Nawigacja
Informacja o zadaniach (tydzień 10)

9OSTATNIA AKTUALIZACJA 15.05.2020 O GODZ. 16:00

Klasa I

Język angielski

Lekcja 1

  1. Podręcznik na str 54 . Co powstanie z połączenia kolorów (ćwiczenie 5) narysuj w zeszycie i sprawdź
  2. Czy potrafisz znaleźć fragmenty z ćwiczenia 7 na dużym obrazku? – posłuchaj nagrania 3.10 na eDesk i zrób ćw 8/55
  3. W ćwiczeniu na stronie 54 robimy ćwiczenie 5 i 6.  (w 6 napisz po śladzie i pokoloruj „chmurki”

Lekcja 2

  1. W ćwiczeniu na stronie 55 robimy ćw. 7 i 8
  2. Posłuchaj historyjki  na eDesk odpowiedz na pytania: (picture 2) What colour is Minnie’s dress? (picture 3)  What colour is her hat?  (picture 5) What colour is her dress now?
  3. Na stronie 56 robimy ćwiczenia 9 i 10
  4. Strony 54, 55 i 56 – proszę przesłać do sprawdzenia.

11.05

Język polski

Przyjrzyj się ilustracjom  w czytance str 24 i 25 i odpowiedz ustnie na pytania

Uzupełnij ćwiczenia str 24

Przeczytaj polecenie str 25 w ćwiczeniu i wykonaj własny obrazek ilustracji gazet czy makulatury.

Matematyka

Uzupełnij ćwiczenia str 34 i 35

 

12.05

Język polski

Napisz w zeszycie do końca linijki

Niedźwiedź

Dźwig

Wiedźma

Dźwigać

Uzupełnij ćwiczenia str26 i 27

Matematyka

Uzupełnij ćwiczenia str36 i 37

 

13.05

Język polski

Napisz w zeszycie do końca linijki

dzi

Dzi

dziadek

Jadzia

jedzie

działka

dziura

dziki

Uzupełnij ćwiczenia str 28 i 29

Naucz się czytać z czytanki str27

Matematyka

Uzupełnij str 38 i 39

Oblicz w zeszycie według wzoru

16-8=16-6-2=10-2=8

17-8

16-7=

14-6=

15-8=

11-3=

12-4=

 

14.05

Język polski

Przepisz do zeszytu wyrazy z czytanki str28 i 29

Uzupełnij ćwiczenia str  30

Matematyka

Uzupełnij ćwiczenia  str  40

Spróbuj zagrać w grę  str  41

 

15.05

Język polski

Przepisz do zeszytu wyrazy  z (dzi)   ze stony 32 i 33  Z CZYTANKI

Ćwiczenia –uzupełnij str      31

Matematyka

Uzupełnij   st r    42- na kartce z bloku  narysuj rysunek ze str 42  (-matematyka) prześlij do sprawdzenia

 

Religia

Proszę przeczytajcie tekst z podręcznika na str 102 i 103.

W ćwiczeniu zadanie na str 60 i 61

Módlcie się do Maryi o ustanie wirus.

Zdjęcia prac bardzo proszę przesyłać.

 

Informatyka

13.05   Temat :   Korzystanie z narzędzia Zaznacz w edytorze grafiki

To jest narzędzie Zaznacz        

Służy do zaznaczania obrazów lub ich fragmentów . Aby zaznaczyć obraz musisz wykonać kilka czynności :

  1. Na karcie Narzędzia główne kliknij strzałkę pod przyciskiem Zaznacz w grupie Obraz
  2. Wybierz opcję Zaznaczanie prostokątne
  3. Trzymając wciśnięty lewy przycisk myszki otocz ramką cały rysunek lub jego fragment.

W edytorze tekstu możesz zaznaczać obrazy o nieregularnych kształtach . Aby to zrobić musisz wykonać następujące czynności:

  1. Na karcie Narzędzia główne kliknij strzałkę pod przyciskiem Zaznacz
  2. Wybierz opcję Zaznaczania dowolnego kształtu
  3. Trzymaj wciśnięty lewy przycisk myszy i obrysuj cały obrazek lub jego fragment.

 

Zaznaczone elementy możesz przesuwać w dowolnym kierunku. Aby to zrobić, trzymaj wciśnięty lewy przycisk myszy.

 Uruchom edytor grafiki Paint a następnie narysuj te warzywa i owoce które lubisz z wymienionych : burak czerwony, cebula, marchewka, sałata, pomidor, jabłko, gruszka, śliwka, banan, pomarańcza. Za pomocą narzędzia Zaznaczanie prostokątne lub Zaznaczanie dowolnego kształtu ustaw je po prawej stronie ekranu. Proszę zapisać swoją pracę pod nazwą Zaznaczanie  i przesłać na klasowego maila.

Dla chętnych: https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_zero_to_twenty.htm?language=english&linkback=../../education/index.htm

 

Klasa II

Język angielski

Lekcja 1.

  1. Ze strony 54 przepisujemy do zeszytu nazwy środków transportu

Car- samochód

Lory- ciężarówka

Bus- autobus

Plane- samolot

Tracktor- traktor

Boat- łodź

Train- pociąg

Uczymy się słówek na pamięć (można narysować obrazki, przy każdym słówku)

  1. Ze strony 52 w ćwiczeniu proszę zrobić wykreślankę (ćw 5- znaleźć wyrazy dot transportu) i podpisać obrazki. Pokolorować je.

Lekcja 2

  1. Strona 55 w podręczniku ćwiczenie 8- proszę posłuchać nagrania na eDesk.pearson.pl i wskazać na obrazku 1 lub 2 środki transportu.
  2. W ćwiczeniu robimy ćwiczenie 7 i 8 strona 53
  3. Strony 52 i 53 proszę przesłać do sprawdzenia

 

Religia

W tym tygodniu proszę przeczytajcie temat 43 ze str 100 i 101. W ćwiczeniu wykonajcie zadania na str 80, 81 i 82.

Módlcie się w miesiącu Maryjnym do Matki Bożej żeby zniknął ten wirus.

 

Klasa III

Język angielski

Lekcja 1

  1. W podręczniku na stronie 54 proszę zrobić ćwiczenie 6 w zeszycie. Piszemy zdania co jedzą zwierzęta. Proszę odsłuchać nagranie na eDesk.pearson.pl i sprawdzić.
  2. W podręczniku str 54  ćwiczenie 7 mamy do wyboru 2 możliwości eat (jedzą) lub don’t eat (nie jedzą)

Napisz w zeszycie zdania wybierając jedną z tych opcji tak aby zdania były prawdziwe.

  1. W ćwiczeniu na stronie 51 robimy ćwiczenie 4 (wpisz nazwy zwierząt, które odżywiają się tym co narysowane jest dookoła ramki (1- meat, 2-grass and fruit, 3- bugs)

 

Lekcja 2

  1. Posłuchaj nagrania 3.8 na eDesk…i powiedz o którym zwierzaku jest mowa (podręcznik str 55 ćw. 8)
  2.  W ćwiczeniu robimy ćwiczenie 5/52 – proszę odnaleźć drogę do pokarmów każdego ze zwierząt i napisz zdania używając eat lub don’t eat (jak w przykładzie) tak aby zdania były prawdziwe.
  3. Proszę odesłać strony 51 i 52 do sprawdzenia

 

Religia

W  tym tygodniu  przeczytajcie w podręczniku temat 43, str 114 i 115.W ćwiczeniach wykonajcie zadania na str 92 i 93. Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się prosząc o ustanie epidemii wirusa.

 

Klasa IV

Język angielski

Lekcja 1

 I Napisz w zeszycie zdania używając wyrazów poniżej i stosując poznane zasady

  1. always, is , dirty, bicycle, your
  2. get up, I, Sunday, late, often, on
  3. at, usually, works, home, she
  4. together, we, shopping, often, go
  5. busy, Julia, sometimes, is
  6. answer, always, he, questions, my, can,
  7. sometimes takes, for, he the dog, walk, a
  8. hard, he, worked, never
  9. never, I ,late, am, school, for
  10. often, we, lunch school, at, eat

II wstaw we właściwe miejsce adverb od frequency z nawiasu

  1. We are happy. (always)
  2. They ride their bikes in the afternoon. (often)
  3. I am late. (sometimes)
  4. My dad reads newspapers. (never)
  5. My mum cooks dinner. (often)

Przesyłamy te ćwiczenia do sprawdzenia. Proszę żeby było napisane czytelnie i żeby wszyscy uczniowie z kl. 4 przesłali mi je do wtorku.

Lekcja 2

  1. Czytamy tekst na stronie 86 (można posłuchać na eDesk), robimy ćw. 1/86 (w zeszycie)
  2. Przypominamy sobie zasady określania godzin z klasy III. (fioletowa tabelka w podręczniku na stronie 86.- proszę ją przepisać i starannie narysować zegary. Pamiętamy, że past =po, a to=do (następnej godziny)
  3. Do zeszytu przepisujemy ćwiczenie 4/86 i uzupełnione odsyłamy do sprawdzenia. Proszę przed każdym podaniem godziny wpisać pytanie.
  4. Odpowiedz pisemnie na pytania w zeszycie:

What time is the football match? (17:00) pamiętamy, że w Anglii obowiązuje 12 godzinny zegar.!!!

What time is it now? 8:45

What time is the film?  10:30

What time is the party? 20:00 odsyłamy do sprawdzenia!!!

  1. W ćwiczeniach na stronie 53 (6.4) robimy ćwiczenia 1,2,3,4 i odsyłamy do sprawdzenia

Lekcja 3

  1.  proszę przeczytać i posłuchać tekstów na stronie 87
  2. Wypisać nowe słówka i przetłumaczyć (str 89 pomoc)
  3. Odpowiedzieć na pytania z ćw 2 i 3/87
  4. Wypisujemy miesiące z ćwiczenia 5 i uczymy się na pamięć ( kto zapomniał, a właściwie powtarzamy, bo uczyliśmy się w klasie III.

 

Plastyka

Temat: Techniki mieszane – kolaż – praca plastyczna

13.05

Wiecie już na czym polega kolaż – czytaliście o tej technice w poprzednim tygodniu, czas na wykonanie pracy związanej z tą techniką

Zadania do wykonania:

    Przygotuj kolaż ukazujący rodzinę spędzającą razem czas na różnych czynnościach, np.: grach i zabawach lub na uprawianiu wspólnego hobby. Wyrównaj brzegi gotowej pracy i naklej ją na arkusz brystolu lub większą kartkę.

Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 4

Czas na wykonanie zadania 20. 05.2020

 

Religia

W tym tygodniu proszę przeczytajcie w podręczniku temat 37 str 106 i 107.

W ćwiczeniach zróbcie zadania na str 82 i 83.Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się  prosząc o ustanie epidemii wirusa.

 

Technika

Temat: To takie proste! - Pamiątkowy album.
Zapoznajcie się ze wskazówkami w podręczniku str. 74- 75 i spróbujcie  krok po kroku wykonać  samodzielnie pamiątkowy album. 
PRACA NA OCENĘ !!!
Wykonane prace przesyłamy w formie zrobionych zdjęć albumu.
Muzyka
11.05.2020 r.
Temat: Dla Ciebie , mamo, dla Ciebie tato. Śpiewamy i gramy.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 28. Wysłuchajcie nagrań: A. Vivaldiego, Koncert skrzypcowy ,, Lato'' z cyklu Cztery pory roku, cz. II i  F. Chopin, Walc Des - dur, op.64, nr 1 zwany Miniaturowym. Posłuchajcie a następnie spróbujcie samodzielnie zaśpiewać piosenki: ,, Dla Ciebie Mamo'' i ,, Piosenka dla taty''.
Utwory do pobrania TUTAJ.

 

Informatyka

14.05 Temat : Zasady bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu

Korzystanie z komputera, jak również z Internetu niesie ze sobą dużo różnych zagrożeń. Musimy pamiętać o zasadach jakich należy przestrzegać by się uchronić przed zagrożeniami .  Te zasady możecie poznać dzięki pewnej  grupie Sieciaków.  Bardzo proszę zapoznać się z informacjami które umieszczone są w poniższych linkach

https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/zasady-bezpieczenstwa

https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/porady

jak również z materiałem dostępnym w  waszych podręcznikach na stronie 118 dotyczącym zasad bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu . Następnie po zapoznaniu się z powyższymi materiałami proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat : „Zasady bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu” (minimum 10 slajdów ) w której umieścicie najważniejsze zasady łącząc ze sobą elementy tekstowe i graficzne. Swoją pracę proszę zapisać pod nazwą bezpieczeństwo i przesłać na adres klasy

Klasa V

Język rosyjski

11 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  11 .05. 2020 r.   

  Temat: W sklepie spożywczym - dialogi.

 

1.W zeszycie proszę zapisać:

Давай  пойдём в магазин !  - Chodźmy do sklepu !

Дайте мне,  пожалуйста,  хлеб ! – Poproszę chleb!

Сколько c меня ? – Ile płacę ?

C вac  20 рублей. – Płaci pan/i 20 rubli.

пожалуйста - proszę

спасибо – dziękuję

чек - paragon

2. Proszę przeczytać  dialogi z ćw. 3  ze strony 100-101  w podręczniku.

3. Przepisz do zeszytu i uzupełnij dialog:

 

– Здрaвствуйте! Чем я могy  вам помочь ?

– …………………! Дaйте…………….

– Это всё?

– Нет, дaйте  ещё…………………

–  Пожалуйста.

 – ………………

–  C вac двeсти сeмьдесят рублей. Возьмите ваш чек .

– ………………

 

13 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  13 .05. 2020 r.  

 Temat: Zakupy w sklepie spożywczym. 

 

Przeczytaj  odmianę czasownika  купить  z żółtej ramki ze strony 107 
w podręczniku. Przepisz  do zeszytu podane zdania i uzupełnij odpowiednimi formami tego czasownika.
1.Зaвтра мы .......................большoй торт.
2. Я .............................тебe на день рождeния корoбку конфeт.
3. Бaбушка ...........................молокo, мyкy и масло. 
4. Мaма, когдa ты .......................мне  шоколад ?
5. Когда вы …………… фрукты и овощи?
6. Oни ................. колбасy и полкило мяса.

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  ostatnich tematów  lekcji ( z  11 i 13 maja)  oraz notatek z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Język angielski

Lekcja 1

  1.  Czytamy i słuchamy dialog na stronie 96 (nagranie eDesk.pearson.pl) . Wypisujemy nowe słówka i zwroty (str.103- słownik w razie problemów) koniecznie sprawdzamy znaczenie zwrotów z ćw 3/96
  2. Sprawdzamy czy zdania z ćw 2/96 są prawdziwe czy fałszywe (True or false)
  3. Wypisujemy  w zeszycie wszystkie słówka dotyczące travel equipment- wyposażenia na podróż ćw 8/97 (uczymy się ich na pamięć- słuchamy na eDesk…, a znaczenie w słowniku str 103)

Lekcja 2

W czasie Simple Past Tense w zdaniach twierdzących stosujemy II formę czasowników.

make-made itd.  (I made a cake last Saturday)

W zdaniach przeczących używamy operatora did a czasownik wraca do formy poprzedniej (a jeżeli jest to czasownik regularny odejmujemy -ed)

I didn’t make a cake last Saturday.

I didn’t phone my friend yesterday.

  1. Przepisz powyższą notatkę i ramkę ze strony 97 (na górze)
  2. W zeszycie robimy ćwiczenie 6/97 (wstaw czasownik z nawiasu w formie przeczącej)
  3. W zeszycie robimy ćwiczenie 7/97
  4. W ćwiczeniach na stronie 61 (7.2) robimy ćwiczenia 1,2,3,4,5
  5.  Stronę 61 i zadania 6 i 7/ 97 – odsyłamy do sprawdzenia

Lekcja 3

  1. Napisz zdania przeczące do poniższych zdań w czasie Simple Past

I came to the cafe yesterday.

They took the dog for a walk.

We went to school last week.

We visited our grandparents last week

She drank a coke yesterday.

You had a job at the restaurant last year.

He ate pancakes last week.

I felt terrible last week.

We met Brad Pitt last year.

She bought a new book yesterday.

I washed the car last Saturday.

My sister tidied her room last Friday.

We gave you my phone yesterday.

He got some money from his granny last week.

They did their lessons last week.

    2. Proszę o przesłanie zdań do sprawdzenia na ocenę!!! Do 15.05.2020

 

Plastyka

Temat: Układy form w naturze – praca plastyczna.

14.05

Zadanie do wykonania:

Przedstaw na dwóch kartkach różne kształty o centralnej budowie. Możesz zainspirować się formami naturalnymi, np.: kwiatem, przekrojonym na pół owocem, pajęczyną czy rozgwiazdą itp. Pracę zacznij od wykonania tła, na którym umieścisz wybrane kształty.

Czas na wykonanie zadania 21.05.2020

 

Technika

11.05.2020 r.
Temat: Sprawdż, co jesz.

Proszę o zapoznanie się z tekstem - podręcznik str. 68-70. Na podstawie zdobytych wiadomości jako pracę domową wykonajcie w zeszycie ćwiczenia 6 i 7 ze str. 70.

 

Muzyka

11.05.2020 r.
Temat: O rodzinie w rytmie rock and rolla. Rock and roll. Tworzenie portretów dzwiękowych.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 28. Wykonajcie jeden z dwóch podstawowych kroków rock and rolla instrukcja str.146 w podręczniku.Zapoznajcie się z infografiką ,, Muzyka każdego dnia '', str. 147. Wysłuchajcie nagrania a następnie spróbujcie zaśpiewać samodzielnie piosenkę ,, Familijny rock and roll ''. Posłuchajcie przykładu Ray Harris  ,, Come on, little mama ''.
Utwory do pobrania TUTAJ. 
Religia

12.05.2020 r. Temat: "Nabożeństwo majowe". Korzystając z dostępnych ci źródeł (Internet, rodzice, dziadkowie) dowiedz jak najwięcej na temat tego nabożeństwa. Jako notatkę pod tematem opisz to nabożeństwo (kiedy i gdzie się odmawia, jakie pieśni i modlitwy wchodzą w skład nabożeństwa).

14.05.2020 r. Temat: "Wierzę w życie wieczne z Jezusem". Przeczytaj z podręcznika str. 122-123 temat i zwróć uwagę na to, że podstawą wiary chrześcijańskiej jest prawda o śmierci, Zmartwychwstaniu i powtórnym przyjściu Jezusa. Prawdę tę wyznajemy podczas każdej Mszy Świętej. Jako notatkę przepisz ze słowniczka z podręcznika wyjaśnienie słowa „Paruzja”. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Informatyla

13.05  Temat : Łączenie tekstu z grafiką. Wstawianie elementów graficznych do tekstu, otaczanie elementów graficznych tekstem

Kontynuujemy tematykę związaną z wstawianiem  obiektów graficznych do tekstu. Bardzo proszę odszukać w Internecie wiersz Juliana Tuwima „Dyzio Marzyciel” a następnie wkleić ten tekst do nowego dokumentu tekstowego. Następnie proszę zastąpić niektóre słowa wiersza odpowiednimi obrazkami , które możecie narysować w Paincie lub pobrać z Internetu.

Poniższy film przybliży wam również ten temat

https://www.youtube.com/watch?v=Z5xOf-w9bMo

Następnie proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Dyzio Marzyciel i przesłać na adres klasy.

 

Geografa

Temat: Pogoda a klimat.

Zadania do wykonania.

  1. Przeczytajcie temat ze strony 102-107.
  2. Obejrzyj film na stronie

https://www.youtube.com/watch?v=P2caRrrz.1g

W zeszycie :

a)     Wypisz składniki pogody

b)    Odpowiedz na pytanie  1 i 2 strona 107.

Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail:  zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania : 26.05.2020r.

Osoby chętne mogą spróbować narysować klimatogram w oparciu o dane klimatyczne dla Oslo na stronie 105 w podręczniku.

 

Klasa VI

Język rosyjski

11.05 W zeszytach proszę zapisać datę  11 .05. 2020 r.   

Temat:  Zamawiamy obiad w restauracji.

 

Przeczytaj   zwroty stosowane w restauracji na stronie  98  w podręczniku oraz menu z ćwiczenia 7 . str. 99  . 
(гарнир – dodatki do mięsnego dania) 
Następnie zapisz w zeszycie dialog osoby zamawiającej obiad z kelnerem.
 
UWAGA !  Proszę wybrać stopień trudności.  
Podaję  przykład dialogu na ocenę dostateczną lub dobrą:
 
- Добрый день!
- Добрый день!
- Вот вам меню.
-……………………. 
- Что вы выбрали из закусок?
- ………………
- Какой суп?
-…………
- Что на второe блюдо?
-………….
- Какой десерт?
- …………
- Что вы будете пить?
-……………….
- Приятного аппетита!
- …………. ..Сколько c меня ?
-………………..
 
Na wyższą ocenę proszę samodzielnie ułożyć dialog ( można skorzystać z ćw. 8 str. 99)
 

13 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  13 .05. 2020 r.   

Temat:  Tryb rozkazujący.

W języku rosyjskim  formy trybu rozkazującego czasowników tworzymy  od tematu 1 osoby liczby pojedynczej,  np.

писать (pisać ) → я пишу           - пиши  ! (pisz )

- пишите ! (piszcie )

 

Jeżeli temat czasownika kończy się na samogłoskę, dodaje się .
играть (grać) -  играй (graj)               играйте (grajcie)
читать (czytać) - читай (czytaj)         читайте (czytajcie)
делать (robić) -  делай (rób)               делайте (róbcie)
открыть ( otworzyć) - открoй (otwórz)    открoйтe (otwórzcie)

Jeżeli temat czasownika kończy się na spółgłoskę, a w 1 osobie liczby pojedynczej akcent pada na końcówkę, dodaje się -и.
говорить (mówić) -  говори (mów)     говорите (mówcie)
купить ( kupić) -  купи ( kup)              купитe (kupcie)
идти ( iść) – иди (idź)                           идите (idźcie)

Jeżeli temat czasownika kończy się na spółgłoskę, a w 1 osobie liczby pojedynczej akcent pada na temat, to dodaje się .
сесть (usiąść) - сядь (usiądź)                 сядьте (usiądźcie)
готовить (przygotowywać) - готовь (przygotuj)    готовьте (przygotujcie)
встать (wstać) -  встань (wstań)              встаньте (wstańcie)

Wyjątki:
пить (pić) - пей (pij)            пейте (pijcie)
есть (jeść) - ешь (jedz)        ешьте (jedzcie)
 

Proszę przepisać do zeszytu powyższe przykłady ( nie trzeba  pisać zasad tworzenia ani tłumaczenia na język polski)   albo  można sobie to wydrukować

i wkleić do zeszytu.

Proszę wykonać ćw. 12. str.101

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  ostatnich tematów  lekcji ( z 11 i 13  maja )  oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Słuchamy ćwiczenia 2i 3 /102.  (to samo nagranie- znajduje się  na eDesk.pearson.pl. odpowiadamy na pytania z polecenia.
  2. Odpowiadamy na pytania z ćwiczenia 3/102
  3. Ćwiczenie 5/102 i odpowiadamy na pytanie : What is happening in the park on Saturday?
  4. W zeszycie przepisz POPRAWNIE zdania z ćw 6/102
  5. W ćwiczeniach robimy 1,2,3,4/65-  proszę odesłać do sprawdzenia

Lekcja 2 i 3

  1. W zeszycie robimy ćwiczenie 1/104 (piszemy nr ćwiczenia, pkt i wyraz, który chcemy wstawić)
  2. Ćwiczenie 2/104 uzupełniamy zdania. (w zeszycie nr ćwiczenia, podpunkt  i wyraz)
  3. Ćwiczenie 3 CAŁE ZDANIA (z użyciem poprawnej formy -nie obu i podkreślamy wstawienia)
  4. Ćwiczenie 4 i 5 i 6 w zeszycie -mogą być same odpowiedzi ale proszę napisać wyraźnie które to ćwiczenie i podpunkt.
  5. Ćwiczenie 8- uzupełniamy dialog wstawiając wyraz w ramki.
  6. Czytamy tekst w ćwiczeniu 9/105 i wybieramy właściwe zakończenie zdań w  ćwiczeniu 10 (wpisać proszę nr pytania i literę z odpowiedzi) oraz odpowiedzieć na pytania z ćwiczenia 11/105
  7. Słuchamy nagrania na eDesk i piszemy czy zdania z ćw. 12/105 są prawdą (true) czy fałsz (false)
  8. W ćwiczeniach robimy strony 66 (ćwiczenia 1,2,3,4,5)
  9. Na stronie 67 robimy ćwiczenia 1,2,3 i Fun sport.
  10. Do sprawdzenia poproszę odesłać stronę  67UWAGA Będę prosiła o przesłanie poszczególnych ćwiczeń indywidualnie, proszę, żeby wszystko było zrobione.

 

Plastyka

Temat: Sztuka użytkowa – praca plastyczna

13.05

Zadania do wykonania:

Przygotuj z plasteliny model naczynia, np.: kubka, filiżanki lub dzbanka, o kształtach przypominających zwierzę albo roślinę. Jeśli nie masz w domu plasteliny możesz użyć masy solnej    

Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 6

Czas na wykonanie zadania 20.05.2020

 

Muzyka

11.05.2020 r.
Temat: Gra planszowa ,, Wędrujące tamburyny ''. Utrwalenie wybranych zagadnień.

Zapoznajcie się z instrukcją gry ( planszą, zasadami, pytaniami i poleceniami) - Lekcja 29. Zagrajcie z bratem, siostrą lub inną osobą w domu

 

Religia

12.05.2020 r. Temat: "Nabożeństwo majowe". Korzystając z dostępnych ci źródeł (Internet, rodzice, dziadkowie) dowiedz jak najwięcej na temat tego nabożeństwa. Jako notatkę pod tematem opisz to nabożeństwo (kiedy i gdzie się odmawia, jakie pieśni i modlitwy wchodzą w skład nabożeństwa).

14.05.2020 r. Temat: "Powtórzenie materiału z rozdziału siódmego". Zakończyliśmy tematy z siódmego rozdziału odnoszące się do Okresu Wielkanocy. Jeszcze raz postaraj się spojrzeć na te tematy i zastanowić się nad tym co Jezus uczynił dla nas poprzez swoją mękę, śmierć i Zmartwychwstanie a następnie Wniebowstąpienie i Zesłanie Ducha Świętego. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Geografia

Temat: Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi.

Cele lekcji: Zdobędziesz podstawowe informacje na temat Litwy i Białorusi. Nauczysz się wskazywać na mapie największe miasta Litwy i Białorusi. Dowiesz się, jakie są walory kulturowe i przyrodnicze obu krajów.

Zadania do wykonania.

Przeczytajcie temat ze strony 147-151.

W zeszycie odpowiedzcie  pisemnie na pytania:

  1. Wypisz obiekty dziedzictwa kulturowego znajdujące się na Litwie i na Białorusi.
  2. Napisz, dlaczego na Litwie i Białorusi można znaleźć wiele śladów polskości.

Zdjęcie notatki przyślij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania :20.05.2020r.

Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pyt.2 ze strony 151 z podręcznika.

 

Klasa VII

Język rosyjski

11 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  11 .05. 2020 r.    

Temat : Jak twoja rodzina spędza wolny czas ?

 

Proszę przeczytać „ Formy spędzania czasu wolnego ” ze strony 84 w podręczniku.

Proszę pisemnie wykonać ćwiczenie 3. str. 57 ( z podręcznika).

 

13 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  13 .05. 2020 r.    

Temat : Jak spędzasz wolny czas?

Proszę przeczytać „ określenia czasu i częstotliwości ” ze 83 - 84  w podręczniku. 

Proszę pisemnie wykonać ćwiczenie 4. str. 57 ( z podręcznika).

Następnie przeczytaj  zdania z ćwiczenia 6 str. 57 ( nagranie nr 74)  oraz dialog z ćw. 5 str. 57

Napisz w zeszycie dialog - rozmowę z kolegą/ koleżanką o tym, jak spędzacie wolny czas.

Proszę zrobić zdjęcia lub skan 2 ostatnich tematów  lekcji (11 i 13 maja) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Proszę wypisać i przetłumaczyć wyrazy z ćwiczenia 2/84 a następnie przeczytać tekst poniżej i odpowiedzieć na pytanie z polecenia. Wypisać inne nowe wyrazy, przetłumaczyć (str 91- słowniczek) i zapamiętać
  2. W tabelce w ćwiczeniu 2 znajdują się informacje przypominające jak stopniujemy przymiotniki.- czytamy ramkę a następnie piszemy w zeszycie zdania z użyciem przymiotników z ćwiczenia 4/84 w stopniu wyższym i najwyższym (w poleceniu jest żeby porównać słuchawki, ale możemy i inne gadżety). Każdy przymiotnik proszę użyć w stopniu wyższym i najwyższym.
  3. Ćwiczenie 6- wstaw przymiotniki we właściwej formie w tekst.
  4. Ćwiczenie 7- napisz zdania z użyciem not as…. as, i przykładów.
  5. W ćwiczeniu na stronie 78 proszę zrobić 1,2,3,4
  6. 6.      Ćwiczenia ze strony 78 i ćwiczenie 7/84 odsyłamy do sprawdzenia

Lekcja 2

  1. Na stronie 85 w podręczniku  czytamy ( i słuchamy na eDesk…) tekst z ćwiczenia 3. Odpowiadamy pisemnie na pytania
  2. Ćwiczenie 4/85 czy zdania są prawdziwe (true) czy nie (false)
  3. Sprawdzamy znaczenie wyrazów z ćwiczenia 5/85- zapisujemy w zeszycie i zapamiętujemy.
  4. W zeszycie dokańczamy definicje wpisując brakujący wyraz.(ćw. 6/85)
  5. W ćwiczeniach robimy 1,2,3/79

Lekcja 3

  1. W podręczniku na stronie 86 czytamy tekst (i słuchamy) . odpowiadamy na pytanie z polecenia.
  2. Słuchamy cz.2 nagrania i odpowiadamy na pytania w zeszycie.
  3. Słuchamy cz. 3 i odpowiadamy na pytania z polecenia.
  4. W ramce widzimy zdania przedstawiające intencje i plany (cz1- wyrażone za pomocą wyrażenia to be going to do sth) i zaplanowane działania (cz2- wyrażone za pomocą Present Continuous Tense) . poproszę w zeszycie uzupełnić zdania z ćwiczenia 5/86 a następnie sprawdzić z nagraniem na eDesk
  5. W ćwiczeniach robimy 1,2,3,4 na stronie 80 i całą stronę  80 odsyłamy do sprawdzenia. – do piątku.

 

Chemia

14.  Temat: Wzory i nazwy wodorotlenków.

Proszę przeczytać temat str.209-210

W formie notatki zapisać:

- wzór ogólny wodorotlenków – str.209

-definicję wodorotlenków – str.210

- wartościowość grupy wodorotlenkowej – str.209

Proszę rozwiązać zdanie 1 i 2 /str.210 przesłać je na mojego maila w terminie do 15 maja 2020r.

 

15. Temat: Wodorotlenek sodu, wodorotlenek potasu.

Proszę przeczytać temat str.211-215

W formie notatki zapisać:

- właściwości NaOH i KOH – str.213

- reakcje otrzymywania NaOH i KOH – str.212

- zastosowania NaOH i KOH – str.214

Proszę rozwiązać zdanie 3 /str.215.

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Fizyka

15. Temat: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła.

Wykonaj i opisz w zeszycie Doświadczenie 55/str.237.

Proszę opisać w zeszycie działanie oraz zastosowanie silnika cieplnego i przesłać je na mojego maila w terminie do 13 maja 2020r.

 

16. Temat: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła.

Proszę rozwiązać zadanie 2 i 5/ str.237 przesłać je na mojego maila w terminie do 15 maja 2020r.

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Biologia

Temat: Zmysł powonienia, smaku i dotyku

13.05

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony 208-210
  2. Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=mm6byW_b8PI

jako ciekawostkę osoby chętne mogą obejrzeć też film dostępny pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=cwHRx-wcEQ4

       3. W zeszycie:

Odpowiedz na pytanie 1, 4 i 5 ze strony 210

       4. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 20.05.2020

 

Temat: Podsumowanie wiadomości o narządach zmysłów.

14.05

Zadania do wykonania:

 W ramach sprawdzianu z budowy narządów zmysłów przygotujcie plakat przedstawiający szczegółową budowę jednego z dwóch: wzroku lub słuchu , narządu zmysłu.

Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie plakatu  na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 21.05.2020

 

Plastyka

Temat: Dzieła sztuki współczesnej

14.05

Wiecie już co to jest sztuka współczesna, potraficie też wykorzystać współczesną sztukę użytkową do projektowania przedmiotów codziennego użytku (wyciskacz do cytrusów), więc z tym zadaniem poradzicie sobie bez problemu.

Zadanie do wykonania:

Zaprojektuj mebel do własnego pokoju, może to być szafa, biurko, krzesło itp. Zaprojektowany mebel, możecie dodatkowo ozdobić w fantazyjne wzory.

Zdjęcie pracy wyślijcie na e-maila klasy 7

 Czas na wykonanie zadania 21.05.2020 

 

Muzyka

14.05.2020 r.
Temat: Na estradzie - pop, rock, muzyka rozrywkowa.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 28.Wysłuchajcie załączonych nagrań: R. Harris, Come on, little mama; P. McCartney, Yesterday. Zapoznajcie się z infografiką ,, Od fonografu do MP3 ''. Wysłuchajcie nagrania a następnie spróbujcie samodzielnie zaśpiewać piosenkę ,, To jest rock and roll ''. 
Utwory do pobrania TUTAJ.
PRACA DOMOWA !!!
Napiszcie notatkę lub przygotujcie prezentację na temat zespołu The Beatels. Można dla wzbogacenia prezentacji zamieścić kilka piosenek tej grupy pochodzącej z Liverpoolu miasta w Wielkiej Brytanii.
Religia

12.05.2020 r. Temat: "Nabożeństwo majowe". Korzystając z dostępnych ci źródeł (Internet, rodzice, dziadkowie) dowiedz jak najwięcej na temat tego nabożeństwa. Jako notatkę pod tematem opisz to nabożeństwo (kiedy i gdzie się odmawia, jakie pieśni i modlitwy wchodzą w skład nabożeństwa).

14.05.2020 r. Temat: "Powtórzenie materiału z rozdziału piątego". Zakończyliśmy tematy z piątego rozdziału odnoszące się do „Wypełnienia zbawczych obietnic”. Jeszcze raz postaraj się spojrzeć na te tematy i zastanowić się nad tym co Jezus uczynił dla nas poprzez swoją mękę, śmierć i Zmartwychwstanie i w jaki sposób i jakie obietnice wypełnił. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Matematyka

12.05 Temat:  Własności trójkąta prostokątnego o kątach 45°, 45°, 90°

Spotkanie zdalne z uczniami 10.00 – 10.45 (wyjaśnienie zależności między bokami w trójkącie o kątach 45°, 45°, 90°, wspólne rozwiązywanie zadań z podręcznika  dostępnych na stronie e – podręczniki dotyczących wyznaczania długości boków w trójkącie prostokątnym  o kątach 45°, 45°, 90°, quiz, wyjaśnienie pracy domowej)

Bardzo proszę o zapoznanie się po zajęciach zdalnych jeszcze z materiałem dostępnym w poniższych filmach :

https://pistacja.tv/film/mat00451-trojkat-45-45-90-wprowadzenie?playlist=584

https://pistacja.tv/film/mat00452-trojkat-45-45-90-obliczanie-dlugosci-bokow?playlist=584

Bardzo proszę o wykonanie  jako pracy domowej zadań  z ćwiczenia strona 104 – 106  i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com

 

15.05 Temat : Poznajemy wzór na wysokość w trójkącie równobocznym oraz pole trójkąta równobocznego

Spotkanie zdalne z uczniami w godzinach 12.00 – 12.45 (wyprowadzenie wzorów na wysokość i pole trójkąta równobocznego , wspólne rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem materiałów dostępnych na stronie e – podręczniki , rozwiązywanie przykładów podanych przez nauczyciela, quiz live, wyjaśnienie pracy domowej )

Bardzo proszę po zajęciach zdalnych  obejrzeć jeszcze materiał zamieszczony w poniższych linkach :

https://www.youtube.com/watch?v=8yEqNUsRXWo

https://www.youtube.com/watch?v=VsD1kdoNIWI

A następnie proszę wykonać ćwiczenia z podręcznika , ćwiczenie 1 str. 284 i ćw. 2 str. 286 i przesłać swoje rozwiązania na adres kucickaanna@gmail.com

 

Geografia

Temat: Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego.

Cele: Dowiesz się, jakie są źródła zanieczyszczenia środowiska w Polsce. Wymienisz najważniejsze skutki tego zjawiska i zaproponujesz działania na rzecz ochrony środowiska.

Przeczytajcie temat: Zanieczyszczenia środowiska przyrodniczego strona 164-167.

Pisemnie w zeszycie odpowiedzcie na pytania 1,2,3 strona 168.

Dla chętnych: pytanie 3 strona 167 z podręcznika.

Zróbcie  zdjęcie pracy domowej i odeślijcie na adres zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia  18. 05.2020r.

(14.05.2020r) czwartek

Temat: Lekcja powtórzeniowa.

Przeczytajcie podsumowanie ze strony 161.

Wykonajcie pisemnie ćwiczenia ze strony 162.

Odpowiedzi proszę przesłać na adres zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 21.05.2020r.

 

Informatyka

15 .05 Temat : Poznajemy budowę dokumentu arkusza kalkulacyjnego . Wykonujemy podstawowe obliczenia w arkuszu , stosujemy adresowanie względne.

Spotkanie zdalne z uczniami ( wyjaśnienie budowy dokumentu arkusza kalkulacyjnego, wspólne wykonywanie zadania polegającego na poznaniu i wykonaniu podstawowych działań na danych wprowadzonych w arkusz, wyjaśnienie czym jest adresowanie względne, wyjaśnienie pracy domowej)

Bardzo proszę o przygotowanie w arkuszu kalkulacyjnym tabelki z danymi dotyczącymi powierzchni i ludności mieszkańców 5 krajów Ameryki Południowej i 5 Europy . Potrzebnych informacji poszukajcie w Internecie lub innych źródłach. Następnie proszę stworzyć kolumnę w której policzycie gęstość zaludnienia za pomocą odpowiedniej formuły ( dzielimy liczbę mieszkańców przez powierzchnię) Proszę wykorzystać w swojej pracy adresowanie względne. Następnie proszę tabelkę sformatować, zapisać pod nazwą Tabelka 1 i przesłać na adres  kucickaanna@gmail.com do dnia 22 maja

 

 

Klasa VIII

Język rosyjski

11 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  11 .05. 2020 r.    

Temat : Nasze marzenia.

Proszę przeczytać ze strony 79 w podręczniku, jak  odmienia się przymiotnik.      Zwróć uwagę na formy miejscownika.

Do zeszytu proszę przepisać słówka oraz 3 pytania i odpowiedzieć na nie.

мечта - marzenie

мечтать ( o ком ? о чём?) – marzyć

1.О чём ты мечтаешь?

2. О чем мечтает твой друг ?

3. Какая твоя самая большая мечта?

Proszę  wykonać  ćwiczenie 2 str. 27  w zeszycie ćwiczeń.

Dla uczniów zdających język rosyjski na egzaminie :

proszę  wykonać   dodatkowo ćwiczenie 5 str.26 w zeszycie ćwiczeń.

 

13 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  13 .05. 2020 r.    

Temat : Nasze zdrowie.

Proszę przepisać do zeszytu:

Как ты себя чувствуешь?      Jak się czujesz?

Что с тобой?                            Co z tobą?

На что ты жалуешься?                     Co ci dolega?

Петя, ты плохо выглядишь.    Piotr, źle wyglądasz.

Я плохо себя чувствую.        Źle się czuję.

Что у тебя болит?                   Co cię boli?

У меня болит голова и горло.       Boli mnie głowa i gardło.

Тебе надо идти к врачу.       Musisz iść do lekarza.

Он чу́вствует себя́ нeважно.   (niezbyt dobrze ).

Мы чу́вствуем себя́ замечательнo.  ( wspaniale)

Вы хорошо чу́вствуете себя́ ?  Czy dobrze się pan/i czuje ?

боль - ból
больница - szpital

больной человек - chory

болеть - chorować

Proszę przeczytać  słownictwo przydatne w opisie stanu zdrowia, nazwy chorób i lekarzy ze strony 87 w podręczniku.

Proszę  wykonać  ćwiczenie  1 str. 30  w zeszycie ćwiczeń.

UWAGA! Proszę na każdej kartce z zeszytu ćwiczeń pisać swoje imię i nazwisko.

Proszę zrobić zdjęcia lub skan 2 ostatnich tematów  lekcji (11 i 13 maja) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Na stronie 127 w podręczniku proszę sprawdzić znaczenie wyrazów z ćw. 5a a następnie wpisać je i wyrazy pochodne do tabelki w ćw. 5b
  2. Uzupełnić zdania w ćwiczeniu 5c wpisując właściwą formę od wyrazu z nawiasu.
  3. Czy potrafisz nazwać w języku angielskim przedmioty na obrazkach w ćw. 6? ( jak nie – znajdź i wypisz wyrazy do zeszytu)
  4. Ćwiczenia 5b i 5c odsyłamy do sprawdzenia.

Lekcja 2

  1. Na stronie 129 proszę przeczytać ćwiczenie 2a- jak nie znamy wyrazów wypisujemy je , tłumaczymy i zapamiętujemy.
  2. W zeszycie odpowiadamy na pytania z ćw. 2b/129
  3.  Ćwiczenie 3a/129 zastanów się do której grupy należą początki pytań (a,b,c)
  4. Ćw. 4/129- proszę dokończyć zdania.

Lekcja 3

  1. Strona 130 ćw. 1- które zdanie pasuje do którego zdjęcia? (w zeszycie nr zdania i zdjęcie)
  2. Czytamy tekst- tłumaczymy, rozumiemy, wypisujemy nowe słówka) dokończyć zdanie pod tekstem.
  3. Ćw. 3/131- czytamy teksty i zaznaczamy właściwą odpowiedź pod każdym z nich
  4. Przeczytaj reklamy w ćw. 4/131 i zaznacz which gadget is best for someone who wants to….
  5. Poproszę wysłać ćwiczenie 3 i 4 (same odpowiedzi - 1-A itd.) do sprawdzenia.

 

Chemia

14. Temat: Aminokwasy.

Proszę przeczytać temat z podręcznika str.182 – 185

W formie notatki zapisać:

- definicję aminokwasów – str.185

- wzór aminokwasu (glicyny) – str.182

- właściwości kwasu aminoetanowego – str.183

- przykładowe zastosowania aminokwasów – str.183

- reakcję kondensacji – str.184

Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl

 

15. Temat: Podsumowanie wiadomości o pochodnych węglowodorów.

Proszę przeczytać podsumowanie wiadomości o pochodnych węglowodorów – str.186-187

Proszę rozwiązać zad. 4 str.181 oraz zad.1 i 3 str.185 i nadesłać je na mojego maila w terminie do 18 maja 2020r.

 

Fizyka

17. Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.

Pod tematem lekcji opisz budowę oka oraz wady wzroku i prześlij je na mojego maila w terminie do 13 maja 2020r.

 

16. Temat: Zjawiska optyczne występujące w przyrodzie.

Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 266-269.

W formie notatki wymień i opisz ciekawe zjawiska występujące w przyrodzie.

Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

10. Temat: Inne groźne przypadki.

Pod tematem proszę zapisać:

- rodzaje zatruć oraz ich objawy – str.114

- objawy porażenia prądem, ukąszeń i użądleń – str. -116 i 117

Udziel odpowiedzi na polecenie 3/ str.118 ( pierwsza pomoc osobie tonącej)

 

Biologia

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu ekologia

Zadania do wykonania:

W ramach sprawdzianu z działu: „ Ekologia”  proszę przygotować referat lub prezentację multimedialną, w którym opiszecie następujące zagadnienia:

  1. Opisz rodzaje ekosystemów.
  2. Jakie wyróżniamy poziomy troficzne w łańcuchu pokarmowym, podaj przykłady takich łańcuchów?
  3. Wyjaśnij czym jest równowaga w ekosystemie, następnie wymień czynniki, które mogłyby spowodować zakłócenie takiej równowagi.
  4. Opisz obieg węgla w przyrodzie
  5. Na czym polega krążenie materii w ekosystemie  

Ocena z referatu, będzie traktowana tak jak ocena ze sprawdzianu. Do przygotowania pracy można wykorzystać Internet, ale nie można kopiować tekstu. Takie prace będą oceniane na 1.

Prace wysyłamy na adres e-mail klasy 8.

Czas na wykonanie zadania 20.05.2020

 

Religia

12.05.2020 r. Temat: "Nabożeństwo majowe". Korzystając z dostępnych ci źródeł (Internet, rodzice, dziadkowie) dowiedz jak najwięcej na temat tego nabożeństwa. Jako notatkę pod tematem opisz to nabożeństwo (kiedy i gdzie się odmawia, jakie pieśni i modlitwy wchodzą w skład nabożeństwa).

14.05.2020 r. Temat: "Święta Teresa Benedykta od Krzyża". Korzystając z podręcznika str. 190-191 i innych dostępnych ci źródeł zapoznaj się z postacią św. Teresy Benedykty od Krzyża – Żydówki która przyjęła wiarę katolicką, profesora filozofii, zakonnicy zamordowanej w obozie koncentracyjnym, świętej. Jako notatkę napisz jej krótki życiorys. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Geografia

Temat: Warunki naturalne Australii i Oceanii.

Cele: Określisz położenie geograficzne Australii i Oceanii. Poznasz poszczególne elementy środowiska przyrodniczego Australii. Dowiesz się, jaka była przeszłość geologiczna tego kontynentu.

Zadania do wykonania.

  1. Przeczytajcie temat ze strony 152-161.
  2. W zeszycie odpowiedz na pytania:

A)    Najwyższe góry kontynentu australijskiego-

B)    Wyspa u południowo-wschodnich wybrzeży Australii-

C)    Jezioro położone w najniższym punkcie Australii-

D)   Półwysep położony na południe od Morza Arafura-

E)     Wyżyna położona w zachodniej części Australii-

  1. Wypisz regiony geograficzne Oceanii.

Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania: 19.05.2020r.

Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pytanie 1 strona 161 z podręcznika.

 

Informatyka

14.05. Temat : Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w geografii – przygotowanie referatu o województwach w Polsce

Proszę przypomnieć sobie informacje z poprzednich lekcji dotyczące osadzania obiektu arkusza kalkulacyjnego w dokumencie tekstowym a następnie proszę w dowolnym dokumencie tekstowym przygotować referat w którym umieścicie podstawowe informacje dotyczące każdego z województw (powierzchnia, liczba ludności, gęstość zaludnienia, położenie, atrakcje turystyczne, przyrodnicze).

Następnie  bardzo proszę wstawić wybrane tabelki z danymi dotyczącymi województw, do referatu jak również wykresy (m.in. wykres utworzony w ćwiczeniu 5 na stronie 202 w waszym podręczniku) pamiętając o tym by było zachowane połączenie z plikiem źródłowym (osadzanie obiektu)

Bardzo proszę o przesłanie swojej pracy na adres klasy do 21.05

Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii