Módlcie się o jak najszybsze ustanie epidemii.

P.S. Bardzo proszę o poważne potraktowanie zadań do wykonania, ponieważ zdjęcia notatek i prac domowych będziecie musieli przesłać na mojego maila a ja będę mógł ocenić waszą pracę.

 

WOS

25.03.2020r.  Prosze o krótki referat  (do 1 str. podaniowej) na temat wybranego prezydenta RP po roku 1989. Proszę o wyraźne pismo lub plik tekstowy, ponieważ nie będę w stanie ocenić referatów, których nie zdołam rozczytać. Referaty wysyłamy na maila swiderska.agata@interia.eu do dnia 08.04.2020r.

 

1.04.2020r.  Temat: Sądy i trybunały.

 Notatka:

Władza sadownicza zajmuje się przestrzeganiem przepisów prawa przez obywateli. Sędziowie posiadają immunitet (nie można go aresztowac bez zgody sądu, chyba , że został złapany na gorącym uczynku).

Prokurator – urzędnik, który sporządza akt oskarżenia.

Obrońca- reprezentuje oskarżonego w sądzie Każdy obywatel ma prawo do obrońcy i sprawiedliwego wyroku.

Trubunał Konstytucyjny zajmuje się oceną prawną ustaw i innych aktów prawnych, które są niejednoznaczne.

Praca domowa: Proszę zapoznać się z hierarhią sadów polskich (podręcznik str. 148-149).

 

Biologia

01.04 Temat: Pasożytnictwo jako przykład oddziaływania antagonistycznego

Zadania do wykonania

    1. Przeczytajcie temat ze strony: 107-110
    2. Swoją wiedzę możesz wzbogacić czytając rozdział dotyczący pasożytnictwa ze strony:

https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-pasozytnictwo/D1CBkjuXj

  •  
    1. W zeszycie wykonaj notatkę według punktów:

a)      Przykłady pasożytów wewnętrznych

b)      Przykłady pasożytów zewnętrznych

c)      Jak tasiemiec przystosował się do pasożytniczego trybu życia?

  •  
    1. Zrób zdjęcie notatki i wyślij ją na adres e-mail klasy 8

Czas na wykonanie zadania: 08.04.2020r.

 

WDŻ

01.04 Temat: Dojrzewanie psycho – fizyczne (pielęgnacja skóry)

 Jak ważna jest pielęgnacja skóry w okresie dojrzewania, wie każdy nastolatek.

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak prawidłowo dbać o skórę obejrzyj prezentację:

https://slideplayer.pl/slide/834385/

 

Język rosyjski

W zeszytach proszę zapisać datę  30.03. 2020 r.    

Temat : Utrwalenie leksyki z 5 rozdziału.

Proszę przeczytać   przykładowe wypowiedzi ze strony 46 w podręczniku

Proszę  wykonać  ćwiczenia 1  i  3 str. 25 w zeszycie ćwiczeń

 Dla uczniów, którzy zdają język rosyjski na egzaminie :

Proszę  wykonać   dodatkowo ćwiczenie  2 str. 25 w zeszycie ćwiczeń.

 

1 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  1.04. 2020 r.    

Temat : Jakie święta obchodzą Rosjanie ?

Праздники  в России
Пасха - Wielkanoc
 

Proszę przepisać do zeszytu  z ćwiczenia  1 str.50 z podręcznika  nazwy 8 świąt  oraz przetłumaczyć na język polski  ( podręcznik str. 86 - 87)

Proszę  wykonać  ćwiczenia 1  str. 26 w zeszycie ćwiczeń

Dla uczniów, którzy zdają język rosyjski na egzaminie :

Proszę  wykonać   dodatkowo ćwiczenie  3 str. 26 w zeszycie ćwiczeń.

( Przypominam , że nazwy miesięcy są w podręczniku na str. 6, a określanie daty na stronie  9)

 

6 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  6.04. 2020 r.    

Temat : Nasze ulubione święta.

Proszę przeczytać dialog 1 ze strony 52 w podręczniku oraz  informacje z  żółtej ramki.

Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 41 z płytki .

Proszę w zeszycie odpowiedzieć na 5 pytań,  które są pod dialogiem.

8 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  8.04. 2020 r.    

Temat : Składanie życzeń świątecznych.

Дорогиe ученики !

Поздравля́ю вас с Пасхoй .
Я и́скренне жела́ю вам всего́ наилу́чшего, кре́пкого здоро́вья, сча́стья в ли́чной жи́зни и успе́хов на экзаменах.


Proszę przeczytać   przykładowe życzenia z ćw. 5 ze strony 51 w podręczniku.

Proszę wykonać ćwiczenie  6 strona  51 z podręcznika. ( można przepisać moje życzenia dla Was )

Dla uczniów, którzy zdają język rosyjski na egzaminie :

Proszę  wykonać   dodatkowo ćwiczenie  4  str. 26 w zeszycie ćwiczeń.

Proszę zrobić zdjęcia 6 ostatnich tematów  lekcji oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego oraz  z zeszytu ćwiczeń i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

Mamy kontakt mailowy,  więc bardzo proszę pisać w razie jakichkolwiek pytań, problemów. 

 

Język angielski

30.03-03.04.2020

Wszystkie prace odsyłamy na maila klasowego klasy 8

Lekcja 1

  1. Powtarzamy  i sprawdzamy znajomość słownictwa ze str. 103
  2. W zeszycie wszyscy ćw. 1 i 5 /str. 102 (przesłać do sprawdzenia TE OSOBY, KTÓRE ZDAJĄ JĘZ. ROS.)
  3. Dla zdających jęz. Ang. Załącznik nr 3  (zadanie 5 i 6) (wydrukować, uzupełnić i odesłać )

Lekcja 2

  1. Dla zdających jęz. Ang. Załącznik nr 3  (zadanie 7 i 8 ) (wydrukować, uzupełnić i odesłać )
  2. Dla wszystkich: str. 113 podręczniki. Powtórzyć, zapamiętać pkt. 2.55 i 2.56
  3. W zeszycie ćw. 7 str 105 z podręcznika (odesłać do sprawdzenia)

Lekcja 3

  1. W zeszycie ćw. 1/str 106 z podręcznika (WSZYSCY)
  2. Ze str 113 pkt 2.58 sprawdzamy znajomość słownictwa. Wypisujemy do zeszytu te, których nie pamiętamy. (WSZYSCY)
  3. Osoby zdające jęz. Ang. Ćw. 1 i 2/107.

 

Geografia

Drodzy uczniowie!

Proszę przepisać do zeszytu przedmiotowego temat lekcji oraz podane zagadnienia.

Temat: Kanada-środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.

Cele lekcji:

Scharakteryzujesz cechy klimatu Kanady. Dowiesz się, jakie czynniki wpływają na specyficzny układ stref klimatycznych w tym kraju. Określisz zasięg północnej granicy lasów i rolnictwa w Kanadzie. Poznasz cechy rolnictwa Kanady.

Zapoznaj się z podanymi zagadnieniami z podręcznika na stronie 133-137 , a następnie pisemnie w zeszycie wykonaj dwa ćwiczenia.

  1. Skreśl zbędne wyrazy w zdaniach tak, aby podane informacje były prawdziwe.
  2. Stolicą Kanady jest Ottawa/Montreal.
  3. Największym miastem Kanady jest Montreal/ Toronto.
  4. W Kanadzie mieszka mniej /więcej ludności niż w Polsce.
  5. Kanada charakteryzuje się małą/dużą gęstością zaludnienia.

2 . Oceń, czy podane informacje są zgodne z prawdą. Zaznacz literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub literę F – jeśli jest fałszywe.

  1. Farmy w Kanadzie są nastawione na zaspokajanie potrzeb żywieniowych właścicieli i ich rodzin.                                                                         P/F
  2. Kanadyjskie farmy cechuje wysoki poziom mechanizacji.            P/F
  3. Farmy w Kanadzie mają niewielką powierzchnię.                          P/F

 

PYTANIE DLA CHĘTNYCH

Wymień główne rośliny uprawne oraz zwierzęta hodowlane występujące w Kanadzie.

 Proszę o przesłanie do sprawdzenia odpowiedzi na powyższe pytania na adres e-mail  zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 01.04.2020r.

 

Chemia

5. Temat: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych.

 Bardzo proszę przeczytać temat str.157 -160.

W notatce proszę zapisać:

- definicję kwasów karboksylowych -str.160,

- wzór ogólny kwasów – str.158,

- szereg homologiczny kwasów ( tak, jak dla alkoholi) – str.158

 Do rozwiązania są następujące zadania: 2 i 3 str.160 a dla osób chętnych zadanie 5/ str.160

BARDZO PROSZĘ o zrobienie zdjęć tych zadań i wysłanie ich na klasowego maila w terminie do 2 kwietnia 2020r. Proszę postarać się robić jednego zdjęcia dwóm stronom zeszytu jednocześnie, tak aby łatwo było to sprawdzić.

 

6. Temat: Kwas metanowy.

Do przeczytania temat ze str. 161-163.

W formie notatki proszę zapisać właściwości i zastosowanie tego kwasu.

Proszę rozwiązać zadanie 2 lub 3 ze str.163

Zachęcam do korzystania ze strony  e-podręczniki.pl.

 

Fizyka

5.Temat: Cd. Zwierciadła.

Proszę o przeczytanie tematu str. 229-235.

Proszę przerysować do zeszytu konstrukcję punku P ze str.230 i ją opisać.

Do rozwiązania są następujące zadania 2 i 3 str.236

 

6.Temat: Cd. Zwierciadła.

Proszę przerysować do zeszytu zwierciadła sferycznego ze str.234 (rysunek w prawym górnym rogu) i wzór ogniskowej  f oraz konstrukcję ze str.235.

Zachęcam do korzystania ze strony  e-podręczniki.pl.

Do rozwiązania jest zadanie 4 str.237

BARDZO PROSZĘ o zrobienie zdjęcia tego zadania i wysłanie go na klasowego maila w terminie do 3 kwietnia 2020r. Proszę postarać się robić jednego zdjęcia dwóm stronom zeszytu jednocześnie, tak aby łatwo było to sprawdzić.

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

4. Temat: Apteczka pierwszej pomocy.

Proszę przeczytać temat str.92 -94.

Opisz zeszycie podstawowe wyposażenie każdej apteczki oraz wymień rodzaje apteczek.

Wymień trzy miejsca, w których na pewno znajduje się apteczka pierwszej pomocy.

Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii