-
OSTATNIA AKTUALIZACJA 22.05.2020 O GODZ. 09:30
Klasa I
Język angielski
Lekcja 1
- 1. Narysuj w zeszycie 4 osoby według podanego opisu a następnie prześlij rysunki do sprawdzenia
A. She is wearing a long, pink dress and a purple hat. She is wearing pink shoes.
B. He is wearing a yellow T-shirt and green trousers. He is wearing brown boots and a green hat.
C. He is wearing an orange sweater, black trousers and purple shoes.
D. She is wearing a long red coat, a red hat and black boots.
2. Załącznik – podpisz po śladzie i pokoloruj ubrania zgodnie z podpisami- załącznik odeślij do sprawdzenia
Lekcja 2
- W podręczniku na str 57 w ćw 11 jest obrazek z balu maskowego . Posłuchaj nagrania i napisz którą z postaci opisuje nagranie (nr osoby)- Dla tych, co nie mogą odtworzyć nagrania wersja 2- napisz jak nazywają się ubrania, które noszą postaci 6, 4, 2 ( podaj kolor i nazwę ubrania- bez zdań np. 7 grey shirt, green trousers, brown boots and black hat)
- W ćwiczeniu na stronie 57- proszę zrobić ćw 11 i 12. A następnie odesłać do sprawdzenia
Religia
100 rocznica urodzin Jana Pawła II
Obchodzimy 100 urodziny Papieża Polaka, Patrona Naszej Szkoły.
Porozmawiajcie z Kimś z Rodziny o Janie Pawle II. Jeżeli są w domu albumy ze zdjęciami papieża to obejrzyjcie. Wykonajcie rysunek przedstawiający Patrona Naszej Szkoły. Poproście Rodziców o wyszukanie pieśni Braka, którą Papież bardzo lubił i pouczcie się jej śpiewać.
19.05
Język polski
Uzupełnij ćwiczenia str 32 i 33
Napisz w zeszycie6 linijek z czytanki str 34
Matematyka
Uzupełnij ćwiczenia str44 i 45
W ramach wychowania fizycznego jazda na rowerze
20.05
język polski
Uzupełnij ćwiczenia str 34 i 35
Matematyka
Rozwiąż zadania str 46 i 47
21.05
Język polski
Poproś osobę dorosłą o przeczytanie tekstu czytanki str36 i 37
Odpowiedz w zeszycie na pytania( skorzystaj z czytanki i ćwiczenia ,które wykonywałaś-wykonywałeś wczoraj)
1.Co to jest empatia?
2.Kto to jest egoista?
Matematyka
Uzupełnij ćwiczenia str48 i 49
Informatyka
20.05 Temat : Programowanie . W świecie robotów
Komputery to takie urządzenia, które bardzo szybko potrafią wykonać ciąg instrukcji. Codziennie z nich korzystamy – w szkole i w domu, w pracy u rodziców, w bankach, sklepach. Co ciekawe, taki mały komputer jest też w pralce, lodówce i robocie. Aby te urządzenia mogły prawidłowo działać potrzebują programów, w których dokładnie krok po kroku jest określone, co mają robić. My zajmiemy się robotami. Strzałki będą podstawowymi poleceniami, z których będziecie korzystać podczas programowania.
I tak znaki które będziemy używać podczas sterowania robotem to :
strzałka w prawo
strzałka w lewo
strzałka w górę
strzałka w dół
Ciekawe jak wygląda wasz robot marzeń ?
Bardzo proszę o wykonanie w dowolnym edytorze grafiki Paint czy też Paint 3D swojego robota marzeń , który będzie się poruszał w czterech kierunkach : w prawo, w lewo, w górę i w dół i zapisanie swojej pracy pod nazwą Robot i przesłanie na adres klasy.
A następnie proszę o wykonanie ćwiczenia które umieszczam w załączniku i przesłanie wykonanej pracy pod nazwą droga dla misia również na adres klasy. Załącznik do pobrania TUTAJ.
Klasa II
Język angielski
Lekcja 1
- Posłuchaj (przeczytaj) nagrania ze strony 56 (ćw 10). Odpowiedz na pytania:
- Where are they?
- Who is in the train?
- What can they see through the window?
- 2. W ćwiczeniu na stronie 54 proszę zrobić ćw 9 i 10- odsyłamy do sprawdzenia
Lekcja 2
- W podręczniku proszę posłuchać nagrania 3.14 ćwiczenie 12 str 57
Do wszystkich (dla tych co nie mogą odtworzyć nagrania też) proszę w zeszycie napisać zdania:
Tam są 4 góry.
Tam jest (1) las.
Tam są 2 miasta.
Tam jest 1 pociąg.
Tam są 2 pola.
Tam są 3 samoloty.
2. Narysuj w zeszycie obrazek przedstawiający wszystkie rzeczy ze zdań. – rysunek i przetłumaczone zdania odsyłamy do sprawdzenia.
Religia
100 rocznica urodzin Jana Pawła II
Obchodzimy 100 urodziny Papieża Polaka, Patrona Naszej Szkoły.
Porozmawiajcie z Kimś z Rodziny o Janie Pawle II. Jeżeli są w domu albumy ze zdjęciami papieża to obejrzyjcie. Wykonajcie rysunek przedstawiający Patrona Naszej Szkoły. Poproście Rodziców o wyszukanie pieśni Braka, którą Papież bardzo lubił i pouczcie się jej śpiewać.
Klasa III
Język angielski
Lekcja 1
- Przeczytaj (kto może to posłuchaj) historyjki na str 56 w podręczniku. Odpowiedz na pytania: Where are they?
What animals are there?
What do monkeys eat?
Do monkeys like ice cream?
2. W ćwiczeniu na stronie 54 wykonaj ćwiczenie 8 i 9
3. Prześlij do sprawdzenia str 54
Lekcja 2
- Czytamy opisy zwierząt str 57 ćwiczenie 12. W zeszycie piszemy nr opisu (1-4) i zwiezrzę (np. 5- elephant)
- W ćwiczeniu na stronie 53 robimy ćwiczenie 6 i 7
- Ze strony 55- ćwiczenie 10 i 11
- Strony 55 i 53- odsyłamy do sprawdzenia
Religia
100 rocznica urodzin Jana Pawła II
Obchodzimy 100 urodziny Papieża Polaka, Patrona Naszej Szkoły.
Porozmawiajcie z Kimś z Rodziny o Janie Pawle II. Jeżeli są w domu albumy ze zdjęciami papieża to obejrzyjcie. Wykonajcie rysunek przedstawiający Patrona Naszej Szkoły.
Nauczcie się śpiewać BARKĘ - ulubioną pieśń Jana Pawła II
Klasa IV
Język angielski
Lekcja 1
- Strona 88 w podręcznikach- w zeszycie napisz zdania which activities do you do at the weekend. Pomogą ci wyrażenia z ćwiczenia 1/ 88
Np. I do my homework at the weekend.
- Posłuchaj nagrań 3.12 i 3.13 (ćwiczenie 2 i 3 ) str 88 w zeszycie napisz co robią Brian, Ben i Anna. (jeden obrazek jest extra i nie pasuje do żadnego z nich) następnie w zeszycie uzupełnij wpisując do zeszytu CAŁE zdania ćw 3 wstawiając wyraz powyżej.
- W różowej ramce mamy wyrazy before i after (mogą występować w zdaniach na początku zdania lub w środku) – przeczytaj ramkę!!!
Before = przed
After= po
Przeczytaj tekst ćw. 5/88 i znajdź przykłady w zdaniach w tym tekście. Napisz w zeszycie 1 zdanie z użyciem before i 1 z użyciem after
- 4. W ćwiczeniach robimy stronę 55 (ćwiczenia 1,2,3,4)- odsyłamy do sprawdzenia
Lekcja 2
- W ćwiczeniu na stronie 54 robimy ćwiczenia 1,2,3,4,5
- Strona 90 podręcznik- Powtórzenie wiadomości z unitu 6- w zeszycie proszę zrobić ćwiczenie 1,2,3,4,5,6 9 proszę żeby ćwiczenia zaczynały i kończyły się na tej samej stronie. (potem nie mogę znaleźć końcówki ćwiczenia i piszę wam że go nie ma ☹)
- Zrobione ćwiczenia 1, 5 i 6 / 90 oraz 3 i 4 /54 odsyłamy do sprawdzenia
Lekcja 3
- Ciąg dalszy powtórzenia- proszę przeczytać tekst ‘My holiday” na str 91 i odpowiedzieć w zeszycie na pytania do tekstu ćw 10/91
- Odpowiedz czy zdania w ćw 12/91 są zgodne z tekstem „My holiday” czy nie (true or false)
- Posłuchaj nagrania 3.16 i odpowiedz na pytania str 91 ćw 15
- W ćwiczeniach poproszę zrobić 1,2,3,4,5 na str 56
- Oraz 1,2,3/ 57 ćwiczenia
Plastyka
Temat: Tworzę przez cały rok „Dzień Matki”
20.05.
Drodzy uczniowie 26 maja obchodzimy „Dzień Matki”, zazwyczaj tego dnia w szkole odbywają się apele i uroczystości z tej okazji, w tym roku jest to niemożliwe, ale nie możemy zapomnieć o tak ważnym święcie.
Zadanie do wykonania:
Wykonaj laurkę dla Mamy.
Technika wykonania pracy dowolna.
Jeśli nie masz własnego pomysłu, możesz skorzystać z podpowiedzi dostępnych pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=hnBEEi-CLMI
https://www.youtube.com/watch?v=BUtlzhXfqmA
https://www.youtube.com/watch?v=otjMhpZvKQ0
Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 4
Czas na wykonanie zadania 27. 05.2020
Religia
100 rocznica urodzin Jana Pawła II
Obchodzimy 100 urodziny Papieża Polaka, Patrona Naszej Szkoły.
Poszukajcie informacji o Janie Pawle II i napiszcie krótką notatkę.
Zaśpiewajcie Papieżowi z Rodziną Jego ulubioną pieśń - BARKĘ
Technika
18.05.2020 r.
Temat: To takie proste! - Pamiątkowy album.
Zapoznajcie się ze wskazówkami w podręczniku str. 74- 75 i spróbujcie krok po kroku wykonać samodzielnie pamiątkowy album.
PRACA NA OCENĘ !!!
Wykonane prace przesyłamy w formie zrobionych zdjęć albumu
21.05.2020 r.
Temat: Kolorowe lilie.
Proszę o zapoznanie się z instrukcją i wykonanie krok po kroku zadania.
Gotowe prace przesyłamy w formie wykonanych zdjęć. Instrukcja do pobrania
TUTAJ.
Muzyka
18.05.2020 r.
Temat: Warsztat muzyczny. Utrwalenie wiadomości i umiejętności. Powtórzenie poznanych piosenek.
Proszę o zaśpiewanie poznanych piosenek do podkładu muzycznego,,Dzień Ziemi'', ,,Polska flaga'', ,,Dla Ciebie, mamo'', ,,Dla Ciebie, tato''.
Informatyka
21. 05 Temat : Wyszukiwanie informacji w Internecie. Tworzenie referatu
Kontynuujemy temat dotyczący wyszukiwania informacji w Internecie. Bardzo proszę o przypomnienie sobie z wcześniejszych zajęć sposobów wyszukiwania informacji w Internecie.
Odszukajcie w Internecie grafiki przedstawiające zamek krzyżacki w Malborku oraz korzystając ze źródeł Wikipedii czy też innych stron internetowych informację na temat historii tego zamku, ciekawostki z nim związane. Następnie otwórz dowolny edytor tekstu i przygotuj referat (minimum 2 strony) na temat zamku wstawiając odpowiednio wyszukane teksty oraz grafik. Pamiętajcie o tym by tekst kopiowany z Internetu był odpowiednio sformatowany jak również pamiętajcie o tym, by podać na końcu swojej pracy źródła z jakich korzystaliście przy zdobywaniu informacji , zdjęć na temat zamku krzyżackiego w Malborku, które były wam potrzebne do przygotowania referatu. Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Zamek i wysłać na adres klasowy do 28 maja
Klasa V
Język rosyjski
18 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 18 .05. 2020 r.
Temat: Co często kupujemy?
Przeczytaj odmianę czasownika пoкупaть z żółtej ramki ze strony 107
w podręczniku. Przepisz do zeszytu podane zdania i uzupełnij odpowiednimi formami tego czasownika.
1.Они …………………..фрукты и овощи на рынке.
2.Утром папа ……………………. ..газету в киоске.
3.Мама всегда ……….. …….. и булочки в пекарне.
4.Мы ………………. все продукты в гипермаркете.
5.Что вы …………………………в этом магазине ?
6.Я часто………………………. . конфеты и чипсы .
7.Вика, где ты обычно ……………………молоко?
20 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 20 .05. 2020 r.
Temat: Utrwalenie leksyki z 6 i 7 rozdziału.
W następnym tygodniu będzie sprawdzian.
Proszę powtórzyć:
1.określanie daty, np. Сегодня среда, 20 мая 2020 года.
2. określanie miesiąca wydarzenia (np. в декабре)
3. zwroty związane z zakupami : ramki ze str.101,108, 110.
4. słówka „Artykuły spożywcze” ze stron 103- 104
5. liczebniki od 100 do 1000.
6. czasowniki: купить i покупать
25 maja ( poniedziałek) bardzo proszę o godz. 10.45 sprawdzić swoją pocztę. Wyślę wam e- maile ze sprawdzianem. Odpowiedzi należy odesłać do godz. 11.45.
Język angielski
Lekcja 1
- Czytamy dialog na stronie 98 (można odsłuchać). Wypisujemy nowe słówka- pomoc str 103
- W zeszycie proszę napisać zdania z ćw. 2 z poprawną opcją.- pełne zdania
Lekcja 2
- Proszę przeczytać tabelkę na str.99- proszę przepisać do zeszytu albo tabelkę (przykłady) albo poniższą notatkę- pytania w czasie Simple Past tworzymy przez inwersję- przestawienie- partykuły did na początek pytania i pamiętamy że jak w zdaniu jest did to czasownik ma formę bezokolicznika (tak jak w przeczeniach). Wyjątkiem jest „to be” – o którym mówiliśmy wcześniej.
- W zeszycie proszę napisać ćwiczenie 3/99
- Pytania szczegółowe (te zaczynające się na why/what/where/when/ who/how itd.)w pytaniach są zawsze na pierwszym miejscu po nich did…
Proszę napisać w zeszycie Ćwiczenie 5/99
Lekcja 3
- Proszę posłuchać wymowy, przepisać do zeszytu i przetłumaczyć wyrażenia dotyczące czynności , które robimy na wakacjach ćw 6/99 (pomoc str 101)- uczymy sią słówek
- Proszę w zeszycie napisać pytania z użyciem słownictwa z ćw 6 o tym co Rocco robił na wakacjach i udzielić odpowiedzi. Pomoże w tym tabelka na górze strony.
- W ćwiczeniach proszę zrobić ćw 1,2,3,4,5 str 62
- Do sprawdzenia proszę odesłać str 62 oraz ćw 3 i 5/99 z zeszytu
Technika
18.05.2020 r.
Temat: Jak przygotować zdrowy posiłek?.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku str. 71-73. Na podstawie analizy materiału z podręcznika spróbujcie odpowiedzieć na pytania.
a) Dlaczego ludzie przetwarzają żywność?,
b) Dlaczego ludzie kupują żywność wysoko przetworzoną?,
c) Dlaczego warto kupować żywność nieprzetworzoną?,
e) Jakie produkty zaliczamy do żywności nieprzetworzonej, a jakie - do żywności wysoko przetworzonej?.
Wykonajcie w zeszycie ćwiczenie 2 str. 72 i 4 str. 73.
PRACA DOMOWA !!!
Proszę o wykonanie w zeszycie ćwiczenia 1 str.71 i 3 str.73.
Muzyka
18.05.2020 r.
Temat: Warsztat muzyczny.Utrwalenie wiadomości i umiejętności. Powtórzenie poznanych piosenek.
Proszę o zaśpiewanie do podkładów muzycznych piosenek:,,Chodź, pomaluj mój świat'', ,,Na majówkę'', ,,Familijny rock and roll''.
Religia
19.05.2020 r. Temat: "Setna rocznica urodzin Świętego Jana Pawła II". Korzystając z podręcznika str. 147- 148 i innych dostępnych ci źródeł dowiedz jak najwięcej na temat życia św. Jana Pawła II. Jako notatkę napisz krótki życiorys tego świętego. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
21.05.2020 r. Temat: "Powtórzenie materiału z rozdziału siódmego". Zakończyliśmy tematy z siódmego rozdziału odnoszące się do prawd wyznania naszej wiary. Jeszcze raz postaraj się spojrzeć na te tematy i zastanowić się nad tym co znaczy wierzyć i ufać Panu Jezusowi. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.
Plastyka
Temat: Tworzę przez cały rok „Dzień Matki”
21.05.
Drodzy uczniowie 26 maja obchodzimy „Dzień Matki”, zazwyczaj tego dnia w szkole odbywają się apele i uroczystości z tej okazji, w tym roku jest to niemożliwe, ale nie możemy zapomnieć o tak ważnym święcie.
Zadanie do wykonania:
Wykonaj laurkę dla Mamy.
Technika wykonania pracy dowolna.
Jeśli nie masz własnego pomysłu, możesz skorzystać z podpowiedzi dostępnych pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=hnBEEi-CLMI
https://www.youtube.com/watch?v=BUtlzhXfqmA
https://www.youtube.com/watch?v=otjMhpZvKQ0
Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 5
Czas na wykonanie zadania 28. 05.2020
Geografia
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu wiadomości z działu „Krajobrazy Polski część II”.
Proszę dokonać w zeszycie poprawy sprawdzianu wiadomości i odesłać na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Informatyka
20.05 Temat : Budujemy sceny w programie Baltie
Baltie jest programem, który jest wam doskonale znamy. Zanim zaczniemy programować i tworzyć animację przypomnimy sobie w jaki sposób budujemy sceny w programie Baltie. Program Baltie jest darmowym programem który można pobrać z Internetu , oczywiście w wersji demo czyli bez możliwości zapisu. Umieszczam poniżej link z którego można pobrać program Baltie
http://www.baltie.com/pl/ (pobieramy wersję 3 lub też można pobrać Baltie 2 który działa na wszystkich urządzeniach )
Następnie bardzo proszę przy pomocy różnych grup przedmiotów, z użyciem jak największej ilości przedmiotów zbudować scenkę bajkową lub filmową. A następnie proszę zrobić screena swojej pracy i wysłać na maila klasowego w postaci załącznika do 27.05
Klasa VI
Język rosyjski
18 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 18 .05. 2020 r.
Temat: Rzeczowniki nieodmienne.
W języku rosyjskim jest grupa rzeczowników nieodmiennych. Są to najczęściej pospolite rzeczowniki pochodzenia obcego, zakończone na samogłoskę.
кенгуру – kangur
меню - menu
метро - metro
такси - taksówka
бюро -biuro
кино - kino
пальто - palto (płaszcz)
кафе - kawiarnia
интервью - wywiad
купе - przedział (w pociągu)
радио - radio
фото - fotografia
табло - tablica
кофе - kawa
Te rzeczowniki się nie odmieniają, natomiast będzie się odmieniał przymiotnik towarzyszący temu rzeczownikowi.
Надень весеннее пальто! Włóż wiosenny płaszczyk!
Я не пью чёрного кофе. Ja nie piję czarnej kawy.
Мама едет на такси из туристического бюро .
Папа едет домой на московском метро.
Proszę przepisać do zeszytu powyższe słówka i przykłady albo można sobie to wydrukować i wkleić do zeszytu.
Proszę wykonać ćw. 16. str.105 ( wstawić wyrazy z nawiasów w odpowiedniej formie, można skorzystać z odmiany przymiotnika na stronie 56)
20 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 20 .05. 2020 r.
Temat: Co oni jedzą i piją?
Przeczytaj odmianę czasowników есть, пить na str. 96 w podręczniku . Proszę przepisać ją do zeszytu.
Proszę wykonać ćw. 5. str.97 - obowiązkowo: 1, 3, 4 , 5 ,6 zdania. Dla chętnych - całe ćwiczenie.
Za tydzień 27 maja będzie sprawdzian.
27 maja ( środa ) bardzo proszę o godz. 10.45 sprawdzić swoją pocztę. Wyślę wam e- maile ze sprawdzianem. Odpowiedzi należy odesłać do godz. 11.45.
Proszę zrobić zdjęcia lub skan ostatnich tematów lekcji ( z 18 i 20 maja ) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i przesłać na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
Plastyka
Temat: Tworzę przez cały rok „Dzień Matki”
20.05.
Drodzy uczniowie 26 maja obchodzimy „Dzień Matki”, zazwyczaj tego dnia w szkole odbywają się apele i uroczystości z tej okazji, w tym roku jest to niemożliwe, ale nie możemy zapomnieć o tak ważnym święcie.
Zadanie do wykonania:
Zaprojektuj dekorację na apel szkolny związany z „Dniem Matki”.
Technika wykonania pracy dowolna.
Zdjęcia prac wysyłamy na e- maila klasy VI
Czas na wykonanie zadania 27.05.2020
Język angielski
Lekcja 1
- Przeczytaj tekst na stronie 106 i dopasuj opisy do obrazków powyżej. Wypisz i przetłumacz nowe słowa.
- Posłuchaj tekst 3.45 – przeczytaj jeszcze raz dla tych co nie mogą odsłuchać nagrania- i zdecyduj czy zdania w ćw. 4/107 są prawdziwe czy fałszywe.
- Dla tych co mają konta na eDesk- posłuchaj nagrania 3.46 i zdecyduj, które wyrazy są prawdziwe- zgodnie z nagraniem.
Lekcja 2
- Na stronie 108 sprawdź czy znasz znaczenie słów z ramki- nowe zwroty wypisz, przetłumacz i zapamiętaj.
- Przeczytaj teksty na stronie 108- napisz w zeszycie ile lat ma Ricky na każdym z obrazków- How old is Ricky in each picture?
- Wypisz w zeszycie kolokacje z ramki (ćw 3/109)- zapamiętaj!
- Które z czasowników w tekście na str 108 jest poprawny- posłuchaj nagrania (lub popatrz na tabelkę) Nie pisz w książce!!!!
- Ćwiczenie 5/108- przeczytaj i przepisz tekst do zeszytu. Uzupełnij go wstawiając brakujące czasowniki. Sprawdź czy poprawnie zrobiłeś ćwiczenie odsłuchując nagranie 3.49.
- Posłuchaj nagrania 3.50. Match people 1-3 to their ambitions a-e. W zeszycie napisz zdania z ćwiczenia 6/109
Lekcja 3
- Napisz w zeszycie diagramy z ćwiczenia 7/109. Uzupełnij je wstawiając czasownik, który się z nimi łączy. Dopisz po jednym swoim przykładzie.
- Przeczytaj blog Olivii. W zeszycie zapisz wyrazy, których brakuje w tekście- nie przepisuj całego tekstu tylko same brakujące wyrazy.
- W ćwiczeniu proszę zrobić ćwiczenia 1,2,3,4,5 str 68
- Proszę przesłać do sprawdzenia str 68 z ćwiczeń i zdjęcia diagramów
Muzyka
18.05.2020 r.
Temat: Warsztat muzyczny. Utrwalenie wiadomości i umiejętności. Powtórzenie poznanych piosenek.
Proszę o zaśpiewanie do podkładów muzycznych piosenek: ,,Orkiestry dęte'' , ,,Zacznij od Bacha'', ,,Cztery pory roku pana Vivaldiego'', ,,Tyle słońca w całym mieście''.
21.05.2020 r.
Temat: Nauka piosenki ,, Dla Ciebie, mamo '' .
Proszę o wysłuchanie nagrania a następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie.
Tekst i podkład piosenki do pobrania
TUTAJ.
Religia
19.05.2020 r. Temat: "Setna rocznica urodzin Świętego Jana Pawła II". Korzystając z podręcznika str. 144-145 i innych dostępnych ci źródeł dowiedz jak najwięcej na temat życia św. Jana Pawła II. Jako notatkę napisz krótki życiorys tego świętego. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
21.05.2020 r. Temat: "Obdarowani dla wspólnoty". Z podręcznika str. 128-129 przeczytaj temat i zastanów się nad charyzmatami, zdolnościami w które Bóg wyposażył człowieka aby one służyły innym, wspólnocie. Zastanów się jakie charyzmaty, zdolności są twoim udziałem. W ramach pracy domowej postaraj się nauczyć śpiewać piosenki religijnej zamieszczonej w katechezie. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.
Informatyka
19.05 Temat : Poznajemy czym jest programowanie w Logo. Poznajemy podstawowe pojęcia (grupa dziewcząt)
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 10.00 – 10.45 ( wyjaśnienie budowy programu Logomocja Imagine, wyjaśnienie uczniom podstawowych poleceń języka Logo, wykonanie wspólnie pierwszego projektu w Logo, wyjaśnienie pracy domowej )
Proszę również o obejrzenie poniższych filmów po zajęciach zdalnych
https://www.youtube.com/watch?v=4WGrN1lLE_Q
https://www.youtube.com/watch?v=pun9UB82DB0
https://www.youtube.com/watch?v=yfRAepwUgEg
Następnie proszę o wykonanie w logo projektu kolorowego domku z oknami i płotkiem. W związku z tym że pracujecie w wersji demo projekty się nie zapisują proszę o zrobienie screena swojego projektu i wysłanie na discordzie w prywatnej wiadomości lub jako załącznik na maila kucickaanna@gmail.com
19.05 Temat : „W bibliotece” – projektujemy quiz matematyczny w Scratchu (grupa chłopców)
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 12.00 – 12.45 (wyjaśnienie w jaki sposób wprowadzać dane z klawiatury, pokazanie uczniom i wyjaśnienie w jaki sposób wprowadzać zmienne, tworzyć system nadawania i odbierania komunikatów oraz łączyć różne łańcuszki znaków , wyjaśnienie pracy domowej) .
Następnie proszę o wykonanie podobnego ale nie identycznego quizu na dowolnie wybrany temat i zapisanie swojej pracy w swoich materiałach i przesłanie swojego projektu w postaci linku czy też pliku programu na maila kucickaanna@gmail.com
Klasa VII
Język rosyjski
18 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 18 .05. 2020 r.
Temat : Czas przyszły złożony.
Czas przyszły złożony – składa się z czasownika pomocniczego быть w formie osobowej czasu przyszłego i bezokolicznika:
Она будет петь – ona będzie śpiewać
Они будут танцевать – oni będę tańczyć
Аня будет рассказывать интересную историю .- Ania będzie opowiadać ciekawą historię.
Ты будешь кататься на скейтборде? - Ty będziesz jeździć na deskorolce?
За́втра я бу́ду убира́ть свою́ ко́мнату. Jutro będę sprzątać swój pokój.
Че́рез неде́лю вы бу́дете загора́ть на пля́же. Za tydzień wy będziecie się opalać na plaży.
Proszę przepisać zdania do zeszytu.
Proszę przeczytać przykłady z ramki na stronie 58.
Proszę wykonać ćw. 1 str. 56 ( napisać tylko co będą robili przedstawieni uczniowie) oraz ćw. 2 str.57
20 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 20 .05. 2020 r.
Temat : Utrwalenie leksyki z IV i V rozdziału.
Proszę wykonać ćwiczenia: 1, 2 i 3. str. 54 oraz ćw. 4 str.55 z zeszytu ćwiczeń.
W następnym tygodniu będzie sprawdzian z IV i V rozdziału.
25 maja (poniedziałek) bardzo proszę o godz. 9. 50 sprawdzić swoją pocztę. Wyślę wam e - maile ze sprawdzianem. Odpowiedzi należy odesłać do godz.10.50.
Sprawdź, czy potrafisz:
– opowiedzieć o swojej szkole,
– wymienić nazwy pomieszczeń znajdujących się w szkole;
– wymienić nazwy przedmiotów znajdujących się w klasie;
– udzielić odpowiedzi na pytanie, w jakiej szkole i w jakiej klasie się uczysz;
– tworzyć poprawne formy liczebników porządkowych w mianowniku i dopełniaczu;
– wymienić nazwy przedmiotów szkolnych;
– nazwać dni tygodnia po rosyjsku;
– powiedzieć, jaki przedmiot lubisz najbardziej;
– poinformować, jakie masz oceny z różnych przedmiotów;
– odmieniać i prawidłowo stosować czasowniki учить i учиться;
– powiedzieć, że masz wolny czas lub nie masz wolnego czasu;
– opowiedzieć, jak spędzasz wolny czas;
– określić, kiedy i jak często coś robisz;
– zapytać kolegę o sposób spędzania wolnego czasu;
– tworzyć formy czasu przyszłego złożonego;
Proszę zrobić zdjęcia lub skan 2 ostatnich tematów lekcji (18 i 20 maja) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń i przesłać na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
Biologia
Temat: Męski układ rozrodczy
20.05
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 215 -217
- Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=bBGZCTLkFvs
3. W zeszycie:
Wymień: pierwszorzędowe, drugorzędowe i trzeciorzędowe cechy płciowe, oraz opisz funkcje tych cech, które są w podręczniku
4. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7
Czas na wykonanie zadania 27.05.2020
Temat: Żeński układ rozrodczy.
21.05
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 218 -220
- Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=mavzc5chlbI
- W zeszycie:
Wymień: pierwszorzędowe, drugorzędowe i trzeciorzędowe żeńskie cechy płciowe, oraz opisz funkcje tych cech, które są w podręczniku
- Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7
Czas na wykonanie zadania 28.05.2020
Język angielski
Lekcja 1
- Przeczytaj Quiz na stronie 87. Wypisz do zeszytu słownictwo dotyczące pieniędzy. (te podkreślone) i napisz ich polskie znaczenie.- zapamiętaj
- Posłuchaj nagrania 3.34 i napisz w zeszycie odpowiedzi Greg’a
- Sprawdź czy znasz znaczenie słówek z ramki MONEY i uzupełnij w zeszycie zdania z ćwiczenia 3/87 wstawiając właściwy wyraz.
- Przepisz zdania z ćwiczenia 4/87 i uzupełnij.
- Posłuchaj nagrania ćw. 6/87 i zdecyduj czy zdania w ćwiczeniu 6 sa P czy F (true or false)
- Posłuchaj wywiadu z nagrania 3.37 i wybierz opcję, która poprawnie uzupełnia zdania w ćw. 7/87
- W ćwiczeniu proszę uzupełnić ćw 1,2,3,4/ str 81
Lekcja 2
- Poproszę przeczytać dialog na str 88. W zeszycie odpowiedz na pytanie: Is Lee going to buy the red trainers? Napisz co znaczy zwrot : Just a second. Oraz I’m fed up!
- Przeczytaj tabelkę z ćw 2/88 jeśli znajdziesz nowe zwroty przepisz je i przetłumacz. Zapamiętaj jakie zwroty są przydatne kiedy coś kupujemy a jakie kiedy coś sprzedajemy.
- W zeszycie uzupełnij dialog z ćwiczenia 3/88. Następnie odsłuchaj nagranie i sprawdź czy ćwiczenie jest dobrze zrobione.
- Piszemy w zeszycie zdania z Ćw 4/88 -wstaw na końcu zdań one or ones. Przypominam, że one zastępuje rzeczownik w l. poj a ones- liczbę mnogą.
- W ćwiczeniach proszę zrobić 1,2,3,4,5 str 82 ( ćwiczenie 5 można zrobić bez słuchania!!!)
Lekcja 3
- W ćwiczeniu 1/89 połącz w pary zdania 1-4 z określeniami a-d. zapisz w zeszycie np. 1-a
- Ćw. 2/89 Przeczytaj wiadomości Lee, który z tekstów przekazuje informacje a który jest zaproszeniem? Napisz w zeszycie : invitation… / information-…
- Przeczytaj odpowiedzi Amy i zdecyduj: which is a reply to Lee’s invitation?..... (wpisz lirerę C/D) And What surprise is Amy planning?
- Przeczytaj ramkę na str 89- jeśli nie znasz któregoś zwrotu to przepisz go i przetłumacz i oczywiście zapamiętaj.
- W ćwiczeniu robimy 1, 2,3 /str 83
- Do sprawdzenia poproszę 1 i2/81 oraz 1,2,3,4/ 82 resztę sprawdzę później.
Chemia
16. Temat: Wodorotlenek wapnia.
Proszę przeczytać temat str.216-218
W formie notatki proszę zapisać:
- właściwości Ca(OH)2 – str.216
- reakcje otrzymywania Ca(OH)2 – str.216
- zastosowania Ca(OH)2 – str.218
- definicję wapna palonego i gaszonego – str.218
- definicję wody wapiennej – str.218
Proszę rozwiązać zdania 3 - 5 /str.218 i przesłać je na mojego maila w terminie do 22 maja 2020r.
17. Temat: Sposoby otrzymywania wodorotlenków praktycznie nierozpuszczalnych
w wodzie.
Proszę przeczytać temat str.219-221
W formie notatki proszę zapisać:
- słowny zapis przebiegu równania reakcji otrzymywania wodorotlenków – str. 219 ( zapis
czerwonym drukiem),
- definicję zasad – str. 221
- zastosowanie amoniaku – str.221.
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Fizyka
17. Temat: Sposoby przekazywania ciepła.
Proszę przeczytać temat str.238-242
Wykonaj i opisz w zeszycie doświadczenia: 56/str.238, 57/ str. 239 i 58/str.240.
18. Temat: : Sposoby przekazywania ciepła.
Pod tematem proszę wypisać i omówić sposoby przekazywania ciepła – str.242
Proszę rozwiązać zadanie 1 i 3/ str.242 przesłać je na mojego maila w terminie do 22 maja 2020r.
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Muzyka
18.05.2020 r.
Temat: Warsztat muzyczny. Utrwalenie wiadomości i umiejętności. Powtórzenie poznanych piosenek.
Proszę o zaśpiewanie do podkładów muzycznych poznanych piosenek : ,,Pędzą konie'', ,,Szalony jazz'', ,,To jest rock and roll''.
Religia
19.05.2020 r. Temat: "Setna rocznica urodzin Świętego Jana Pawła II". Korzystając z dostępnych ci źródeł dowiedz jak najwięcej na temat życia św. Jana Pawła II. Jako notatkę napisz krótki życiorys tego świętego. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
21.05.2020 r. Temat: "Narodziny Kościoła". Z podręcznika str. 146-148 przeczytaj temat i zastanów się nad tym co dokonało się w dniu Pięćdziesiątnicy i jakie były skutki Zesłania Ducha Świętego. Jako notatkę pod tematem przepisz zieloną tabelkę ze strony 147. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.
Plastyka
Temat: Tworzę przez cały rok „Dzień Matki”
21.05.
Drodzy uczniowie 26 maja obchodzimy „Dzień Matki”, zazwyczaj tego dnia w szkole odbywają się apele i uroczystości z tej okazji, w tym roku jest to niemożliwe, ale nie możemy zapomnieć o tak ważnym święcie.
Zadanie do wykonania:
Zaprojektuj dekorację na apel szkolny związany z „Dniem Matki”.
Technika wykonania pracy dowolna.
Zdjęcia prac wysyłamy na e- maila klasy VII
Czas na wykonanie zadania 28.05.2020
Matematyka
19.05 Temat : Wyznaczanie wysokości w trójkącie równobocznym oraz pola trójkąta równobocznego . Związki miarowe w trójkącie prostokątnym o kątach 90°,30°,60°
Spotkanie zdalne z uczniami w godzinach 12.00 – 12.45 (kartkówka z wyznaczania długości boków trójkąta prostokątnego z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa) przypomnienie wzorów na wysokość i pole trójkąta równobocznego , wspólne rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem materiałów dostępnych na stronie e – podręczniki , wyjaśnienie związków miarowych zachodzących w trójkącie prostokątnym o kątach 90°,30°,60° rozwiązywanie przykładów podanych przez nauczyciela, quiz live, wyjaśnienie pracy domowej )
Bardzo proszę po zajęciach zdalnych obejrzeć jeszcze materiał zamieszczony w poniższych linkach :
https://www.youtube.com/watch?v=8yEqNUsRXWo
https://www.youtube.com/watch?v=VsD1kdoNIWI
https://www.youtube.com/watch?v=vOEQdTl3s1s
https://pistacja.tv/film/mat00457-trojkat-30-60-90-zadania?playlist=578
A następnie proszę wykonać zadania z podręcznika , zadanie 1 str. 289 poziom A – C i ćw. 2 i 3 str. 290 i przesłać swoje rozwiązania na adres kucickaanna@gmail.com
20.05 Temat : Wyznaczanie wysokości w trójkącie równobocznym oraz pola trójkąta równobocznego . Związki miarowe w trójkącie prostokątnym o kątach 90°,30°,60° jak również 90°,45°,45°
Spotkanie zdalne z uczniami w godzinach 9.00 – 9.45 (przypomnienie wzorów na wysokość i pole trójkąta równobocznego , wspólne rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem materiałów dostępnych na stronie e – podręczniki , przypomnienie zależności między bokami zachodzących w trójkącie prostokątnym o kątach 90°,30°,60° jak również 90°,45°,45° ,rozwiązywanie przykładów podanych przez nauczyciela, quiz live, wyjaśnienie pracy domowej )
Bardzo proszę po zajęciach zdalnych obejrzeć jeszcze materiał zamieszczony w poniższych linkach :
https://www.youtube.com/watch?v=8yEqNUsRXWo
https://www.youtube.com/watch?v=VsD1kdoNIWI
https://www.youtube.com/watch?v=vOEQdTl3s1s
https://pistacja.tv/film/mat00457-trojkat-30-60-90-zadania?playlist=578
A następnie proszę wykonać zadania z podręcznika , zadanie 1 str. 289 poziom A – C i ćw. 2 i 3 str. 290 i przesłać swoje rozwiązania na adres kucickaanna@gmail.com
22.05 Temat : Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem związków miarowych w trójkątach o kątach 30 °,60 °,90° oraz 45°,45°,90°
Spotkanie zdalne z uczniami 9.00 – 9.45 ( przypomnienie zależności między bokami w wyjątkowych trójkątach prostokątnych , wyznaczanie boków w tych trójkątach w przykładach wskazanych przez nauczyciela, wspólne rozwiązywanie zada z wykorzystaniem zależności między bokami w tych trójkątach, quiz, wyjaśnienie pracy domowej )
Bardzo proszę o wykonanie zadań z podręcznika zad 8 str.281 , zad 9 str. 282 oraz zad. 7, 10 str. 291 i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com
Geografia
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu wiadomości z działu „Usługi w Polsce. Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego”.
Proszę dokonać w zeszycie poprawy sprawdzianu wiadomości i odesłać na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Informatyka
Temat : Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym z zastosowaniem podstawowych funkcji SUMA, ŚREDNIA, JEŻELI
Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem który jest dostępny na stronach 171 – 173 waszym podręczniku
Przypominam, żeby używać funkcji sumowania w arkuszu można skorzystać z Autosumowania które jest dostępne w zakładce Formuły oczywiście musimy być ustawieni w arkuszu w miejscu gdzie tę sumę chcemy uzyskać i albo samemu zaznaczyć zakres komórek których sumę chcemy policzyć albo jeśli zaznaczony zakres po kliknięciu tego narzędzia jest poprawny klikamy Enter.
Natomiast jeśli chcemy użyć funkcji Średnia możemy również wejść w Formuły – Autosumowanie i po rozwinięciu pojawi się funkcja – Średnia
Bardzo proszę o przygotowanie w arkuszu kalkulacyjnym tabelki w której umieścicie klasy od I – VIII jak również ilość ocen , od ocen niedostatecznych do ocen celujących . Proszę stworzyć fikcyjną tabelkę z takimi danymi a następnie policzyć za pomocą funkcji Suma i Średnia , sumę i średnią w kolumnach i wierszach a następnie proszę tabelkę sformatować według własnego pomysłu (czcionka, kolor, obramowanie, cieniowanie ) Proszę zapisać tabelkę pod nazwą Funkcje i przesłać na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com do 29 maja
Klasa VIII
Język rosyjski
18 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 18 .05. 2020 r.
Temat: Utrwalenie leksyki z VI rozdziału.
Sprawdź, czy potrafisz:
– wymienić niektóre rosyjskie święta i powiedzieć, kiedy są obchodzone;
– zapytać, kiedy obchodzimy różne święta;
– złożyć życzenia z okazji różnych świąt;
– opisać, jak obchodzisz swoje urodziny;
– powiedzieć, co chciałbyś otrzymać w prezencie i o czym marzysz;
– zredagować pisemne zaproszenie na urodziny;
– odpowiedzieć na zaproszenie (przyjąć lub je odrzucić);
– tworzyć formy stopnia najwyższego przymiotników,
– poprawnie odmieniać czasowniki I i II koniugacji w czasie teraźniejszym.
20 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 20 .05. 2020 r.
Temat: Sprawdzian z VI rozdziału.
O godzinie 8.55 otrzymacie e - maile ze sprawdzianem. Odpowiedzi należy odesłać do godz. 9.55 na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
Biologia
Temat: Różnorodność biologiczna
20.05
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 137-142
- Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=zzoBpvg2TbQ&t=8s
3. W zeszycie:
Odpowiedz na pytanie 1 i 2 strona 142
Prace wysyłamy na adres e-mail klasy 8.
Czas na wykonanie zadania 27.05.2020
Język angielski
Lekcja 1
- W podręczniku na stronie 132 proszę zrobić pisemnie w zeszycie ćw. 1b
- Pisemnie w zeszycie ćw. 2/132- uzupełniamy tekst wstawiając wyraz z ramki w odpowiedniej formie.
- Ćw. 3/132- napisz zdania używając wyrazu z polecenia- wielką literą- tak aby znaczyły to samo co zdanie wyjściowe.
Lekcja 2
- Proszę zrobić ćw 2/134- jaki to wyraz?
- Ćw 3/134- połącz i napisz w zeszycie kolokacje np. download music
- Napisz wyrazy do definicji -ćw 4/134
- Na stronie 171 przypomnij sobie czasowniki złożone -phrasal verbs. Zapamiętaj ich znaczenie!!!
Lekcja 3
- Powtarzamy słownictwo z 3 kolumny na stronie 135.-wszyscy!
- Na stronie 136 przeczytaj ćw 4 i zdecyduj która odpowiedź a czy b jest poprawna.
- Przeczytaj tekst ćw 8 str 137 i uzupełnij zdania zgodnie z treścią tekstu.
- Ćw 9/137- przeczytaj tekst i w zeszycie zapisz brakujące wyrazy, które uzupełniają go A, B, C
- Do sprawdzenia w tym tygodniu 1B, 2 /132 i 3/134
Dodatkowo Ćw 4/132 , 1/134 oraz 5/136 dla zdających angielski odesłać do sprawdzenia
Chemia
16. Temat: Białka.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.196 - 201
W formie notatki zapisać:
- definicję białek – str.201
- występowanie białek – str.196
- skład pierwiastkowy białek – str.197
- na czym polega wysalanie białek – str.201
- definicję denaturacji– str.201
Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl
17. Temat: Białka.
Proszę rozwiązać zad. 2 i 6 str.201 i nadesłać je na mojego maila w terminie do 25 maja
2020r.
Fizyka
18. Temat: Przyrządy optyczne.
Korzystając z różnych źródeł informacji, wymień kilka przyrządów optycznych oraz opisz do czego służą.
19. Temat: Zastosowanie prawa odbicia i prawa załamania światła.
Proszę przeczytać ciekawostki z podręcznika str. 278-279.
Proszę rozwiązać zad.1/str.279
Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl
Edukacja dla bezpieczeństwa
11. Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia.
Proszę przeczytać temat str.120 – 128
Pod tematem proszę zapisać:
- definicję zdrowia – str.120
- rodzaje zdrowia – str. 120
- przykłady zachowań prozdrowotnych – str.122 – 123
- przykłady zachowań ryzykownych – str. 123
Religia
19.05.2020 r. Temat: "Setna rocznica urodzin Świętego Jana Pawła II". Korzystając z dostępnych ci źródeł dowiedz jak najwięcej na temat życia św. Jana Pawła II. Jako notatkę napisz krótki życiorys tego świętego. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
21.05.2020 r. Temat: "Bóg broni człowieka przed pożądaniem". Z podręcznika str. 192-184 przeczytaj temat i zastanów się nad dziewiątym przykazaniem Bożym i wykroczeniami przeciwko temu przykazaniu. Jako notatkę napisz jakie są wykroczeniami przeciwko dziewiątemu przykazaniu. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.
Geografia
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu wiadomości z działu „Ameryka Północna i Południowa”.
Proszę dokonać w zeszycie poprawy sprawdzianu wiadomości i odesłać na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Informatyka
20.05 Temat : Wstawianie obiektów do dokumentu tekstowego w postaci tabelki arkusza i wykresów
Przygotuj tabelkę i wykres z danymi dotyczącymi liczby ludności kilku większych miast Polski i przedstaw dane na odpowiednim wykresie. Uwzględnij lata przedwojenne, zaraz po wojnie i stan obecny. Przygotuj w edytorze tekstu krótką analizę porównawczą tych danych a następnie włącz do tekstu tabelę i wykres. Dane potrzebne do wykonania zadania znajdziesz w Internecie, rocznikach statystycznych lub innych źródłach .
Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Liczba ludności i przesłać na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com do 28 maja
Wiedza o społeczeństwie
Dzień dobry przesyłam majową prezentację. Prezentacja do pobrania TUTAJ.