OSTATNIA AKTUALIZACJA 29.05.2020 O GODZ. 21:30
Klasa I
Język polski
Uzupełnij ćwiczenia str 36 i naucz się czytać uzupełniony tekst
Głośne czytanie od godziny 13-tej
Matematyka
Uzupełnij ćwiczenia str52 i 53
Wykonaj laurkę na Dzień Matki wytnij kwiaty z kolorowego papieru lub materiału w kwiaty.
Podkreślone polecenia proszę o przesłanie do sprawdzenia
26.05
Naucz się wierszyka i złóż mamie życzenia z okazji Dnia Matki
Tak trudno mi wyrazić
To, co w sercu czuję
Więc powiem jedno słowo
Kochana mamusiu DZIĘKUJĘ
JĘZYK POLSKI
Ćwiczenia str 37 naklej nalepki ze środka wyklejanki
Napisz w zeszycie 5 zdań co robią dzieci z ilustracji str 40,41,42, 43
Np.
Dziewczynka czyta książkę
Matematyka
Uzupełnij ćwiczenia str 54 i 55
27.05
Język polski
Naucz się pięknie czytać st r44 (czytanka)
W zeszycie napisz odpowiedz na pytanie –Jaki(a) jesteś-pomoże Ci ćwiczenie 1 str38 –ćwiczenia
Matematyka
Uzupełnij ćwiczenia str 54 i 55
w-f-wykonaj ćwiczenia leżąc na brzuchu unoś głowę do góry
czwartek- głośne czytanie
Język angielski
Lekcja 1
- Proszę zapisać w zeszycie słówka i zapamiętać je:
Shorts- szorty
Scarf- szalik (chustka)
Hot- gorąco
Cold- zimno
Na stronie 58 w podręczniku w ćw 13 są 4 zdjęcia. Powiedz jaka pogoda jest na obrazku. Użyj: It’s hot. Lub It’s cold.
2. W ćw 14 mamy dwa typy pogody. Dopasuj do obrazków ubrania jakie potrzebują dzieci na każdym zdjęciu. Nazwij ubrania (po angielsku)
3. W ćwiczeniach na stronie 58 ćw. 13- pokoloruj postaci a następnie na termometrze obok każdej z nich zaznacz jaka jest temperatura zgodnie z ubiorem osób na obrazkach. (blue= cold red= hot). Powiedz jakie ubrania noszą dzieci ( She’s wearing a coat)
4. W ćw. 14/58- zaznacz na obrazku V- te dzieci, które szą prawidłowo ubrane do pogody na obrazku, lub X- te dzieci , których strój nie jest dostosowany do pogody.
Lekcja 2
- Str 59 w podręczniku- ćw 16: które z ubrań w ramce należą do niej a które do niego?
- Opisz w co są ubrani bohaterowie filmu. (she ‘s wearing……// He’s wearing……)
- W ćwiczeniach na str 59 ćw 15- znajdź drogę przez labirynt Roszpunki do diademu. Podpisz po śladzie tylko te wyrazy, które po drodze spotkała.
- W ćwiczeniu 16- nazwij po angielsku wyrazy z ramki-. Powiedz mamie- jak potrafisz je nazwać w kółko wklej naklejkę z tyłu ćwiczenia.
- Na kartce A4 narysuj postać ubraną w ubrania, które poznaliście w tym unicie (nie wszystkie- trzeba wybrać) następnie narysuj jaka jest pogoda (stosownie do ubrania) Na obrazku napisz jaka jest pogoda (It’s hot//It’s cold) i opisz ubranie, które narysowałeś/ narysowałaś (do każdej części garderoby zrób odnośnik (kreskę) ( np. a blue T-shirt i pokaż gdzie jest)
- Projekt wyślij do sprawdzenia.
Religia
Temat w tym tygodniu
Kocham Matkę Bożą, kocham moją Mamę
W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, czcimy też Matkę Bożą, która jest też naszą Mamą.
Wykonajcie dla swojej Mamusi coś dobrego, pomódlcie się za Nią a dla Matki Bożej narysujcie piękne serce lub bukiet kwiatów
Informatyka
27.05 Temat : Programowanie . Używanie podstawowych poleceń
Kontynuujemy temat z poprzedniej lekcji . Wiemy z poprzednich zajęć, że strzałki są podstawowymi poleceniami, które będziemy wykorzystywać podczas nauki programowania.
I tak przypomnijmy sobie te podstawowe polecenia :
Wskazywaliście na poprzednich zajęciach drogę jaką ma pokonać misio szukając miodku. Na podobny wzór bardzo proszę wykorzystując poznane polecenia o wykonanie zadań które umieszczam w kartach pracy ( należy te karty pracy wydrukować) i przesłanie rozwiązań na adres klasy. Katy do pobrania:
- karta nr 1 TUTAJ
- karta nr 2 TUTAJ
Klasa II
Język angielski
Lekcja 1
- Napisz w zeszycie słówka Island (wyspa), rainforest (las deszczowy), landscape (krajobraz)
- Posłuchaj nagrania i powiedz o którym obrazku jest mowa w nagraniu
- Przeczytaj i przepisz do zeszytu pocztówkę z ćw 15/58 uzupełnij wyrazami z ramki powyżej.
- W ćwiczeniu na str 55 w ćw 11 przeczytaj tekst i napisz o której z wysp jest mowa w opisie
- Uzupełnij tekst wpisując brakujący wyraz.
Lekcja 2
- W podręczniku na str 59 przeczytaj zdania i zdecyduj czy zdania są zgodne z obrazkiem czy nie.
- W ćwiczeniach ćw 13/ 56- uzupełnij brakujące wyrazy
- Ćw 14/56 przeczytaj tekst, wybierz jeden z wyrazów a następnie narysuj obrazek
- Strony 55 i 56 odeślij do sprawdzenia
Religia
Temat w tym tygodniu
Kocham Matkę Bożą, kocham moją Mamę
W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, czcimy też Matkę Bożą, która jest też naszą Mamą.
Wykonajcie dla swojej Mamusi coś dobrego, pomódlcie się za Nią a dla Matki Bożej narysujcie piękne serce lub bukiet kwiatów
Klasa III
Język angielski
Lekcja 1
- Proszę przeczytać tekst w ćw 14/ str 58 podręcznik. Proszę wypisać w zeszycie i przetłumaczyć nieznane wyrazy w szczególności: carnivore, herbivore, omnivore, flat, sharp, plants (i inne w zależności od potrzeb) można skorzystać ze słownika w formie papierowej lub elektronicznej. Zapamiętaj nowe wyrazy.
- Ustnie odpowiedz Yes/ No na zdania z ćwiczenia 15/58 (zgodnie z tekstem powyżej)
- W ćwiczeniu proszę uzupełnić zdania wyrazami z ramki i połączyć opis z obrazkiem.
- Ćw 13/56- dorysuj starannie brakujące zęby na obrazkach, następnie przeczytaj opis i zaznacz V przy obrazku o którym jest mowa w opisie.
Lekcja 2
- Posłuchaj nagrania 3.15 do ćwiczenia 17/59 (podręcznik). Przepisz do zeszytu zdania, które są pod obrazkiem i uzupełnij je wyrazami z nawiasów obok.
- W ćwiczeniu robimy ćw 14/str 57
- Uwaga w ćw 15 jeżeli potrafisz A) wymienić nazwy dzikich zwierząt B) powiedzieć co one jedzą POWIEDZ MAMIE i maklej naklejkę z końca ćwiczenia w kółko.
- Projekt: Na kartce A4 narysuj zwierzą (dzikie) napisz w zdaniach jak ono wygląda, jakiego jest koloru, co je a czego nie, użyj nowego słownictwa z lekcji 1 do opisania.
Projekt oraz ćwiczenie z zeszytu 17/ 59 i str 57 – odsyłamy do sprawdzenia
Religia
Temat w tym tygodniu
Kocham Matkę Bożą, kocham moją Mamę
W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, czcimy też Matkę Bożą, która jest też naszą Mamą.
Wykonajcie dla swojej Mamusi coś dobrego, będzie to też prezentem dla Matki Bożej.
Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się za swoją Mamusię
Klasa IV
Język angielski
Lekcja 1
- Wypisz wyrazy z ćw. 1/str 94 i 2/ 95 i napisz ich polskie odpowiedniki w zeszycie. Posłuchaj nagrania 3.19 na eDesk
- Napisz w zeszycie jakie zwierzęta są na obrazkach w ćw 3/ str 95
- Posłuchaj nagrania 3.20 i napisz w zeszycie jakie zwierzę usłyszałeś. (ćw 4/95)
- W zeszycie robimy ćw 5/95 ( czytamy „Chmurki” , przepisujemy je do zeszytu i po myślniku piszemy co to za zwierzę: I can fly- a bird)
- W zeszycie robimy puzle z ćw 6/str 95 (nie rysujemy tylko wypisujemy wyrazy)
- W ćwiczeniu ćw.1,2, 3,4,5 /str 60
Lekcja 2
- Przeczytaj dialog na str. 96 (posłuchaj na eDesk) zdecyduj czy zdania w ćw 2/96 są prawdziwe T/ czy fałszywe F
- Przepisz do zeszytu wyrażenia z zielonej ramki ćw 3/96- znajdź na stronie 103 ich polskie odpowiedniki i zapamiętaj je.
- Odpowiedz na pytanie z ćw 4/96
Lekcja 3
- Przepisz tabelkę ze strony 97
Zwróćcie uwagę że w III os l. poj (He, She, It) w przeczeniach jest doesn’t + czasownik (bez -s na końcu) ta końcówka -s jest „dołączona” do don’t(/ czyt. dont/)
- Przepisz zdania z ćw. 6/97 z poprawną formą (jedną do wyboru)
- W zeszycie robimy ćwiczenie 7/97 (wstaw don’t lub doesn’t) proszę przepisać całe zdania i podkreślić odpowiedzi.
- Ćwiczenie 8/97- Napisz w zeszycie 3 zdania co robisz i 3 zdania czego nie robisz w weekendy (wg przykładu: I watch TV. I don’t do my homework)
- Proszę o zrobienie ćwiczenia 1,2,3,4,5 str 61 w ćwiczeniach
- Proszę o przesłanie ćwiczeń 6 i 7 str 97 (zeszyt) oraz str. 61 (ćwiczenia)- do sprawdzenia
Uwaga! W przyszłym tygodniu wyślę ćwiczenia sprawdzające wiadomości z unitów 5 i 6
Religia
Temat w tym tygodniu
Kocham Matkę Bożą, kocham moją Mamę
W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, czcimy też Matkę Bożą, która jest też naszą Mamą.
Wykonajcie dla swojej Mamusi coś dobrego, będzie to też prezentem dla Matki Bożej.
Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się za swoją Mamusię.
Plastyka
Temat: Zabytki małych ojczyzn
25.05.
Drodzy uczniowie prawie w każdej miejscowości znajdują się różnorodne zabytki.
Niektóre z tych zabytków są związane z dawnymi dziejami danego obszaru, albo z życiem mieszkańców okolicznych wsi. Wiejskim budowlom i dziełom sztuki z różnych regionów można się przyjrzeć w skansenach – muzeach na wolnym powietrzu.
Szczególnie ważne zabytki zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESKO.
Często z takimi miejscami wiążą się różne legendy i opowieści.
W tym tygodniu zachęcam Was do wirtualnej wycieczki po Płocku i Czersku dwóch -mazowieckich miejscowościach naszej okolicy.
https://www.youtube.com/watch?v=hQ4WlEhXofc
https://www.youtube.com/watch?v=HFcLJhCggSQ
WDŻ
Temat: Dobre wychowanie
Savoir-vivre to francuskie wyrażenie, którym określa się zbiór zasad dobrego wychowania. Savoir-vivre dotyczy bardzo wielu dziedzin: od reguł zachowania się przy stole, przez te panujące w biznesie, mówiące o tym, jak poprawnie formułować wysyłane wiadomości e-mail po te poświęcone odpowiedniemu ubiorowi czy relacjom damsko-męskim. Poznajcie więc kilka zasad savoir-vivre'u przy stole, oglądając film dostępny pod linkiem.
https://www.youtube.com/watch?v=-E5CuzKPOgw
Muzyka
Temat: Niech żyją wszystkie dzieci!. Piosenki i zabawy dzieci z różnych stron świata.
Proszę o wysłuchanie kilka razy nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie ( tekst str. 116). Posłuchajcie ludowej melodii afrykańskiej ,,Piosenka z Afryki ''. Możecie wspólnie z bratem lub siostrą wykonać zabawę Pingwinek str.117 w podręczniku.
Utworu do pobrania
TUTAJ.
Technika
Temat: Utrwalenie znajomości znaków drogowych - ostrzegawczych, nakazu, zakazu, informacyjnych.
Proszę o powtórzenie znaków drogowych str. w podręczniku 37 - 41.
Informatyka
28. 05 Temat : Tworzymy scenki w programie Baltie, carujemy – przypomnienie
Baltie jest programem, który jest wam doskonale znany. Zanim zaczniemy programować i tworzyć animację przypomnimy sobie w jaki sposób budujemy sceny w programie Baltie. Program Baltie jest darmowym programem który można pobrać z Internetu , oczywiście w wersji demo czyli bez możliwości zapisu. Umieszczam poniżej link z którego można pobrać program Baltie
http://www.baltie.com/pl/ (pobieramy wersję 3 lub też można pobrać Baltie 2 który działa na wszystkich urządzeniach )
Następnie bardzo proszę przy pomocy różnych grup przedmiotów, z użyciem jak największej ilości przedmiotów zbudować scenkę bajkową lub filmową. Możecie również w swojej pracy wykorzystać tryb Czarowania gdzie pokazująca się na ekranie postać Baltiego może być przemieszczana po scenie za pomocą przycisków które w tym trybie pokazują się u góry scenki ( do przodu , do tyłu, w prawo, w lewo) a następnie wybierając odpowiedni przedmiot Batlie wam go wyczarowuje w tym wybranym miejscu . A następnie proszę zrobić screena swojej pracy i wysłać na maila klasowego w postaci załącznika do 04.06
Klasa V
Język rosyjski
W zeszytach proszę zapisać datę 25 .05. 2020 r.
Temat: Sprawdzian z 6 i 7 rozdziału.
O godzinie 10.45 otrzymacie e - maile ze sprawdzianem. Kartę odpowiedzi należy odesłać do godz. 11.45 na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
27 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 27 .05. 2020 r.
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.
Język angielski
Lekcja 1
- Proszę przeczytać tekst na stronie 100 (i posłuchać na eDesk) odpowiadamy na pytania z ćw 1/100 (w zeszycie)
- Proszę przeczytać dialog jak kupujemy bilety (fioletowa ramka). Na podstawię dialogu z ramki uzupełnij w zeszycie ćw 3/100 (przepisz cały dialog i wstaw brakujące zwroty)
- Ramka LOOK- proszę zapisać w zeszycie, podkreślić (lub ramka) i zapamiętać, że symbol funta to £ i stoi on PRZED cyfrą oznaczającą kwotę. Czytamy ją : kwota „całości” pounds (funtów) i kwota reszty (naszych groszy)
Małe p oznacza peny (odpowiednik naszych groszy) i czytamy pence (pens) lub pi.
Np. £ 3.50- three pounds fifty
£1.20- one pound twenty (tu nie ma s bo funt jest jeden czyli l.poj)
£ 20. 45- twenty pounds forty-five
99p.- ninety- nine pi
4. Napisz w zeszycie jak czytamy poniższe ceny i
odeślij do sprawdzenia
£ 5.25, £ 8. 99 £ 15. 95, £ 90, £ 4. 05, £ 7.80, £1.40
- Napisz w zeszycie pytania o cenę i podaj je (wg przykładu)- ćwiczenie 4/ 100 – sprawdź nagranie 3.37
- W ćwiczeniu na str 63 robimy ćwiczenia 1,2,3
Lekcja 2
- Czytamy ze zrozumieniem tekst pt. „Antarctic Adventure”. Wypisujemy w zeszycie nowe słówka (tłumaczymy je i zapamiętujemy)- tekst można posłuchać na eDesk 3.38
- W zeszycie odpowiadamy pisemnie na pytania do tekstu- ćw 3/101
- W zeszycie wypisujemy słówka z ćwiczenia 4/100- znajdujemy ich polskie odpowiedniki na str 103 i zapamiętujemy. Które z tych słówek to przymiotniki (adjectives) a które rzeczowniki (nouns)? Oznacz- podkreśl przymiotniki na niebiesko a rzeczowniki na zielono.
- Uzupełnij zdania w zeszycie ( ćw 5/101) słówkami z ćw 4
- Z ćwiczeń na str 64 robimy 1,2,3,4
Lekcja 3
- Na str 102 w ćw 1 (podręcznik) mamy 3 walizki odpowiedz na pytania z polecenia podając nr walizki.
- Posłuchaj nagrania na eDesk (3.39) i powiedz do kogo należą walizki Lily, Susie czy Sean’a. zdecyduj czy zdania w ćw. 4/102 są prawdą czy nie (T/ F)
- Przeczytaj pocztówkę od Lily i powiedz What is good and what is bad about holiday?
- W ćwiczeniach na str 65 robimy 1,2,3,4,5
- Strony 63, 64, 65 i ceny z lekcji 1 odsyłamy do sprawdzenia
Uwaga w przyszłym tygodniu wyślę ćwiczenia sprawdzające waszą wiedzę z unitów 5-7!!
Plastyka
Temat: Bezpieczeństwo podczas wakacji – praca plastyczna
28.05.
Drodzy uczniowie, nieuchronnie zbliża się koniec roku szkolnego a wraz z nim różne niebezpieczeństwa związane z wakacyjnymi zabawami, w tym roku może wakacje nie będą takie same jak w latach ubiegłych, ale temat „bezpiecznych wakacji” jest aktualny zawsze.
Zadanie do wykonania:
Wykorzystując poznane techniki, wykonajcie pracę plastyczną promującą bezpieczne zabawy podczas zbliżających się wakacji
Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 5
Czas na wykonanie zadania 04. 06.2020
WDŻ
Temat: Dojrzewanie biologiczne
Drodzy piątoklasiści Wasze ciała zaczynają, lub będą zaczynać, przechodzić prawdziwą rewolucję. Organizm każdego człowieka ma swój biologiczny rytm. W okresie dojrzewania zmiany zachodzą w określonej kolejności, szczegółów dowiecie się z filmów dostępnych pod linkiem:
Dla dziewcząt:
https://www.youtube.com/watch?v=ebNcxR_cQOE
Dla chłopców:
https://www.youtube.com/watch?v=_jsTs_Th1dg
Technika
Temat: To takie proste!- Tortilla pełna witamin.
Proszę o zapoznanie się z instrukcją - podręcznik str. 74-75. Przygotujcie produkty w razie trudności poproście o pomoc rodziców i spróbujcie samodzielnie przygotować smaczną tortillę dla całej rodziny. Pracę przesyłamy w formie zrobionych zdjęć lub nagranego filmu.
PRACA NA OCENĘ !!!
Muzyka
Temat: Przy ognisku, czyli o akompaniamencie. Funkcja i rodzaje akompaniamentu.
Proszę o zapoznanie się z terminami: akompaniament, burdon, półplayback str. 150-151. Wysłuchajcie zamieszczonych nagrań piosenek ,, Płonie ognisko w lesie '' i ,, Stokrotka '', następnie spróbujcie zaśpiewać piosenki samodzielnie. Utwory do pobrania
TUTAJ.
PRACA DOMOWA !!!
Wymień tytuły popularnych piosenek ogniskowych
Religia
19.05.2020 r. Temat: "Pan Jezus wstąpił do nieba". Przeczytaj z podręcznika str. 128 - 129 temat i zastanów się nad tym co Jezus ukazuje nam poprzez swoje Wniebowstąpienie. Pomódl się fragmentem wyznania wiary znajdującym się w katechezie.
21.05.2020 r. Temat: "Duch Święty udziela Bożej mocy". Z podręcznika str. 130-131 przeczytaj temat i zastanów się nad tym co dokonało się za sprawą Ducha Świętego w życiu Apostołów oraz co czyni Duch Święty w naszym życiu. Jako notatkę przepisz ostatni akapit tekstu katechezy str. 131. Pomódl się modlitwą z katechezy.
P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi jeszcze żadnej notatki czy pracy domowej o przesłanie ich do końca maja na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl . Jeżeli nie zostaną one przesłane to będę zmuszony postawić jedynki.
Geografia
Temat: Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe.
Zadania do wykonania.
- Przeczytajcie temat ze strony 108-112.
- Obejrzyj film na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=gOCyjRKF95U
Osoby chętne mogą obejrzeć dodatkowo film o strefach krajobrazowych dostępny pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=eqkMrpmbn78
W zeszycie :
a) Wymień strefy klimatyczne
b) Wypisz czynniki klimatotwórcze
Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail: zalecka.agnieszka@wp.pl
Czas na wykonanie zadania : 02.06.2020r.
Informatyka
27.05 Temat : Czarujemy w programie Baltie
W programie Baltie można również wykorzystać tryb czarowania , gdzie postać Baltiego wyczarowuje nam przedmioty w miejscu w którym chcemy je uzyskać. Poruszamy się po scenie klawiszami sterującymi żeby zmienić położenie Baltiego. Aby uzyskać tryb Czarowania w programie Baltie wchodzimy w Menu - Tryb i wybieramy Czarowanie. W oknie , na sceni pojawia się postać Baltiego jak również , w menu pojawia się postać Baltiego skierowana w różnych kierunkach. W jakim kierunku chcemy iść takiego Baltiego wybieramy i poruszamy się strzałkami na klawiaturze nadając mu ruch. Żeby Baltie mógł nam wyczarować przedmiot w miejscu w którym chcemy, ustawiamy go w danym miejscu i wybieramy przedmiot z grupy przedmiotów, który chcemy uzyskać.
Wykorzystując tryb czarowania, proszę wykonać scenkę miasteczka tak żeby były np. chmurki wyczarowane czy też słoneczko czy również samochody w mieście czy też ludziki. A następnie proszę zrobić screena swojej pracy i wysłać na maila klasowego w postaci załącznika do 03.06
Klasa VI
Język rosyjski
W zeszytach proszę zapisać datę 25 .05. 2020 r.
Temat: Utrwalenie leksyki z 5 i 6 rozdziału.
Proszę powtórzyć:
1. Słownictwo związane z usługami pocztowymi, telekomunikacyjnymi, internetem i środkami masowego przekazu,
2. formy stopnia wyższego przymiotnika,
3. zwroty ramek ze str. 97 i 98,
4. formy trybu rozkazującego,
5. formy osobowe czasowników пить i есть,
6. rzeczowniki nieodmienne,
7. rosyjskie nazwy dań.
Sprawdź, czy potrafisz:
-prowadzić dialog z kelnerem (zwroty grzecznościowe) i uzupełniać taki dialog z lukami.
27 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 27 .05. 2020 r.
Temat: Sprawdzian z 5 i 6 rozdziału.
O godzinie 10.45 otrzymacie e - maile ze sprawdzianem. Kartę odpowiedzi należy odesłać do godz. 11.45 na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
Język angielski
Lekcja 1
- Czytamy ( i słuchamy) dialog na stronie 110. Wypisujemy słówka , tłumaczymy je i zapamiętujemy.
- Zdecyduj czy zdania z ćwiczenia 2/110 są prawdą czy nie (T/F)
- Wypisz zwroty z ramki (ćw 3/110) przetłumacz i zapamiętaj
Lekcja 2
- Na stronie 111 czytamy uważnie tabelkę dotyczącą stosowania czasownika modalnego will dla określania przyszłości. Czas Future Tense to czas przyszły czyli określa co wydaży się w przyszłości. Zwróć uwagę na time expressions na dole tabelki. Napisz po jednym przykładzie (zd twierdzące, przeczące i pytania z odpowiedzią) oraz okoliczniki czasu do zeszytu- zapamiętaj!!!
- W zeszycie proszę zrobić ćw. 6, 7 i 8 /111
Lekcja 3
- W ćwiczeniach na stronie 69 robimy ćwiczenia 1,2,3,4
- Pobierz załącznik z ćwiczeniami na czas Future Tense. Do pobrania TUTAJ.
W załączniku 1 V-oznacza zdanie twierdzące X-zdanie przeczące.
- Do sprawdzenia proszę przesłać str. 69 oraz załącznik
UWAGA!!! W przyszłym tygodniu sprawdzę waszą wiedzę z unitów 6-7. Proszę powtórzyć też czasowniki nieregularne.
Plastyka
Temat: Ważne dzieła współczesnej architektury polskiej.
25.05.
Nietypowe formy, kształty i bryły pojawiają się w różnych miastach i wzbogacającą tamtejsze krajobrazy. Takie obiekty szybko stają się popularnymi atrakcjami, bo charakterystyczne budowle są najczęściej siedzibą ważnych instytucji i miejsc użyteczności publicznej. Takie budowle staja się częścią sztuki współczesnej.
Zadanie do wykonania:
Wasze zadanie w tym tygodniu, będzie polegało na przeczytaniu tematu związanego z tą lekcją, który jest dostępny pod linkiem:
https://epodreczniki.pl/a/wazne-dziela-wspolczesnej-architektury-polskiej/DSLSKnK41
Osoby chętne mogą rozwiązać zadania znajdujące się pod opisanym tematem.
WDŻ
Temat: Nastolatkowie i właściwe odżywianie.
Zaburzenia odżywiania: anoreksję, bulimię i ortoreksję łączy jedno - obsesja na punkcie jedzenia. Ponadto wszystkie te zaburzenia odżywiania prowadzą do wyniszczenia organizmu i psychiki. Jakie są objawy tych zaburzeń? Co może być impulsem do popadnięcia w chorobę?
Zachęcam do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=Bhsz5sGieG4
Informatyka
26.05 Temat : Poznajemy w jaki sposób rysować figury geometryczne w LOGO za pomocą jednej wywołanej procedury (grupa dziewcząt)
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 10.00 – 10.45 ( przypomnienie budowy programu Logomocja Imagine, przypomnienie, podstawowych poleceń języka Logo, procedury dzięki którym w Logo można narysować koło, trójkąt równoboczny, kwadrat, prostokąt, trójkąt równoramienny wykonanie wspólnie projektu w Logo składającego się z figur geometrycznych , wyjaśnienie pracy domowej )
Proszę również o obejrzenie poniższych filmów po zajęciach zdalnych
https://www.youtube.com/watch?v=4WGrN1lLE_Q
https://www.youtube.com/watch?v=pun9UB82DB0
https://www.youtube.com/watch?v=yfRAepwUgEg
Następnie proszę o wykonanie w logo projektu kolorowego domku z oknami i płotkiem. W związku z tym że pracujecie w wersji demo projekty się nie zapisują proszę o zrobienie screena swojego projektu i wysłanie na discordzie w prywatnej wiadomości lub jako załącznik na maila kucickaanna@gmail.com
26.05 Temat : Poznajemy czym jest programowanie w Logo. Poznajemy podstawowe pojęcia (grupa chłopców )
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 12.00 – 12.45 ( wyjaśnienie budowy programu Logomocja Imagine, wyjaśnienie uczniom podstawowych poleceń języka Logo, wykonanie wspólnie pierwszego projektu w Logo, wyjaśnienie pracy domowej )
Proszę również o obejrzenie poniższych filmów po zajęciach zdalnych
https://www.youtube.com/watch?v=4WGrN1lLE_Q
https://www.youtube.com/watch?v=pun9UB82DB0
https://www.youtube.com/watch?v=yfRAepwUgEg
Następnie proszę o wykonanie w logo projektu kolorowego domku z oknami i płotkiem. W związku z tym że pracujecie w wersji demo projekty się nie zapisują proszę o zrobienie screena swojego projektu i wysłanie na discordzie w prywatnej wiadomości lub jako załącznik na maila kucickaanna@gmail.com
Geografia
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu wiadomości z działu „Gospodarka Europy”
Proszę dokonać w zeszycie poprawy sprawdzianu wiadomości i odesłać na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Temat: Współczesne problemy Ukrainy.
Zadania do wykonania.
Przeczytajcie temat ze strony 152-157.
W zeszycie odpowiedzcie pisemnie na pytanie 3 strona 157.
Zdjęcie notatki przyślij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Czas na wykonanie zadania :03.06.2020r.
Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pyt.2 ze strony 157 z podręcznika.
Muzyka
Temat: Nauka piosenki pt. ,, Piosenka dla taty ''.
Proszę o wysłuchanie zamieszczonego nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie.
Tekst i podkład piosenki zamieszczony TUTAJ.
Religia
26.05.2020 r. Temat: "Zobowiązani do dojrzałości". Z podręcznika str. 130-131 przeczytaj temat i zastanów się nad działaniem Ducha Świętego w nas po przyjęciu sakramentu bierzmowania. Zastanów się również do czego zobowiązuje przyjęcie sakramentu bierzmowania. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.
28.05.2020 r. Temat: "Powierzeni Matce". Z podręcznika str. 132-133 przeczytaj temat i zastanów się nad rolą Maryi w życiu Kościoła i jak rozumieć to, że jest Ona naszą matką. W ramach pracy domowej przepisz modlitwę zamieszczoną w katechezie i naucz się jej na pamięć.
P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi jeszcze żadnej notatki czy pracy domowej o przesłanie ich do końca maja na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl . Jeżeli nie zostaną one przesłane to będę zmuszony postawić jedynki.
Klasa VII
Język rosyjski
25 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 25 .05. 2020 r.
Temat: Sprawdzian z 4 i 5 rozdziału.
O godzinie 9.50 otrzymacie e - maile ze sprawdzianem. Kartę odpowiedzi należy odesłać do godz. 10. 50 na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
27 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 27 .05. 2020 r.
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.
Język angielski
Lekcja 1
- Powtórzenie wiadomości unit 7. Proszę zrobić pisemnie w zeszycie ćwiczenia 1 i 2 /90 wpisując same odpowiedzi, oraz 4, 5, 7 /90 wpisując pełne zdania
- W ćwiczeniach na stronie 84 robimy ćwiczenia 1,2,3,4,5,6
- Do sprawdzenia dosyłamy zeszyt
Lekcja 2
- Sprawdź czy znasz nazwy zawodów ćw 1/94 (których zawodów nie znasz napisz do zeszytu i zapamiętaj) Posłuchaj wymowy na eDesk
- Popatrz an diagram na str 94 i sprawdź, który zawód jest dla ciebie najlepszy?
- Ćw 3/95 w zeszycie wpisz odpowiedzi na pytania wpisując nazwę zawodów.
- W zeszycie uzupełnij zdania z ćw 4/95
- Posłuchaj nagrania 4.02 na eDesk i napisz jakie zawody wykonują osoby 1-6. Wpisz w zeszycie imię i zawód
- Sprawdź czy znasz znaczenie wyrażeń z ćw 7/95 (pomoc str 103) następnie przeczytaj teksty A, B,C na str 95 i powiedz jakie zawody posują do tych osób.
- Przeczytaj tekst w ćw 8/95 (posłuchaj na eDesk) i uzupełnij wpisując w zeszycie same odpowiedzi 1-6
- W ćwiczeniach robimy strony 88-89 (ćwiczenia 1-7)- odesłać do sprawdzenia
Lekcja 3
- Przeczytaj tekst na str 96- jeśli nie znasz jakiegoś wyrazu wypisz go w zeszycie z polskim tłumaczeniem i zapamiętaj. Które z wyrazów z ramki nad tekstem zostało wspomniane w tekście.
- Przeczytaj uważnie tabelkę na str. 96 opisuje czas Future Tense- czas przyszły. Zrób notatkę w zeszycie zawierającą przykłady oraz time expressions. Zapamiętaj.
- W zeszycie robimy ćw 4/96 (same odpowiedzi) oraz 5/96 (pełne zdania)
- W ćwiczeniach na stronie 90 proszę zrobić 1,2,3,4,5 i odesłać do sprawdzenia.
Uwaga! W przyszłym tygodniu wyślę ćwiczenia sprawdzające wiadomości z unitów 5 i 6
Biologia
Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego
27.05
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 221-223
- Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=j77mzqvyA3Y
- W zeszycie: odpowiedzcie na pytanie 3 i 4 strona 223 z podręcznika
- Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7
Czas na wykonanie zadania 03.06.2020
Temat: Rozwój dziecka od narodzin do starości.
28.05
Drodzy uczniowie na dzisiejszej lekcji powinniśmy przerabiać temat od poczęcia do narodzin, ale, materiał do tego tematu znajduje się w materiałach z wdż, nie ma sensu przerabiać tego samego dwa razy.
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 230 - 234
2. W zeszycie:
Odpowiedz na pytanie 1 strona 234
3. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7
Czas na wykonanie zadania 04.06.2020
WDŻ
Na lekcjach biologii, dowiedzieliście się jak jest zbudowany męski i żeński układ rozrodczy. Wiecie też, że przekazywanie życia to jedna z najważniejszych właściwości organizmów żywych. Przekazywanie życia jest istotną funkcją płciowości człowieka, ale równie istotną jest druga funkcja znak wzajemnej miłości kobiety i mężczyzny. Tym różnimy się od zwierząt.
Ciąża to dziewięć niezwykłych miesięcy, podczas których z dwóch małych komórek rozwija się młody człowiek.
Aby zobaczyć jak przebiega ten niezwykły proces, zachęcam do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem.
https://www.youtube.com/watch?v=vxXHiz3RTsA
Plastyka
Temat: Letni pejzaż– praca plastyczna
28.05.
Drodzy uczniowie, zbliża się lato, jedna z najpiękniejszych pór roku, (wtedy przecież są wakacje), wykorzystując poznane do tej pory techniki plastyczne , namalujcie letni pejzaż, zachęcam do wyjścia w teren.
Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 7
Czas na wykonanie zadania 04. 06.2020
Chemia
18. Temat: Sposoby otrzymywania wodorotlenków praktycznie nierozpuszczalnych
w wodzie.
Pod tematem lekcji zapisz przykładowe reakcje otrzymywania wodorotlenków ze str.220.
Rozwiąż zadanie 1/str.221.
19. Temat: Proces dysocjacji jonowej zasad.
Proszę przeczytać temat str.222-224
Pod tematem zapisać:
- definicję dysocjacji jonowej – str.224
- definicję zasad – str.223
- wzór ogólny dysocjacji jonowej zasad – str.223
- przykłady równań reakcji dysocjacji jonowej – str.223
Proszę rozwiązać zadania1 i 4/ str.224.
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Fizyka
19. Temat: Ciepło właściwe.
Proszę przeczytać temat str.243-247
Pod tematem wyjaśnij pojęcie ciepła właściwego oraz podaj wzór z jednostką.
Rozwiąż zadanie 1 /str.247
20. Temat: : Zmiany stanów skupienia ciał.
Proszę przeczytać temat str.249-251
Pod tematem lekcji przepisz schemat zmiany stanów skupienia – str.250
Proszę rozwiązać zadanie 2/ str.252.
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Matematyka
26.05 Temat : Twierdzenie Pitagorasa w układzie współrzędnych
Spotkanie zdalne z uczniami 11.00 – 11.45 (wyznaczanie długości odcinków w układzie współrzędnych , które nie są położone wzdłuż osi układu współrzędnych , wyznaczanie pól figur których boki należy obliczyć korzystając z Twierdzenia Pitagorasa, quiz, wyjaśnienie pracy domowej )
Bardzo proszę po zajęciach zdalnych o obejrzenie filmów znajdujących się w poniżej zamieszonych linkach
https://www.youtube.com/watch?v=i03loOVAY_E
https://www.youtube.com/watch?v=hXtu8ui74Qo
Następnie proszę o wykonanie zadań z podręcznika zad 1 poziom B str.318, zadania 7 podpunkt b i c oraz zadanie 8 str. 319 i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com
27.05 Temat : Twierdzenie Pitagorasa w układzie współrzędnych
Spotkanie zdalne z uczniami 10.00 – 10.45 ( wyznaczanie pól i obwodów figur których boki należy obliczyć korzystając z Twierdzenia Pitagorasa, quiz, wyjaśnienie pracy domowej )
Bardzo proszę po zajęciach zdalnych o obejrzenie filmów znajdujących się w poniżej zamieszczonych linkach
https://www.youtube.com/watch?v=i03loOVAY_E
https://www.youtube.com/watch?v=hXtu8ui74Qo
Następnie proszę o wykonanie zadań z podręcznika zad 1 poziom B str.318, zadania 7 podpunkt b i c oraz zadanie 8 str. 319 i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com
29. 05 Temat : Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym
Spotkanie zdalne z uczniami – 9.00 – 9.45 (zaprezentowanie uczniom na przykładach , możliwości zastosowania Twierdzenia Pitagorasa w sytuacjach praktycznych, z życia wziętych, wspólne rozwiązywanie zadań ujętych w kontekście praktycznym dotyczących Twierdzenia Pitagorasa , wykonywanie ćwiczeń dostępnych w materiałach dostępnych na e – podręczniki, wyjaśnienie pracy domowej)
Bardzo proszę o zapoznanie się po zajęciach zdalnych z materiałem dostępnym w poniższych linkach
https://pistacja.tv/film/mat00477-twierdzenie-pitagorasa-w-czworokatach?playlist=566
https://pistacja.tv/film/mat00829-twierdzenie-pitagorasa-zadania-z-trojkatami?playlist=566
A następnie proszę o wykonanie zadań z waszego podręcznika : 4, 5 str. 267 oraz 11 str. 268 jak również zad. 4,5 str. 274
Geografia
Temat: Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi.
Cele lekcji: Poznasz przyczyny i skutki powodzi w Polsce. Dowiesz się, jakie działania są podejmowane w naszym kraju w celu zapobiegania powodziom i łagodzenia ich skutków.
Przeczytaj temat ze strony 170-174, a następnie odpowiedz na 2 pytania.
- Podaj przyczyny powodzi?
- Na czym polega przeciwdziałanie powodziom?
Dla chętnych: Pytanie 2 strona 174 z podręcznika.
Proszę przesłać zdjęcia lub skan odpowiedzi na adres: zalecka.agnieszka@wp.pl do 28.05.2020r.
Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł.
Cele lekcji:
Poznasz przyczyny i skutki powodzi w Polsce. Wymienisz obszary najbardziej narażone na niebezpieczeństwo powodzi. Dowiesz się, jakie działania są podejmowane w naszym kraju w celu zapobiegania powodziom i łagodzenia ich skutków.
Przeczytaj zagadnienia dotyczące tematu ze strony 175-177.
Temat: Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich.
Cele: dowiesz się, dlaczego wielu mieszkańców dużych miast przeprowadza się do stref podmiejskich, oraz poznasz skutki tych migracji.
Zadania do wykonania
Przeczytajcie temat ze strony 178-180.
Napiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania:
1.Podaj trzy powody, dla których wielu mieszkańców dużych miast przenosi się na tereny podmiejskie.
2. Wymień korzyści, które mogą osiągnąć firmy dzięki przeniesieniu działalności gospodarczej z dużych miast do sąsiednich gmin.
Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Czas na wykonanie zadania 04.06.2020r
Osoby chętne mogą wykonać pytanie 3 strona 180 z podręcznika.
Muzyka
Temat: Nauka piosenki pt. ,, Jutro popłyniemy daleko ''.
Proszę o wysłuchanie zamieszczonego nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst piosenki znajdziecie na str. 166 w podręczniku. Utwory do pobrania TUTAJ.
Religia
26.05.2020 r. Temat: "Matka Kościoła". Z podręcznika str. 149-151 przeczytaj temat i zastanów się nad rolą Matki Bożej w procesie tworzenia się Kościoła. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.
28.05.2020 r. Temat: "Wspólnota Kościoła". Z podręcznika str. 152-154 przeczytaj temat i zastanów się nad tym jak wyglądało życie pierwotnego Kościoła oraz nasza przynależność do wspólnoty Kościoła. Jako notatkę pod tematem przepisz tabelkę ze strony 152. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.
P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi jeszcze żadnej notatki czy pracy domowej o przesłanie ich do końca maja na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl . Jeżeli nie zostaną one przesłane to będę zmuszony postawić jedynki.
Informatyka
Temat : Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym z zastosowaniem funkcji JEŻELI
Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem który jest dostępny na stronach 174 – 175 w waszym podręczniku dotyczący używania funkcji JEŻELI
Przypominam, żeby używać funkcji JEŻELI należy jej wyszukać w funkcjach logicznych . Za jej pomocą możemy sprawdzać czy określony warunek jest spełniony i zależności od jego wyniku wyświetlać odpowiednie wartości
Bardzo proszę o przygotowanie w arkuszu kalkulacyjnym tabelki w której umieścicie pięciu fikcyjnych uczniów z ich imionami i nazwiskami jak również ich ocenami z języka polskiego, matematyki , fizyki, chemii, geografii, biologii, historii, języka angielskiego . Następnie uzupełnicie tabelkę dowolnymi ocenami . Następnie w kolejnej kolumnie wyznaczycie średnią tych ocen . W kolejnej kolumnie zaś przy użyciu funkcji jeżeli stworzycie kolumnę nagroda. Jeśli średnia ocen tej osoby będzie większa niż 4,75 to uczeń otrzyma nagrodę i pojawi się komunikat „TAK” w przeciwnym wypadku „NIE” Proszę tabelkę sformatować według własnego pomysłu (czcionka, kolor, obramowanie, cieniowanie ) a następnie zapisać tabelkę pod nazwą JEŻELI i przesłać na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com do 05.06
Klasa VIII
Język rosyjski
25 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 25 .05. 2020 r.
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.
27 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 27 .05. 2020 r.
Temat: Nasze samopoczucie.
Proszę obejrzeć filmik „ Wizyta u lekarza”
https://www.youtube.com/watch?v=_xyLMx-8gPI
Proszę przeczytać informacje z ramki z ćwiczenia 2 str. 58 oraz „objawy choroby, dolegliwości” ze strony 87 w podręczniku.
Proszę wykonać ćwiczenie 2 str.30 oraz 1 str. 33 w zeszycie ćwiczeń.
Język angielski
Lekcja 1
- Przypomnij sobie słownictwo dot pogody, katastrof i rzeźby terenu 1 kolumna 147 str.
- Sprawdź znaczenie słów z ćw 1/138, które z nich przedstawiają obrazki powyżej?
- Przeczytaj tekst w ćw 2a/138 o czym jest ten tekst?
- Dopaduj w zeszycie początki zdań do ich zakończeń (ćw 3/138)
- Napisz jak nazywają się rzedstawione na obrazku w ćw 6/139 geagraphical features
- W ćw 7/139 uzupełnij zdania wpisując wyraz z ramki nad zdjęciem.
Lekcja 2
- W zeszycie uzupełnij tabelkę z ćw. 1/140
- Opisz pogodę na zdjęciach (ćw. 3/140)
- Odpowiedz na pytania z ćw 4/140
- Na stronie 172 przeczytaj informacje o zdaniach przydawkowych i liczebnikach
- Załącznik 28.05- zadania
Lekcja 3
- Sprawdź znaczenie słów z ćw 1/141
- Uzupełnij tekst wyrazami z ćw 1- zapisz odpowiedzi w zeszycie
- Ćw 5/141- dobierz właściwą reakcję do sytuacji- odpowiedzi zapisz w zeszycie
- Do sprawdzenia odsyłamy 7/139 i 1/140 ( zdający dodatkowo załącznik). Załącznik do pobrania TUTAJ
Uwaga! W przyszłym tygodniu wyślę ćwiczenia sprawdzające wiadomości
Biologia
Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną
27.05
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 143-151
- Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=rrjdDOhqgws
3. W zeszycie:
Odpowiedz na pytanie 2 i 4 strona 151
Prace wysyłamy na adres e-mail klasy 8.
Czas na wykonanie zadania 03.06.2020
WDŻ
Temat: Utrata wolności: uzależnienia chemiczne.
Jedną z najważniejszych aspiracji współczesnego człowieka jest życie na wolności. Dla wielu ludzi wydaje się czymś oczywistym, że wolny jest ten, kto robi co chce. Jednak utożsamianie wolności ze spontanicznym podążaniem za własnymi pragnieniami może prowadzić do poważnych trudności życiowych, napięć i konfliktów w relacjach międzyludzkich. Źle zrozumiana wolność może prowadzić do uzależnień od alkoholu, narkotyków czy pornografii.
Zachęcam do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=e_HcqesKsbo
Chemia
18. Temat: Sacharydy.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.202 - 203
W formie notatki zapisać:
- definicję sacharydów – str.203
- rodzaje sacharydów (schemat) – str.203
Proszę rozwiązać zad. 2 i 6 str.203 i nadesłać je na mojego maila w terminie do 29 maja
2020r.
Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl
19. Temat: Glukoza i fruktoza – monosacharydy.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.204 - 207
Proszę rozwiązać zad. 3 str.207
Fizyka
20. Temat: Podsumowanie wiadomości z optyki.
Proszę utrwalić poznane wiadomości z optyki czytając Powtórzenie – str.271-273
21. Temat: Podsumowanie wiadomości z optyki.
Proszę przeanalizować i rozwiązać Test 1 i Test 2 –str.274-276
Proszę rozwiązać zad.1/str.279
Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl
Edukacja dla bezpieczeństwa
12. Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia.
Proszę przeczytać temat str.120 – 128
Pod tematem proszę wypisać:
- co to są dopalacze – str.127
- główne objawy zatrucia dopalaczami –str. 127
Religia
19.05.2020 r. Temat: "Bóg porządkuje świat ludzkich potrzeb". Z podręcznika str. 197-199 przeczytaj temat i zastanów się nad tym jak dziesiąte przykazanie Boże uczy szacunku wobec własności i odpowiedzialności za posiadane dobra. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.
21.05.2020 r. Temat: "Wierzący przyjmuje Bożą pomoc". Z podręcznika str. 200-203 przeczytaj temat i zastanów się nad tym co dokonało się w dniu Pięćdziesiątnicy i jakie były skutki Zesłania Ducha Świętego oraz co czyni Duch Święty w życiu chrześcijanina. Jako notatkę przepisz zawartość tabelek z katechezy. Pomódl się modlitwą z katechezy.
P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi jeszcze żadnej notatki czy pracy domowej o przesłanie ich do końca maja na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl . Jeżeli nie zostaną one przesłane to będę zmuszony postawić jedynki.
Geografia
Temat: Ludność i gospodarka Australii.
Zadania do wykonania.
- Przeczytajcie temat ze strony 162-165.
- W zeszycie odpowiedzcie pisemnie na pytanie 2 ze strony 165.
Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Czas na wykonanie zadania: 02.06.2020r.
Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pytanie 4 strona 165 z podręcznika.
Informatyka
28.05 Temat : Programujemy w Scratchu – tworzymy grę - zbieranie elementów
Scratch jest środowiskiem programistycznym znanym wam z klasy siódmej. Wiecie już, że w Scratchu mamy postacie duszków dla których tworzymy skrypty z bloczków które są podzielone na odpowiednie kategorie. Bardzo proszę na stronie scratch.mit.edu założyć ponownie konto poprzez dołącz do scratch lub też zalogować się na stare konto. Żeby zacząć tworzyć projekt trzeba kliknąć – Stwórz , gdzie otworzy wam się okno z jednej strony bloczki podzielone na kategorie , miejsce robocze gdzie będziecie bloczki przenosić i podgląd.
Bardzo proszę o ponowne obejrzenie w Scratchu samouczków które już znacie z klasy siódmej wprowadzenie oraz grę gonitwę gdyż gra zbieranie elementów będzie od was wymagała stworzenia dla duszka który będzie zbierał cyferki skryptów dających mu możliwość poruszania się za pomocą klawiszy sterujących do przodu, do tyłu w prawo i w lewo. Następnie po stworzeniu tych skryptów proszę o wybranie 7 duszków w postaci cyfr, to będą elementy które duszek będzie zbierał. Pamiętajmy że skrypt dla tych duszków musi zawierać elementy że kiedy dotykany jest duszek kóry goni cyferka powinna zniknąć. Pamiętajcie że musicie również dodać zmienną która będzie się nazywać punkty oraz stoper by była to gra na czas i by po osiągnięciu 7 punktów gra się zakończyła.
Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Gra – zbieranie elementów i przesłanie na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com do 4 czerwca