Nawigacja
Informacja o zadaniach (tydzień 12)

OSTATNIA AKTUALIZACJA 29.05.2020 O GODZ. 21:30

Klasa I

Język polski

Uzupełnij ćwiczenia str 36 i naucz się czytać uzupełniony tekst

Głośne czytanie od godziny 13-tej

Matematyka

Uzupełnij ćwiczenia str52 i 53

Wykonaj laurkę na Dzień  Matki wytnij kwiaty  z  kolorowego  papieru  lub materiału w kwiaty.

Podkreślone polecenia proszę o przesłanie do sprawdzenia

 

26.05

Naucz się wierszyka i złóż mamie życzenia z okazji Dnia Matki

Tak trudno mi wyrazić

To, co w sercu czuję

Więc powiem jedno słowo

Kochana  mamusiu  DZIĘKUJĘ

JĘZYK POLSKI

Ćwiczenia str 37  naklej  nalepki ze środka wyklejanki

Napisz w zeszycie 5 zdań co robią dzieci z ilustracji str 40,41,42, 43

Np.

Dziewczynka czyta książkę

Matematyka

Uzupełnij ćwiczenia str 54 i 55

27.05

Język polski

Naucz  się  pięknie czytać  st r44 (czytanka)

W zeszycie napisz odpowiedz na pytanie –Jaki(a) jesteś-pomoże  Ci  ćwiczenie 1 str38 –ćwiczenia

Matematyka

Uzupełnij  ćwiczenia  str 54  i  55

w-f-wykonaj ćwiczenia leżąc na brzuchu unoś głowę do góry

czwartek- głośne czytanie


Język angielski

Lekcja 1

  1. Proszę zapisać w zeszycie słówka i zapamiętać je:

Shorts- szorty

Scarf- szalik (chustka)

Hot- gorąco

Cold- zimno

Na stronie 58 w podręczniku w ćw 13 są 4 zdjęcia. Powiedz jaka pogoda jest na obrazku. Użyj: It’s hot.   Lub    It’s cold.

        2. W ćw 14 mamy dwa typy pogody. Dopasuj do obrazków ubrania jakie potrzebują dzieci na każdym zdjęciu. Nazwij ubrania (po angielsku)
      3. W ćwiczeniach  na stronie 58 ćw. 13- pokoloruj postaci a następnie na termometrze obok każdej z nich zaznacz jaka jest temperatura zgodnie z ubiorem osób na obrazkach. (blue= cold     red= hot). Powiedz jakie ubrania noszą dzieci ( She’s wearing a coat)
      4. W ćw. 14/58- zaznacz na obrazku V- te dzieci, które szą prawidłowo ubrane do pogody na obrazku, lub X- te dzieci , których strój nie jest dostosowany do pogody.

Lekcja 2

  1. Str 59 w podręczniku- ćw 16: które z ubrań w ramce należą do niej a które do niego?
  2. Opisz w co są ubrani bohaterowie filmu. (she ‘s wearing……// He’s wearing……)
  3. W ćwiczeniach na str 59 ćw 15- znajdź drogę przez labirynt Roszpunki do diademu. Podpisz po śladzie tylko te wyrazy, które po drodze spotkała.
  4. W ćwiczeniu 16- nazwij po angielsku wyrazy z ramki-. Powiedz mamie-  jak potrafisz je nazwać w kółko wklej naklejkę z tyłu ćwiczenia.
  5. Na kartce A4 narysuj postać ubraną w ubrania, które poznaliście w tym unicie (nie wszystkie- trzeba wybrać) następnie narysuj jaka jest pogoda (stosownie do ubrania) Na obrazku napisz jaka jest pogoda (It’s hot//It’s cold) i opisz ubranie, które narysowałeś/ narysowałaś (do każdej części garderoby zrób odnośnik (kreskę) ( np. a blue T-shirt i pokaż gdzie jest)
  6. Projekt wyślij do sprawdzenia.

 

Religia

Temat w  tym tygodniu 

Kocham Matkę Bożą, kocham moją Mamę

W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, czcimy też Matkę Bożą, która jest też  naszą Mamą.

Wykonajcie dla swojej Mamusi coś dobrego, pomódlcie się za Nią a dla Matki Bożej narysujcie piękne serce lub bukiet kwiatów

 

Informatyka

27.05   Temat : Programowanie . Używanie podstawowych poleceń

Kontynuujemy temat z poprzedniej lekcji . Wiemy z poprzednich zajęć, że strzałki są  podstawowymi poleceniami, które będziemy wykorzystywać podczas nauki  programowania.

I tak przypomnijmy sobie te podstawowe polecenia :

Wskazywaliście na poprzednich zajęciach drogę jaką ma pokonać  misio szukając miodku. Na podobny wzór bardzo proszę wykorzystując poznane polecenia o wykonanie zadań  które umieszczam w kartach pracy ( należy te karty pracy wydrukować)  i przesłanie rozwiązań  na adres klasy.  Katy do pobrania:

- karta nr 1 TUTAJ

- karta nr 2 TUTAJ

 

Klasa II

Język angielski

Lekcja 1

  1. Napisz w zeszycie słówka Island (wyspa), rainforest (las deszczowy), landscape (krajobraz)
  2. Posłuchaj nagrania i powiedz o którym obrazku jest mowa w nagraniu
  3. Przeczytaj i przepisz do zeszytu pocztówkę z ćw 15/58 uzupełnij wyrazami z ramki powyżej.
  4. W ćwiczeniu na str 55 w ćw 11 przeczytaj tekst i napisz o której z wysp jest mowa w opisie
  5. Uzupełnij tekst wpisując brakujący wyraz.

Lekcja 2

  1. W podręczniku na str 59 przeczytaj zdania i zdecyduj czy zdania są zgodne z obrazkiem czy nie.
  2. W ćwiczeniach ćw 13/ 56- uzupełnij brakujące wyrazy
  3. Ćw 14/56 przeczytaj tekst, wybierz jeden z wyrazów a następnie narysuj obrazek
  4. Strony 55 i 56 odeślij do sprawdzenia

 

Religia

Temat w tym tygodniu 

Kocham Matkę Bożą, kocham moją Mamę

W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, czcimy też Matkę Bożą, która jest też  naszą Mamą.

Wykonajcie dla swojej Mamusi coś dobrego, pomódlcie się za Nią a dla Matki Bożej narysujcie piękne serce lub bukiet kwiatów

 

 

Klasa III

Język angielski

Lekcja 1

  1. Proszę przeczytać tekst w ćw 14/ str 58 podręcznik. Proszę wypisać w zeszycie i przetłumaczyć nieznane wyrazy w szczególności: carnivore, herbivore, omnivore, flat, sharp, plants (i inne w zależności od potrzeb) można skorzystać ze słownika w formie papierowej lub elektronicznej. Zapamiętaj nowe wyrazy.
  2. Ustnie odpowiedz Yes/ No na zdania z ćwiczenia 15/58 (zgodnie z tekstem powyżej)
  3. W ćwiczeniu proszę uzupełnić zdania wyrazami z ramki i połączyć opis z obrazkiem.
  4. Ćw 13/56- dorysuj starannie brakujące zęby na obrazkach, następnie przeczytaj opis i zaznacz V przy obrazku o którym jest mowa w opisie.

Lekcja 2

  1. Posłuchaj nagrania 3.15 do ćwiczenia 17/59 (podręcznik). Przepisz do zeszytu zdania, które są pod obrazkiem i uzupełnij je wyrazami z nawiasów obok.
  2. W ćwiczeniu robimy ćw 14/str 57
  3. Uwaga w ćw 15 jeżeli potrafisz A) wymienić nazwy dzikich zwierząt B) powiedzieć co one jedzą POWIEDZ MAMIE i maklej naklejkę z końca ćwiczenia w kółko.
  4. Projekt: Na kartce A4 narysuj zwierzą (dzikie) napisz w zdaniach jak ono wygląda, jakiego jest koloru, co je a czego nie, użyj nowego słownictwa z lekcji 1 do opisania.

Projekt oraz ćwiczenie z zeszytu 17/ 59 i str 57 – odsyłamy do sprawdzenia

 

Religia

Temat w tym tygodniu 

Kocham Matkę Bożą, kocham moją Mamę

W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, czcimy też Matkę Bożą, która jest też  naszą Mamą.

Wykonajcie dla swojej Mamusi coś dobrego, będzie to też prezentem dla Matki Bożej.

Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się za swoją Mamusię

 

Klasa IV

Język angielski

Lekcja 1

  1. Wypisz wyrazy z ćw. 1/str 94 i 2/ 95 i napisz ich polskie odpowiedniki w zeszycie. Posłuchaj nagrania 3.19 na eDesk
  2. Napisz w zeszycie jakie zwierzęta są na obrazkach w ćw 3/ str 95
  3. Posłuchaj nagrania 3.20 i napisz w zeszycie jakie zwierzę usłyszałeś. (ćw 4/95)
  4. W zeszycie robimy ćw 5/95 ( czytamy „Chmurki” , przepisujemy je do zeszytu i po myślniku piszemy co to za zwierzę: I can fly- a bird)
  5. W zeszycie robimy puzle z ćw 6/str 95 (nie rysujemy tylko wypisujemy wyrazy)
  6. W ćwiczeniu ćw.1,2, 3,4,5 /str 60

Lekcja 2

  1. Przeczytaj dialog na str. 96 (posłuchaj na eDesk) zdecyduj czy zdania w ćw 2/96 są prawdziwe T/ czy fałszywe F
  2. Przepisz do zeszytu wyrażenia z zielonej ramki ćw 3/96- znajdź na stronie 103 ich polskie odpowiedniki i zapamiętaj je.
  3. Odpowiedz na pytanie z ćw 4/96

Lekcja 3

  1. Przepisz tabelkę ze strony 97

Zwróćcie uwagę że w III os l. poj (He, She, It) w przeczeniach jest doesn’t + czasownik (bez -s na końcu) ta końcówka -s jest „dołączona” do don’t(/ czyt. dont/)

  1. Przepisz zdania z ćw. 6/97 z poprawną formą (jedną do wyboru)
  2. W zeszycie robimy ćwiczenie 7/97 (wstaw don’t lub doesn’t) proszę przepisać całe zdania i podkreślić odpowiedzi.
  3. Ćwiczenie 8/97- Napisz w zeszycie 3 zdania co robisz i 3 zdania czego nie robisz w weekendy (wg przykładu: I watch TV. I don’t do my homework)
  4. Proszę o zrobienie ćwiczenia 1,2,3,4,5 str 61 w ćwiczeniach
  5. Proszę o przesłanie ćwiczeń 6 i 7   str 97 (zeszyt) oraz str.  61 (ćwiczenia)- do sprawdzenia

Uwaga! W przyszłym tygodniu wyślę ćwiczenia sprawdzające wiadomości z unitów 5 i 6

 

Religia

Temat w tym tygodniu 

Kocham Matkę Bożą, kocham moją Mamę

W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, czcimy też Matkę Bożą, która jest też  naszą Mamą.

Wykonajcie dla swojej Mamusi coś dobrego, będzie to też prezentem dla Matki Bożej.

Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się za swoją Mamusię.

 

Plastyka

Temat: Zabytki małych ojczyzn

25.05.

  Drodzy uczniowie prawie w każdej miejscowości znajdują się różnorodne zabytki.

Niektóre z tych zabytków są związane z dawnymi dziejami danego obszaru, albo z życiem mieszkańców okolicznych wsi. Wiejskim budowlom i dziełom sztuki z różnych regionów można się przyjrzeć w skansenach – muzeach na wolnym powietrzu.

Szczególnie ważne zabytki zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESKO.

Często z takimi miejscami wiążą się różne legendy i opowieści.

W tym tygodniu zachęcam Was do wirtualnej wycieczki po Płocku i Czersku dwóch -mazowieckich miejscowościach naszej okolicy.

https://www.youtube.com/watch?v=hQ4WlEhXofc

https://www.youtube.com/watch?v=HFcLJhCggSQ

 

WDŻ

Temat: Dobre wychowanie

Savoir-vivre to francuskie wyrażenie, którym określa się zbiór zasad dobrego wychowania. Savoir-vivre dotyczy bardzo wielu dziedzin: od reguł zachowania się przy stole, przez te panujące w biznesie, mówiące o tym, jak poprawnie formułować wysyłane wiadomości  e-mail  po te poświęcone odpowiedniemu ubiorowi czy relacjom damsko-męskim. Poznajcie więc kilka  zasad savoir-vivre'u przy stole, oglądając film dostępny pod linkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=-E5CuzKPOgw 

 

Muzyka

Temat: Niech żyją wszystkie dzieci!. Piosenki i zabawy dzieci z różnych stron świata.
Proszę o wysłuchanie kilka razy nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę  samodzielnie ( tekst str. 116). Posłuchajcie  ludowej melodii afrykańskiej ,,Piosenka z Afryki ''. Możecie wspólnie z bratem lub siostrą wykonać zabawę Pingwinek str.117 w podręczniku.
Utworu do pobrania TUTAJ.
Technika
Temat: Utrwalenie znajomości znaków drogowych -  ostrzegawczych, nakazu, zakazu, informacyjnych.
Proszę o powtórzenie znaków drogowych str. w podręczniku 37 - 41.
Informatyka

28. 05 Temat : Tworzymy scenki w programie Baltie, carujemy – przypomnienie

Baltie jest programem, który jest wam doskonale znany. Zanim zaczniemy programować i tworzyć animację przypomnimy sobie w jaki sposób budujemy sceny w programie Baltie. Program Baltie jest darmowym programem który można pobrać z Internetu , oczywiście w wersji demo czyli bez możliwości zapisu. Umieszczam poniżej link z którego można pobrać program Baltie

http://www.baltie.com/pl/  (pobieramy wersję 3 lub też można pobrać Baltie 2 który działa na wszystkich urządzeniach )

Następnie bardzo proszę przy pomocy różnych  grup przedmiotów, z użyciem jak największej ilości przedmiotów  zbudować scenkę bajkową lub filmową. Możecie również w swojej pracy wykorzystać tryb Czarowania gdzie pokazująca się na ekranie postać Baltiego może być przemieszczana po  scenie za pomocą  przycisków które w tym trybie pokazują się u góry scenki ( do przodu , do tyłu, w prawo, w lewo)  a następnie wybierając odpowiedni przedmiot Batlie wam go wyczarowuje w tym wybranym miejscu . A następnie proszę zrobić screena swojej pracy i wysłać na maila klasowego w postaci załącznika do 04.06

 

 

Klasa V

Język rosyjski

W zeszytach proszę zapisać datę  25 .05. 2020 r.   

Temat: Sprawdzian z 6 i 7 rozdziału.

O godzinie  10.45 otrzymacie  e - maile ze sprawdzianem.  Kartę odpowiedzi należy  odesłać do  godz. 11.45 na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

27 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  27 .05. 2020 r.   

Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Proszę przeczytać tekst na stronie 100 (i posłuchać na eDesk) odpowiadamy na pytania z ćw 1/100 (w zeszycie)
  2. Proszę przeczytać dialog jak kupujemy bilety (fioletowa ramka). Na podstawię dialogu z ramki uzupełnij w zeszycie ćw 3/100 (przepisz cały dialog i wstaw brakujące zwroty)
  3. Ramka LOOK- proszę zapisać w zeszycie, podkreślić (lub ramka) i zapamiętać, że symbol funta to £ i stoi on PRZED cyfrą oznaczającą kwotę.  Czytamy ją :  kwota „całości” pounds (funtów) i kwota reszty (naszych groszy)

Małe p oznacza peny (odpowiednik naszych groszy) i czytamy pence (pens) lub pi.

Np. £ 3.50- three pounds fifty

£1.20- one pound twenty (tu nie ma s bo funt jest jeden czyli l.poj)

£ 20. 45- twenty pounds forty-five

99p.- ninety- nine pi 

     4.  Napisz w zeszycie jak czytamy poniższe ceny i odeślij do sprawdzenia

£ 5.25,  £ 8. 99   £ 15. 95,    £ 90,   £ 4. 05,   £ 7.80,  £1.40

  1. Napisz w zeszycie  pytania o cenę i podaj je (wg przykładu)- ćwiczenie 4/ 100 – sprawdź nagranie 3.37
  2. W ćwiczeniu na str 63 robimy ćwiczenia 1,2,3

Lekcja 2

  1. Czytamy ze zrozumieniem tekst pt. „Antarctic Adventure”. Wypisujemy w zeszycie nowe słówka (tłumaczymy je i zapamiętujemy)- tekst można posłuchać na eDesk 3.38
  2. W zeszycie odpowiadamy pisemnie na pytania do tekstu- ćw 3/101
  3. W zeszycie wypisujemy słówka z ćwiczenia 4/100- znajdujemy ich polskie odpowiedniki na str 103 i zapamiętujemy. Które z tych słówek to przymiotniki (adjectives) a które rzeczowniki (nouns)? Oznacz- podkreśl  przymiotniki na niebiesko a rzeczowniki na zielono.
  4. Uzupełnij zdania w zeszycie ( ćw 5/101) słówkami z ćw 4
  5. Z ćwiczeń na str 64 robimy 1,2,3,4

Lekcja 3

  1. Na str 102 w ćw 1 (podręcznik) mamy 3 walizki odpowiedz na pytania z polecenia podając nr walizki.
  2. Posłuchaj nagrania na eDesk (3.39) i powiedz do kogo należą walizki Lily, Susie czy Sean’a. zdecyduj czy zdania w ćw. 4/102 są prawdą czy nie (T/ F)
  3. Przeczytaj pocztówkę od Lily i powiedz What is good and what is bad about holiday?
  4. W ćwiczeniach  na str 65 robimy 1,2,3,4,5
  5. Strony 63,  64, 65 i ceny z lekcji 1 odsyłamy do sprawdzenia

Uwaga w przyszłym tygodniu wyślę ćwiczenia sprawdzające waszą wiedzę z unitów 5-7!!

 

Plastyka

Temat: Bezpieczeństwo podczas wakacji – praca plastyczna

28.05.

  Drodzy uczniowie, nieuchronnie zbliża się koniec roku szkolnego a wraz z nim różne niebezpieczeństwa związane z wakacyjnymi zabawami, w tym roku może wakacje nie będą takie same jak w latach ubiegłych, ale temat „bezpiecznych wakacji” jest aktualny zawsze.

Zadanie do wykonania:

Wykorzystując poznane techniki, wykonajcie pracę plastyczną promującą bezpieczne zabawy  podczas zbliżających się wakacji

Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 5

 Czas na wykonanie zadania 04. 06.2020

 

WDŻ

Temat: Dojrzewanie biologiczne

Drodzy piątoklasiści Wasze ciała zaczynają, lub będą zaczynać, przechodzić prawdziwą rewolucję. Organizm każdego człowieka ma swój biologiczny rytm.  W okresie dojrzewania zmiany zachodzą w określonej kolejności, szczegółów dowiecie się z filmów dostępnych pod linkiem:

Dla dziewcząt:

https://www.youtube.com/watch?v=ebNcxR_cQOE 

Dla chłopców:

https://www.youtube.com/watch?v=_jsTs_Th1dg 

 

Technika

Temat: To takie proste!- Tortilla pełna witamin.

Proszę o zapoznanie się z instrukcją - podręcznik  str. 74-75. Przygotujcie produkty w razie trudności poproście o pomoc rodziców i spróbujcie samodzielnie przygotować smaczną tortillę dla całej rodziny. Pracę przesyłamy w formie zrobionych zdjęć lub nagranego filmu.

PRACA NA OCENĘ !!!

 

Muzyka

Temat: Przy ognisku, czyli o akompaniamencie. Funkcja i rodzaje akompaniamentu.
Proszę o zapoznanie się z terminami: akompaniament, burdon, półplayback str. 150-151. Wysłuchajcie zamieszczonych nagrań piosenek ,, Płonie ognisko w lesie '' i ,, Stokrotka '', następnie spróbujcie zaśpiewać piosenki samodzielnie. Utwory do pobrania TUTAJ.
PRACA DOMOWA !!!

Wymień tytuły popularnych piosenek ogniskowych

 

Religia

19.05.2020 r. Temat: "Pan Jezus wstąpił do nieba". Przeczytaj z podręcznika str. 128 - 129 temat i zastanów się nad tym co Jezus ukazuje nam poprzez swoje Wniebowstąpienie. Pomódl się fragmentem wyznania wiary znajdującym się w katechezie.

21.05.2020 r. Temat: "Duch Święty udziela Bożej mocy". Z podręcznika str. 130-131 przeczytaj temat i zastanów się nad tym co dokonało się za sprawą Ducha Świętego w życiu Apostołów oraz co czyni Duch Święty w naszym życiu. Jako notatkę przepisz ostatni akapit tekstu katechezy str. 131. Pomódl się modlitwą z katechezy.

P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi jeszcze żadnej notatki czy pracy domowej o przesłanie ich do końca maja na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl . Jeżeli nie zostaną one przesłane to będę zmuszony postawić jedynki.

 

Geografia

Temat: Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe.

Zadania do wykonania.

  1. Przeczytajcie temat ze strony 108-112.
  2. Obejrzyj film na stronie

https://www.youtube.com/watch?v=gOCyjRKF95U

Osoby chętne mogą obejrzeć dodatkowo film o strefach krajobrazowych dostępny pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=eqkMrpmbn78

 

W zeszycie :

a)     Wymień strefy klimatyczne

b)    Wypisz czynniki klimatotwórcze

Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail:  zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania : 02.06.2020r.

 

Informatyka

27.05  Temat : Czarujemy w programie Baltie

W programie Baltie można również wykorzystać tryb czarowania , gdzie postać Baltiego wyczarowuje nam przedmioty w miejscu w którym chcemy je uzyskać. Poruszamy się po scenie klawiszami sterującymi żeby zmienić położenie Baltiego. Aby uzyskać tryb Czarowania w programie Baltie wchodzimy w Menu -  Tryb i wybieramy Czarowanie.  W oknie , na sceni pojawia się postać Baltiego jak również , w menu pojawia się postać Baltiego skierowana w różnych kierunkach. W jakim kierunku chcemy iść takiego Baltiego wybieramy i poruszamy się strzałkami na klawiaturze nadając mu ruch.  Żeby Baltie mógł nam wyczarować przedmiot w miejscu w którym chcemy, ustawiamy go w danym miejscu  i wybieramy przedmiot z grupy przedmiotów, który chcemy uzyskać.

Wykorzystując tryb czarowania, proszę wykonać  scenkę miasteczka tak żeby były np. chmurki wyczarowane czy też słoneczko czy również samochody w mieście czy też ludziki. A następnie proszę zrobić screena swojej pracy i wysłać na maila klasowego w postaci załącznika do 03.06

 

Klasa VI

Język rosyjski

W zeszytach proszę zapisać datę  25 .05. 2020 r.   

Temat: Utrwalenie leksyki z 5 i 6 rozdziału.

Proszę powtórzyć:

1. Słownictwo związane z usługami pocztowymi, telekomunikacyjnymi, internetem i środkami masowego przekazu,

2. formy stopnia wyższego przymiotnika,

3. zwroty ramek ze str. 97 i 98,

4. formy trybu rozkazującego,

5. formy osobowe czasowników пить i есть,

6. rzeczowniki nieodmienne,

7. rosyjskie nazwy dań.

Sprawdź, czy potrafisz:

-prowadzić dialog z kelnerem (zwroty grzecznościowe) i uzupełniać taki dialog z lukami.

 

27 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  27 .05. 2020 r.

Temat: Sprawdzian z 5 i 6 rozdziału.

O godzinie  10.45 otrzymacie  e - maile ze sprawdzianem.  Kartę odpowiedzi należy  odesłać do  godz. 11.45 na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

Język angielski

Lekcja 1

  1. Czytamy  ( i słuchamy) dialog na stronie 110. Wypisujemy słówka , tłumaczymy je i zapamiętujemy.
  2. Zdecyduj czy zdania z ćwiczenia 2/110 są prawdą czy nie (T/F)
  3. Wypisz zwroty z ramki (ćw 3/110) przetłumacz i zapamiętaj

Lekcja 2

  1. Na stronie 111 czytamy uważnie  tabelkę dotyczącą stosowania czasownika modalnego will dla określania przyszłości. Czas Future Tense to czas przyszły czyli określa co wydaży się w przyszłości.  Zwróć uwagę na time expressions na dole tabelki. Napisz po jednym przykładzie (zd twierdzące, przeczące i pytania z odpowiedzią) oraz okoliczniki czasu do zeszytu- zapamiętaj!!!
  2. W zeszycie proszę zrobić ćw. 6, 7 i 8 /111

Lekcja 3

  1. W ćwiczeniach na stronie 69 robimy ćwiczenia 1,2,3,4
  2. Pobierz załącznik  z ćwiczeniami na czas Future Tense. Do pobrania TUTAJ.

W załączniku 1 V-oznacza zdanie twierdzące X-zdanie przeczące.

  1. Do sprawdzenia proszę przesłać str. 69 oraz załącznik

UWAGA!!! W przyszłym tygodniu sprawdzę waszą wiedzę z unitów 6-7. Proszę powtórzyć też czasowniki nieregularne.

 

Plastyka

Temat: Ważne dzieła współczesnej architektury polskiej.

25.05.

 Nietypowe formy, kształty i bryły pojawiają się w różnych miastach i wzbogacającą tamtejsze krajobrazy. Takie obiekty szybko stają się popularnymi atrakcjami, bo charakterystyczne budowle są najczęściej siedzibą ważnych instytucji i miejsc użyteczności publicznej.   Takie budowle staja się częścią sztuki współczesnej.

Zadanie do wykonania:

Wasze zadanie w tym tygodniu, będzie polegało na przeczytaniu tematu związanego z tą lekcją, który jest dostępny pod linkiem:

https://epodreczniki.pl/a/wazne-dziela-wspolczesnej-architektury-polskiej/DSLSKnK41

Osoby chętne mogą rozwiązać zadania znajdujące się pod  opisanym tematem.

 

WDŻ

Temat: Nastolatkowie i właściwe odżywianie.

Zaburzenia odżywiania: anoreksję, bulimię i ortoreksję łączy jedno - obsesja na punkcie jedzenia. Ponadto wszystkie te zaburzenia odżywiania prowadzą do wyniszczenia organizmu i psychiki. Jakie są objawy tych zaburzeń? Co może być impulsem do popadnięcia w chorobę?

Zachęcam do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem: 

https://www.youtube.com/watch?v=Bhsz5sGieG4

 

Informatyka

 26.05 Temat : Poznajemy w jaki sposób rysować figury geometryczne w LOGO za pomocą jednej wywołanej procedury (grupa dziewcząt)

Spotkanie zdalne z uczniami  w godz. 10.00 – 10.45 ( przypomnienie  budowy programu Logomocja Imagine,  przypomnienie, podstawowych poleceń języka Logo, procedury dzięki którym w Logo można narysować  koło, trójkąt równoboczny, kwadrat, prostokąt, trójkąt równoramienny  wykonanie wspólnie projektu w Logo składającego się z figur geometrycznych , wyjaśnienie pracy domowej )

Proszę również o obejrzenie poniższych filmów po zajęciach zdalnych

https://www.youtube.com/watch?v=4WGrN1lLE_Q

https://www.youtube.com/watch?v=pun9UB82DB0

https://www.youtube.com/watch?v=yfRAepwUgEg

Następnie proszę o wykonanie w logo projektu kolorowego domku z oknami i płotkiem.  W związku z tym że pracujecie w wersji demo projekty się nie zapisują proszę o zrobienie screena swojego projektu i wysłanie na discordzie w prywatnej wiadomości lub  jako załącznik  na maila kucickaanna@gmail.com

 

26.05 Temat : Poznajemy czym jest programowanie w Logo. Poznajemy podstawowe pojęcia (grupa chłopców )

Spotkanie zdalne z uczniami  w godz. 12.00 – 12.45 ( wyjaśnienie budowy programu Logomocja Imagine,  wyjaśnienie uczniom podstawowych poleceń języka Logo, wykonanie wspólnie pierwszego projektu w Logo, wyjaśnienie pracy domowej )

Proszę również o obejrzenie poniższych filmów po zajęciach zdalnych

https://www.youtube.com/watch?v=4WGrN1lLE_Q

https://www.youtube.com/watch?v=pun9UB82DB0

https://www.youtube.com/watch?v=yfRAepwUgEg

Następnie proszę o wykonanie w logo projektu kolorowego domku z oknami i płotkiem.  W związku z tym że pracujecie w wersji demo projekty się nie zapisują proszę o zrobienie screena swojego projektu i wysłanie na discordzie w prywatnej wiadomości lub  jako załącznik  na maila kucickaanna@gmail.com

 

Geografia

Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu wiadomości z działu  „Gospodarka Europy”

Proszę dokonać w zeszycie poprawy sprawdzianu wiadomości i odesłać na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

 

Temat: Współczesne problemy Ukrainy.

Zadania do wykonania.

Przeczytajcie temat ze strony 152-157.

W zeszycie odpowiedzcie  pisemnie na pytanie 3 strona 157.

Zdjęcie notatki przyślij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania :03.06.2020r.

Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pyt.2 ze strony 157 z podręcznika.

 

Muzyka

Temat: Nauka piosenki pt. ,, Piosenka dla taty ''.

Proszę o wysłuchanie zamieszczonego nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie.

Tekst i podkład piosenki zamieszczony TUTAJ.

 

Religia

26.05.2020 r. Temat: "Zobowiązani do dojrzałości". Z podręcznika str. 130-131 przeczytaj temat i zastanów się nad działaniem Ducha Świętego w nas po przyjęciu sakramentu bierzmowania. Zastanów się również do czego zobowiązuje przyjęcie sakramentu bierzmowania. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.

28.05.2020 r. Temat: "Powierzeni Matce". Z podręcznika str. 132-133 przeczytaj temat i zastanów się nad rolą Maryi w życiu Kościoła i jak rozumieć to, że jest Ona naszą matką. W ramach pracy domowej przepisz modlitwę zamieszczoną w katechezie i naucz się jej na pamięć.

P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi jeszcze żadnej notatki czy pracy domowej o przesłanie ich do końca maja na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl . Jeżeli nie zostaną one przesłane to będę zmuszony postawić jedynki.

 

Klasa VII

Język rosyjski

25 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  25 .05. 2020 r.   

Temat: Sprawdzian z 4 i 5 rozdziału.

O godzinie  9.50 otrzymacie  e - maile ze sprawdzianem.  Kartę odpowiedzi należy  odesłać do  godz. 10. 50  na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

27 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  27 .05. 2020 r.   

Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.


Język angielski

Lekcja 1

  1. Powtórzenie wiadomości unit 7. Proszę zrobić pisemnie w zeszycie ćwiczenia 1 i 2 /90 wpisując same odpowiedzi, oraz 4, 5, 7 /90 wpisując pełne zdania
  2. W ćwiczeniach na stronie 84 robimy ćwiczenia 1,2,3,4,5,6
  3. Do sprawdzenia dosyłamy zeszyt

Lekcja 2

  1. Sprawdź czy znasz nazwy zawodów ćw 1/94 (których zawodów nie znasz napisz do zeszytu i zapamiętaj) Posłuchaj wymowy na eDesk
  2. Popatrz an diagram na str 94 i sprawdź, który zawód jest dla ciebie najlepszy?
  3. Ćw 3/95 w zeszycie wpisz odpowiedzi na pytania wpisując nazwę zawodów.
  4. W zeszycie uzupełnij zdania z ćw 4/95
  5. Posłuchaj nagrania 4.02 na eDesk i napisz jakie zawody wykonują osoby 1-6. Wpisz w zeszycie imię i zawód
  6. Sprawdź czy znasz znaczenie wyrażeń z ćw 7/95 (pomoc str 103) następnie przeczytaj teksty A, B,C na str 95 i powiedz jakie zawody posują do tych osób.
  7. Przeczytaj tekst w ćw 8/95 (posłuchaj na eDesk) i uzupełnij wpisując w zeszycie same odpowiedzi 1-6
  8. W ćwiczeniach robimy strony 88-89 (ćwiczenia 1-7)- odesłać do sprawdzenia

Lekcja 3

  1. Przeczytaj tekst na str 96- jeśli nie znasz jakiegoś wyrazu wypisz go w zeszycie z polskim tłumaczeniem i zapamiętaj. Które z wyrazów z ramki nad tekstem zostało wspomniane w tekście.
  2. Przeczytaj uważnie tabelkę na str. 96 opisuje czas Future Tense- czas przyszły. Zrób notatkę w zeszycie zawierającą przykłady oraz time expressions. Zapamiętaj.
  3. W zeszycie robimy ćw  4/96 (same odpowiedzi) oraz 5/96 (pełne zdania)
  4. W ćwiczeniach na stronie 90 proszę zrobić 1,2,3,4,5 i odesłać do sprawdzenia.

Uwaga! W przyszłym tygodniu wyślę ćwiczenia sprawdzające wiadomości z unitów 5 i 6

 

Biologia

Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego

27.05

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony 221-223
  2. Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=j77mzqvyA3Y

  1. W zeszycie: odpowiedzcie na pytanie 3 i 4 strona 223 z podręcznika
  2. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 03.06.2020

 

Temat: Rozwój dziecka od narodzin do starości.

28.05

Drodzy uczniowie na dzisiejszej lekcji powinniśmy przerabiać temat od poczęcia do narodzin, ale, materiał do tego tematu znajduje się w materiałach z wdż, nie ma sensu przerabiać tego samego dwa razy.

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony 230 - 234
      2. W zeszycie:

Odpowiedz na pytanie 1 strona 234

       3. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 04.06.2020

 

WDŻ

Na lekcjach biologii, dowiedzieliście się jak jest zbudowany męski i żeński układ rozrodczy.  Wiecie też, że przekazywanie życia to jedna z najważniejszych właściwości organizmów żywych. Przekazywanie życia jest istotną funkcją płciowości człowieka, ale równie istotną jest druga funkcja znak wzajemnej miłości kobiety i mężczyzny. Tym różnimy się od zwierząt.

Ciąża to dziewięć niezwykłych miesięcy, podczas których z dwóch małych komórek rozwija się młody człowiek.                                                                                                                                

Aby zobaczyć jak przebiega ten niezwykły proces, zachęcam do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem.

 https://www.youtube.com/watch?v=vxXHiz3RTsA

 

Plastyka

Temat: Letni pejzaż– praca plastyczna

28.05.

  Drodzy uczniowie,  zbliża się lato, jedna z najpiękniejszych pór roku, (wtedy przecież są wakacje), wykorzystując poznane do tej pory techniki plastyczne , namalujcie letni pejzaż, zachęcam do wyjścia w teren.

Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 7

 Czas na wykonanie zadania 04. 06.2020

 

Chemia

18.  Temat: Sposoby otrzymywania wodorotlenków  praktycznie nierozpuszczalnych                      

w wodzie.

Pod tematem lekcji zapisz przykładowe reakcje otrzymywania wodorotlenków ze str.220.

Rozwiąż zadanie 1/str.221.


19. Temat: Proces dysocjacji jonowej zasad.

Proszę przeczytać temat str.222-224

Pod tematem zapisać:

- definicję dysocjacji jonowej – str.224

- definicję zasad – str.223

- wzór ogólny dysocjacji jonowej zasad – str.223

- przykłady równań reakcji dysocjacji jonowej – str.223

Proszę rozwiązać zadania1 i 4/ str.224.

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Fizyka

19. Temat: Ciepło właściwe.

Proszę przeczytać temat str.243-247

Pod tematem wyjaśnij pojęcie ciepła właściwego oraz podaj wzór z jednostką.

Rozwiąż zadanie 1 /str.247

 

20. Temat: : Zmiany stanów skupienia ciał.

Proszę przeczytać temat str.249-251

Pod tematem lekcji przepisz schemat zmiany stanów skupienia – str.250

Proszę rozwiązać zadanie 2/ str.252.

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Matematyka

26.05  Temat : Twierdzenie Pitagorasa w układzie współrzędnych

Spotkanie zdalne z uczniami 11.00 – 11.45 (wyznaczanie długości odcinków w układzie współrzędnych ,  które nie są położone wzdłuż osi układu współrzędnych , wyznaczanie pól figur których boki należy obliczyć korzystając  z Twierdzenia Pitagorasa, quiz, wyjaśnienie pracy domowej )

Bardzo proszę po zajęciach zdalnych o obejrzenie filmów znajdujących się w poniżej zamieszonych linkach

https://www.youtube.com/watch?v=i03loOVAY_E

https://www.youtube.com/watch?v=hXtu8ui74Qo

Następnie  proszę  o wykonanie zadań z podręcznika zad 1 poziom B  str.318, zadania 7 podpunkt b i c  oraz zadanie 8  str. 319  i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com

 

27.05  Temat : Twierdzenie Pitagorasa w układzie współrzędnych

Spotkanie zdalne z uczniami 10.00 – 10.45 ( wyznaczanie pól  i obwodów figur których boki należy obliczyć korzystając  z Twierdzenia Pitagorasa, quiz, wyjaśnienie pracy domowej )

Bardzo proszę po zajęciach zdalnych o obejrzenie filmów znajdujących się w poniżej zamieszczonych linkach

https://www.youtube.com/watch?v=i03loOVAY_E

https://www.youtube.com/watch?v=hXtu8ui74Qo

Następnie  proszę  o wykonanie zadań z podręcznika zad 1 poziom B  str.318, zadania 7 podpunkt b i c  oraz zadanie 8  str. 319  i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com

 

29. 05 Temat : Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym

Spotkanie zdalne z uczniami – 9.00 – 9.45 (zaprezentowanie uczniom  na przykładach , możliwości zastosowania Twierdzenia Pitagorasa w sytuacjach praktycznych, z życia wziętych, wspólne rozwiązywanie zadań ujętych w kontekście praktycznym dotyczących Twierdzenia Pitagorasa , wykonywanie ćwiczeń dostępnych w materiałach dostępnych na e – podręczniki, wyjaśnienie pracy domowej)

Bardzo proszę o zapoznanie się  po zajęciach zdalnych z materiałem dostępnym w poniższych linkach

https://pistacja.tv/film/mat00477-twierdzenie-pitagorasa-w-czworokatach?playlist=566

https://pistacja.tv/film/mat00829-twierdzenie-pitagorasa-zadania-z-trojkatami?playlist=566

A następnie proszę o wykonanie zadań z waszego podręcznika : 4, 5 str. 267 oraz 11 str. 268 jak również zad. 4,5 str. 274

Geografia

Temat: Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi.

Cele lekcji: Poznasz przyczyny i skutki powodzi w Polsce. Dowiesz się, jakie działania są podejmowane w naszym kraju w celu zapobiegania powodziom i łagodzenia ich skutków.

Przeczytaj temat ze strony 170-174, a następnie odpowiedz na 2 pytania.

  1. Podaj przyczyny powodzi?
  2. Na czym polega przeciwdziałanie powodziom?

Dla chętnych: Pytanie 2 strona 174 z podręcznika.

Proszę przesłać zdjęcia lub skan odpowiedzi na adres: zalecka.agnieszka@wp.pl do 28.05.2020r.

 

Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł.

Cele lekcji:

Poznasz przyczyny i skutki powodzi w Polsce. Wymienisz obszary najbardziej narażone na niebezpieczeństwo powodzi. Dowiesz się, jakie działania są podejmowane w naszym kraju w celu zapobiegania powodziom i łagodzenia ich skutków.

Przeczytaj zagadnienia dotyczące tematu ze strony 175-177.

 

Temat: Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich.

Cele:  dowiesz się, dlaczego wielu mieszkańców dużych miast przeprowadza się do stref podmiejskich, oraz poznasz skutki tych migracji.

Zadania do wykonania

Przeczytajcie temat ze strony  178-180.

Napiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania:

1.Podaj trzy powody, dla których wielu mieszkańców dużych miast przenosi się na tereny podmiejskie.

2. Wymień korzyści, które mogą osiągnąć firmy dzięki przeniesieniu działalności gospodarczej z dużych miast do sąsiednich gmin.

Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania 04.06.2020r

Osoby chętne mogą wykonać pytanie  3 strona 180 z podręcznika.

 

Muzyka

Temat: Nauka piosenki pt. ,, Jutro popłyniemy daleko ''.

Proszę o wysłuchanie zamieszczonego nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst piosenki znajdziecie na str. 166 w podręczniku. Utwory do pobrania TUTAJ.

 

Religia

26.05.2020 r. Temat: "Matka Kościoła". Z podręcznika str. 149-151 przeczytaj temat i zastanów się nad rolą Matki Bożej w procesie tworzenia się Kościoła. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.

28.05.2020 r. Temat: "Wspólnota Kościoła". Z podręcznika str. 152-154 przeczytaj temat i zastanów się nad tym jak wyglądało życie pierwotnego Kościoła oraz nasza przynależność do wspólnoty Kościoła. Jako notatkę pod tematem przepisz tabelkę ze strony 152. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.

P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi jeszcze żadnej notatki czy pracy domowej o przesłanie ich do końca maja na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl . Jeżeli nie zostaną one przesłane to będę zmuszony postawić jedynki.

 

Informatyka

Temat : Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym z zastosowaniem funkcji JEŻELI

Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem który jest dostępny na stronach 174 – 175 w  waszym podręczniku dotyczący używania funkcji JEŻELI

Przypominam, żeby używać funkcji JEŻELI należy jej wyszukać w funkcjach logicznych . Za jej pomocą możemy sprawdzać czy określony warunek jest spełniony i zależności od jego wyniku wyświetlać odpowiednie wartości

Bardzo proszę o przygotowanie w arkuszu kalkulacyjnym tabelki w której umieścicie pięciu fikcyjnych uczniów z ich imionami i nazwiskami jak również ich ocenami z języka polskiego, matematyki , fizyki, chemii, geografii, biologii, historii, języka angielskiego . Następnie uzupełnicie tabelkę dowolnymi ocenami . Następnie w kolejnej kolumnie wyznaczycie średnią tych ocen . W kolejnej kolumnie zaś przy użyciu funkcji jeżeli stworzycie kolumnę nagroda.  Jeśli średnia ocen tej osoby będzie większa niż 4,75 to uczeń otrzyma nagrodę i pojawi się komunikat „TAK” w przeciwnym wypadku „NIE”  Proszę tabelkę sformatować według własnego pomysłu (czcionka, kolor, obramowanie, cieniowanie ) a następnie zapisać tabelkę pod nazwą JEŻELI  i przesłać na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com  do 05.06 

 

Klasa VIII

Język rosyjski

25 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  25 .05. 2020 r.    

Temat:  Omówienie i poprawa sprawdzianu.

 

27 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  27 .05. 2020 r.    

Temat:  Nasze samopoczucie.

Proszę obejrzeć filmik „ Wizyta u lekarza”

https://www.youtube.com/watch?v=_xyLMx-8gPI

Proszę przeczytać  informacje z ramki z ćwiczenia 2 str. 58 oraz  „objawy choroby, dolegliwości” ze strony 87 w podręczniku.

Proszę  wykonać  ćwiczenie 2 str.30 oraz  1 str. 33 w zeszycie ćwiczeń.

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Przypomnij sobie słownictwo dot pogody, katastrof i rzeźby terenu 1 kolumna 147 str.
  2. Sprawdź znaczenie słów z ćw 1/138, które z nich przedstawiają obrazki powyżej?
  3. Przeczytaj tekst w ćw 2a/138 o czym jest ten tekst?
  4. Dopaduj w zeszycie początki zdań do ich zakończeń (ćw 3/138)
  5. Napisz jak nazywają się rzedstawione na obrazku w ćw 6/139 geagraphical features
  6. W ćw 7/139 uzupełnij zdania wpisując wyraz z ramki nad zdjęciem.

Lekcja 2

  1. W zeszycie uzupełnij tabelkę z ćw. 1/140
  2. Opisz pogodę na zdjęciach (ćw. 3/140)
  3. Odpowiedz na pytania z ćw 4/140
  4. Na stronie 172 przeczytaj informacje o zdaniach przydawkowych i liczebnikach
  5. Załącznik 28.05- zadania

Lekcja 3

  1. Sprawdź znaczenie słów z ćw 1/141
  2. Uzupełnij tekst wyrazami z ćw 1- zapisz odpowiedzi w zeszycie
  3. Ćw 5/141- dobierz właściwą reakcję do sytuacji- odpowiedzi zapisz w zeszycie
  4.  Do sprawdzenia odsyłamy 7/139 i 1/140 ( zdający dodatkowo załącznik). Załącznik do pobrania TUTAJ

 

Uwaga! W przyszłym tygodniu wyślę ćwiczenia sprawdzające wiadomości

 

Biologia

Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną

27.05

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony 143-151
  2. Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=rrjdDOhqgws

       3. W zeszycie:

Odpowiedz na pytanie 2 i 4 strona 151

Prace wysyłamy na adres e-mail klasy 8.

Czas na wykonanie zadania 03.06.2020

 

WDŻ

Temat: Utrata wolności: uzależnienia chemiczne.

 Jedną z najważniejszych aspiracji współczesnego człowieka jest życie na wolności. Dla wielu ludzi wydaje się czymś oczywistym, że wolny jest ten, kto robi co chce. Jednak utożsamianie wolności ze spontanicznym podążaniem za własnymi pragnieniami może prowadzić do poważnych trudności życiowych, napięć i konfliktów w relacjach międzyludzkich. Źle zrozumiana wolność może prowadzić do uzależnień od alkoholu, narkotyków czy pornografii.

Zachęcam do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=e_HcqesKsbo

 

Chemia

18. Temat: Sacharydy.

 Proszę przeczytać temat z podręcznika str.202 - 203

W formie notatki zapisać:

- definicję sacharydów – str.203

- rodzaje sacharydów (schemat)  – str.203

Proszę rozwiązać zad.  2 i 6 str.203 i nadesłać je na mojego maila w terminie do 29 maja

 2020r.

Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl

 

19. Temat: Glukoza i fruktoza – monosacharydy.

Proszę przeczytać temat z podręcznika str.204 - 207

Proszę rozwiązać zad.  3 str.207

 

Fizyka

20. Temat: Podsumowanie wiadomości z optyki.

Proszę utrwalić poznane wiadomości z optyki czytając Powtórzenie – str.271-273

 

21. Temat: Podsumowanie wiadomości z optyki.

Proszę przeanalizować i rozwiązać Test 1 i Test 2 –str.274-276

Proszę rozwiązać zad.1/str.279

Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

12. Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia.

Proszę przeczytać temat str.120 – 128

Pod tematem proszę wypisać:

- co to są dopalacze – str.127

- główne objawy zatrucia dopalaczami –str. 127

 

Religia

19.05.2020 r. Temat: "Bóg porządkuje świat ludzkich potrzeb". Z podręcznika str. 197-199 przeczytaj temat i zastanów się nad tym jak dziesiąte przykazanie Boże uczy szacunku wobec własności i odpowiedzialności za posiadane dobra. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.

21.05.2020 r. Temat: "Wierzący przyjmuje Bożą pomoc". Z podręcznika str. 200-203 przeczytaj temat i zastanów się nad tym co dokonało się w dniu Pięćdziesiątnicy i jakie były skutki Zesłania Ducha Świętego oraz co czyni Duch Święty w życiu chrześcijanina. Jako notatkę przepisz zawartość tabelek z katechezy. Pomódl się modlitwą z katechezy.

P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi jeszcze żadnej notatki czy pracy domowej o przesłanie ich do końca maja na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl . Jeżeli nie zostaną one przesłane to będę zmuszony postawić jedynki.

 

Geografia

Temat: Ludność i gospodarka Australii.

Zadania do wykonania.

  1. Przeczytajcie temat ze strony 162-165.
  2. W zeszycie odpowiedzcie  pisemnie na pytanie 2 ze strony 165.

Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania: 02.06.2020r.

Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pytanie 4 strona 165 z podręcznika.

 

Informatyka

28.05 Temat : Programujemy w Scratchu – tworzymy grę -  zbieranie elementów

Scratch jest środowiskiem programistycznym znanym wam z klasy siódmej.  Wiecie już,  że w Scratchu mamy postacie duszków dla których tworzymy skrypty z bloczków które są podzielone na odpowiednie kategorie.  Bardzo proszę na stronie scratch.mit.edu założyć ponownie konto poprzez dołącz do scratch  lub też zalogować się na stare konto. Żeby zacząć tworzyć projekt trzeba kliknąć – Stwórz , gdzie otworzy wam się okno z jednej strony bloczki podzielone na kategorie , miejsce robocze gdzie będziecie bloczki przenosić i podgląd.

Bardzo proszę o  ponowne obejrzenie w Scratchu samouczków które już znacie z klasy siódmej wprowadzenie oraz grę gonitwę gdyż gra zbieranie elementów będzie od was wymagała stworzenia dla duszka który  będzie zbierał cyferki skryptów dających mu możliwość poruszania się za pomocą klawiszy sterujących do przodu,  do tyłu w prawo i w lewo. Następnie po stworzeniu tych skryptów proszę o wybranie 7 duszków w postaci cyfr, to będą elementy które duszek będzie zbierał. Pamiętajmy że skrypt dla tych duszków musi zawierać elementy że kiedy dotykany jest duszek kóry goni cyferka powinna zniknąć. Pamiętajcie że musicie również dodać zmienną która będzie się nazywać punkty oraz stoper by była to gra na czas i by po osiągnięciu 7 punktów gra się zakończyła.

Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Gra – zbieranie elementów i przesłanie na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com do 4 czerwca

Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii