Nawigacja
Informacja o zadaniach (tydzień 8)

 

OSTATNIA AKTUALIZACJA: 30.04.2020, GODZ. 9:00

Klasa I

27.04

Język polski

Naucz się czytać str 9(W małym mieście)

Przepisz do zeszytu 3 linijki z czytanki str 9

Uzupełnij ćwiczenia str10 i 11

29.04

Język polski

Naucz się czytać drugą część czytanki str 10

Uzupełnij ćwiczenia str 12 i 13

Matematyka

Uzupełnij ćwiczenia str18 i 19

 

Matematyka

Uzupełnij ćwiczenia str 16 i 17

Edukacja społeczna

Przeczytaj w czytance str 6     linijki 14,15, 16 ,17, 18

O  święcie 

 1 Maja

3Maja

Polecenia podkreślone proszę o przesyłanie na e-maila.

Każdą czytankę proszę o głośne czytanie na telefon.

Proszę o zgłaszanie problemów związanych ze zdalnym nauczaniem.

 

Język angielski

Lekcja 1

Powtórzenie z unitu 6

  1. W ćwiczeniu na stronie 81 robimy ćwiczenie 1 i 2

(poprawiamy wyrazy po śladzie i w ćw 1 zakreślamy ten wyraz, który jest na obrazku. A w ćw 2 rozdzielamy wyrazy i łączymy z obrazkiem)

  1. Na stronie 82 poproszę o zrobienie ćw. 3 ( narysować obrazki zgodnie z podpisami pod nimi. Wyrazy poprawiamy po śladzie)
  2. Ćwiczenie 4/ str 82 ( podpisujemy obrazki (gdzie jest Goofy) wybierając 2 z 4 wyrazów z ramki.
  3. Proszę o odesłanie stron 81 i 82 do sprawdzenia

 

lekcja 2  unit 7

  1. Wypisujemy słówka z ćw 2/str 52 i 3/ 53 z polskimi odpowiednikami

 Dress-sukienka

Skirt- spódnica

Shirt koszula

Trousers- spodnie

Boots- buty za kostkę

Hat- kapelusz

t-shirt- koszulka na krótki rękaw

sweater- sweter

coat- płaszcz

shoes- buty

do każdego słówka zrób w zeszycie rysunek

  1. Uczymy się wyrazów na pamięć.
  2. W ćwiczeniu na stronie 52 robimy ćwiczenie 1 i 2 (poprawiamy wyrazy po śladzie) w ćwiczeniu 1 piszemy w kratkach 1 (jeżeli to ubranie należy do chłopca ) lub 2 jeżeli do dziewczynki)

W ćwiczeniu 2 czytamy wyraz i łączymy z odpowiednim obrazkiem. Obrazki kolorujemy.

  1. Proszę o odesłanie strony 52 i zeszytu na ocenę.

 

Religia

Proszę przeczytajcie tekst z podręcznika na str 110.

W tym tygodniu rozpoczynamy maj, miesiąc poświęcony Matce Bożej. Dla nas Polaków Maryja jest nie tylko Mamą ale i Królową. Narysujcie piękną koronę dla naszej Królowej Maryi i módlcie się do Niej żeby zniknął ten wirus.

 

Informatyka

29.04   Temat : Edytor tekstu. Stosujemy prawy Alt + Shift do napisania dużych liter typu Ł, Ń, Ó, Ś, Ć, Ę, Ź

Aby napisać na komputerze takie imię jak Łucja musimy nacisnąć jednocześnie klawisz Shift +Alt(prawy) oraz literę L. 

Litery, które możemy zapisać za pomocą tych klawiszy :

 Shift + Alt (prawy) + N = Ń

Shift + Alt + Z = Ż

Shift + Alt + S = Ś

Shift + Alt + X = Ź (wyjątek)

Uruchom dowolny edytor tekstu. Napisz kolorem czerwonym zdanie : Żaneta gra w tenis, kolorem zielonym:  Łukasz kopie piłkę, kolorem niebieskim zdanie : Źrebak Karol  biega po łące.   Proszę by słowa : Żaneta, Łukasz, Źrebak były czcionką podkreśloną. Następnie w tym samym dokumencie bardzo proszę niżej ułożyć i zapisać trzy zdania z poniższych wyrazów :Łukasz, Żaneta, Łucja, pojedzie, mieszka, wróciła, do,  w, z, Świebodzina, Łebie , Ćmielowa

Bardzo proszę do każdego zdania zastosować inne wyróżnienie : podkreślenie, kolor czcionki, pogrubienie, kursywa. Proszę pracę zapisać pod nazwą Alt plus Shift  i przesłać na adres klasy.

Dla chętnych: https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/puzzle_mozaics_copy_animals_16x16.htm?language=english&linkback=../../index.htm

 

Klasa II

Język angielski

Lekcja 1

  1. Na podstawie tabelki na stronie 51 napisz w zeszycie co Colette i Linguini lubią a czego nie lubią (UWAGA każde zdanie osobno Se likes….., She doesn’t like…… nie po przecinku)
  2. W ćwiczeniu na stronie 48 w ćwiczeniu 13 spróbuj zgadnąć, jakie wyrazy kryją się pod rozsypanką. A następnie w ćw 14 napisz co lubisz TY jeść na śniadanie, obiad i kolację.
  3. Tę stronę odsyłamy do sprawdzenia

 

Lekcja 2

1 Zrób projekt o tym co mama (lub tata) lubią jeść na śniadanie, lunch, i kolację. Skorzystaj z ćwiczenia 15/ str 50 w podręczniku.

