Nawigacja
Informacja o zadaniach (tydzień 6)

OSTATNIA AKTUALIZACJA 17.04.2020, GODZ. 10:30

 

Klasa I

 

Informatyka

15.04   Temat : Edytor tekstu. Stosujemy styl czcionki – podkreślenie

Uruchom dowolny edytor tekstu. Napisz zielonym kolorem  zdanie : Mama zrywa tulipany, czcionką w kolorze niebieskim zdanie : Agatka maluje krokusy  a następnie w dowolnym kolorze zdanie : Jacek lubi stokrotki. Proszę by nazwy kwiatów były zapisane czcionką podkreśloną.  Informacje w jaki sposób stosuje się styl czcionki – podkreślenie znajdują się w pliku dołączonym do zadań. Pobierz TUTAJ. W tym samym dokumencie napisz dowolnymi kolorami nazwy następujących środków transportu : samolot, samochód, rower , statek. Podkreśl nazwę najszybszego a nazwę najwolniejszego zapisz kolorem czerwonym.  Proszę pracę zapisać pod nazwą podkreślenie i przesłać na adres klasy.

Dla chętnych proponuję kolejną zabawę w kodowanie. Tym razem wrócimy troszkę do minionych Świąt Wielkanocnych i zachęcam was do zakodowania na planszy, pewnego zwierzaczka według kodu który jest podany w zadaniu,  jeśli mamy np. szary – c5 to oznacza ze na planszy mamy odszukać takie pole o tym adresie i ten kwadracik zamalować na szaro i tak pozostałe. Proszę o wykonanie zadania nr 2 dołączonej karty pracy do wydrukowania.

 

Język angielski

Lekcja (15.04.2020)

  1. Drukujemy (lub wypisujemy w zeszycie lub karcie A4) załączniki  (nr 1 i nr 2) uzupełniamy i wysyłamy do sprawdzenia.
  2. Z tego unitu uczniowie powinni zapamiętać wyrazy dotyczące domu i sprzętów ( str 88 w

ćwiczeniach )

 

15.04

Język polski

Czytać w podręczniku str 86 -

Pisać w ćwiczeniu str78-79

Spróbuj wykonać koszyczek str-77

Matematyka

W ćwiczeniu str 79-80-81

Stronę 80 prześlij do sprawdzenia

Układaj patyczki  jak na rysunku str 94-czytanka

 

Religia

Proszę o przeczytanie tematu 43 (17.04.2020r) z podręcznika str 98,99 .

Wykonajcie zadania w ćwiczeniu na  str 57.


Klasa II

Język angielski

Lekcja 15.04.2020

  1. Czytamy historyjkę na stronie 48 i w zeszycie wypisujemy wszystkie słówka związane z jedzeniem (produkty i potrawy), które występują w historyjce.
  2. W ćwiczeniu uzupełnić ćw 5 i 6 /str 44- odsyłamy do sprawdzenia

Wiedząc, że
John likes peas, salad and tomatoes but Mary doesn’t like peas, salad and tomatoes

 

Religia

Proszę o przeczytanie tematu 42(17.04.2020r)  z podręcznika str 96, 97,

W ćwiczeniu na str 76 wykonajcie zadanie.

 

 

Klasa III

 

Religia

Proszę o przeczytanie tematu 43 (17.04.2020r) - podręcznik str 114-115 ,

Ćwiczenia str 92,93 wykonajcie zadania.


Klasa IV

Plastyka

Temat: Techniki mieszane: farby wodne i pastele .

15.04

Zadanie do wykonania:

  1. Przeczytaj tekst ze strony 52 z podręcznika
  2. Namaluj pracę ukazującą postać z baśni, komiksu lub filmu. Najpierw pokryj kartkę farbami. Na wyschniętej powierzchni przedstaw bohatera za pomocą pasteli olejnych. Jeśli nie masz w domu pasteli olejnych, możesz zamiast tego użyć kredek świecowych lub zwykłych kredek, ewentualnie  pasteli suchych.
  3. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie pracy na e- mailu klasy 4

Czas na wykonanie zadania 22.04.2020

 

Informatyka

16.04 Temat : Tworzymy listę numerowaną i punktowaną

Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem który znajduje się w podręczniku na stronach 105 i 106, jak również przypomnienie sobie wiadomości dotyczących zmiany kroju, koloru rozmiaru i stylu czcionki z poprzednich zajęć.

Następnie proszę otworzyć edytor tekstu Word, następnie wejść w Układ Strony – Kolor strony, wybrać odpowiedni kolor strony , następnie Układ strony – Obramowanie strony – Wzór, wybrać odpowiednie obramowanie strony. Zadaniem będzie stworzenie listy wypunktowanej w której umieścicie 10 rzeczy które zabralibyście ze sobą na bezludną wyspę. Bardzo proszę tytuł „10 rzeczy które zbiorę ze sobą na bezludną wyspę” wstawić  używając narzędzi WordArt (Wstawianie- WordArt) a następnie wybierając z  Menu – Narzędzia  główne – Punktory wymienić 10 rzeczy które chcielibyście ze sobą zabrać na bezludną wyspę.  Proszę ozdobić swoją pracę elementami graficznymi przedstawiającymi kilka wybranych rzeczy, które ze sobą byście zabrali.  Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Bezludna wyspa i przesłać na adres klasy do 23.04

 

Język angielski

lekcja 16.04.2020

  1. wypisz wyrazy  i znajdź polskie odpowiedniki do nich  z ćwiczenia 1/str 80 i ćw. 2/str 81
  2. robimy pisemnie w zeszycie ćw. 3/str 81 (wypisujemy tylko te czasowniki, które są poprawne) – POMOC STRONA 89
  3. w zeszycie rysujemy diagram z ćwiczenia 4 i uzupełniamy go ( wpisujemy rzeczowniki, które łączą się z czasownikiem have) bez rysunków
  4. w ćwiczeniu ćwicz. 1, 2, 3 ,4,5 str. 50

 

Religia

Proszę o przeczytanie tematu 33 (17.04.2020r) podręcznik str 92 i 93.

Ćwiczenia str 72,73 wykonajcie zadania.

 

Klasa V

Informatyka

15.04  Temat : Wstawiamy tabelkę do edytora tekstu

Bardzo roszę o zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi w podręczniku na stronie 120 i 121 a następnie proszę o przygotowanie w edytorze tekstu  tabelki  składającej się z trzech kolumn i jedenastu wierszy (Wstawianie – Tabela – Wstaw tabelę – Określamy ilość kolumn i wierszy i klikamy ok.)Pierwsze komórki w każdej kolumnie proszę nazwać odpowiednio – Nazwa Państwa, Stolica , Waluta. Następnie wyszukując informacje w encyklopedii , Internecie czy innych źródłach proszę uzupełnić informacje wpisując nazwy dziesięciu Państw Świata, ich stolice i walutę. Następnie proszę dodać do swojej tabelki obramowanie i cieniowanie (tabelkę należy zaznaczyć lewym przyciskiem myszki następnie klikając prawym przyciskiem myszki wybrać opcję obramowania lub cieniowania, wybrać odpowiedni styl i zatwierdzić. Starajcie się wybierać tak kolor wypełnienia by tekst był widoczny. Bardzo proszę o zapisanie pracy pod nazwą Tabelka 1 i przesłanie jej na adres klasy do 22.04

 

Język angielski

Lekcja 15.04.2020

  1. Z podręcznika przepisujemy do zeszytu ćwiczenia 6 i 7/ str 85 i uzupełniamy. Podkreślamy wstawione czasowniki.
  2. W zeszycie napisz zdania o sobie używając poznane w ćw. 3 formy przeszłe od podanych czasowników. Uwaga ! zdania nie mogą być przepisane z książki i mają być logiczne.
  3. Zdania i ćwiczenia 6 i 7 odsyłamy do sprawdzenia.

Lekcja 17.04.2020

  1. Przeczytaj tekst na stronie 86 ćw 1. Odpowiedz na pytania z ćw. 1 pisemnie w zeszycie.
  2. Przepisz wyrażenia z ćw. 2 /str 86 i znajdź polskie odpowiedniki (pomoc str 89)
  3. Przepisz ramkę ze strony 86 LOOK! Zapamiętaj, że please stoi albo na początku albo na końcu zdania NIGDY w środku.
  4. Uzupełnij w zeszycie dialog str 86 ćwiczenie 3.
  5. W ćwiczeniu ex. 1 i 2 /83   Odsyłamy do sprawdzenia

 

Plastyka

15.04 Temat: Kompozycja rytmiczna

 Kompozycja rytmiczna polega na ukazywaniu w regularnych odstępach wielu takich samych lub podobnych elementów plastycznych. Mogą nimi być np.: pasy, figury geometryczne, plamy barwne, linie. W obrazach o kompozycji rytmicznej dostrzegamy np.: szereg postaci, ciągi domów, drzew, ulic lub innych obiektów.  

  Zadania do wykonania:

 Wykonajcie  kompozycję rytmiczną, np.: kolaż z kolorowych papierów i tkanin o różnych fakturach. Możecie  układać na przemian poszczególne fragmenty albo wymyślić bardziej urozmaicone układy powtarzalnych elementów.                                                                        W prawidłowo wykonanej pracy, powinniście powtarzać poszczególne elementy, wówczas otrzymujemy wrażenie rytmu

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij na adres e-mail klasy 5

Czas na wykonanie zadania 22.04.2020 

 

Język rosyjski

15  kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  15.04. 2020 r.    

Temat : Nazwy miesięcy.

Do zeszytu proszę przepisać podane słówka:

январь - styczeń
февраль - luty
март - marzec
апрель - kwiecień
май - maj
июнь - czerwiec
июль - lipiec
август - sierpień
сентябрь - wrzesień
октябрь - październik
ноябрь - listopad
декабрь – grudzień

Proszę przeczytać  nazwy miesięcy z ćw. 6. str. 90. Trzeba się ich nauczyć.

Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 36 z płytki.

 

20  kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  20.04. 2020 r.    

Temat : W jakim miesiącu to było?

  1.   Przepisz do zeszytu i przetłumacz na j. polski

Новый год - в январе -

Зимние каникулы - в феврале - 
1 день весны - в марте- 
Пасха - в апреле –
летние каникулы - в июле и августе -
1 день осени - в сентябре -
Рождество - в декабре -

 

2.  Uzupełnij zdanie dotyczące miesiąca Twoich urodzin i zapisz je w zeszycie:
У меня день рождения  в………………….

 

22 kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  22 .04. 2020 r.   

Temat: Określanie daty.

Przeczytaj z żółtej ramki ze strony 93 w podręczniku , jak określamy datę. 
Przepisz  po rosyjsku dwa przykłady:
Dziś jest  pierwszy stycznia . - …………………….
Urodziłem się pierwszego stycznia. -……………………..
 
Następnie zapisz zdania: 
1. Сегoдня среда 22 апреля  2020 годa.
2.  Maма родилaсь (23.08)  23 августa.
3. День рождeния Борисa (16.05)  16 мая.
4. Брат приeдет (17.06) 17 июня.
5. Женский день был  ( 8.03 ) 8 марта.

Proszę zrobić zdjęcia 3 tematów  lekcji ( z 15, 20 , 22 kwietnia ) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com


Klasa VI

Plastyka

Temat: Rodzaje architektury

15.04

Zadanie do wykonania:

  1. Przeczytaj temat ze strony internetowej, lub z podręcznika do plastyki ze strony 82 – 91.  

https://epodreczniki.pl/a/wazne-dziela-architektury-polskiej-do-xix-wieku/Dk7LYkaGU

https://epodreczniki.pl/a/architektura-wnetrz---kreowanie-przestrzeni-wokol-mnie/D1AKfD4pt 

        2. Zaprojektuj dom Twoich marzeń, możesz go namalować lub narysować. 

Najpierw zaplanuj, w jakim otoczeniu będzie wzniesiony budynek i jakiej będzie wielkości. Następnie zastanów się gdzie umieścisz wejście, okna, balkony, tarasy oraz ile pomieszczeń powinno się w nim znajdować. Dodawaj kolejne elementy stopniowo, od największych i bardziej ogólnych aż do detali. Swoją pracę możesz uzupełnić fragmentami fotografii i ilustracji z gazet.

        3. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie pracy na e- mailu klasy 6

Czas na wykonanie zadania 22.04.2020

 

Język angielski

Lekcja 16.04.2020

  1. Wypisz w zeszycie słówka i wyrażenia z ćw 2 i 5 str 95
  2. Znajdź ich polskie odpowiedniki na str. 103 i dopisz w zeszycie
  3. Czytamy tekst na stronie 94 w podręczniku i w zeszycie wypisujemy brakujące słowa w kolejności 1-5.  Tekst tłumaczymy (USTNIE)
  4. Odpowiadamy pisemnie na pytania z ćw. 5/95

 

Lekcja 17.04.2020

  1. Czytamy tekst ćwiczenia 6 str 95 i wstawiamy brakujące wyrazy (pod ćwiczeniem) w zeszycie wypisujemy: 1-a, 2-b itd.
  2. Odsyłamy do sprawdzenia zdjęcie z zeszytu z ćwiczeniem 5 i 6/95
  3. W ćwiczeniu robimy 1 i 2 /str 60

 

Język rosyjski

15  kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  15.04. 2020 r.    

Temat : Korzystanie z telefonu i Internetu.

 Proszę  przeczytać tekst nr 4 i nr 5 ze strony 88.

 

 W zeszytach proszę zapisać przykłady :

 

1. Можнo пойти в магазин ? - Czy można pójść do sklepu ?
2. Теперь нельзя гулять в парке. -  Teraz nie wolno spacerować w parku.
3. Здесь нельзя курить. -Tutaj nie wolno palić papierosów.

 

Proszę wykonać  w zeszycie  ćwiczenie  12 strona  90  ( napisać odpowiedzi na pytania ) 

 

20 kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  20 .04. 2020 r.    

Temat :  Utrwalenie leksyki z 5 rozdziału.

W zeszytach proszę  zapisać  4 przykłady zdań  z czasownikami : писать, звонить, отправлять, переписаться z żółtej ramki ze strony 84 w podręczniku .

Proszę wykonać ćwiczenie  1. 

Ćwiczenie 1.

Połącz określenia   1- 7  z wyrazami ( a - g ) w pary. Następnie przepisz je  do zeszytu

 i przetłumacz na j. polski.

1. мобильный                     а. вирус
2. электронная                   b. телефон 
3. музыкальный                 c. почта
4. телефонный                   d. Интернет
5. компьютерный              e. центр 
6. электроннoe                   f. разговор
7. беспроводной                g. письмо
 

22 kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  22 .04. 2020 r.    

Temat : Powtórzenie leksyki z 5 rozdziału.

Ćwiczenie  1

Do każdego pytania dobierz jedną  z odpowiedzi (a – e ). Uwaga ! Jedna odpowiedź jest zbędna i nie pasuje do żadnego pytania. Następnie przepisz do zeszytu pytania wraz z odpowiedziami.

 

1. Ира, у тебя дома есть Интернет?

……………………………………….

2. Борис, куда ты так спешишь?

………………………………………….

3. Дима, кем ты хочешь стать?

…………………………………………

4. Можно попросить к телефону Вику?

…………………………………..

5. У тебя есть адрес электронной  почты Юры?

.............................................

а. На почту, а потом в компьютерный магазин.

б. Да, запиши номер её мобилки.

в. Конечно есть, к тому же беспроводной.

г. Думаю, что буду компьютерами заниматься.

д. Нет, но мне кажется, что Борис его знает.

е. Cейчас нет  - oна занята, работает на компьютере.

 

Ćwiczenie 2   ( dla chętnych )

планшет- tablet

Odpowiedz na pytania:

1. У тебя есть компьютер, ноутбук или планшет?

2. Что ты больше любишь: звонить или писать СМС-ы?

3.  У тебя есть любимый сайт?  Какой?

Proszę zrobić zdjęcia  3 ostatnich tematów  lekcji ( z 15, 20 , 22 kwietnia )  oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Geografia

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu- „ Gospodarka Europy”.

Przeczytajcie podsumowanie wiadomości ze strony 125-126 w podręczniku.

Praca domowa dla wszystkich

Wykonaj pisemnie w zeszycie ćwiczenia ze strony 127-128.

Praca domowa dla chętnych

Napisz , czym jest infrastruktura turystyczna.

Pracę domową proszę odesłać na adres zalecka.agnieszka@wp.pl  do dnia 22.04.2020r.

Proszę podpisać pracę i umieścić datę.

 

Klasa VII

Biologia

Temat: Budowa i rola układu nerwowego

15.04

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony 173 – 176
  2. Obejrzyj filmy dostępne pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=o_xToYRrH4M

https://www.youtube.com/watch?v=TNtSByAFpRc

        3. W zeszycie:

a)      narysuj schematyczny rysunek neuronu, wraz z opisami.

b)      Wymień zadania układu nerwowego

c)      Porównaj rolę współczulnego i przywspółczulnego układu nerwowego

        4.Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 22.04.2020

 

16.04 Temat: Ośrodkowy układ nerwowy.

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony: 177-180
  2. Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=OBe38bLrBGk

i

https://www.youtube.com/watch?v=NM3sp49sW_I (dla chętnych)

  1. W zeszycie odpowiedz na pytanie 5 strona 180

Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 22.04.2020 

 

Matematyka

15.04 Temat : Wykorzystanie umiejętności rozwiązywania równań do przekształcania wzorów.

Spotkanie z uczniami zdalnie (10.00 – 10.20) – przypomnienie  na podstawie  przygotowanych materiałów jak również tych  umieszczonych na platformie e – podręczniki sposobów przekształcania wzorów z wykorzystaniem umiejętności rozwiązywania równań (wzory matematyczne, chemiczne, fizyczne) , wspólne rozwiązywanie przykładów wskazanych przez nauczyciela, przekształcanie wzorów umieszczonych na platformie e – podręczniki , wyjaśnienie pracy domowej

Bardzo proszę o przypomnienie sobie jeszcze raz  po zajęciach sposobów przekształcania wzorów  jak również materiałem umieszczonym na stronie e –podręczniki . Linki umieszczam poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=qaCVyvlWn5I

https://www.youtube.com/watch?v=_ESNRdpwPzI

https://www.youtube.com/watch?v=lxGIaXNy_eQ

https://epodreczniki.pl/a/przeksztalcanie-wzorow/D3qFM5mTo

A następnie wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń  ze strony 92 i 93 a następnie swoje rozwiązania proszę przesłać na mojego maila kucickaanna@gmail.com

 

Informatyka 

17.04 Temat : Więcej o wstawianiu obrazów i innych elementów do tekstu – projektowanie ulotki

promującej zdrowy styl życia

Bardzo proszę o wykonanie w edytorze tekstu ulotki promującej zdrowy styl życia.  Proszę by kartka była podzielona na trzy kolumny rozdzielone linia (Wstawanie – Kolumny – Więcej kolumn ) i należy przygotować dwie takie kartki. Proszę łączyć w swojej pracy elementy formatowania tekstu (czcionka, kolor czcionki , rozmiar i styl) jak również WordArt. Proszę również o umieszczenie w swojej pracy elementów graficznych jak również listy numerowanej czy punktowanej. Swoją pracę proszę zapisać jako ulotka i wysłać na mojego maila kucickaanna@gmail.com do dnia 24.04

 

Matematyka

17.04 Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu : „Równania”

Spotkanie zdalne w godz. 9.00 – 9.45 (przypomnienie sposobów rozwiązywania różnych równań liniowych pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, jak również etapów rozwiązywania zadań tekstowych na równanie,  rozwiązywanie równań wskazanych przez nauczyciela, rozwiązywanie quizu live dotyczącego rozwiązywania równań, rozwiązywanie zadań  tekstowych  dotyczących równań ze strony e – podręczniki jak również zadań powtórzeniowych z podręcznika, wyjaśnienie pracy domowej)

Bardzo proszę o wykonanie zadań powtórzeniowych z karty pracy przesłanie mi swoich rozwiązań na maila kucickaanna@gmail.com  jak również zachęcam do rozwiązania quizu.

quizizz.com/join?gc=068838

 

Język angielski

Lekcja 16.04.2020

  1. 1.      Z podręcznika przepisujemy tabelkę ze strony 73 ćw 2 z polskimi odpowiednikami (pomoc str 77)
  2. 2.      W zeszycie uzupełniamy zdania ćw. 3 i 5 /73
  3. 3.      W ćwiczeniach 1 i 2 /str 69- odsyłamy do sprawdzenia

 

Chemia

8. Temat: Cd.Stężenie procentowe roztworu.

Proszę rozwiązać zadanie 3 i 4 /str.191 ( przed rozwiązaniem proszę przeanalizować przykład 47/str.188 i  przykład 48/str.189 )

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Fizyka

9. Temat: Energia kinetyczna, zasada zachowania energii mechanicznej

Proszę przeczytać temat str.214 -216

W formie notatki zapisać :

- definicję i wzór energii kinetycznej – str.214

- treść zasady zachowania energii – str.215

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Plastyka

16.04 Temat: Współczesna sztuka użytkowa

Zadanie do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony:

https://epodreczniki.pl/a/wspolczesna-sztuka-uzytkowa/DrNl4ZldQ

        2. W ramach pracy plastycznej zaprojektujcie własny wyciskacz do cytryn lub inny przedmiot domowego użytku.

Wykażcie się kreatywnością, zadbajcie też o odpowiednią estetykę oraz użyteczność projektowanego przedmiotu

       3. Zdjęcie wykonanej pracy prześlij na adres e-mail klasy 7

Czas na wykonanie zadania 22.04.2020

 

Język rosyjski

15 kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  15.04. 2020 r.    

Temat :   Nauka w szkole.

Proszę przeczytać  wypowiedzi uczniów z ćwiczenia 1 ze strony 55

w podręczniku .

Proszę  wykonać  ćwiczenia  2 i 3 str. 50 w zeszycie ćwiczeń.

 

20 kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  20 .04. 2020 r.    

Temat : Tryb rozkazujący.

Tryb rozkazujący służy do wyrażenia polecenia do wykonania danej czynności. Może być to rozkaz, żądanie, ale też prośba, propozycja, rada lub zachęta. Tryb rozkazujący występuje w języku rosyjskim dla drugiej osoby liczby pojedynczej (ты) lub liczby mnogiej (вы).

Proszę przeczytać  przykłady  ze strony 75 w podręczniku .

Proszę  wykonać  ćwiczenie 5 str. 53  z podręcznika w zeszycie: przepisać przykłady  i przetłumaczyć na język polski.

 

22 kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  22 .04. 2020 r.    

Temat : Czy lubisz swoją szkolę ?

Proszę przeczytać  tekst  „Ты любишь свою школу?”
ze strony 73 w podręczniku . Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 89 z płytki.  
 
W zeszycie przedmiotowym zapisz pytania :
Ты любишь свою школу ?  Почему ?
 i odpowiedz na nie (  możesz wykorzystać wypowiedzi uczniów z tekstu ).

Proszę zrobić zdjęcia  3 ostatnich tematów  lekcji ( z 15, 20 , 22 kwietnia ) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego oraz  z zeszytu ćwiczeń  i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Geografia

Temat: Gospodarka  morska.

Po tej lekcji powinniście umieć:

-wymienić i wskazać  na mapie największe porty morskie w Polsce;

-charakteryzować na podstawie diagramów strukturę i wielkość przeładunków w polskich portach morskich;

-przedstawić sytuację polskiego rybołówstwa oraz przemysłu stoczniowego,

-ocenić możliwości rozwoju gospodarki morskiej w Polsce;

Przeczytajcie temat ze strony 142-144.

Wykonajcie notatkę w zeszycie wg. następujących punktów:

1.Wypisz największe porty morskie w Polsce.

2. Jakie towary przeładowuje się w 4 największych portach (znajdziesz to na wykresie na stronie 143).

3. Czym zajmują się obecnie polskie stocznie?

Dla chętnych:

Odpowiedz pisemnie na pytanie 3 ze strony 144.

Zdjęcie wykonanej notatki prześlij na e-maila zalecka.agnieszka@wp.pl do 23.04. 2020r.

 

Klasa VIII

BIOLOGIA

Temat: Powtórzenie wiadomości z oddziaływań międzygatunkowych

15.04

     W ramach sprawdzianu z oddziaływań międzygatunkowych, proszę przygotować referat lub prezentację multimedialną według następujących punktów

  1. Przedstaw podział oddziaływań międzygatunkowych, uwzględnij oddzielnie oddziaływania antagonistyczne i nieantagonistyczne.
  2. Co to jest konkurencja przedstaw oddzielnie konkurencję wewnątrzgatunkową i międzygatunkową.
  3. Jak organizmy przystosowały się do drapieżnictwa i roślinożerności?.
  4. Jakie mamy rodzaje pasożytów  i jak wpływają pasożyty na inne organizmy?.
  5. Przystosowanie do pasożytniczego trybu życia na przykładzie tasiemca.
  6. Scharakteryzuj oddziaływania nieantagonistyczne.

  Ocena z referatu lub prezentacji, będzie traktowana tak jak ocena ze sprawdzianu.

Bardzo proszę aby  nie kopiować tekstu z Internetu, takie prace będą oceniane na 1.

Prace wysyłamy na adres e-mail klasy 8

Czas na wykonanie zadania 22.04.2020

 

Wiedza o społeczeństwie

8.04.2020r. Temat: Organizacje obywatelskie.

Organizowanie się ludzi to prawo do zrzeszania się, podejmowania incjatyw dla dobra ogółu.

Organizacje pozarządowe działaja na rzecz dzieci i młodzieży, ludzi starszych, osób potrzebujących wsparcia (chorzy, ubodzy).

 

Rodzaje organizacji pozarządowych:

a) Stowarzyszenia – praca wolontariuszy na rzecz np. społeczności lokalnej. Stowarzyszenie może założyć siedmioosobowa grupa ludzi, mających cel działania na rzecz np. środowiska lokalnego.

b) Fundacje może założyc jeden człowiek, działa na rzecz społeczny np. Zbiórki pieniężne na ratowanie zdrowia itp.

c) Organizacje młodzieżowe np.  Związek Harcestwa Polskiego. W takich organizacjach mogą zrzeszać się studencji, młodzież  itp., wyznaczają sobie cel i oranizują  różnego rodzaju akcje promujące swą działalnosć. Harcerze maja za cel wspieranie rozwoju młodych ludzi, umacnianie charakteru, promowanie postawy patriotycznej, szacunku itp.

d) Związki zawodowe – działają na rzecz określonej grupy zawodowej lub ogółu pracowników. Mogą w imieniu tej grupy negocjować warunki pracy i płacy, strajkować albo wydawać opinie prawne dotyczące zatrudnienia.

Wolontariuszem może być każdy z Was, wcale nie trzeba być zrzeszonym w jakiejś organizacji aby nieść pomoc potrzebującym. W obecnej sytuacji  wolontariuszem może być osoba, która zrobi zakupy starszej czy schorowanej osobie. Zachęcam do działania na rzecz drugiego człowieka.

Pamiętajcie dawanie sprawia więcej radości niż otrzymywanie.

Praca domowa (proszę jej nie odsyłać, ponieważ nie podlega ocenie).

Opisz krótko w zeszycie działalność  NSZZ “Solidarność”.

 

15.04.2020r.

Temat: Media i opinia publiczna.

W kręgu zainteresowań opinii publicznej jest działalność polityczna, gospodarcza oraz kulturalna. Ludzi jako społeczeństwo mają prawo do wyrażania swojego zdania (wolnosć słowa), mogą brac udział w ankietach, sondażach, referendach itp. W dużej mierze opinię publiczną kreują media, do których zaliczamy TV, internet, radio, prasę.

Czy zajmują się media? Najogólniej mówiąć ich rolą jest pełnienie funkcji informacyjnej, kontrolnej, opiniotwórczej, kulturalno-rozrywkowej.

Reklama jest dźwignią handlu, dlaczego? Badania rynku zbytu popierają tezę, że ptodukty reklamowane sprzedają się lepiej, nawet jeśli są droższe niż ich odpowiedniki. Każda reklama tworzona jest po to aby achęcić do kupna, skierowana jest do konkretnej grupy osób, często osoby znane biorące udział w reklamach podwyższają sprzedaż.

Kampanie społecze – to akcje skierowane do społeczeństwa. Ich celem jest pomoc ludziom niepełnosprawnym, bezdomnym, chorym lub też nawołuja do ekologii, zdrowego stylu życia czy też bezpiecznej jazdy. Często forma kampani społecznych jest dyskusyjna, ale ma oddziaływac na wyobraźnię, więc czasami pokazuje bezpśrednie skutki np. Nadmiernej prędkości kierowców.

Praca domowa (nie odsyłamy jej) ćw1/162

 

 

Temat: Podsumowanie wiadomości

Jako zaliczenie działu proszę żebyście napisali referat na wybrany temat:

1. Reklama dźwignią handlu.

2. Ustrój polityczny Polski.

Jeśli macie taką możliwosć to proszę o nadsyłanie referatów napisanych na komputerze, pobieważ nie mogę rozczytac niektórych osób. Referat ma mieć 1-2 stron podaniowych.

 

Informatyka

16.04. Temat : Przedstawianie danych w postaci wykresu

Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem znajdującym się w podręczniku na stronach 177- 183 jak również proszę o obejrzenie poniższych filmów ukazujących przedstawianie danych w postaci różnych wykresów jak również dostosowanie wykresów do danych które chcecie zaprezentować

https://www.youtube.com/watch?v=yp204S4aPy8

https://www.youtube.com/watch?v=lNNL2x4fi9c

jak również materiałem dostępnym na stronie

https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-wykresu-na-podstawie-kilku-serii-danych/D19ipMi3C

Następnie bardzo proszę przygotować w Excelu tabelkę w której umieścicie w jednej kolumnie  Klasy ( od I do VIII) a następnie w następnych kolumnach umieścicie liczbę ocen niedostatecznych, dopuszczających, dostatecznych, dobrych, bardzo dobrych i celujących – oczywiście proszę wprowadzić fikcyjne dane.

Następnie bardzo proszę przedstawić liczbę ocen w poszczególnych klasach na wykresie słupkowym, bardzo proszę nadać tytuł wykresowi jak również bardzo proszę o nazwanie poszczególnych osi w wykresie jak również stworzenie legendy.

Proszę również w nowym dokumencie o przygotowanie tabelki ukazującej jakie dyscypliny sportu uprawiają ankietowani uczniowie. Stwórz tabelkę liczba uczniów – 900, piłka nożna – 250, koszykówka – 20 , pływanie – 40, lekkoatletyka – 50, pozostali nie uprawiają żadnej dyscypliny sportu a następnie proszę o wykonanie wykresu kołowego procentowego ukazującego udział uczniów w poszczególnych dyscyplinach sportu

Pracę proszę zapisać pod nazwami : Wykres  1 i wykres 2 i przesłać na mój adres kucickaanna@gmail.com do 23.04

 

Język angielski

Lekcja 16.04.2020

  1. W zeszycie robimy ćw 2, 3 5 /str 112 (proszę przepisać wszystko i uzupełnić NIE PRZEPISUJEMY POJEDYŃCZYCH WYRAZÓW)
  2. Powtarzamy słownictwo ze str 113   2.57,   2.58 i   2.59
  3. Na str 169 jest teoria  dot co się łączy z go, do i play proszę ją przeczytać i zapamiętać
  4. W ćwiczeniu robimy unit 10 i odsyłamy do sprawdzenia TYLKO CZĘŚĆ GRAMATYCZNĄ

Lekcja 17.04.2020

  1. W podręczniku powtarzamy słownictwo dot ZDROWIA str. 125 (3.08)
  2. Czytamy ze zrozumieniem tekst str. 116 i robimy w zeszycie ćw. 2b i 3/ str 116
  3. Na str 170 czytamy pierwszą kolumnę i w zeszycie robimy 1 i 2 zadanie
  4. Zdania 1/116 i 1 i 2 /170 odsyłamy do sprawdzenia

 

Chemia

8. Temat:Cd.  Kwas etanowy.

    Pod tematem lekcji proszę przepisać reakcje chemiczne z podręcznika ze strony: 165, 166 oraz 167.

 

Fizyka

9. Temat: Zjawisko załamania światła.

    Przeanalizuj temat str.246-252.

W formie notatki proszę zapisać:

- prawo załamania światła – str.248

- narysować  jeden  schemat ze str. 247 ( proszę wybrać jeden z dolnej strony podręcznika)

 

Język rosyjski

15 kwietnia    W zeszytach proszę zapisać datę  15.04. 2020 r.    

Temat : Zaproszenie na urodziny.

 W zeszytach proszę zapisać :

приглашение на день рождения – zaproszenie na urodziny
Я  жду тебя - czekam na ciebie
Я  жду ответа – czekam na odpowiedź
приглашать – zapraszać
 
Potem przepisać z ramki z podręcznika koniugację czasownika приглашать.

Proszę przeczytać   przykładowe zaproszenie  i  odpowiedzi z ćw. 1 strona 54

w podręczniku.

Proszę  wykonać  ćwiczenie 1  str. 28 w zeszycie ćwiczeń

Dla uczniów, którzy zdają język rosyjski na egzaminie : proszę dodatkowo przeczytać ćw. 7 str. 53 ( nagranie nr 43)   i wykonać ćwiczenie  6. str. 53

( w zeszycie)

 

20 kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  20.04. 2020 r.    

Temat : Urodziny Maszy.

Proszę przepisać do zeszytu  słówka (раздел  VI урок 2 ) ze   str. 87 z podręcznika  oraz przetłumaczyć na język polski.

Proszę przeczytać   tekst z ćw.  3 ze strony 52 w podręczniku. Następnie na podstawie  tego tekstu przetłumaczyć zdania na j. rosyjski w zeszycie:

1. Ja zapraszam swoich przyjaciół do siebie do domu.

2. Najpierw wszyscy składają mi życzenia i dają prezenty.

3. Potem my zaczynamy bawić się: grać w różne gry, śpiewać piosenki, tańczyć.

4.  Następnie ja i moi głodni przyjaciele  siadamy do stołu.

 

22 kwietnia W zeszytach proszę zapisać datę  22.04. 2020 r.    

Temat : Prezenty urodzinowe.

Proszę przeczytać  informacje z żółtej ramki ze strony 54 w podręczniku

o 14. urodzinach w Rosji.

Potem proszę przeczytać słówka (раздел  VI урок 3 ) ze   str. 87, do zeszytu przepisać :

мероприятиe - impreza
подарки на день рождения – prezenty na urodziny
наушники - słuchawki
кружкa - kubek
футболка - koszulka
рюкзак - plecak
деньги – pieniądze
(uczniowie, którzy zdają język rosyjski na egzaminie dopiszą jeszcze zwroty z ćw. 3 str. 54)

 

Następnie proszę  przeczytać  tekst z ćw. 2 strona 54 w podręczniku.

Proszę  wykonać  ćwiczenia 1 i 2 str. 29 w zeszycie ćwiczeń.

Dla uczniów, którzy zdają język rosyjski na egzaminie :

Proszę  wykonać   dodatkowo ćwiczenie  5  str. 27 w zeszycie ćwiczeń.

Jeśli ktoś ma taką  możliwość, proszę wysłuchać nagrania nr 42 z płytki.

Proszę zrobić zdjęcia  3 tematów  lekcji ( z 15, 20 , 22 kwietnia ) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego oraz  z zeszytu ćwiczeń i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii