OSTATNIA AKTUALIZACJA 11.06.2020 O GODZ. 11:00
Klasa I
Religia
W tym tygodniu proszę przeczytać temat 49 str 112 i 113
W zeszytach ćwiczeń na str 65.
Język angielski
Lekcja 1
- Wypisz w zeszycie nazwy zwierząt z ćw 3/str 61. Napisz ich polskie odpowiedniki. Możesz obok spróbować narysować te zwiarzęta.
- Na eDesk posłuchaj nagrania 4/61 i połącz dzieci ze zwierzętami, które posiadają. Pamiętaj żeby nie rysować w podręczniku. !!!!
- W ćwiczeniach na str 61 ćw 3- poprawiamy po śladzie nazwy zwierząt i lączymy nazwy z cieniem zwierzaka.
- Ćw 4/61- przeczytaj zdania pod ramkami 1 i 2 a następnie narysuj w ramce zwierzę z opisu i pokoloruj je.
Lekcja 2
- W podręczniku na str 62 w ćw 5 mamy fragmenty z dużego obrazka. Zgadnij gdzie ukryty jest ten fragment. Przeczytaj nazwy pod obrazkami
- Na eDesk nagranie 3.22 znajduje się piosenka. Niestety nie mogę jej z wami zaśpiewać ale możecie posłuchać.
- W ćw 7/63 w „wężu” z liter ukryte są nazwy zwierząt spróbuj odszukać nazwy zwierząt i znaleźć je na obrazkach. Pamiętaj że nie rysujemy w książce!!!
- W ćwiczeniu na stronie 62 ćw 5- pokoloruj dokładnie pola zaznaczone kropką. Następnie przeczytaj wyrazy z prawej strony i zaznacz V tylko te wyrazy, które znajdują się na rysunku.
- W ćwiczeniu 6 narysuj po śladzie (pokoloruj obrazek) i dokończ zdanie w „Chmurce” wyrazem, który określa narysowany przedmiot. (podpowiedzi są obok)
- Ćw 7 napisz jak nazywają się rzeczy i zwierzęta oznaczone cyferkami (w ramce sa słówka do wyboru)- pokoloruj suknię Kopciuszka ale najpierw przeczytaj zdanie w ćw 8/63 i popraw wyraz po śladzie. Jakiego koloru będzie ta suknia?
08.06
Język polski
Naucz się czytać str-53
Matematyka
Przepisz do zeszytu ćwiczenie 6 str 62
Technika- ulep z plasteliny dinozaura
Społeczne
Pamiętamy o bezpiecznych zabawach na wolnym powietrzu
Bez opieki starszych nie wychodzimy na ulicę
Nie zbliżamy się do zbiorników wody.
Nie nawiązujemy rozmów z nieznajomymi
Pamiętamy, że chodzimy lewą stroną ulicy
Nie zbliżamy się do dzikich zwierząt
Pamiętamy o bezpiecznej odległości podczas pandemii
09.06
Język polski
Uzupełnij ćwiczenia str 44
Ćwiczenie 2 wpisz do zeszytu
Matematyka
Wpisz do zeszytu ćwiczenie 7 str 63
Czekam na czytanie ze str 53 (czytanka) we środę 10 maja od godz 8-00
Informatyka
Temat : To już wiem ! – ćwiczenia utrwalające
Kochani powolutku zbliżamy się do końca roku szkolnego. Na dzisiejszej lekcji chciałabym żebyście pokazali mi co udało wam się zapamiętać z naszych dotychczasowych zajęć . Utrwalicie sobie dzisiaj poprzez wykonanie ćwiczeń te umiejętności dotyczące pracy w edytorze grafiki , tekstu, czy też elementów programowania które kształciliśmy przez ten rok.
Bardzo proszę o wykonanie zadań dostępnych w kartach pracy bez zadania 5 z karty 2 a w zamian za to zadanie z karty nr 3 i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres mailowy klasy
Załączniki:
- karta pracy 1
- karta pracy 2
- karta pracy 3
Klasa II
Religia
W tym tygodniu proszę przeczytać temat 54 str 124 i 125
W zeszytach ćwiczeń na str 102
Język angielski
Lekcja 1 i 2
- W zeszycie wypisz słówka z ćw 2/60 napisz polskie odpowiedniki i narysuj obok obrazki przedstawiające te ubrania. Zapamiętaj wyrazy.
- Zapisz w zeszycie pytanie What are you wearing? (Co nosisz= W co jesteś ubrany?)
I odpowiedź: I’m wearing a dress.- Ja noszę sukienkę.
I’m wearing jeans and a T-shirt. – Ja noszę jeansy i koszulkę.
Zadaj pytania co noszą dzieci na obrazkach w ćw 4/61 i odpowiedz na nie tak jakbyś to ty był osobą na obrazku (w 1 osobie= ja)
- W ćwiczeniu 5/61 są nowe słówka tj. wellies= kalosze, raincoat= płaszcz przecowdeszczowy przepisz je również do zeszytu i zapamiętaj.
- W ćwiczeniu na stronie 58 poproszę zrobić krzyżówkę wstawiając nazwy ubrań z obrazków. Hasło to wyzaz z czerwonej ramki.
- Posłuchaj nagrania na eDesk i pokoloruj obrazek w ćw 1/58
- Ćw 3/59- popatrz na obrazki i połącz wyrazy z odpowiednim strojem.
- Ćw 4/59 opisz co noszą dzieci wpisując brakujące wyrazy.
Klasa III
Religia
W tym tygodniu proszę przeczytać temat 60 str 156 i 157
W zeszytach ćwiczeń na str 128
Język angielski
Lekcja 1
- Wypisz w zeszycie czynności przedstawione na obrazkach w ćw 2/60 Uwaga! Wypisujemy je w zdaniach jak w „Chmurce”
I kile surfing.- Lubię serfować (lubię serfowanie) (pozostałe też z I like…)
W ćw 4/61 wypisz pozostałe czynności w ten sam sposób.
Czym różnią się te czynności? W ćw 2 mamy czasowniki (pływanie, nurkowanie (pływać, nurkować) w ćw 4- mamy rzeczowniki (co? Tenis, balet, karate itd. Zauważyliście , że przy rzeczownikach nie ma końcówki -ing?, jest tylko przy czasownikach po wyrazie like (lubię)
- W ćw 5/61 mamy piosenkę, można ją posłuchać na eDesk albo przeczytać samemu tekst jak nie możecie posłuchać. Znajdz przykłady z like+ czasownik + ing i like + rzeczownik
- Str 58 w ćwiczeniach: ćw 1- połącz nazwy czynności z obrazkami.
- Ćw 2/58 połącz kropki a następnie napisz zdania co lubią robić Lilo, Stich i mama Lilo (pamiętaj o zdaniach)
Lekcja 2
- W zeszycie napisz nowe słówka : swimsuit, trunks, surfboard- znajdz ich znaczenie.
- Posłuchaj nagrania 3.22 na eDesk i w zeszycie dokończ zdania z ćw 6/62
- Napisz w zeszycie zdania z ćw 7/62 i dokończ wpisując brakujące słowo.
- W ćwiczeniach: na str 59 robimy ćw 3- szukamy wyrazów w wykreślance i podposujemy obrazki. Ćw 4/59 (ćwiczenia) zakreśl w kółko like- jak osoby na obrazkach lubią coś robić lub don’t like- jak nie lubią.
- Na str 60 znajdź czynności, które dzieci lubią i napisz zdania. Pamiętaj że on(he) i ona (she) to 3 osoba l. poj.
Klasa IV
Religia
W tym tygodniu proszę przeczytać temat 39 str 110 i 111
W zeszytach ćwiczeń na str 86 i 87
Język angielski
Lekcja 1
- W zeszycie ćw 1/101 podręcznik – napisz, które zwierzęta: swim very well- , eat a lot- , can sing-
- Ćw 2/101- czytamy ze zrozumieniem tekst, wypisujemy nowe słówka, zastanówcie się o którym zwierzaku A, B, C jest każdy z tych tekstów. (można go posłuchać na eDesk.pearson.pl)
- Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania do tekstu w ćwiczeniu 3/101
- Przepisz przymiotniki z ramki (ćw 4/101) znajdź ich znaczenie na str. 103, zapamiętaj je!!!
- Posłuchaj nagrania (na eDesk.pearson.pl) i zdecyduj, który przymiotnik pasuje do którego zwierzaka (zgodnie z nagraniem)
- W ćwiczeniach poproszę zrobić ćw. 1, 2,3,4 str. 64 w ćwiczeniu
Lekcja 2
- Posłuchaj nagrania na eDesk.pearson.pl do ćwiczenia 3 (3.35) (podręcznik str 102 i dopowiedz na pytania. Wpisz do zeszytu nr pytania i literą odpowiedzi (np. 1-a)
- Posłuchaj nagrania do ćw. 4 (3. 36) i napisz w zeszycie zdania z poprawnym przymiotnikiem (np. George’s rabbit is clever)
- Przeczytaj tekst w ćw. 6/102 w zeszycie odpowiedz na pytanie : What is it about?
- Na podstawie tekstu z ćw 6 ułóż zdania z ćw. 7 we właściwej kolejności tak aby tworzyły email.
- Poproszę zrobić ćw 1,2.3,4 str 65 (nagrania są na eDesk.pearson.pl)
Plastyka
Temat: Podsumowanie pracy za II semestr
10.06
Drodzy uczniowie w ramach podsumowania pracy w II semestrze, powtórzcie informacje o pojęciach plastycznych, które poznaliście na lekcjach.
Uczniowie, którzy nie oddali wszystkich prac plastycznych mają czas na nadrobienie zaległości.
Technika
Temat: Co każdy rowerzysta wiedzieć powinien?.
Proszę o zapoznanie się z informacjami zawartymi w podręczniku str. 31-36. Przeczytajcie uważnie tekst dotyczący budowy i wyposażenia roweru, konserwacji i przygotowania roweru do jazdy jak również naprawy drobnych usterek.
Muzyka
Temat: Nauka piosenki pt. ,, Wiolinowy klucz ''.
Wysłuchajcie nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst piosenki znajdziecie na stronie 123.
Klasa V
Język rosyjski
10 czerwca
W zeszytach proszę zapisać datę 10 .06. 2020 r.
Temat: Jak oni lubią odpoczywać?
Popatrz na ilustrację na stronie 123 w podręczniku. W zeszycie wykonaj ćw. 10. str. 123- Dokończ zdania podane pod ilustracjami , wykorzystaj słowa i wyrażenia:
на диване - na kanapie
на поляне в лесу – na polanie w lesie
загорает на солнце – opala się
активно отдыхает – odpoczywa aktywnie
всегда работает - не отдыхает - zawsze pracuje - nie odpoczywa
плавает в озере – pływa w jeziorze
Język angielski
Lekcja 1
- Przeczytaj dialog na str 110 (można go też odsłuchać na eDesk) wypisz nowe słówka i przetłumacz je. Zapamiętaj.
- Zapamiętaj też zwroty z ćw 3/ 110 – pomoc str 117
- W zeszycie napisz początki zdań 1-5 i połącz z ich końcówkami a-e (poproszę całe zdania)
Lekcja 2
- Przeczytaj uważnie tabelkę z wyrażeniem be going to do (sth)= mam zamiar (coś) zrobić. Tabelka przedstawia zdania twierdzące (Podmiot + to be+ going to= czasownik), przeczenia (to be+ not), pytania (inwersja z to be)
- W zeszycie napisz zdania co Elena, Lukas, Tom mają zamiar zrobić na przyjęcie dla Amy -ćwiczenie 6/111- odeślij do sprawdzenia do środy
- Ćw 7/111- napisz pytania i odpowiedzi w zeszycie wg wzoru.
- Z ćwiczeń na stronie 69 robimy 1, 2,3,4- (odeślij do sprawdzenia- do środy)
Technika
Temat: Półka na kwiaty.
Zapoznajcie się z instrukcją, następnie krok po kroku spróbujcie wykonać zadanie. Poroście kogoś z dorosłych o pomoc gdyby były jakieś trudności. Pamiętajcie, aby ostrożnie obchodzić się z narzędziami przy wykonywaniu pracy. Instrukcja do pobrania
TUTAJ. Do otworzenie potrzebny program WinRar Prace przesyłamy w formie zdjęć lub nagranego filmiku !!!
Muzyka
Temat: Nauka piosenki pt. ,, Koncert ''.
Wysłuchajcie nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst piosenki znajduje się w podręczniku na str. 156
Religia
09.06.2020 r. Temat: "Duch Święty potwierdza: Jezus jest Panem". Przeczytaj z podręcznika str. 136 - 137 temat i zastanów się nad tym w jaki sposób Ducha Świętego wspiera ludzi w codziennym wybieraniu Pana Jezusa. Korzystając z tekstu katechezy napisz notatkę. Proszę pamiętać o modlitwie o ustanie epidemii.
Geografia
Temat: Krajobrazy sawanny i stepu. Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej.
Zadania do wykonania.
- Przeczytajcie temat ze strony 120-126.
- Obejrzyj film na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=dvW34NoWYA8
- Przeczytajcie temat ze strony 127-133
- Obejrzyj film na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=6JWoV8k-5NI
https://www.youtube.com/watch?v=5ZUeD6q7RM&t=165s
Informatyka
10.06. Temat : Łączenie tekstu z elementami graficznymi – ćwiczenie podsumowujące . Historyjka o zamku
Powolutku kończymy nasze zajęcia w tym roku szkolnym. Na dzisiejszych zajęciach chciałabym żebyśmy podsumowali sobie te umiejętności i wiadomości których nauczyliście się a które dotyczyły edytora tekstu, jak również łączenia w tekstach elementów graficznych .
Bardzo proszę o przygotowanie w edytorze tekstu krótkiego opowiadania na temat wymyślonej historii związanej z zamkiem , z uprowadzeniem księżniczki np. Bardzo proszę o wykonanie pracy na kolorowej kartce z ramką , tytuł proszę napisać za pomocą narzędzi z galerii Word Art, w swoim opowiadaniu proszę zastosować elementy formatowania tekstu. Proszę również o wstawienie zdjęć zamku jak również np. uprowadzonej księżniczki którą można samemu narysować w Paincie, jak również wyszukać w Internecie. Proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Zamek i wysłać na adres klasy.
Klasa VI
Język rosyjski
10 czerwca
W zeszytach proszę zapisać datę 10 .06. 2020 r.
Temat: Idziemy do kina- dialog.
кино - kino
кинотеатр - budynek kina
конечно - oczywiście
Przeczytaj informacje z ramki z czerwonym wykrzyknikiem z ćw. 3 str. 110.
Przepisz je do zeszytu.
Przeczytaj dialog д ze strony 112.
Według tego wzoru napisz rozmowę z kolegą/ koleżanką, w której :
- poinformujesz, że masz na jutro dwa bilety do kina,
- zaproponujesz wspólne wyjście,
- poinformujesz , na jaki film i do którego kina pójdziecie.
Proszę zrobić zdjęcia lub skan tematów lekcji ( z 3 i 10 czerwca) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i przesłać na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
Geografia
Temat: Relacje Polski z sąsiadami.
Zadania do wykonania.
Przeczytajcie temat ze strony 168-172.
W zeszycie odpowiedzcie pisemnie na pytanie 1 strona 172.
Zdjęcie notatki przyślij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Czas na wykonanie zadania : 17.06.2020r.
Język angielski
Lekcja 1
- Przeczytaj i posłuchaj dialogu ze strony 114. Odpowiedz na pytania z ćw 1/114
- Przepisz tabelkę ze zwrotami- wyjaśnienia na str 117
- Posłuchaj nagrania 3.59 (lub przeczytaj dialog z ćw 3/114 i uzupełnij luki wyrazami z rami powyżej.
- Posłuchaj nagrania 3.60 ( ćw 4/114) i napisz w zeszycie co każda z osób podaruje mamie na urodziny.
- W ćwiczeniach na stronie 71 uzupełnij ćwiczenia 1,2,3
Plastyka
Temat: Podsumowanie pracy za II semestr
10.06
Drodzy uczniowie w ramach podsumowania pracy w II semestrze, powtórzcie informacje o poznanych kompozycjach.
Uczniowie, którzy nie oddali wszystkich prac plastycznych mają czas na nadrobienie zaległości.
Muzyka
Temat: Nauka piosenki pt. ,, Bieszczady ''.
Wysłuchajcie nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst piosenki znajdziecie w podręczniku na str. 179.
Informatyka
09.06 Temat : Programujemy w Logo . Piszemy procedury, tworzymy rysunki (grupa dziewcząt)
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 13.00 – 13.30 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzy się w Logo procedury, tworzenie procedury na prostokąt, kwadrat, trójkąt równoboczny, wyjaśnienie pracy domowej)
Bardzo proszę o wykonanie za pomocą wywoływanych procedur rysowania figur geometrycznych projekt składający się z figur geometrycznych wypełnianych kolorem i przesłanie mi swojego projektu w postaci zdjęcia na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com
09. 06 Temat : Edytujemy postać w Logo, tworzymy prostą animację (grupa chłopców)
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 12.00 – 12.30 (wyjaśnienie w jaki sposób edytuje się postacie w Logo , w jaki sposób je tworzyć rysując proste figury geometryczne , wykorzystując narzędzia przybornika, pokazanie uczniom w jaki sposób tworzy się prostą kilkuklapkową animację)
https://www.youtube.com/watch?v=E1ZdVKMVVd4
https://www.youtube.com/watch?v=bxdWNlt3j94
https://www.youtube.com/watch?v=H9JW0ZtbwpU
Następnie proszę o wykonanie w edytorze postaci swojej własnej postaci i stworzenie prostej kilku klatkowej animacji . W związku z tym że pracujecie w wersji demo projekty się nie zapisują proszę o zrobienie screena swojego projektu tych kilku klatek i wysłanie na discordzie w prywatnej wiadomości lub jako załącznik na maila kucickaanna@gmail.com
Religia
09.06.2020 r. Temat: "Przemienieni przez Boga". Z podręcznika str. 138-139 przeczytaj temat i zastanów się nad obchodami roku liturgicznego. Nad tym wokół jakich wydarzeń one się koncentrują i jaka ma być nasza odpowiedź. Zrób notatkę pod tematem. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.
10 czerwca
W zeszytach proszę zapisać datę 10 .06. 2020 r.
Temat: Gdzie Masza i Łukasz będą odpoczywać latem ?
Przeczytaj informacje z ramki w ćwiczeniu 3 ze strony 60 z podręcznika. Przepisz do zeszytu podane przykłady.
Przeczytaj rozmowę Maszy z Łukaszem w ćwiczeniu 3 ze strony 60
z podręcznika. ( nagranie nr 78 )
Proszę wykonać ćwiczenie 1 str. 58 oraz 3 str.59 w zeszycie ćwiczeń (potrzebne słownictwo jest na stronie 84 w podręczniku).
Język angielski
Lekcja 1
- W podręczniku na stronie 101 przeczytaj tekst w ćw 2. W zeszycie napisz jak mają na imię dzieci na obrazku.
- Przeczytaj language box (ćw 3/101) przepisz do zeszytu i zapamiętaj po jakich zwrotach dodajemy czasownik+ ing.
- Przetłumacz wyrazy z ćw 4 a następnie napisz zdania o dzieciach kim mogą być w przyszłości używając tych wyrażeń wg wzoru.
- Przeczytaj tekst w ćw 5 i wybierz poprawną opcję (zapisz w zeszycie)
- Przeczytaj wyrażenia z ćw 7/101- sprawdź ich znaczenie. Wypisz te nowe i zapamiętaj (pomoc str 103) napisz 3 przykłady wg wzoru.
- W ćwiczeniach robimy 1,2,3/str 95
Lekcja 2
- W zeszycie robimy powtórzenie z unitu 8. W zeszycie zapisz ćwiczenia 1,2,4,5,6
- W ćwiczeniach stronę 96 (ćw 1,2,3,4,5,6)
- Str 97 w ćwiczeniach (ćw 1,2,3)
- Do sprawdzenia odsyłamy 5 i 6 z zeszytu (do środy)
Geografia
Temat: Wpływ transportu na rozwój przemysłu i usług.
Zadania do wykonania:
Przeczytajcie temat ze strony 187-189.
Dokładnie przeanalizujcie mapkę ze strony 187.
Z mapy i dostępnych źródeł odczytaj w pobliżu jakich miejscowości przebiega autostrada A1,A2 i A4.
Napiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania 1 i 2 ze strony 189.
Zdjęcie notatki proszę przesłać na e-maila. Czas wykonania zadania 15.06.2020r.
Chemia
22. Temat: Równania reakcji chemicznych.
Proszę przeczytać temat str.142 – 147.
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Fizyka
23. Temat: Parowanie i skraplanie.
Proszę przeczytać temat str.259-263
Pod tematem lekcji zapisz:
- definicję parowania i wrzenia – str.263
- pojęcie ciepła parowania ze wzorem i jednostką- str.262
- od czego zależy szybkość parowania – str.263
Proszę rozwiązać zadanie 2, 4 i 5/ str.264 i przesłać je na mojego maila w terminie do 10 czerwca 2020r.
24. Temat: Podsumowanie wiadomości z termodynamiki.
Proszę utrwalić poznane wiadomości czytając Powtórzenie – str.265-266
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Biologia
Temat: Równowaga wewnętrzna organizmu - homeostaza
10.06
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 245 - 246
- Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=fXDFbG7gpxQ
- Zastanów się nad odpowiedzią na pytanie 2 i 3 strona 246 w podręczniku
Matematyka
09. 06 Temat : Sprawdzian wiadomości z działu : Trójkąty prostokątne
Sprawdzian przeprowadzony zostanie w czasie spotkania z uczniami zdalnie w godz. 11.00 – 11.45. Uczniowie w czasie spotkania będą mieli na ekranie udostępnione zadania, które w czasie spotkania będą rozwiązywać na swoich kartkach. Po upłynięciu czasu sprawdzianu tj. po 45 minutach uczniowie kończą pisanie testu i w ciągu 5 minut wykonują zdjęcia swojej pracy i przesyłają mi na discorda lub też na maila. Obecność obowiązkowa. O wynikach sprawdzianu wraz ze szczegółowym opisem popełnionych błędów poinformuję uczniów w wiadomościach prywatnych na discordzie lub też w wiadomości mailowej.
09.06 Temat : Utrwalamy wiadomości z klasy siódmej – działania na liczbach
W związku z tym że już zrealizowaliśmy materiał przeznaczony na klasę siódmą zajmiemy się teraz powtarzaniem i utrwalaniem materiału który zrealizowaliśmy w klasie siódmej. Zaczniemy od działań na liczbach. Skupimy się również na zadaniach egzaminacyjnych dotyczących tych zagadnień.
W ramach utrwalenia bardzo proszę wykonać poniższe zadania :
https://szaloneliczby.pl/liczby-i-dzialania-zadania-egzamin-osmoklasisty/
https://szaloneliczby.pl/ulamki-zwykle-i-dziesietne-zadania-egzamin-osmoklasisty/
http://www.matzoo.pl/klasa7/podzielnosc-liczb_53_421
I przesłać mi swoje screeny wyników na discordzie . Będę stawiać plusy.
Religia
09.06.2020 r. Temat: "Reformy w Kościele". Z podręcznika str. 161-163 przeczytaj temat i dowiedz się jak najwięcej kto i w jaki sposób reformował Kościół oraz jakie były skutkami tych reform. Jako notatkę pod tematem przepisz tabelkę ze strony 161. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie
Matematyka
10.06. Temat : Omówienie i poprawa sprawdzianu z działu „Trójkąty prostokątne”
Bardzo proszę na podstawie informacji którą wam wyślę w prywatnej wiadomości na discordzie dotyczącej omówienia szczegółowego waszej pracy ze wskazaniem błędów jaki popełniliście wykonać poprawę sprawdzianu w waszym zeszycie przedmiotowym i przesłanie wykonanej poprawy na mojego maila kucickaanna@gmail.com
Klasa VIII
Język rosyjski
10 czerwca
W zeszytach proszę zapisać datę 10.06. 2020 r.
Temat : Zdrowy tryb życia.
Proszę przeczytać „Porady dotyczące zdrowego trybu życia ” ze stron 87 -88.
w podręczniku.
Proszę wykonać ćwiczenie 4 str.63 oraz ćw. 6 str. 63 w zeszycie przedmiotowym
Język angielski
Lekcja 1
- Ćw 1/146- w zeszycie dokończ zdania wpisując wyraz z ramki i własne pomysły.
- Ćw 2/146- wpisz nazwy geograficzne ukryte w diagramie
- Zapisz zdania z ćw 3/146 wpisując właściwe słowo
- W ćw 4 napisz poprawnie wyrazy z rozsypanych liter
- Powtarzamy do egzaminu
Geografia
Temat: Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.
Zadania do wykonania.
- Przeczytajcie temat ze strony 180-184.
- W zeszycie odpowiedzcie pisemnie na pytanie 1 ze strony 184.
Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl
Czas na wykonanie zadania: 17.06.2020r.
Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pytanie 3 strona 184
z podręcznika.
Chemia
22. Temat: Skrobia i celuloza- polisacharydy.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.212 – 217
Pod tematem w zeszycie zapisać:
- wzór ogólny polisacharydów – str. 212
- właściwości skrobi – str.213
- właściwości celulozy – str.214
- zastosowanie skrobi i celulozy – str.216
Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl
Fizyka
24. Temat: Powtórzenie poznanych praw i zasad.
Proszę utrwalić poznane wiadomości czytając – str. 12- 17
25. Temat: Powtórzenie poznanych praw i zasad.
Proszę utrwalić poznane wiadomości czytając – str. 22-25
Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl
Edukacja dla bezpieczeństwa
14. Temat: Choroby cywilizacyjne.
Proszę przeczytać temat str.129 – 137
Pod tematem lekcji odpowiedzieć na pytania 1, 2 i 4/str.137
Biologia
Temat: Sposoby ochrony przyrody
10.06
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony 157 -168
- Zwróćcie uwagę na gatunki chronione w Polsce
- Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=zPLuWAKlGkM
- Zastanówcie się nad odpowiedzią na pytanie 3 strona 168
Wiedza o społeczeństwie
Temat: Problemy współczesnego świata.
Rankin problemów współczesnego świata
Plik do pobrania TUTAJ.
Religia
09.06.2020 r. Temat: "Kościół odkrywa znaczenie przykazania miłości". Z podręcznika str. 211-213 przeczytaj temat i zastanów się nad tym czym jest przykazanie miłości dla człowieka i co to znaczy miłować. Jako notatkę przepisz zawartość tabelek z katechezy. Pomódl się modlitwą znajdującą się na końcu tematu w podręczniku.