Projekt trzeba wykonać na kartce A4. Narysować obrazki i podpisać je. (min 2 obrazki = 2 zdania na posiłek).

Prace trzeba wysłać mailem na adres klasa II na ocenę 😊

 

Religia

W tym tygodniu rozpoczynamy maj, miesiąc poświęcony Matce Bożej. Dla nas Polaków Maryja jest nie tylko Mamą ale i Królową. Narysujcie pięknie ozdobioną figurkę Matki Bożej, która jest najbliżej waszego domu i módlcie się do Niej żeby zniknął ten wirus.

 

Klasa III

Język angielski

Lekcja 1

  1. W ćwiczeniu na stronie 47 robimy ćwiczenia 11 i 12
  2. Na stronie 48 w ćwiczeniach poproszę uzupełnić ćwiczenia 13 i 14
  3. Na stronie 49 robimy ćwiczenie 15
  4. Strony 47, 48 i 49 odsyłamy do sprawdzenia na ocenę

Lekcja 2

  1. Przepisz do zeszytu zdania z ćw 12/str 49 z podręcznika i napisz imię dziecka, które mówi te zdania.
  2. Na podstawie ćwiczenia 12 str 49 z książki wykonaj projekt: narysuj obrazki i napisz zdania co robisz w ciągu tygodnia. (Mogą być wymyślone aktywności lub takie, które robiliście podczas chodzenia do szkoły: np. basen, rower dodatkowy angielski czy gra na instrumencie). Minimum 4 aktywności poparte pięknymi obrazkami i koniecznie napiszcie  w jaki dzień tygodnia to robicie.
  3. Projekt odsyłamy do sprawdzenia 😊

 

Religia

Przeczytajcie w podręczniku temat 37,str 94 i 95.W ćwiczeniach wykonajcie zadania na str 75,76 77.

W tym tygodniu rozpoczynamy maj, miesiąc poświęcony Matce Bożej. Dla nas Polaków Maryja jest nie tylko Mamą ale i Królową. W modlitewnikach, które otrzymaliście w kościele (jako pamiątki komunijne) przy pomocy Rodziców odszukajcie Litanię Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - pomódlcie się tą litanią prosząc o ustanie epidemii wirusa.

 

Klasa IV

Język angielski

Lekcja 1

  1. Z podręcznika poproszę o przepisanie i uzupełnienie ćwiczenia 7/ str 83
  2. W ćwiczeniu 8/ 83 przepisz zdania zamieniając 1 os l. poj (I) na 3 os. L. poj (she lub he). Pamiętaj o końcówkach w czasowniku.
  3. W ćwiczeniach na stronie 51 (macie zrobione 1 i 2 ) więc teraz robimy 3, 4, 5
  4. Całą stronę 51 i ćwiczenia w zeszycie odsyłamy do sprawdzenia!!!

 

Lekcja 2

  1. Pobieramy załącznik ze strony szkoł. Załącznik nr 1 (TUTAJ) i załącznik nr 2 (TUTAJ)
  2. Uzupełniamy i odsyłamy do sprawdzenia

 

Lekcja 3

  1. Na stronie 84 czytamy historyjkę, wypisujemy nowe słówka, tłumaczymy je i uczymy się na pamięć.
  2. W zeszycie proszę przepisać ćwiczenie 4 i poprawić zdania tak aby były zgodne z treścią historyjki

 

Technika

Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku str. 71-73. Jako pracę domową wykonajcie w zeszycie ćwiczenie 1 ze str 71 w podręczniku.

 

Muzyka

Temat: Majowe święta Polaków. Kropka przy nucie.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 26, str. 106-107.
Wysłuchajcie nagrania piosenki ,, Polska flaga'', następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę sami. Piosenka do pobrania TUTAJ.
PRACA DOMOWA !!!

Napisz w zeszycie jakie mamy symbole narodowe?. Kiedy obchodzimy święto flagi?.

 

Religia

Proszę przeczytajcie w podręczniku temat 35 str 100 i 101. W ćwiczeniach zróbcie zadania na str 78 i 79.
W tym tygodniu rozpoczynamy maj, miesiąc poświęcony Matce Bożej. Dla nas Polaków Maryja jest nie tylko Mamą ale i Królową. W modlitewnikach odszukajcie Litanię Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - pomódlcie się tą litanią prosząc o ustanie epidemii wirusa.
Plastyka

Temat: Tworzę przez cały rok. Święta Majowe 

29.04

Drodzy uczniowie przed nami bardzo ważne święta państwowe i pomimo tego, że w tym roku nie będziemy ich obchodzić tak uroczyście, jak dotychczas, to nie możemy o nich zapomnieć.

Zachęcam Was do wykonania  pracy plastycznej z Polską w roli głównej.

Może to być flaga Polski, kotylion w barwach narodowych, plakat nawiązujący do Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja itp.

Inspiracje  wraz z filmami instruktażowymi możecie znaleźć na stronie:

http://dziecieceinspiracje.pl/2020/04/11-pomyslow-na-prace-plastyczne-z-polska-w-roli-glownej.html  . 

  1.  Zdjęcia prac wysyłamy  na e- maila  klasy 6

Czas na wykonanie zadania 04.05.2020

 

Informatyka

23.04 Temat : Łączymy elementy tekstowe i graficzne – przygotowujemy zaproszenie na urodziny

Bardzo proszę o przypomnienie sobie z wcześniejszych zajęć w jaki sposób wstawiamy teksty używając narzędzi z galerii Word Art  jak również w jaki sposób zmieniamy rozmiar czcionki jej krój , styl, kolor oraz w jaki sposób zmieniamy kolor strony i dodajemy ramkę

Następnie proszę otworzyć edytor tekstu Word  i przygotować zaproszenie na swoje urodziny . Bardzo proszę by zaproszenie było przygotowane na kolorowej kartce z odpowiednim obramowaniem. Proszę użyć w swojej pracy narzędzi z galerii Word Art. jak również proszę odpowiednio zadbać o parametry czcionki, starać się zmieniać jej styl, krój i kolor. Postarajcie się by wasza praca była również ozdobiona elementami graficznymi które pobierzecie z darmowej galerii clipartów dostępnych w Internecie. Starajcie się w swojej pracy odpowiedzieć na pytania : kogo zapraszacie?, gdzie zapraszacie?, kiedy zapraszacie?, na co zapraszacie? i jakie atrakcje oferujecie w czasie tej uroczystości.

Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Zaproszenie i przesłać na adres klasy.

 

 

Klasa V

 

Język rosyjski

27 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  27 .04. 2020 r.   

Temat:  Rodzaje opakowań, jednostki wagi.

 

Przeczytaj  słówka  z  ramek „ Porcje”  i  „Jednostki wagi” ze stron 104 - 105 
w podręczniku . Następnie przepisz  do zeszytu i przetłumacz na język rosyjski:

1.butelka soku –

2. pudełko cukierków -

3. paczka  herbaty-

4. słoik kawy-

5. karton mleka-

6. kilogram kiełbasy-

7. pół kilograma parówek –

8. pół bagietki -

9. pół chleba -

 

29 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  29 .04. 2020 r.   

Temat:  Liczebniki główne do tysiąca.

 

Przeczytaj   liczebniki ze strony 109 w podręczniku . Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 42 z płytki.  
Następnie przepisz te liczebniki  do zeszytu :
10   десять
20  двадцать  
30   тридцать
40  сорок
50  пятьдесят
60  шестьдесят
70  семьдесят
80  восемьдесят
90  девяносто
100  сто
200  двести
300  триста
400  четыреста
500  пятьсот
600  шестьсот
700  семьсот
800   восемьсот
900   девятьсот
1000  тысяча
 
Zapamiętaj, że w  liczebnikach od 5 do 20 i 30 znak miękki znajduje się na końcu.
W liczebnikach od 50 do 80 i od 500 do 900 znak miękki znajduje się w środku wyrazu.  Zaznacz znaki miękkie na kolorowo !

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  ostatnich tematów  lekcji ( z  27 i 29 kwietnia )  oraz notatek z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Religia

28.04.2020 r. Temat: "Wierzę w bliskość Pana Jezusa". Z podręcznika str. 116-117 przeczytaj temat i zastanów się nad obrazem Jezusa, który jest zawsze blisko nas ratuje nas w różnych niebezpieczeństwach o czym mówi Pismo Święte. Korzystając z podręcznika napisz notatkę do tematu. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.

30.04.2020 r. Temat: "Wierzę w ciała zmartwychwstanie". Przeczytaj z podręcznika str. 119-120 temat i zastanów się nad tym co Jezus ukazuje nam poprzez swoje cuda a zwłaszcza wskrzeszenia zmarłych. Pomocą będzie bajka biblijna ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=SE4nDtToTi0 Jako notatkę przepisz ostatni akapit ze strony 118. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Muzyka

Temat: Na majówkę. Zabawy muzyczne z gestodżwiękami i instrumentami perkusyjnymi.

Wysłuchajcie nagrania piosenki ,, Ja mam tylko jeden świat'', następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Spróbujcie zagrać ( wystukać ) na dowolnym instrumencie perkusyjnym rytm do piosenki ,,Majówkowa poleczka ''. Utwory do pobrania TUTAJ.

 

Technika

Temat: Podsumowanie rozdziału. Powtórzenie wiadomości.

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Bardzo proszę o wejście na stronę eDesk.pearson.pl  założyć swoje konto podając swój e mail i swoje hasło, wejść w zakładkę strefa ucznia, wybieramy język angielski, nazwę i poziom podręcznika (English Class A1+) tam są nagrania do lekcji (np. 6.6) odsłuchujemy nagranie 3.14 i próbujemy zrobić 2 i 3 ćwiczenie str 88. Proszę o informację komu się udało😊
  2. Na stronie 90 w podręczniku robimy zadania powtórzeniowe z unitu 6
  3. Ćwiczenia 1, 2,3,4,5,8 str 90 robimy pisemnie w zeszycie. Proszę wyraźnie pisać które to ćwiczenie. A w ćw 2/90 napisać CAŁE ZWROTY (np. wash the dishes)
  4. Wykonane w zeszycie zadania wysyłamy do sprawdzenia.

Lekcja 2

  1. W ćwiczeniach na stronie 56 uzupełniamy ćwiczenia 1,2,3,4,5- nie wysyłamy, sprawdzamy sami (na końcu ćwiczenia)
  2. Proszę uzupełnić ćwiczenia 1,2,3 str 57
  3. Czytamy tekst na stronie 91. Tłumaczymy go (ustnie) i wypisujemy nowe słówka, jeśli są.
  4. Szukamy informacji w tekście- odpowiadamy pisemnie na pytania w ćwiczeniu 10 str 91
  5. Słuchamy tekst na edesk.pearson.pl i odpowiadamy na pytania z ćw. 12/91 zapisujemy nr ćwiczenia , nr pytania i literkę z odpowiedzi w zeszycie.
  6. W zeszycie proszę napisać PROJEKT jak spędziliście ostatni weekend. Co robiliście? Z kim? W jaki dzień? – minimum 6 zdań (2 zdania na 1 dzień= 2 piątek, 2 sobota, 2 niedziela)

Jeżeli udało wam się wejść na stronę to odsyłamy zrobione ćwiczenie 12 (jeśli nie proszę napisać dlaczego- jaki był problem)  i projekt na ocenę!!!

 

Plastyka

Temat: Tworzę przez cały rok. Święta Majowe

30.04

Drodzy uczniowie przed nami bardzo ważne święta państwowe i pomimo tego, że w tym roku nie będziemy ich obchodzić tak uroczyście, jak dotychczas, to nie możemy o nich zapomnieć.

Zachęcam Was do wykonania  pracy plastycznej z Polską w roli głównej.

Może to być flaga Polski, kotylion w barwach narodowych, plakat nawiązujący do Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja itp.

Inspiracje  wraz z filmami instruktażowymi możecie znaleźć na stronie:

http://dziecieceinspiracje.pl/2020/04/11-pomyslow-na-prace-plastyczne-z-polska-w-roli-glownej.html   

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij na adres e-mail klasy 5

Czas na wykonanie zadania 04.05.2020 

 

Geografia 

(28.04.2020r.) Temat: Pierwsze podróże geograficzne.

Przeczytajcie temat lekcji strona 91-97.

Wyszukaj nazwiska podróżników i odkrywców w podręczniku.

Wypisz znalezione nazwiska do zeszytu- napisz jakiego odkrycia dokonała dana osoba.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej przeczytaj temat ze strony internetowej:

https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-i-ich-bohaterowie/D11DbiaLz

Zrób zdjęcie pracy domowej, prześlij na adres zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 08.05.2020r.

W nagrodę możesz pobawić się na stronie

https://learningapps.org//1196958

https://learningapps.org/926995

UWAGA

5 maja 2020r. otrzymacie do napisania sprawdzian wiadomości z działu "Krajobrazy Polski cz.2”. Proszę jeszcze raz powtórzyć i utrwalić wiadomości z podręcznika od strony 59 do 84.

 

Informatyka

22.04  Temat : Zasady zachowania się pieszego – tworzenie komiksu łączącego test z elementami graficznymi

Bardzo proszę o przypomnienie sobie informacji  z wcześniejszych  zajęć dotyczących wstawiania artystycznych tekstów WordArt jak również wstawiania kształtów w Wordzie. Następnie proszę o przygotowanie w edytorze tekstu komiksu w którym zilustrujecie zasady zachowania się pieszego na jezdni . Przykłady takich zasad znajdziecie w podręczniku na stronie 127. Do napisania tytułu komiksu wykorzystajcie narzędzia Word Art. Bardzo proszę o to byście w Paincie wykonali rysunki przedstawiające te zasady lub też wykorzystali rysunki dostępne w Internecie. Następnie wstawili je do dowolnego edytora, dodali odpowiednie kształty w które wpiszecie właściwą zasadę. (Przykładowy rysunek znajduje się na stronie  127 w podręczniku). Proszę o zapisanie swojej pracy pod nazwą komiks i wysłanie na maila klasowego.

 

Klasa VI

 

Język rosyjski

27 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  27 .04. 2020 r.   

Temat: Gdzie można jeść posiłki ?

 

Proszę przeczytać  słówka ze strony 92- 93 w podręczniku . Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 32 z płytki.  
Następnie przepisz do zeszytu : 
 
официант - kelner
блюдо – danie 
ложка – łyżka 
нож – nóż 
 

 ( Zwróć uwagę na różnice rodzaju w języku polskim i rosyjskim w wyrazach ):

1. rodzaj męski
зелёный салат -  sałata 
фруктовый салат - sałatka  owocowa
суп - zupa
лимон - cytryna
чай - herbata
кофе - kawa
ресторан - restauracja
 
 2. rodzaj żeński
тарелкa - talerz
вилка - widelec
котлетa - kotlet
 
3. rodzaj nijaki
кафе –  kawiarnia
мороженое – lody
 
Przepisz pytanie :
Где можно покушать? 
a odpowiedzi przepisz ze strony 97 z podręcznika z ramki na samym dole środkowa kolumna  z pytaniem  где.
 
 

29 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  29 .04. 2020 r.   

Temat:  Obiad w domu.

 

Przeczytaj  słówka obok ilustracji na stronie  94  w podręczniku 
Następnie przepisz do zeszytu : 
 
газовая  плита - kuchnia gazowa
я не успел- nie zdążyłem
с удовольствием – z przyjemnością
cварить - ugotować
отлично- świetnie
 
Przeczytaj dialog ze strony  94  w podręczniku . Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 34 z płytki.  Na podstawie dialogu proszę wykonać dwa ćwiczenia.
 

Ćwiczenie 1

Przetłumacz zdania:

 

1. Mam nadzieję, że jesteś głodny.

2. A co na obiad ?

3. Myj ręce i siadaj do stołu.

 

Ćwiczenie 2

Uzupełnij zdania

1. На первoe  блюдo будет…
2. На второe  блюдo будет…
3. A на десерт………..
 

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  ostatnich tematów  lekcji ( z  27 i 29 kwietnia )  oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Religia

28.04.2020 r. Temat: "Dobry Pasterz". Z podręcznika str. 118-119 przeczytaj temat i zastanów się nad obrazem pasterza ukazanym w Piśmie Świętym i jak jest on ukazywany we wspólnocie Kościoła. Jako notatkę przepisz akapit mówiący o niedzieli Dobrego Pasterza ze strony 119. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.

30.04.2020 r. Temat: "Pan wszechświata". Przeczytaj z podręcznika str. 120-121 temat i zastanów się nad tym co Jezus ukazuje nam poprzez swoje Wniebowstąpienie. Korzystając z podręcznika napisz krótką notatkę. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Muzyka

Temat: Nauka piosenki ,, Na majówkę ''.
Posłuchajcie piosenki, a następnie spróbujcie zaśpiewać ją sami do podkładu muzycznego. Piosenka i tekst do pobrania TUTAJ.
Język angielski

Lekcja 1

  1. Czytamy tekst (historyjkę) na stronie 98. Tłumaczymy (ustnie) wypisujemy nowe słówka i tłumaczymy je. ZAPAMIĘTUJEMY!!! W ym sink, tap, mirror i drawer
  2. Szukamy na obrazkach przedmiotów z ćwiczenia 1( jak czegoś nie pamiętamy piszemy do zeszytu i tłumaczymy) czego z tych przedmiotów nie ma w historyjce?- napisz w zeszycie
  3. Odpowiadamy pisemnie na pytanie z ćw. 2/ str 98
  4. Przepisujemy i uzupełniamy zdania z ćw. 3/98
  5. W ćwiczeniach robimy 1/62

Lekcja 2

  1. W ramce na górze strony 99 mamy przypomnienie wiadomości o czasowniku modalnym MUST i CAN

Must= musisz, przeciwieństwem jest mustn’t = NIE WOLNO CI !!! can=możesz, umiesz, potrafisz i przeciwieństwo can’t= nie potrafisz, nie umiesz, nie możesz

Przepisz do zeszytu powyższe przypomnienie (lub tabelkę) i wykonaj ćwiczenia:

  1. W zeszycie 4, 5, 7 str 99 (całe ćwiczenia a nie same wyrazy!!! Podkreślamy to co wpisaliśmy.
  2. W ćwiczeniach uzupełniamy pozostałe ćwiczenia na stronie 62
  3. Do sprawdzenia odsyłamy z zeszytu 4,5,7 str 98 i całą 62 z ćwiczenia

 

Informatyka

28.04 Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu grę - zbieranie elementów

Spotkanie zdalne z uczniami  w godz. 13.00 – 13.40 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy klawisze sterujące oraz klawisze wskazujące, jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych klawiszy w grze, wyjaśnienie pracy domowej. dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu a następnie obejrzenie materiałów zawartych w filmach

https://www.youtube.com/watch?v=HI61Yavz-mY

https://www.youtube.com/watch?v=PEuivGDPzQU    

Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gry zbieranie owoców zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci linku na maila kucickaanna@gmail.com

 

28.04 Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu grę na zasadzie klikiera (grupa chłopców  )

Spotkanie zdalne z uczniami  w godz. 12.00 – 12.40 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy klawisze sterujące oraz klawisze wskazujące, jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych klawiszy w grze, wyjaśnienie pracy domowej. Po zajęciach bardzo proszę również o zapoznanie się z materiałem dostępnym w samouczku (zrób grę klikiera) dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu a następnie obejrzenie materiałów zawartych w filmach

https://www.youtube.com/watch?v=Dypq3xE6tvM

https://www.youtube.com/watch?v=2E0hIJfAUFQ

Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gry gonitwy zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci linku na maila kucickaanna@gmail.com

 

Plastyka

Temat: Tworzę przez cały rok. Święta Majowe 

29.04

Drodzy uczniowie przed nami bardzo ważne święta państwowe i pomimo tego, że w tym roku nie będziemy ich obchodzić tak uroczyście, jak dotychczas, to nie możemy o nich zapomnieć.

Zachęcam Was do wykonania  pracy plastycznej z Polską w roli głównej.

Może to być flaga Polski, kotylion w barwach narodowych, plakat nawiązujący do Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja itp.

Inspiracje  wraz z filmami instruktażowymi możecie znaleźć na stronie:

http://dziecieceinspiracje.pl/2020/04/11-pomyslow-na-prace-plastyczne-z-polska-w-roli-glownej.html  . 

  1.  Zdjęcia prac wysyłamy  na e- maila  klasy 6

Czas na wykonanie zadania 04.05.2020

 

Geografia

Temat: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji.

Cele lekcji: Zapoznasz się z podstawowymi informacjami o południowych sąsiadach Polski. Dowiesz się, jakie są największe walory turystyczne tych dwóch krajów.

Przeczytajcie temat strona 138-144.

Odpowiedzcie pisemnie na pytanie:

1.Uzasadnij, że Czechy i Słowacja to kraje atrakcyjne pod względem turystycznym?

Dla chętnych : pytanie 2 strona 144 z podręcznika.

Zrób zdjęcie pracy domowej, prześlij na adres zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 08.05.2020r.

UWAGA

6 maja 2020r. otrzymacie do napisania sprawdzian wiadomości z działu „Gospodarka Europy”. Proszę jeszcze raz powtórzyć i utrwalić wiadomości z podręcznika od strony 96 do 128.

 

 

Klasa VII

 

Język rosyjski

27  kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  27 .04. 2020 r.    

Temat : Powtórzenie leksyki z 4 rozdziału.

Korzystając ze słowniczka ze stron 82 -  83 w podręczniku  wpisz polskie odpowiedniki do wszystkich  słówek  ze strony 52 w ćwiczeniach.

29 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  29 .04. 2020 r.    

Temat : Utrwalenie leksyki z 4 rozdziału.

Proszę przeczytać  przykładowe wypowiedzi  ze strony 54 w podręczniku.
W zeszycie przedmiotowym zapisz zdania z tabelki „Przedmioty szkolne 
i oceny” . Z tabelki „wyrażanie opinii ” możesz przepisać podane zdania lub napisać swoją  opinię.
Z ostatniego zadania na str. 54 ( z 18 przykładów) wybierz 10 , przepisz 
i przetłumacz na język polski.
 

Proszę zrobić zdjęcia lub skan 2 ostatnich tematów  lekcji (27  i  29 kwietnia ) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Religia

28.04.2020 r. Temat: "Warunek zwycięstwa". Przeczytaj z podręcznika str. 119-121 temat i zastanów się nad tym co Jezus chciał ukazać apostołom zapowiadając swą mękę i powstanie z martwych. Korzystając z podręcznika napisz krótką notatkę. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

30.04.2020 r. Temat: "Hosanna!" Przeczytaj temat znajdujący się na str. 122-124 w podręczniku. Zwróć uwagę na to, że wydarzenia z życia Jezusa opisane w katechezie przeżywamy obecnie podczas Niedzieli Palmowej. Jako notatkę przepisz do zeszytu wyjaśnienie słowa „Hosanna”. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.

 

Chemia

11. Temat : Podsumowanie wiadomości o wodzie i roztworach wodnych.

Proszę rozwiązać zadania 4-6 /str.194.

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Fizyka

11. Temat: Posumowanie wiadomości o pracy, mocy i energii.

Proszę przypomnieć sobie wszystkie  poznane wzory i ich jednostki – str.219

W ramach utrwalenia proszę rozwiązać test 1 ze str.220

 

12. Temat: Cd. Posumowanie wiadomości o pracy, mocy i energii.

Proszę rozwiązać i przeanalizować test 2/str.221 a dla osób chętnych test 3/ str.222

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. W zeszycie robimy ćwiczenia 1, 2,3,4,5  z powtórzenia ze strony 76 
  2. Ćwiczenia 3, 4,5 odsyłamy do sprawdzenia
  3. W ćwiczeniach robimy stronę 72 (ćwiczenia 1,2,3,4,5,6) sprawdzamy samodzielnie z końcem ćwiczeń po zrobieniu wszystkiego NIE WYSYŁAMY

Lekcja 2

  1. W ćwiczeniu na stronie 73 robimy 1,2,3
  2. Z podręcznika na stronie 80 proszę w zeszycie napisać ODPOWIEDZI do ćwiczeń: 1,3,4, 5,6 . Bardzo proszę, żeby ćwiczenia były wyraźnie oznaczone (EX 1/ p. 80) i punkty, żebym wiedziała czego dotyczą a wy ewentualnie co poprawić.
  3. ODPOWIEDZI  z zeszytu odsyłamy do sprawdzenia

Lekcja 3

  1.  Bardzo proszę wykonać zadanie 7 str 81 z podręcznika
  2. email  piszemy w programie WORD i przesyłamy go  załącznikiem na adres klasy 7. Do 1.05.2020

 

Matematyka

27.04 Temat : Poznajemy Twierdzenie Pitagorasa

Spotkanie zdalne w godzinach 11.00 – 11.45. Przypomnienie wiadomości dotyczących trójkąta prostokątnego , wprowadzenie uczniów w Twierdzenie Pitagorasa, pokazanie dowodu Twierdzenia z wykorzystaniem materiałów własnych i dostępnych na stronie e – podręczniki , wspólne zapisywanie zależności między bokami w trójkącie prostokątnym wynikające z Twierdzenia Pitagorasa,  wyznaczanie długości boków w trójkącie prostokątnym ,wyjaśnienie pracy domowej

Proszę również o zapoznanie się po zajęciach zdalnych  z materiałem dostępnym w poniższych linkach

https://pistacja.tv/film/mat00449-twierdzenie-pitagorasa-wprowadzenie?playlist=566

https://pistacja.tv/film/mat00450-dlugosci-bokow-w-trojkacie-prostokatnym?playlist=566

https://pistacja.tv/film/mat00458-twierdzenie-pitagorasa-zadania-na-obliczanie-dlugosci-bokow-trojkata-prostokatnego?playlist=566

 

27. 04 Temat : Wyznaczanie długości boków w trójkącie prostokątnym z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa

Bardzo proszę o zapisanie powyższego tematu w zeszycie przedmiotowym.

Proszę wrócić do notatki z poprzednich zajęć jak również materiałów filmowych. Proszę również o zapoznanie się z materiałem umieszczonym w poniższym linku

https://www.youtube.com/watch?v=Y29img_iS28

a następnie bardzo proszę o wykonanie Zad 2 ze strony 266 –podręcznik  i  przesłanie mi swoich rozwiązań na adres mailowy kucickaanna@gmail.com

 

28. 04 Temat : Wyznaczanie długości boków w trójkącie prostokątnym z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa

Spotkanie zdalne z uczniami w godzinach 10.30 – 11.10 (przypomnienie treści Twierdzenia Pitagorasa,  wspólne zapisywanie zależności w trójkącie prostokątnym wynikające z Twierdzenia Pitagorasa,  wyznaczanie długości boków trójkąta prostokątnego z wykorzystaniem tegoż Twierdzenia, quiz dotyczący wyznaczania długości boków z Twierdzenia Pitagorasa, wyjaśnienie pracy domowej)

Proszę również o powrócenie po zajęciach zdalnych do  materiałów  zamieszczonych  w poniższych linkach

https://pistacja.tv/film/mat00458-twierdzenie-pitagorasa-zadania-na-obliczanie-dlugosci-bokow-trojkata-prostokatnego?playlist=566

https://www.youtube.com/watch?v=Y29img_iS28

a następnie bardzo proszę o wykonanie Zad 1 str. 265 poziom A i D  i  przesłanie mi swoich rozwiązań na adres mailowy kucickaanna@gmail.com

Dla chętnych : https://www.matzoo.pl/klasa7/twierdzenie-pitagorasa_66_441

 

Biologia

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu regulacja nerwowo - hormonalna

29.04

Zadania do wykonania:

Podobnie jak przy poprzednim dziale, napiszcie  referat lub wykonajcie prezentację według określonych punktów.

Pamiętajcie o przestrzeganiu terminów i wyczerpujących odpowiedziach na poszczególne zagadnienia.

 

            Punkty do referatu lub prezentacji:

  1. Co to jest układ dokrewny i jakie są jego funkcje?
  2. Wyjaśnij na czym polega antagonistyczne działanie hormonów.
  3. Jaka jest różnica między cukrzycą typu I i II
  4. Podział układu nerwowego
  5. Na czym polega łuk odruchowy?
  6. Opisz 3 wybrane choroby układu nerwowego.

 

Przypominam, że w pracach nie może być kopiowanych tekstów

Czas na wykonanie zadania 28.04.2020

 

Temat: Budowa i działanie narządu wzroku.

30.04

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony: 195-199
  2. Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=KIkHk__96Hg

  1. W zeszycie wymień elementy budowy narządu wzroku z podziałem na aparat ochronny i gałkę oczną

Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 04.05.2020

 

Plastyka

Temat: Tworzę przez cały rok. Święta Majowe

30.04

Drodzy uczniowie przed nami bardzo ważne święta państwowe i pomimo tego, że w tym roku nie będziemy ich obchodzić tak uroczyście, jak dotychczas, to nie możemy o nich zapomnieć.

Zachęcam Was do wykonania  pracy plastycznej z Polską w roli głównej.

Może to być flaga Polski, kotylion w barwach narodowych, plakat nawiązujący do Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja itp.

Inspiracje  wraz z filmami instruktażowymi możecie znaleźć na stronie:

http://dziecieceinspiracje.pl/2020/04/11-pomyslow-na-prace-plastyczne-z-polska-w-roli-glownej.html   

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij na adres e-mail klasy 5

Czas na wykonanie zadania 04.05.2020 

 

Geografia

Temat: Turystyka.     

Cele lekcji: Poznasz rodzaje turystyki wyróżnione ze względu na cel wyjazdu. Poznasz walory przyrodnicze i kulturowe Polski oraz swojego regionu. Dowiesz się, które obiekty w Polsce zostały wpisane na „Listę światowego dziedzictwa UNESCO”.

Przeczytaj ze zrozumieniem tekst z podręcznika strona 153-155.

Praca domowa dla wszystkich

Odpowiedz pisemnie w zeszycie

  1. Do każdego z wymienionych rodzajów turystyki dopisz przykładowy cel wyjazdu
    1. Turystyka biznesowa:
    2. Turystyka lecznicza:
    3. Turystyka wypoczynkowa:
    4. Turystyka poznawcza:
    5. Wymień po trzy walory przyrodnicze i kulturowe województwa lub powiatu, w którym mieszkasz.

Praca domowa dla chętnych

Wypisz 15 obiektów znajdujących się w naszym kraju , wpisanych na „ Listę światowego dziedzictwa UNESCO”

 

30.04.2020r. (czwartek)

Temat: Handel.

Cele lekcji: Poznasz podstawowe pojęcia związane z handlem zagranicznym. Dowiesz się, jakie znaczenie ma handel zagraniczny dla polskiej gospodarki.

Przeczytaj tekst z podręcznika strona 158-160.

Praca domowa dla wszystkich

Odpowiedz pisemnie w zeszycie

  1. Wyjaśnij pojęcia: eksport, import, saldo bilansu handlu zagranicznego.
  2. Wymień trzy polskie firmy ( w tym co najmniej jedną, która ma siedzibę w Twoim regionie) osiągające sukcesy na arenie międzynarodowej. Opisz krótko ich działalność.

Praca domowa dla chętnych

Oceń znaczenie handlu zagranicznego w codziennym życiu Polaków.

Pracę domową proszę odesłać na adres zalecka.agnieszka@wp.pl.  Proszę podpisać pracę i umiesić datę. Pozdrawiam

 

Klasa VIII

 

Język rosyjski

27  kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  27 .04. 2020 r.    

Temat : Składanie życzeń z różnych okazji.

Proszę przeczytać  przykłady życzeń z rożnych okazji z ćw. 5 ze strony 54 
w podręczniku. Następnie  przepisz podane niżej zdania do zeszytu 
i przetłumacz je na j. polski.
 
желать  ( комy? чего ?) - życzyć  ( komu? czego?) 

 

1. Я жела́ю вам успехов на экзаменах.
2.  Папа желает детям хороших оценок. 
3. Мы  жела́ем бабушке много здоровья.
4. Влюблённые желают друг другу счастья  и любви.

 

поздравлять  ( кого ? с чем? ) – składać życzenia ( komu ? z jakiej okazji? )
 

1. С чем ты поздравля́ешь своих друзей ?

2. Он поздравля́ет свою подругу c днём влюблённых.
3. Мы  поздравля́ем родителей c Рождествoм и Новым годoм.

4. Вы  поздравля́ете  маму и сестру c женским днём.

5. Родители поздравля́ют меня c  днём рождения.
6. Я  поздравля́ю тебя с праздником !
 
Dla zdających j. rosyjski na egzaminie :

 Czasownik поздравлять  ( кого ? с чем? ) ma też drugie znaczenie – gratulować

 

7. Я поздравляю вас с победой.
8. Мы поздравляем друга с успехом.

 

 

29 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  29 .04. 2020 r.    

Temat: Jak w Rosji obchodzi się urodziny?

Proszę przeczytać   tekst z  ćw. 4 ze strony 55 w podręczniku . Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 45 z płytki.  
Następnie przepisz  tekst do zeszytu  wstawiając  czasowniki z nawiasów  
w odpowiedniej formie. 
Podaję je we właściwej kolejności: отмечает,  приглашает,  отправляет, поздравля́ют,  желают ,  пишут,  даpят,  заказывает,  задувает,  кричат, звонят, поздравля́ют,  получает,  отмечаем.
 

Proszę zrobić zdjęcia lub skan 2 ostatnich tematów  lekcji (27  i  29 kwietnia ) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Religia

28.04.2020 r. Temat: "Bóg broni własności człowieka". Z podręcznika str. 182-184 przeczytaj temat i zastanów się nad siódmym przykazaniem Bożym i wykroczeniami przeciwko temu przykazaniu. Jako notatkę napisz jakie są wykroczeniami przeciwko siódmemu przykazaniu. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.

30.04.2020 r. Temat: "Św. Antoni Padewski". Korzystając z podręcznika str. 185-186 i innych dostępnych ci źródeł zapoznaj się z postacią św. Antoniego z Padwy. Jako notatkę napisz krótki życiorys tego świętego. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Chemia

11. Temat: Porównanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych.

    Proszę przeczytać temat z podręcznika str.174 – 175

W formie notatki zapisać:

- podobieństwa i różnice kwasów karboksylowych – str.175

- przykładowe zastosowania kwasów – str.175

Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl

Proszę rozwiązać zadanie 1 i 2 str.176 i nadesłać na mojego maila w terminie do 30 kwietnia 2020r.

 

Fizyka

13. Temat: Soczewki

Pod tematem proszę przerysować schemat z opisem:

- soczewki skupiającej – str.256

- soczewki rozpraszającej – str. 257

- wzór z opisem na zdolność skupiającą soczewki – str.258

Proszę rozwiązać zadanie 3/str.259 i nadesłać na mojego maila w terminie do 29 kwietnia 2020r.

 

14. Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.

Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 260 – 265

W ramach notatki proszę zapisać:

- wzory na powiększenie – str.261

Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl

 


Edukacja dla bezpieczeństwa

7. Temat: Oparzenia i odmrożenia.

Proszę przeczytać temat ze str. 104 – 108

Pod tematem proszę zapisać:

- definicję oparzenia  oraz jego najczęstsze przyczyny – str.104

- przyczyny udaru słonecznego i cieplnego – str.106

Udziel odpowiedzi na polecenia 2 i 5/ str.108 i prześlij je na mojego maila terminie do 30  kwietnia 2020r.

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Pobierz, uzupełnij i odeślij załącznik 1  (na first conditional)

Lekcja 2

  1. Pobierz, uzupełnij i odeślij załącznik 2  (na first conditional)
  2. Zdania z obu załączników można napisać w zeszycie (wyraźnie i zaznaczyć co to za ćwiczenie i punkty numerujące zdania) żebym ja mogła poprawić ewentualne błędy a wy żebyście wiedzieli gdzie ich szukać.
  3. Oba załączniki odsyłamy na adres klasa 8 do sprawdzenia

 

Biologia

Temat: Zależności pokarmowe?

29.04

Zadania do wykonania

  1. Przeczytajcie temat ze strony 121 - 124

        2. W zeszycie:

Wymyśl 5 różnych łańcuchów pokarmowych

        3. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 8

Czas na wykonanie zadania 04.05.2020

 

Geografia

28.04.2020r

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu : „Ameryka Północna i Ameryka Południowa”c.d.

Przeczytaj podsumowanie wiadomości ze strony 148, a następnie wykonaj 5 ćwiczeń sprawdzających ze strony 150.

Proszę przesłać zdjęcia lub skan odpowiedzi na adres: zalecka.agnieszka@wp.pl do 08.05.2020r.

UWAGA !

5 maja 2020r. otrzymacie do napisania sprawdzian wiadomości z działu „Ameryka Północna  i Ameryka Południowa”. Proszę jeszcze raz powtórzyć i utrwalić wiadomości z podręcznika od strony 100 do 150.

 

Informatyka

23.04. Temat : Wstawianie tabel Exela do dokumentu tekstowego – osadzanie Obiektu

Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem znajdującym się w podręczniku na stronach 194 – 195

jak również materiałem dostępnym na stronie

http://scholaris.pl/zasob/106037

Następnie proszę o przygotowanie w Wordzie tabelki Excela którą wstawicie jako obiekt , gdzie wstawione dane będzie można modyfikować  (Wstawianie – Obiekt – Wybieramy obiekt – Arkusz programu Microsoft Excel ) w której umieścicie udział uczniów z klas I – VIII w pięciu wybranych przez was dyscyplinach sportowych. Następnie proszę tabelkę sformatować :wypełnienie, obramowanie, zmiana czcionki jej koloru.  Pracę proszę zapisać pod nazwą Obiekt  i przesłać na mój adres kucickaanna@gmail.com

Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii