OSTATNIA AKTUALIZACJA 07.04.2020, GODZ. 11:00
Klasa I
Język angielski
Lekcja 1
1. Na stronie 50 mamy 3 typy domów. Proszę żeby uczniowie napisali w zeszycie ile każde z nich ma okien (Windows),
2. Poproszę wykonać plakat przedstawiający „magiczny” i niesamowity dom. Następnie proszę o przesłanie na maila klasa1spkroczewo@gmail.com DO SPRAWDZENIA na ocenę.
Lekcja 2
1. Drukujemy załącznik 2(unit 6- My house)- uzupełniamy i wysyłamy na maila klasa1spkroczewo@gmail.com (do sprawdzenia na ocenę)
2. W ćwiczeniu ze strony 49 robimy ćwiczenie 11 i 12
Informatyka
08.04 Temat : Edytor tekstu. Stosujemy styl czcionki – kursywa
Karta pracy :
Uruchom dowolny edytor tekstu. Napisz zielonym kolorem stosując kursywę zdanie : Kasia ma w swoim pokoju papużki , czcionką w stylu kursywy w kolorze niebieskim zdanie : Bartek lubi piłkę nożną i siatkówkę a następnie w dowolnym kolorze czcionką o stylu kursywy swój ulubiony kolor. Informacje w jaki sposób stosuje się styl czcionki – kursywę znajdują się w pliku dołączonym do karty pracy. Proszę pracę zapisać pod nazwą kursywa i przesłać na adres klasy.
Dla chętnych proponuję kolejną zabawę w kodowanie. Link do gry
https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/puzzle_mozaics_copy_animals_16x16.htm?language=english&linkback=../../index.htm
Religia
podręcznik str 96,97 , ćwiczenia str 56
07.04
Język polski
Czytać str73 czwarty wiersz
Ćwiczenia str 70, 71,72,73
Matematyka
Str -str76,77
W zeszycie –wykonaj obliczenia
11-2=11-1-1=10-1=9
12-3=12-2-1=10-1=9
13-4=
14-5=15-6=
Klasa II
Język angielski
Lekcja 1
1. Drukujemy załącznik 1 ze strony internetowej (Unit 6 He likes cheese)
2. Uzupełniamy ćwiczenia
3. Przesyłamy do sprawdzenia NA OCENĘ
Lekcja 2
1. Drukujemy załącznik 2 (ARKUSZ 11)
2. Poprawnie uzupełniamy ćwiczenia
3. Wysyłamy do sprawdzenia NA OCENĘ
Religia
podręcznik str 94, 95, Ćwiczenie str 75
Klasa III
Język angielski
Lekcja 1
1. Powtarzamy dni tygodnia.
2. W ćwiczeniu ćw 6 str 44
3. UWAGA !!! stronę 44 wysyłamy do sprawdzenia!!!
Lekcja 2
1. Z podręcznika str 46 ćwiczenie 7 w zeszycie pisemnie wg przykładu.
Zapamiętaj!
Przed dniami tygodnia piszemy ON, i wszystkie dni tygodnia piszemy WIELKĄ literą
Religia
podręcznik str 109-113 , Ćwiczenia str 90,91
Klasa IV
Język angielski
Lekcja 1
1. Z podręcznika czytamy tekst z ćwicz 9/str.77
2. Odpowiadamy na pytania ćwicz. 10/str 77
3. Z ćwiczeń ćw. 4,5/str 48 (wysyłamy stronę 48 DO SPRAWDZENIA)
Lekcja 2
1. Z podręcznika czytamy tekst na str. 78, tłumaczymy, żeby zrozumieć
2. z podręcznika ćwiczenie 3/str 79
3. w ćwiczeniach na str 49 ćw.1,2,3
Plastyka
Temat: Wykonujemy ozdoby wielkanocne
08.04
Zadanie do wykonania:
Wykonaj ozdobę wielkanocną
Jeśli nie wiesz jak to zrobić przesyłam kilka propozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=0ZfIwpjJT-E
https://www.youtube.com/watch?v=xLKqVpCcoDg
https://www.youtube.com/watch?v=bWEjDUczwKQ
https://www.youtube.com/watch?v=7znHmPZS0wU
Oczywiście pracę możecie wykonać według własnego pomysłu.
Religia
podręcznik str 90,91, ćwiczenia str 70
Klasa V
Geografia
07.04.2020r.
Temat: Podsumowanie wiadomości z działu „Krajobrazy Polski cz.2”
Przeczytaj podsumowanie wiadomości ze strony 82, a następnie wykonaj ćwiczenia 3,5 ,6 ze strony 84.
Zrób zdjęcie lub skan wykonanych zadań i odeślij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Religia
07.04.2020 r. Temat: "Wielkanocne zwyczaje".
Korzystając z własnych doświadczeń, rozmawiając z rodzicami, czy innymi domownikami zastanów się nad zwyczajami i tradycjami które niesie ze sobą Wielkanoc. Jako notatkę, korzystając również z Internetu wypisz te zwyczaje i krótko je opisz. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
Język angielski
Lekcja 1
1. Znajdź w załączniku poniższe czasowniki i napisz ich formy przeszłe (2 kolumna) i znaczenie
Come, have, drink, eat, feel, go, make, meet, take,
Przesyłamy do sprawdzenia!!!
2. Uczymy się na pamięć sprawdzonych form czasowników.
3. Z podręcznika przepisujemy do zeszytu ćw. 5/ str.85 i uzupełniamy (II forma- tabelka)
Lekcja 2.
1. W ćwiczeniu proszę zrobić ćw. 1,2, str. 52
2. Przypomnij sobie tekst ze strony 84 z podręcznika. (przeczytaj ponownie)
3. Wypisz z niego czasowniki nieregularne (te z poprzedniej lekcji), które znajdziesz w tekście
4. W ćwiczeniu robimy ćw. 3 i 4/ str 52
CAŁĄ STRONĘ 52 PRZESŁAĆ DO SPRZWDZENIA
Informatyka
08.04 Temat : Wykorzystanie kształtów do przygotowanie historyjki obrazkowej
Bardzo roszę o zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi w podręczniku na stronie 118 i 119 a następnie proszę o przygotowanie w edytorze tekstu krótkiej historyjki obrazkowej w której wykorzystacie różne kształty (np. chmurki , bużka słoneczko) jak również postacie pobrane jako element graficzny z Internetu. W waszej pracy niech w rozmowie uczestniczą przynajmniej dwie postacie za pomocą chmurek stworzycie dialogi .Postarajcie się wykorzystać jeszcze inne kształty w swojej pracy ( Praca powinna zawierać minimum dwie strony. Kształty wstawicie klikając w opcji Wstawianie – Kształty. Wybieramy odpowiedni kształt zaznaczamy miejsce na kartce, gdzie kształt chcemy wstawić a następnie lewym przyciskiem rysujemy kształt i puszczamy lewy przycisk myszki. Żeby wstawić tekst w środku klikamy prawy przycisk myszki i wybieramy opcję – Dodaj tekst ). Bardzo proszę zapisać swoją pracę pod nazwą historyjka i przesłać na adres klasy.
Technika
Temat : Elementy rysunku technicznego.
Proszę o zapoznanie się z tematem w podręczniku str.53 - 56 - ,, Elementy rysunku technicznego ‘’ Wykonajcie w zeszycie lub na kartce papieru z bloku ćwiczenie 4, przykład 2, str.55.
Muzyka
Temat: Śpiewajmy razem - chór. Rodzaje chórów.
Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 24, wysłuchajcie nagrań, zaśpiewajcie piosenkę ,, Chodż, pomaluj mój świat '' i ,, Chce iść naród mój ''. Jako pracę domową wymień w zeszycie rodzaje chórów. Nagrania do pobrania TUTAJ (część 1) i TUTAJ (część 2). Do otworzenia wymagany program WinRar.
Klasa VI
Geografia
08.04.2020r (środa)
Temat: Turystyka w Europie Południowej
Cele: Poznasz walory przyrodnicze i kulturowe Europy Południowej. Dowiesz się, czym jest infrastruktura turystyczna. Dowiesz się także o wybranych zabytkach w Europie Południowej.
Przeczytaj temat ze strony 120-124.
Wykonaj notatkę w zeszycie według następujących punktów :
- Walory przyrodnicze i walory kulturowe Europy Południowej
- Infrastruktura turystyczna krajów śródziemnomorskich
- Atrakcje turystyczne w wybranych krajach Europy Południowej
Proszę przesłać zdjęcia lub skan wykonanej notatki na adres: zalecka.agnieszka@wp.pl
*Dla chętnych dodatkowe zagadnienie do napisania :
Rola turystyki w gospodarce krajów Europy Południowej
Religia
07.04.2020 r. Temat: "Świętowanie Zmartwychwstania Jezusa".
Korzystając z własnych doświadczeń, rozmawiając z rodzicami, czy innymi domownikami jak również z tematu w podręczniku str. 108-109 zastanów się nad zwyczajami i tradycjami które niesie ze sobą Wielkanoc. Jako notatkę, korzystając również z Internetu wypisz te zwyczaje i krótko je opisz. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
Język angielski
Lekcja 1
1. Z podręcznika str. 90 ćw. 3 i 4 (Do Sprawdzenia)
2. Z ćwiczeń ćw. 2, 3, 4,5/ str 56
3. Z podręcznika str. 90 ćw. 5, 8
4. Z ćwiczeń str.57 ćw.1,2,3,
Lekcja 3
1. Z podręcznika czytamy tekst na str. 91 ćw. 9 i 10 pisemnie w zeszycie.
2. Z ćwiczeń str.57 ćw.1,2,3,
3. Załącznik ze strony (drukujemy, uzupełniamy i odsyłamy do sprawdzenia!!!)
Plastyka
Temat: Wykonujemy stroik świąteczny według instrukcji.
08.04
Zadanie do wykonania:
Z dostępnych materiałów: bibuła, gałązki bukszpanu, bazie, skorupki jaj, gałązki itp.
wykonaj stroik wielkanocny.
Jeśli nie wiesz jak to zrobić polecam następujące strony:
https://www.youtube.com/watch?v=tJImZp-PYmo
https://www.youtube.com/watch?v=mRQ_XBEJ6c8
Oczywiście pracę możecie wykonać według własnego pomysłu.
Informatyka
Temat: Scratch – dodawanie tła, zmiana postaci duszka oraz jego rozmiaru. (grupa chłopców )
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 9.55 – 10.15 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzy się w Scratchu nową postać duszka poprzez jej malowanie czy też dodawanie z galerii w jaki sposób się ją edytuje jak zmienia się rozmiar i w jaki sposób w Scratchu dodaje się tło poprzez wspólne wykonywanie ćwiczeń w Scratchu na stronie scratch. mit.edu, wyjaśnienie pracy domowej. Po zajęciach :
Bardzo proszę o zapoznanie się z samouczkami dostępnymi na stronie scratch. mit. edu po zalogowaniu się na swoje konto. ( dodaj duszka, dodaj tło oraz zmiana rozmiaru ) a następnie proszę o wykonanie swoich własnych dwóch postaci duszka w zmienionym tle i rozmiarze postaci i proszę swoją pracę w postaci zapisanego pliku gry przesłać na maila klasy.
Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu grę na zasadzie gonitwy (grupa dziewcząt )
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 11.45 – 12.15 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy klawisze sterujące, jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych klawiszy w grze,wyjaśnienie pracy domowej. Po zajęciach bardzo proszę również o zapoznanie się z materiałem dostępnym w samouczku (zrób grę gonitwa) dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu a następnie obejrzenie materiałów zawartych w filmach
https://www.youtube.com/watch?v=jh5YBlkGMDI
https://www.youtube.com/watch?v=OnnCfbz-Apg
Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gry gonitwy zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci pliku na maila klasowego.
Muzyka
Temat: Warsztat muzyczny. Utrwalenie wiadomości i umiejętności. Doskonalimy poznane piosenki.
Klasa VII
Geografia
06.04.20202r.
Temat: Energetyka.
Cele lekcji:
Dowiesz się, czym są OZE ,oraz zrozumiesz, jakie mają one znaczenie dla gospodarki Polski.
- Przeczytaj temat ze strony 138-141 z podręcznika.
- Odpowiedz pisemnie na podane pytania:
-Wymień 4 przykłady źródeł energii odnawialnej
-Wymień 4 przykłady źródeł energii nieodnawialnej
-Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.
PYTANIE DLA CHĘTNYCH
Wyjaśnij znaczenie terminów: geotermia i wody termalne.
- Wykonaj zdjęcie lub skan napisanych odpowiedzi. Wyślij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 08.04.2020r.
Religia
07.04.2020 r. Temat: "Wielkanocne zwyczaje".
Korzystając z własnych doświadczeń, rozmawiając z rodzicami, czy innymi domownikami zastanów się nad zwyczajami i tradycjami, które niesie ze sobą Wielkanoc. Jako notatkę, korzystając również z Internetu wypisz te zwyczaje i krótko je opisz. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
Język angielski
Lekcja 1.
1. Przeczytaj tekst z podręcznika str 72 ćw. 2 (wypisać nieznane słowa i przetłumaczyć je i ZAPAMIĘTAĆ)
2. W ćwiczeniach ćw. 1 i 2/str. 68
Lekcja 2.
1. W zeszytach ćwiczenie 5 i 6 /str 72 z podręcznika
2. Ćwiczenie 3,4,5/str 68
3. CAŁĄ STRONĘ 68 odsyłamy do sprawdzenia
Biologia
Temat Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego
08.04
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 170 – 172
- Jeśli chcecie, możecie wzbogacić swoją wiedze i zapoznać się dodatkowo z materiałem zamieszczonym na stronie:
https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH
Wykonajcie ćwiczenia 1,2 i 3 ze strony 86
Matematyka
Temat : Rozwiązywanie różnych zadań dotyczących procentów
Spotkanie z uczniami zdalnie ( 10.45 – 11.30 ) – przypomnienie etapów rozwiązywania zadań tekstowych z wykorzystaniem platformy e – podręczniki , wspólne rozwiązywanie zadań z podręcznika jak również tych umieszczonych na platformie, przeprowadzenie quizu jak również wykonywanie ćwiczeń w postaci fiszek na Quizlet. Wyjaśnienie pracy domowej.
W godzinach 12. 45 – 13.15 połączymy się zdalnie w celu przeprowadzenia interaktywnej kartkówki z rozwiązywania równań
Bardzo proszę o obejrzenie po zajęciach filmów w celu utrwalenie sobie sposobów rozwiązywania różnych zadań tekstowych na równanie
https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-vii-viii/rownania-z-jedna-niewiadoma/plmat072-rownania-zadania
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-za-pomoca-rownan/D1G6Bgq3k
A następnie proszę o wykonanie zadań z karty pracy i przesłanie mi rozwiązań na maila kucickaanna@gmail.com
Temat : Wykorzystanie umiejętności rozwiązywania równań do przekształcania wzorów.
Spotkanie z uczniami zdalnie (9.00 – 9.45) – wyjaśnienie na podstawie przygotowanych materiałów jak również animacji umieszczonych na platformie e – podręczniki sposobów przekształcania wzorów z wykorzystaniem umiejętności rozwiązywania równań (wzory matematyczne, chemiczne, fizyczne) , wspólne rozwiązywanie zadań z podręcznika, przekształcanie indywidualnie przez uczniów podanych przez nauczyciela wzorów z karty pracy, wyjaśnienie pracy domowej
Bardzo proszę o zapoznanie się po zajęciach z filmami jak również materiałem umieszczonym na stronie e –podręczniki . Linki umieszczam poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=qaCVyvlWn5I
https://www.youtube.com/watch?v=_ESNRdpwPzI
https://www.youtube.com/watch?v=lxGIaXNy_eQ
https://epodreczniki.pl/a/przeksztalcanie-wzorow/D3qFM5mTo
A następnie wykonać zadania z karty pracy, której rozwiązania proszę przesłać na mojego maila
Chemia
Temat: Stężenie procentowe roztworu.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.184 -191.
Po tematem zapisać wzór i pojęcie stężenia procentowego ze str.184
Proszę rozwiązać zadania 1 i 2/str.191 ( proszę rozwiązać dowolną metodą, jak wam odpowiada, może być z nowego wzoru lub sposobami poznanymi na lekcjach matematyki)
Fizyka
7 Temat: Moc i jej jednostki.
Proszę przeczytać temat str.204 -208
W formie notatki zapisać To najważniejsze ze str.208
Proszę rozwiązać zadania 2 i 6 str.208 (pamiętajcie o jednostkach)
8. Energia potencjalna grawitacji i potencjalna sprężystości.
Bardzo proszę przeczytać temat oraz zapisać pojęcia:
- energii potencjalnej grawitacji ze wzorem
- energii potencjalnej sprężystości.
Rozwiążcie zadanie 3 i 5 ze str.213 ( 1l wody = 1kg )
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Muzyka
Temat: Warsztat muzyczny. Utrwalenie wiadomości i umiejętności. Doskonalimy poznane piosenki.
Klasa VIII
Geografia
07.04.2020 r.
Temat : Stany Zjednoczone- potęga gospodarcza świata.
Cele lekcji: Dowiesz się, dlaczego Stany Zjednoczone są nazywane największą potęgą gospodarczą świata. Określisz cechy gospodarki tego kraju. Dowiesz się, jaką rolę w gospodarce Stanów Zjednoczonych odgrywa przemysł zaawansowanych technologii oraz co to są technopolie. Poznasz przyczyny oraz skalę zjawiska marnowania żywności.
- Przeczytaj zagadnienia dotyczące tematu ze strony 140-145.
- Wyjaśnij pisemnie w zeszycie pojęcia:
- Produkt Krajowy Brutto
- technopolia
3. Odpowiedz pisemnie na pytanie- jakie jest znaczenie przemysłu high-tech
DLA CHĘTNYCH
Wyjaśnij przyczyny marnowania pożywienia na przykładzie Stanów Zjednoczonych.
4. Zrób zdjęcie lub skan wykonanych poleceń i odeślij na adres zalecka. agnieszka@wp.pl
Religia
07.04.2020 r. Temat: "Wielkanocne zwyczaje".
Korzystając z własnych doświadczeń, rozmawiając z rodzicami, czy innymi domownikami zastanów się nad zwyczajami i tradycjami które niesie ze sobą Wielkanoc. Jako notatkę, korzystając również z Internetu wypisz te zwyczaje i krótko je opisz. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
Język angielski
Lekcja 1
1. Ze str 113 pkt 2.57 i 2.59 sprawdzamy znajomość słownictwa. Wypisujemy do zeszytu te, których nie pamiętamy. (WSZYSCY)
2. Ci z was co zdają j. ang. Z podręcznika na str. 108 ćw, 3
Lekcja 2
1. dla wszystkich: z podręcznika przeczytaj tekst na str. 109 ćw. 4 (wypisz nowe słówka i zapamiętaj je. Odpowiedź na pytania pod tekstem.
2. Wszyscy: ze strony 169 w podręcznikach: przeczytaj teorię, zrób notatką
3. Wykonaj ćw. 1/str 169 podkreśl wstawione wyrazy i odeślij do sprawdzenia
Biologia
Temat: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami
08.04
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat lekcji ze strony: 111 – 115
- Obejrzyjcie film zamieszczony na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=rvJIzM7RRYo
- W zeszycie ćwiczeń wykonajcie ćwiczenie 1 i 2 str:65
3 i 4 strona 66
Informatyka
Temat : Rozwiązywanie różnych zadań dotyczących procentów
Spotkanie z uczniami zdalnie ( 10.45 – 11.30 ) – przypomnienie etapów rozwiązywania zadań tekstowych z wykorzystaniem platformy e – podręczniki , wspólne rozwiązywanie zadań z podręcznika jak również tych umieszczonych na platformie, przeprowadzenie quizu jak również wykonywanie ćwiczeń w postaci fiszek na Quizlet. Wyjaśnienie pracy domowej.
W godzinach 12. 45 – 13.15 połączymy się zdalnie w celu przeprowadzenia interaktywnej kartkówki z rozwiązywania równań
Bardzo proszę o obejrzenie po zajęciach filmów w celu utrwalenie sobie sposobów rozwiązywania różnych zadań tekstowych na równanie
https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-vii-viii/rownania-z-jedna-niewiadoma/plmat072-rownania-zadania
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-za-pomoca-rownan/D1G6Bgq3k
A następnie proszę o wykonanie zadań z karty pracy i przesłanie mi rozwiązań na maila kucickaanna@gmail.com
Fizyka
7. Temat: Kwas etanowy.
Do przeczytania temat ze str. 164-168.
W formie notatki proszę zapisać właściwości, zastosowanie tego kwasu oraz fermentację octową.
Chemia
Temat: Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne.
Przeanalizuj temat str.238-243.
Narysuj konstrukcje ze str.241 z podręcznika wraz z ich opisami.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Temat: Tamowanie krwotoków.
Proszę przeczytać temat str.95 -98.
W zeszycie proszę zapisać:
- definicję krwotoku- str.95
- rodzaje krwotoków- str-98
Odpowiedz w zeszycie na polecenia 2 i 3 ze str.98.