Ostatnia aktualizacja 18.03.2020r., godz. 14:00
Oddział przedszkolny: grupa 3- latków
Należy wykonać prace plastyczne techniką dowolną w formacie A4 z wykorzystaniem plasteliny, farb i kredek.
Tematy:
1. "Pani Wiosna"
2. "Marcowa pogoda"
Oddział przedszkolny: grupa 4 i 5 latków
Zadania do wykonania dla grupy 4-5 latków:
- Wykonanie pracy plastycznej z użyciem farb. Dzieci słuchając koncertu skrzypcowego „Wiosna” (wszystkie 3 części), autorstwa Antonio Vivaldi’ ego, mają za pomocą farb namalować na kartce A4, jak wyobrażają sobie oni wiosnę. Dzieci, gdy wrócą do szkoły przynoszą stworzone przez siebie prace.
- Dzieci sadzą w doniczce cebulkę kwiatu bądź warzywa i dbają o nią, np. podlewają ją, dostarczają jej wystarczającą ilość światła, itp. Dzieci każdego dnia obserwują, jakie zmiany będą zachodzić z posadzoną cebulką w doniczce. Dzieci, gdy będą mogły wrócić już do szkoły, przynoszą ze sobą swoje roślinki w doniczkach, gdzie dalej będą je pielęgnować.
- Dzieci lepią z plasteliny jedno zwierzątko, jakie można spotkać na wsi, np. kurę, świnkę, krowę, itp. Dzieci przynoszą do szkoły ulepione przez siebie zwierzę wiejskie.
- Dzieci wykonują ćwiczenia ręki by doskonalić chwyt pisarski. Dlatego też mile widziane będzie wszelkiego rodzaju kolorowanie, malowanie, łączenie kropek, rysowanie szlaczków, itp. Dużą ilość ćwiczeń doskonalących grafomotorykę mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej: https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/ .
Oddział przedszkolny: grupa 6 latków (zerówka)
Rodzice bedą informowani o zadania poprzez Messengera grupowego na bieżąco.
Klasa 1
Język polski
Czytać czytanki strony 37, 38, 39, 40, 41,41
Przepisać tekst ze strony 40 i 41
DODANE:
Czytać czytankę str. 46
w ćwiczeniu str. 49
Matematyka
strony 42, 43, 48, 50, 51
DODANE:
w zeszycie przykłady:
9+5= 9+1+4=14
8+3=
7+4=
6+5=
9+6=
Język angielski
Powtórzyć słownictwo str. 36-43, te same strony w ćwiczeniu (uzupełnić jeżeli kogoś nie było) + str. 79-80. W zeszycie wyciąć, pokolorować i podpisać obrazki. Wkleić do zeszytu.
Religia:
Podręcznik str 88,89
Ćwiczenia str 52,53
Klasa 2
1. Ogródek na parapecie.
P.3 s. 72,73 ćw. 2 s. 37 M. 2 s. 44
2. Wiosenne zwyczaje
P. 3 s. 74-77 ćw. 2 s. 38 M. 2 s. 45
3. Co ze mnie wyrośnie?
P. 3 s. 78-79 ćw. 2 s. 39 M. 2 s. 45-47
4. Jajko symbolem życia
P. 3 s. 81-83 ćw. 2 s. 42 M. 2 s. 50
5. Wkrótce Wielkanoc
P. 3 s. 84, ćw. 2 s. 43 M. 2 s. 51-52
6. Wielkanocne zwyczaje
P. 3 s. 85 ćw. 2 s. 44-45 M. 2 s. 53
7. Wielkanoc w innych krajach
P. 3 s. 86 ćw. 2 s. 46 M.2 s. 54
8. Wesoły dzień
P. 3 s. 88-90 ćw. 2 s. 47 M. 2 s. 55
Przygotować się do samokontroli i samooceny umiejętności i wiadomości- ustnie- Małe co nieco (ćw. 2 s. 40-41 M. 2 s. 48,49)
Język angielski
Powtórzyć słownictwo unit 5 str. 36-41 (podręcznik)
Ćwiczenie 8 str. 37 (ćwiczenie) oraz ćw. 9 i 10 str. 38
W ćwiczeniu ćw. 1 i 2 str. 75 oraz PROJECT- narysować na KARTCE zwierzę i napisać co ono potrafi i nie potrafi robić wg ćw. 8/37
Religia
Podręcznik str 76,77
Ćwiczenia str 59,60
Klasa 3
Uczniowie oraz ich rodzice zostaną poinformowani telefonicznie o zagadnieniach do opracowania w czasie zawieszenia zajęć.
Język angielski
Ćwiczenie przesłane przez wychowawcę SMS, oraz w ćwiczeniu ćw. 11 i 12 str. 39. Z podręcznika str. 41 ćw. 13 (przeczytać i przetłumaczyć) do zeszytu napisać co Alex robi w ciągu dnia i o której (w 1 osobie czyli JA) przykład: I get up at eight o’clock.
Na kartkach zrobić PROJECT; MY DAY (mój dzień) Napisać jak wygląda wasz dzień czyli co robisz i o której godzinie. Można narysować obrazki. UWAGA: Im więcej i dokładniej- tym lepiej!:)
Religia
Proszę uczyć się zadanych modlitw wg wykazu na karcie zaliczenia. W piątek przeczytać z Modlitewnika, który otrzymaliście Drogę Krzyżową i na karcie z bloku wykonajcie rysunek do jednej wybranej stacji.
Klasa 4
Język polski
1. Opisz siebie. Skorzystaj z podręcznika, str. 198 oraz zeszyty ćwiczeń, str. 15.
2.Napisz przepis na ulubioną potrawę. Podręcznik- str. 204, ćwiczenie -str. 53.
3.Opisz planszę ze str. 214 (podręcznik).
4. Scharakteryzuj wybranego bohatera opowiadania ze str. 216.
5. Przeczytaj fragment ,,Pana Tadeusza" ze str. 220 i wypisz epitety.
6. Napisz plan opowiadania ,,Zielony pies" str. 222.
Przyroda
Tematy do samodzielnej pracy:
- Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach? (podręcznik)+ ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń do tego tematu
- Uzależnienia są groźne (podręcznik)+ ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń do tego tematu
- Powtórzyć wiadomości z działu 5 „Odkrywamy tajemnice zdrowia”. Wykonać z zeszytu ćwiczeń ćwiczenia dotyczące powtórzenia. Należy przygotować się do sprawdzianu z działu 5 (podręcznik).
Plastyka
Uczniowie projektują (osoby chętne wykonują), ozdoby wielkanocne.
Uczniowie, którzy nie oddali wszystkich prac nadrabiają zaległości.
Muzyka
Zapoznać się z tematem ,,Dzieciństwo Fryderyka Chopina '', podręcznik str. 85 - 88. Napisać notatkę na temat twórczości Fryderyka Chopina do roku 1830.
Technika
Technika :Powtórzyć znaki drogowe zakazu, nakazu, ostrzegawcze informacyjne, podręcznik str. 37-40.
Historia
Rozdział III: Wojny i upadek Rzeczypospolitej
temat 4: Odpowiedzieć pisemnie na poniższe pytania w zeszycie:
- kto i kiedy stworzył Legiony Polskie we Włoszech?
- kim był Józef Wybicki?
- 1,2/97 (praca z infografiką)
temat 5: Odpowiedzieć pisemnie na poniższe pytania w zeszycie:
- wymień przyczyny oraz skutki powstania styczniowego
- wyjaśnij pojęcia: branka, wojna partyzancka
- znajdź w książkach lub Internecie i zapisz w zeszycie 5 miejsc z Twojej okolicy (w granicach ok. 50 kilometrów od miejsca zamieszkania), które upamiętniają wydarzenia lub bohaterów powstania styczniowego
Wychowanie fizyczne
Temat referatu do napisania: Higiena osobista i strój sportowy
Język angielski
Z podręcznika : Przepisać tabelkę str. 69 do zeszytu. Oraz ćw. 6 i 7 str. 69
Z ćwiczenia str. 43 ćwiczenie 1 i 2
Z podręcznika str. 69 ćwiczenie 10 do zeszytu oraz z ćwiczeń ćw. 3,4,5,6 strona 43
Informatyka
Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat wybranego Państwa Ameryki Południowej (kultura, język, roślinność zwierzęta itp. ) Bardzo proszę by prezentacja była na minimum 10 slajdów i łączyła w sobie elementy graficzne i tekstowe.
Matematyka:
1. Przeczytać temat i zapisać w zeszycie: "Wielokąty" str.20
- rozwiązać w zeszycie zadania 2,3,7 str. 23 podręcznik; zad.8,9 str. 24; zad. I, II, III (czy już umiem?) str.24.
- obejrzeć film "Wielokąty" https://www.youtube.com/watch?v=W084XuDP1cQ
2. Przeczytać temat i zapisać w zeszycie: "Różne jednostki długości" str.25
- niebieską ramkę ze strony 26 przepisać do zeszytu;
- rozwiązać zadania: 1,2,3 str.27
- wydrukować i rozwiązać kartę pracy nr 1 (wielokąty, jednostki długości)- dostępna w zakładce MATERIAŁY na stronie internetowej naszej szkoły (po lewej stronie)
Religia
Podręcznik str 84,85
Ćwiczenia str 66,67
Uczycie się etapu z katechizmu
W piątek przeczytać z Modlitewnika Drogę Krzyżową.
Klasa 5
Język polski
1. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi przyimka i wyrażenia przyimkowego -str. 183 w podręczniku i wykonaj wszystkie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń na str.72.
2.Opisz plakat ze str.186 w podręczniku.
3. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi partykuły i wykrzyknika ze str. 188 w podręczniku i wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń ze str.74.
4.Wykonaj w zeszycie sprawdzian ze str.190 -193 w podręczniku.
Biologia
Tematy do samodzielnej pracy:
1. Różnorodność protistów+ ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń do tego tematu
2. Budowa i różnorodność grzybów. Porosty + ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń do tego tematu
3. Powtórzyć wiadomości z działu III „Wirusy, bakterie, protisty i grzyby”. Wykonać ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń dotyczące powtórzenia. Należy przygotować się do sprawdzianu z działu III.
Plastyka
Uczniowie projektują (osoby chętne wykonują), ozdoby wielkanocne.
Uczniowie, którzy nie oddali wszystkich prac nadrabiają zaległości.
Muzyka
Zapoznać się z tematem ,,Folklor naszych sąsiadów'', podręcznik str.111. Napisać notatkę na temat folkloru naszych sąsiadów.
Technika
Zapoznać się z tematem ,,Pismo techniczne '', podręcznik str. 51 (zastosowanie pisma technicznego, wymiary liter i cyfr).
Historia
Rozdział V: Społeczeństwo średniowiecza
Temat 3: Odpowiedzieć pisemnie na poniższe pytania w zeszycie:
- 2,3,4/147
Na podstawie filmu Kaszą po ryju - średniowieczne miasto. Historia Bez Cenzury (Youtube) odpowiedz w zeszycie na pytania:
- jaką funkcję pełnił ratusz a jaką pręgierz w średniowiecznym mieście?
- wymień elementy zabudowy miejskiej służące do obrony miasta
- która informacja dotycząca średniowiecznych miast najbardziej Cię zaskoczyła?
Na podstawie filmu, podręcznika oraz innych informacji napisz dłuższą wypowiedź (minimum 1 strona) na temat tego, czy chciałbyś/chciałabyś żyć w średniowiecznym mieście. Odpowiedź uzasadnij.
Temat 5: Sztuka średniowiecza
Przerysuj oraz uzupełnij tabele na podstawie tematu (tabele dostępne w zakładce Materiały na stronie internetowej szkoły pod nazwą: „Styl romański i gotycki”.
Język angielski
Załączniki 1,2,3, 4 do sprawdzianu (dostępne w zakładce Materiały po lewej stronie)
Przeczytać tekst str 78 w podręczniku, wypisać i przetłumaczyć nieznane, nowe wyrazy. Przetłumaczyć tekst. Wypisać 3 informacje na temat Wielkiej Brytanii. (mogą być inne niż w podręczniku- po angielsku. )
Zadania dodatkowe do pobrania w zakładce Materiały.
Informatyka
Proszę o przygotowanie w edytorze tekstu Word referatu na temat wybranego Państwa Ameryki Południowej (kultura, język, roślinność zwierzęta itp.) Bardzo proszę by referat był na minimum cztery strony i łączył w sobie elementy graficzne i tekstowe. Proszę również zastosować w tekście elementy formatowania czcionki (kolor, rozmiar, styl)
Matematyka
2. rozwiązać zadania z zeszytu ćwiczeń (niebieskie) 1 -7 str. 82 - 84
3. rozwiązać zadania powtórzeniowe z zeszytu ćwiczeń (niebieskie) str. 88 - 89
4. wydrukować i rozwiązać kartę pracy - działania na ułamkach zwykłych. (dostępna w zakładce Materiały w panelu nawigacyjnym po lewej stronie).
Religia
1. Przygotować, tzn. przeczytać i opracować pisemnie w formie notatki dwa kolejne tematy z podręcznika.
2. Modlitwa w intencji chorych na koronawirusa i tych którzy się nimi opiekują.
Wychowanie fizyczne
Codziennie według poniższej instrukcji - powodzenia :)
https://www.youtube.com/watch?v=pezB41W4xaA
Język rosyjski
Nauczyć się większości słówek- nazw artykułów spożywczych z rozdziału 7
Dla chętnych przygotować się na poprawę klasówki.
Klasa 6
Język polski
1.Napisz wypracowanie na temat:
,,Problemy dorastającej młodzieży w świetle lektury „Felix, Net i Nika...”
2.Wykonaj w zeszycie sprawdzian ze str. 220-223 w podręczniku.
3. Wykonaj zad. 2 str. 230 w podręczniku.
4. Wykonaj zadanie 2 str.231 w podręczniku
5. Wykonaj zadanie 3 str. 242 e podręczniku po uprzednim zapoznaniu sie z treścią opowiadania ze str.237.
Biologia
1. Powtórzyć wiadomości z działu III- „Stawonogi i mięczaki”. Wykonać ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń dotyczące powtórzenia z działu III. Należy przygotować się do sprawdzianu z działu III.
2. W dalszej kolejności przygotować tematy:
- Ryby- kręgowce środowisk wodnych+ ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń
- Przegląd i znaczenie ryb + ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.
Plastyka
Uczniowie projektują (osoby chętne wykonują), ozdoby wielkanocne.
Uczniowie, którzy nie oddali wszystkich prac nadrabiają zaległości.
Muzyka
Zapoznać się z tematem ,,Z dziejów muzyki - barok. Jan Sebastian Bach, podręcznik str. 142 - 147. Napisać notatkę lub przygotować prezentację na temat Jana Sebastiana Bacha.
Technika
Należy wykonać stroik wielkanocny z dowolnych materiałów i dowolną techniką.
Historia
Rozdział 4: Od absolutyzmu do republiki
Temat 4: Nowe potęgi europejskie
Należy dokończyć uzupełnianie w zeszycie tabeli według wzoru, który robiliśmy na lekcji. Tabela dostępna na stronie internetowej szkoły w zakładce Materiały pod nazwą „Reformy oświeceniowe”
Tematy: 3-4
Skorzystaj z książki i z innych dostępnych źródeł wiedzy w celu wykonania następującego polecenia.
Wybierz jedną osobę, będącą przedstawicielem epoki oświecenia (filozof, polityk, wynalazca, naukowiec, artysta, itp.) i przeprowadź z nim wywiad (pytanie Twoje + odpowiedź człowieka oświecenia). Wywiad musi zawierać przynajmniej 10 pytań merytorycznych, odpowiedzi muszą być zgodne z faktami historycznymi (o ile dotyczą faktów historycznych).
WAŻNE!: Pliki z wywiadem w formacie .pdf, .doc lub .rtf należy przesłać na adres mailowy bartosz.felczak@gmail.com do dnia 23.03.2020r. godz. 12:00.
Wychowanie fizyczne chłopcy
Temat referatu do opracowania: Hartowanie organizmu
Wychowanie fizyczne dziewczęta
Codziennie według poniższej instrukcji - powodzenia :)
Do wyboru:
https://www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno
Matematyka:
1. wydrukować i rozwiązać kartę pracy nr 1 (kąty, trójkąty, czworokąty)- dostępna w zakładce Materiały
2. opracować temat: "Pola wielokątów" str.39
- ramki "zapamiętaj!" (rysunki i wzory) przerysować do zeszytu;
- wydrukować i rozwiązać kartę pracy nr 2 (pola czworokątów);- dostępna w zakładce Materiały
- rozwiązać w zeszycie zadania: 1,3 str43; 5 str.44; 6,7,10 str.45; 13str.46
Filmy pola czworokątów:
3. przeczytać temat "Zakupy" str. 194
- rozwiązać zadania w zeszycie: 1,2,3, str.196; 5str.197; I,II,III( czy już umiem?)str. 197.
4. przeczytać temat "Podróż" str. 203
- rozwiązać zadania w zeszycie: 1,2 str.205; od 3 -do 13 str.206;
5. przeczytać temat "Działki" str.198
- rozwiązać zadania w zeszycie: 1,2,3 str. 200
Język angielski:
Uczymy sią wszystkich czasowników nieregularnych ze strony 123 na pamięć!!!
Do zeszytu przepisać tabelkę z podręcznika str. 85 oraz ćw. 3 i 4 str, 85
- układanie pytań w czasie Present Perfect
Z ćwiczenia str. 52 ćw. 1,2,3,5
Informatyka
Zad 1. Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat wybranego Państwa Ameryki Południowej (kultura, język, roślinność zwierzęta itp.) Bardzo proszę by prezentacja była na minimum 15 slajdów i łączyła w sobie elementy graficzne i tekstowe. Proszę również zastosować w swojej prezentacji gify oraz elementy Smart Art, jak również wstawianie dźwięków.
Zad 2. (Grupa chłopców) Bardzo proszę o wykonanie prezentacji dotyczącej waszych zainteresowań. Prezentacja powinna zawierać minimum 10 slajdów, łączyć ze sobą elementy graficzne i tekstowe. Proszę również o wstawienie krótkiej narracji do waszej prezentacji.
Zad 2. (Grupa dziewcząt) Proszę zalogować się na stronie scratch.mit.edu i na podstawie samouczków wykonaj ćwiczenie – animuj imię, animuj postać i stwórz historyjkę. Swoje prace zapisz klikając plik i zapisz teraz tak żeby później były widoczne w folderze moje rzeczy.
Religia
1. Przygotować, tzn. przeczytać i opracować pisemnie w formie notatki dwa kolejne tematy z podręcznika.
2. Modlitwa w intencji chorych na koronawirusa i tych którzy się nimi opiekują.
Język rosyjski
Nauczyć się słówek zapisanych w zeszycie (rozdział 5 strony 80-81 w podręczniku).
Dla chętnych przygotować się na poprawę klasówki.
Klasa 7
Język polski
Powtórzenie wiadomości o poznanych częściach zdania i częściach mowy. Utrwalenie zasad ortograficznych. Utrwalenie zasad dotyczących interpunkcji.
Biologia
Zadanie 1
Przeczytajcie temat: „Oddychanie komórkowe”, strony:142 -143
Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń dotyczące tego tematu
W zeszycie odpowiedzcie na pytanie 5 i 6 z podręcznika strona 143
Zadanie 2
Przeczytajcie temat: „Higiena i choroby układu oddechowego”, strony 144 – 148
W zeszycie odpowiedzcie na następujące pytania:
1. Jak chronić układ oddechowy?
2. Opisz 4 wybrane choroby układu oddechowego
Osoby chętne mogą wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń dotyczące tego tematu.
Plastyka
Uczniowie projektują (osoby chętne wykonują), ozdoby wielkanocne.
Uczniowie, którzy nie oddali wszystkich prac nadrabiają zaległości.
Muzyka
Zapoznać się z tematem ,, Balet i taniec klasyczny'', podręcznik str. 123 - 127. Napisać notatkę na temat najbardziej znanych baletów i ich twórców.
Historia
Proszę powtarzać informacje z działu IV: Ziemie polskie przed powstaniem styczniowym. Sprawdzian z tego działu przełożony zostaje na najbliższy możliwy termin, tj. dzień, w którym będzie historia po odwieszeniu zajęć.
Dział V: I wojna światowa
Temat 1:
Należy dokończyć uzupełnianie tabeli z lekcji, odpowiedzieć na pytanie 2/160 oraz wyjaśnić pojęcia: aneksja, wyścig zbrojeń, trójprzymierze, trójporozumienie.
Język angielski:
Uczymy się do sprawdzianu u.5
Z unitu 6 uczymy się części ciała str. 69 (przepisać do zeszytu i przetłumaczyć) oraz zrobić w zeszycie ćw. 2 i 3 str. 69
Z ćwiczeń str. 64 ćw. 1,2,3 oraz ćw. 4 str. 65
Przeczytać teksty str. 78-79 (wypisać nowe słownictwo) i zrobić ćwiczenia do zeszytu ćw. 5/78 i odpowiedzieć pisemnie na pytania z ćwiczenia 10 str. 79
Powtórzyć czasowniki nieregularne (2 formy) str. 135
Informatyka
Zad 1. Proszę o przygotowanie referatu na temat historii myszy komputerowej. Bardzo proszę by referat łączył w sobie elementy graficzne i tekstowe. Proszę zastosować w swojej pracy elementy formatowania tekstu, zmiana czcionki jej rozmiaru koloru, stylu, artystyczne napisy Word Art.
Zad 2. Proszę o przygotowanie ogłoszenia na kolorowej kartce, z ramką i użyciem narzędzi z galerii Word Art. jak również elementów formatowania tekstu dotyczącego zaginięcia psa lub kota. Proszę w swojej pracy pokazać łączenie tekstu z elementami graficznymi.
Matematyka
Karta pracy do wykonania znajduje się w zakładce Materiały na naszej stronie internetowej (po lewej stronie) pod nazwą "Matematyka 7- karta pracy"
Chemia
1.Temat: Prawo stałości składu związku chemicznego.
Analizujemy przykład 31 / str.141
Rozwiązujemy zad. 4 i 5 str.141
2. Temat: Prawo zachowania masy.
Uważnie czytamy temat lekcji str.148 - 150
W formie notatki zapisujemy treść prawa – str.150
Rozwiązujemy zadania 1 i 2 str.150 z podręcznika
Uczymy się na pamięć treści poznanych praw chemicznych.
Fizyka
1. Temat: Druga zasada dynamiki Newtona.
Uważnie czytamy temat lekcji str.169 - 172
W formie notatki zapisujemy zagadnienia z podręcznika To najważniejsze –str.172
2. Temat: Swobodne spadanie ciał.
Uważnie czytamy temat lekcji str.174-177
W formie notatki zapisujemy zagadnienia z podręcznika To najważniejsze –str.177
Rozwiązujemy zdanie 1 i 2/str.178
3. Temat: Trzecia zasada dynamiki Newtona. Zjawisko odrzutu.
Czytamy temat str.179-181
W formie notatki zapisujemy zagadnienia z podręcznika To najważniejsze –str.181
Uczymy się treści poznanych zasad dynamiki.
Religia
1. Przygotować, tzn. przeczytać i opracować pisemnie w formie notatki dwa kolejne tematy z podręcznika.
2. Modlitwa w intencji chorych na koronawirusa i tych którzy się nimi opiekują.
Wychowanie fizyczne
Codziennie według poniższej instrukcji - powodzenia :)
Do wyboru:
https://www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno
Geografia
Temat: Warunki rozwoju rolnictwa.
Przeczytaj temat z podręcznika strona 124-127, a następnie odpowiedz pisemnie na pytania.
- Omów funkcje rolnictwa.
- Opisz przyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa.
- Opisz poza przyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa.
- Omów korzyści, szanse i zagrożenia dla polskiego rolnictwa wynikające z członkowstwa naszego kraju w Unii Europejskiej.
Język rosyjski
Zeszyty ćwiczeń: ćw. 1 i 2 str. 46, ćw. 4 str. 47, cała strona 52
Dla chętnych przygotować się na poprawę klasówki
Klasa 8
Język polski
Powtórzenie wiadomości o częściach zdania i częściach mowy (ze szczególnym uwzględnieniem imiesłowów). Powtórzenie treści lektur obowiązkowych omawianych w VII i VIII klasie.
Biologia
Zadanie 1
Przeczytajcie temat z podręcznika: „ Konkurencja”
W zeszycie odpowiedzcie na pytania zamieszczone pod tematem lekcji.
Historia
Przepisać WŁASNORĘCZNIE do zeszytu lub na kartkę (CZYTELNIE) cały (tekst główny) temat Polski Październik (s. 182-186). Za brakujące słowa lub nieczytelne wyrazy będą obniżane oceny! (1 zjedzone słóweczko lub napisane nieczytelnie ocena niżej)
Uczniowie aspirujący do oceny 3 i wyższej dodatkowo zadania 1 i 2 ze strony 184 (praca z tekstem źródłowym)
Wychowanie fizyczne
Temat referatu do napisania: Sterydy i ich wpływ na zdrowie
Język angielski:
Podręcznik str. 90 + słownictwo str. 91
Ćwiczenia str. 43,44, 45, 46 (z zeszytu ćwiczeń)
Podręczik str. 102 + słownictwo str.103
Ćwiczenia str. 48, 49, 50, 51 (z zeszytu ćwiczeń)
Informatyka
Zad 1. Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat historia i rozwój informatyki. Prezentacja powinna zawierać minimum 15 slajdów, łączyć ze sobą elementy graficzne i tekstowe. Proszę użyć gifów jak również Smart Artów i wstawić w swoją prezentację dźwięk lub film.
Zad 2. Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat zagrożeń związanych z dostępem do Internetu. Prezentacja powinna zawierać minimum 15 slajdów. Proszę by prezentacja łączyła w sobie teksty z elementami graficznymi. Proszę stworzyć krótką narrację do prezentacji.
Matematyka
Rozwiązać zadania od str 222 - do 235 podręcznik
Przygotowanie do egzaminu
- rozwiązać zadania ze stron: 14 - 15
https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200316%20SP_Dzien%201.pdf
Chemia
1. Temat: Szereg homologiczny alkoholi.
Zapisujemy definicję alkoholi – str.141 oraz szereg homologiczny alkoholi ze str.140 ( tak jak poprzednio węglowodory- nazwa, wzór sumaryczny, kreskowy oraz grupowy).
Rozwiązujemy zadania 2 i 3 str.141 z podręcznika
Uczymy się szeregu homologicznego alkoholi
2. Temat: Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe.
Zapisujemy w formie notatki:
- właściwości metanolu – str.144 i etanolu – str.147,
- zastosowanie metanolu i etanolu – str.148,
- fermentacja alkoholowa –str.143
- skutki nadmiernego spożywania alkoholu.
Rozwiązujemy zadania 1 str. 149
Termin pracy klasowej ulega oczywiście zmianie.
Fizyka
1.Temat: Światło i jego właściwości.
Uważnie czytamy temat str.212-217
W formie notatki zapisujemy zagadnienia z podręcznika To najważniejsze –str.217
Rozwiązujemy zadania 2 str.217 i zad.3str.218 z podręcznika
2.Temat:Zjawiska cienia i półcienia.
Czytamy temat str.219-221
Zapisujemy definicję cienia i półcienia – str.222
Rysujemy w zeszycie schematy ze str.220 i 221.
Termin pracy klasowej ulega zmianie.
Religia
1. Przygotować, tzn. przeczytać i opracować pisemnie w formie notatki dwa kolejne tematy z podręcznika.
2. Modlitwa w intencji chorych na koronawirusa i tych którzy się nimi opiekują.
Język rosyjski
Z zeszytu ćwiczeń całe strony 20, 21, 24
DODATKOWO dla uczniów, którzy zdają język rosyjski na egzaminie
- z zeszytu ćwiczeń całe strony 16 i 25
- z podręcznika: ćw. 1 str. 30 i 3 str. 47 - przepisać do zeszytu
Konkursy logopedyczne
ZACHĘCAM DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSACH
1. III LOGOPEDYCZNY WIOSENNY KONKURS RECYTATORSKI
„Do serca przytul psa, weź na kolana kota…”
Przygotowujemy jeden wiersz o dowolnym zwierzęciu.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów z klas 0-3.
Najpierw odbędą się eliminacje klasowe, w wyniku których zostaną wyłonieni uczniowie do finału. O terminach kolejnych etapów poinformuję po powrocie dzieci do szkoły.
2. XXXII Ogólnopolski Logopedyczny Konkurs Plastyczny organizowany przez Wydawnictwo Komlogo
„Wesołe mamy miny, gdy głoskę RRR… ćwiczymy.”
W ramach Konkursu należy nadesłać pracę plastyczną przedstawiającą głoskę R w grupach spółgłoskowych [tr], [dr] lub na etapie początkowym ćwiczeń przygotowujących do wywołania głoski R.
Celem konkursu jest zdobywanie nowych doświadczeń uczniów, którzy ćwiczą najtrudniejszą głoskę. Rozwijanie kreatywności i wyobraźni. Wzmacnianie wiary we własne siły i motywowanie do dalszej pracy
Format pracy: A4.Technika: dowolna.
W załączeniu przesyłam ćwiczenia, które mogą być inspiracją.
Konkurs przeznaczony jest dla dzieci od 4 do 9 lat.
- Załącznik 1
- Załącznik 2