OSTATNIA AKTUALIZACJA 24.04.2020, GODZ. 11:00
Klasa I
20.04
Zdalne nauczanie 20 kwietnia klasa pierwsza
Język polski(NOWE PODRĘCZNIKI)
1.Poproś mamę o przeczytanie tekstu pt. Maraton str3 z czytanki
Odpowiedz ustnie na pytania( pod czytanką)
Uzupełnij ćwiczenia str3 i 4 (część 5)
Matematyka
Uzupełnij ćwiczenia str 3,4,5(część5)
Do sprawdzenia ćwiczenia str str. 4 ćwiczenie z polskiego
21.04
Język polski
W zeszycie dopisz do końca linijki wyrazy:
Sz, sz, Szymek, Szyszka, Szałas, Szybciej ,Szuka, Wszyscy, Proszę, Szukaj, Tadeusz, Poszukamy, Mieszkania, Szum, Koszyk
W ćwiczeniu str 5-uzupełnij
Naucz się czytać str5-czytanka
Matematyka
Uzupełnij str 8i 9 strona 9 do sprawdzenia
Plastyka
Pomaluj godło Polski. Godło do pobrania TUTAJ.
Język angielski
Lekcja 1
- W podręczniku na str. 51 poproszę o przeczytanie wyrazów pod obrazkami i zdecydowanie gdzie znajduje się przedstawiona na obrazkach postać (ustnie)
- W ćwiczeniu na stronie 50 ćw. 13 (poproszę połączyć i pokolorować części domów tak aby tworzyły całość.
- Ćwiczenie 14/ str 50 – poproszę dorysować tyle okien i drzwi ile widzimy w poleceniu. Pokolorować całość.
Lekcja 2
- W ćwiczeniu na str 51 robimy ćwiczenie 15 (poprawiamy wszystkie wyrazy po śladzie. Na obrazku kolorujemy TYLKO te przedmioty, o których jest mowa w nagraniu (zapisie pod spodem- można odsłuchać )
Where is the teddy bear?
Where is the ball?
Where are the dinosaurs?
Where is the window?
Where is the door?
Where are the chairs?
Where are the tables?
- Robimy załączniki ze strony internetowej szkoły. Załącznik 1 i załącznik 2.
- Załączniki i ćwiczenia (str 50 i 51) poproszę odesłać do sprawdzenia !!!
Religia
Proszę w tym tygodniu o przeczytanie tematu 44 z podręcznika str 100 i 101 .
Wykonajcie zadania w ćwiczeniu na str 58 i 59.
Informatyka
22.04 Temat : Edytor tekstu. Stosujemy prawy Alt do pisania polskich znaków
typu ś, ć ń,ź, ż
Aby napisać na komputerze takie wyrazy jak: słońce, słoń, trójkąt musimy skorzystać z przycisku Alt (prawy), który znajduje się po prawej stronie obok spacji. Palcem prawej dłoni naciskamy i przytrzymujemy klawisz Alt(prawy ) a palcem lewej dłoni klawisz z literą np.
Alt + l = ł, Alt +a =ą, Alt +c = ć, itd.
Uruchom dowolny edytor tekstu. Napisz dowolnym kolorem wyrazy: bąk, ślimak, żaba, żółw, ćma, gęś. Następnie pogrub nazwy zwierząt, które potrafią latać, a pochyl nazwy tych, które potrafią pływać. Przyporządkuj wyrazy : młotek, trąbka, obcęgi, altówka, bęben, piła do dwóch grup : instrumenty muzyczne i narzędzia. W edytorze tekstu napisz wyraz z każdej grupy w oddzielnym wierszu. Proszę pracę zapisać pod nazwą Prawy Alt i przesłać na adres klasy.
Dla chętnych:
https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/puzzle_mozaics_copy_animals_16x16.htm?language=english&linkback=../../index.htm
22.04
język polski
-uzupełnij ćwiczenia str. 6 i 7
- wpisz do zeszytu wyrazy z ćwiczenia 6 str.7
Matematyka
Uzupełnij str. 10 i 11
st.r 11-do sprawdzenia
Jaką obronę stosujesz przed koronawirusem
Czy wychodzisz w maseczce?
czy myjesz często ręce?
Czy zachowujesz odstęp 1 metra przy spotkaniu z osobami z zewnątrz?
A może masz inne sposoby?
Może mogłabyś,mógłbyś przesłać zdjęcie na adres
klasa1spkroczewo@gmail.com
Przesłanie zdjęcia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na umieszczenie na stronie internetowej szkoły w Kroczewie
24.04
Matematyka
Zapisz w zeszycie do matematyki
Poniedziałek- dzień nr.1
Wtorek-dzień nr2
Środa – dzień nr-3
Czwartek-dzień nr 4
Piątek- dzień nr 5
Sobota-dzień nr6
Niedziela- dzień nr7
Zadanie
Dziś jest wtorek. Jaki dzień będzie za 3 dni?
Obliczenie
Wtorek to drugi dzień tygodnia
2+ 3=5
Piąty dzień tygodnia to piątek
Odpowiedz: Za 3 dni będzie piątek
Wykonaj ćwiczenia str14 i 15
Język polski
Naucz się czytać str 8
Uzupełnij ćwiczenia str9
Klasa II
Język angielski
Lekcja 1
- W ćwiczeniu na stronie 45 robimy ćw 7 i 8
- W ćwiczeniu na stronie 46 robimy ćwiczenia 9 i 10
Lekcja 2
- W podręczniku na stronie 49 robimy ćw 12 (tzn wypisujemy jakie potrawy zamówili mama, tata, siostra i brat)
Mum: hmm I like peas. Can I have chicken and peas please?
Waiter: yes
Brother: I don’t like chicken. Can I have spaghetti and salad please?
Waiter: yes
Sister: Pizza is may favourite food. Can I have a pizza?
Waiter: Salad or cheese?
Sister: Salad please.
Dad: Can I have a chicken ?
Waiter: Carrots or peas?
Dad: Carrots please. I don’t like peas.
2. W ćwiczeniu na str 47 ćwiczenia 11 i 12 (dla tych co nie mogą odsłuchać nagrania)
My granddad likes chicken but he doesn’t like fish.
He likes carrots but he doesn’t like peas.
He likes strawberries but he doesn’t like ice cream.
My grandmother likes fish. She likes peas but she doesn’t like carrots.
She likes ice cream but she doesn’t like strawberries.
3. Z tego tygodnia poproszę strony 45 i 47 do sprawdzenia.
Religia
Proszę w tym tygodniu o przeczytanie tematu 36 z podręcznika str 82 i 83
W ćwiczeniu na str 65 wykonajcie zadanie.
Klasa III
Język angielski
Lekcja 1
- W zeszycie piszemy w tabelce co Russell robi w poszczególne dni tygodnia (ćw 8/47)
Dla tych co nie mogą odsłuchać poniżej tekst:
He has a music lesson on Monday.
He goes swimming on Friday.
He does karate on Thursday.
He goes cycling on Tuesday.
He has an English lesson on Wednesday.
What does he do at the weekend?
He goes camping at the weekend.
2. Ćwiczenia 7 i 8 /str 45 w ćwiczeniu
3. Ćwiczenie z zeszytu oraz str 45 w ćwiczeniu odsyłamy do sprawdzenia
Lekcja 2
- Czytamy historyjkę na stronie 48.
- W zeszycie odpowiadamy na pytania: 1Co robi Mickey w piątek? HE………
oraz 2. Jaki jest dzień tygodnia (w historyjce) . It’s ……………………
3. W ćwiczeniu robimy ćw. 9 i 10 /str 46
Dla tych co nie mogą odsłuchać:
Mickey does karate on Friday.
He goes running on Wednesday.
He has a music lesson on Monday.
He goes fishing on Saturday.
He does gymnastics on Tuesday.
He has an art lesson on Thursday.
Religia
Proszę o przeczytanie w tym tygodniu tematów 34 i 35 - podręcznik str 88,89,90,91 ,
Ćwiczenia str 68, 69, 70,71 wykonajcie zadania.
Klasa IV
Technika
Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku str. 68, następnie wykonajcie w zeszycie ćwiczenia 1 i 2 ze str. 68.
Język angielski
lekcja 1.
- W zeszycie robimy ćwiczenie 6/ 81 (wypisujemy wyrażenia w kolejności w jakiej wykonujemy w ciągu dnia)
- Do zeszytu ćw. 7/81 (jakie czynności przedstawiają obrazki) POMOC na stronie 89
Lekcja 2
- Czytamy tekst na stronie 82 wypisujemy nowe słówka i ich polskie znaczenie.
- W zeszycie odpowiadamy na pytanie z ćw 1/ 82 ( Who makes breakfast?)
- Oraz pytania z ćw. 2/ str 82
- Przepisujemy do zeszytu wyrażenia z ramki (ćw. 3/ str 82) z polskimi znaczeniami
- Robimy ćw. 1/str 51 w ćwiczeniu
Lekcja 3
1. Przepisz notatkę
W czasie Simple Present w III os licz poj. (czyli HE, SHE, IT) do czasownika dodajemy -s lub -es
Np. I play- she plays
I cook-she cooks
Ale I go- he goes
I make – she makes
Uwaga : 1 jeżeli czasownik kończy się na -o, -ch, -s, -sh do czasownika dodajemy -es (I wash-she washes, I do- he does
2. Jeżeli czasownik zakończony jest na -y po spółgłosce to -y wymienia się na -i +es )I tidy- he tidies)
3. PAMIĘTAJ I have – he /she, it has
2.w zeszycie robimy pisemnie ćwiczenie 6/83 (przepisz tekst z właściwymi formami czasowników i podkreśl je)- odeślij DO SPRAWDZENIA
3. W ĆWICZENIU ćw. 2/51
Muzyka
Temat: Dzień Ziemi. Muzyka i ekologia. Piosenka ,, Ekorock ''.
Proszę o zapoznanie się z lekcją 25 w podręczniku. Wysłuchajcie nagrania E. Griega ,, Poranek z I suity ,, Per Gynt '', wykonajcie improwizację ruchową do utworu. Spróbujcie samodzielnie zaśpiewać piosenkę ,,Ekorock ''.
Utwory do pobrania TUTAJ.
Plastyka
Temat: Techniki mieszane: malowanie i drapanie .
22.04
Ciekawe możliwości daje technika potocznie nazywana wydrapywanką. Polega ona na nałożeniu grubej warstwy farby na papier pomalowany tłustymi kredkami, na przykład świecowymi, a następnie – po wyschnięciu farby – na wydrapaniu rysunku ostrym narzędziem.
Zadanie do wykonania:
- Wykonaj dowolną wydrapywankę, w tym celu:
a) Pomaluj kartkę techniczną kolorowymi kredkami świecowymi lub pastelami olejnymi
b) Pracę dodatkowo zabezpiecz mydłem lub świecą
c) Następnie całość pomaluj czarną farbą plakatową lub jeśli masz tuszem.
d) Poczekaj aż farba lub tusz wyschnie
e) Patyczkiem do szaszłyków możesz rozpocząć wydrapywanie dowolnego wzoru
Dodatkowy instruktaż znajdziesz pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=lc4vxFAqmNo
2. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie pracy na e- mailu klasy 4
Czas na wykonanie zadania 28.04.2020
Religia
Proszę w tym tygodniu o przeczytanie fragmentu Opowieści z Narni w podręczniku na str 96 i 97 oraz temat 34 podręcznik str 98 i 99.
Ćwiczenia str 76,77 wykonajcie zadania.
WDŻ
Temat (dziewczęta): Przekazywanie życia żeński układ rozrodczy.
Temat (chłopcy): Przekazywanie życia męski układ rozrodczy
23.04
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf
- temat dla chłopców do pobrania TUTAJ
- temat dla dziewczynek do pobrania TUTAJ
Informatyka
23.04 Temat : Wycinamy, wklejamy i kopiujemy wskazany tekst
Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem który znajduje się w podręczniku na stronach 101 – 103, jak również przypomnienie sobie wiadomości dotyczących zmiany kroju, koloru rozmiaru i stylu czcionki z poprzednich zajęć.
Następnie proszę otworzyć edytor tekstu Word i odpowiedzieć pełnym zdaniem na poniższe pytania:
- Jaki jest Twój ulubiony przedmiot w szkole?
- Jakie jest Twoje największe marzenie ?
- Jaki jest Twój ulubiony kolor ?
Proszę każdą z tych odpowiedzi skopiować dwa razy (Zaznaczyć tekst – Prawy przycisk myszki – Kopiuj i później prawy przycisk myszki Wklej lub skorzystanie z klawiszy skrótów Ctrl+C – Kopiuj Ctrl +V – Wklej. Skopiowane teksty proszę sformatować w następujący sposób. Odpowiedź pierwszą proszę sformatować – Czczionka Times New Roman , rozmiar 20 kolor czerwony pogrubiona, druga odpowiedź – Czcionka Comic Sans MS , rozmiar 16 , kolor zielony i odpowiedź trzecia – Czcionka Calibri , rozmiar 14, kolor niebieski. Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Kopiuj i wklej i przesłać na adres klasy.
Klasa V
Religia
16.04.2020 r. Temat: "Święta Faustyna Kowalska". Korzystając z podręcznika str. 142-143, i innych dostępnych ci źródeł zapoznaj się postacią św. Faustyny Kowalskiej apostołki Bożego Miłosierdzia. Zwróć uwagę na "Dzienniczek" który napisała pod natchnieniem wizji Jezusa Miłosiernego, jak również na święto, obraz i Koronkę do miłosierdzia Bożego związane z objawieniami Jezusa Miłosiernego. Jako notatkę napisz krótki życiorys św. Faustyny Kowalskiej.
21.04.2020 r. Temat: "Wierze w grzechów odpuszczenie". Przeczytaj temat znajdujący się na str. 112-113 w podręczniku. Zwróć uwagę na to że kapłan gdy odpuszcza grzechy ludziom czyni to w imieniu Jezusa, który ma moc odpuszczania grzechów o czym sam mówi w Ewangelii. Jako notatkę przepisz zs słowniczka wyjaśnienie słowa „Amen”. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
23.04.2020 r. Temat: "Wierze w życie wieczne". Przeczytaj temat znajdujący się na str. 114-115 w podręczniku. Zwróć uwagę na to że Jezus gdy chodził po ziemi rozmnażał chleb i karmił ludzi tak samo i dziś w Eucharystii daje nam pokarm na życie wieczne. Postaraj się nauczyć śpiewać pieśni znajdującej się w katechezie. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.
P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi notatek i prac domowych o przesłanie ich na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl
Język angielski
Lekcja 1
W lekcji z tamtego tygodnia oczywiście mieliści zrobić 1 i 2 /53 i wysłać do sprawdzenia (część z Was zauważyła pomyłkę i przesłała właściwą stronę) przepraszam za pomyłkę i poproszę o przesłanie zaległej pracy z ubiegłego tygodnia (można całą stronę od razu z dzisiejszą)
- W zeszycie ćw. 4/ 86 ( mamy 3 sytuacje. Trzeba napisać pytania i udzielić odpowiedzi jak w przykładzie)
- Czytamy tekst z ćwiczenia 4/str 87 (wypisujemy nowe słówka)
- Odpowiadamy na pytania t- true (prawda) i F (False)-fałsz ćw. 3/87
- Wypisujemy czasowniki w ćw. 4/87 i w tekście znajdujemy ich formę przeszłą- zapisujemy w zeszycie.
- Wypisujemy wyrażenia z ćwiczenia 5 (czynności jakie robimy w domu) z polskimi odpowiednikami i zapamiętujemy je. Podpisujemy obrazki (np. 1- wash the dishes)
- W ćwiczeniu robimy ćw. 3 i 4/53
Lekcja 2
- Czytamy tekst na str 88 ćw. 4 i wypisz 3 miejsca gdzie pojechał Matt.
- W ćwiczeniu robimy 3 i 4 / str 55
Lekcja 3
- W ćwiczeniu robimy ćw. 1,2,3,4,5 str 54
Technika
Temat: Szkice techniczne
Dowiedzieliście się już do czego służy szkic techniczny i jakie przybory są potrzebne, aby wykonać odręczny szkic. Proszę o wykonanie ćwiczeń 3, 4, 6 i 7, ( strony w podręczniku 58 i 60).
Muzyka
Temat: Utrwalenie wiadomości i umiejętności. Powtórzenie poznanych piosenek.
WDŻ
Temat: Zaplanuj odpoczynek
23.04
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf. Temat do pobrania TUTAJ
Plastyka
Temat: Tworzę przez cały rok. Dekoracja na Dzień Ziemi
23.04
Drodzy uczniowie 22 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi.
Bardzo proszę abyście z tej okazji wykonali plakat związany z Dniem Ziemi.
Zdjęcie wykonanej pracy prześlij na adres e-mail klasy 5
Czas na wykonanie zadania 29.04.2020
Informatyka
22.04 Temat : Wstawiamy i formatujemy tabelkę w edytorze tekstu
Bardzo roszę o przypomnienie sobie informacji z poprzednich zajęć zamieszczonymi w podręczniku na stronie 120 i 121 zapoznanie się z poniższymi filmami
https://www.youtube.com/watch?v=2lmXOxJand4
https://www.youtube.com/watch?v=X7Bb7SnM8
a następnie proszę o przygotowanie w edytorze tekstu tabelki według wzoru zamieszczonego na stronie 124 w zadaniu 5. Proszę dodać pięć kolejnych wierszy z informacjami o innych szczytach górskich wyszukując tych informacji w Internecie ( Aby dodać wiersz należy kliknąć n tabeli gdzie chcemy umieścić dodatkowy wiersz prawym przyciskiem myszki – Wstaw – Wstaw wiersz powyżej czy też poniżej). Po lewej stronie wstaw jedną dodatkową kolumnę (Prawy przycisk myszki – Wstaw – Wstaw kolumnę z lewej ) i umieść w niej punkty od 1 do 9 stosując listę numerowaną . W nagłówku tej kolumny wpisz „Lp”. Zapisz pracę pod nazwą Najwyższe Szcyty i wyślij na maila klasowego.
Geografia
Temat: Przez lądy i oceany.
Przeczytajcie temat: Przez lądy i oceany, strona 86-90.
Odpowiedzcie pisemnie na pytania:
- Co to są południki?
- Co to są równoleżniki?
- Wypisz nazwy kontynentów i oceanów występujących na Ziemi.
Dla chętnych: pytanie 2 strona 90 z podręcznika
Zrób zdjęcie pracy domowej, prześlij na adres zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 28.04.2020r.
UWAGA
5 maja 2020r. otrzymacie do napisania sprawdzian wiadomości z działu "Krajobrazy Polski cz.2”. Proszę jeszcze raz powtórzyć i utrwalić wiadomości z podręcznika od strony 59 do 84.
Klasa VI
Religia
16.04.2020 r. Temat: "Pan Zwycięzca". Korzystając z podręcznika str. 114-115 i innych dostępnych ci źródeł zwróć uwagę na to, że Ewangeliści nie opowiadają jak dokonało się zmartwychwstanie Jezusa ale co świadczy o jego zmartwychwstaniu i jakie ono ma znaczenie dla ludzi. Jako notatkę przepisz z podręcznika tabelkę znajdującą się na końcu katechezy.
21.04.2020 r. Temat: "Pan miłosierdzia". Korzystając z podręcznika str. 116-117, i innych dostępnych ci źródeł dowiedz się czym jest Bożego Miłosierdzia. Zwróć uwagę na uroczystość, obraz i Koronkę do miłosierdzia Bożego związane z objawieniami Jezusa Miłosiernego. Jako notatkę przepisz ze słowniczka wyjaśnienie słowa "miłosierdzie". Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią. Możecie uczynić to modlitwą św. Jana Pawła II ze strony 116 podręcznika.
23.04.2020 r. Temat: "Trumf Krzyża". Przeczytaj temat znajdujący się na str. 106-107 w podręczniku. Po przeczytaniu tematu mam nadzieję, że zauważyłeś, że jest mówi on o kolejnym dniu Triduum Paschalnego jakim jest Wielka Sobota. Jako notatkę opisz krótko obrzęd Wigilii Paschalnej. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.
P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi notatek i prac domowych o przesłanie ich na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl
Muzyka
Posłuchaj podkładu muzycznego, a następnie spróbuj zagrać na flażolecie piosenkę ,, Przyszła wiosna''. Nuty znajdziesz w załączonym śpiewniku w wersji PDF na str. 27
Temat: Opracowanie na flażolecie piosenki ,, Płynie Wisła''.
Posłuchajcie podkładu muzycznego a następnie spróbujcie zagrać sami na flażolecie razem z podkładem piosenkę. Podkład do pobrania
TUTAJ.
Język angielski
Lekcja 1
- Czytamy dialog na stronie 96. Wypisujemy nowe wyrazy i sprawdzamy ich znaczenie na stronie 103. Uczymy się ich na pamięć
- Przepisujemy i zapamiętujemy zwroty z ćw 3/ 96
- W zeszytach piszemy odpowiedzi na pytania do teksty z ćw 2 (piszemy tylko T lub F)
- W ćwiczeniu robimy 3 i 4 / str 60
Lekcja 2
- Na stronie 97 jest tabelka, która mówi o tym, że czasu Present Continuous używamy dla (opisania sytuacji, która właśnie ma miejsce – jak już wiemy), ale także dla wyrażenia zaplanowanej przyszłości. Proszę przepisać CAŁĄ tabelkę do zeszytu i napisać co bohaterowie mają zamiar zrobić w najbliższej przyszłości. Proszę nie zapomnieć wypisać okoliczników czasu na dole tabelki. -ZAPAMIĘTAĆ
- W ZESZYCIE ze str 97 w książce robimy ćwiczenie 6 (napisać zdania w czasie Pr Cont. – patrz tabelka) i 7 ( uzupełnić dialog czyli przepisać w całości i podkreślić wstawione wyrazy. CZYTELNIE
- Ćw. 8/ 97 ( wyobraź sobie, że dziś jest czwartek 10. Popatrz na kalendarz pani Nichols i w zeszycie napisz pytania i odpowiedzi co ona zamierza robić w tym tygodniu. Użyj okoliczników czasu , które są obok zdjęcia.
- Proszę o przesłanie tych trzech ćwiczeń z zeszytu do sprawdzenia. -do piątku 24.04.2020 do 12:00
Lekcja 3
- Poproszę o zrobienie wszystkich ćwiczeń ze strony 61 w ćwiczeniach tj. 1,2,3.4,5
- Pobrać załącznik ze strony szkoły. (można napisać zdania w zeszycie ale trzeba KONIECZNIE napisać co to za ćwiczenia)- wypełnić i odesłać do 24.04.2020 do 12:00
Plastyka
Temat: Początki nowoczesnej architektury
22.04
Architektura nowoczesna , czyli taka, w której stosuje się nowatorskie rozwiązania z użyciem stali, betonu i szkła. Obiekty budowano w górę w związku z wysokimi cenami ziemi. Ważna była funkcjonalność i proste formy geometryczne.
Zadanie do wykonania:
- Wykonajcie w wybranej technice plastycznej pracę inspirowaną nowoczesną architekturą. Można podpatrzeć ciekawe budowle w Internecie lub stworzyć coś własnego. Praca może być wykonana w formie rysunku, namalowana farbami, osoby chętne mogą też wykonać makietę takiej budowli.
2. Zdjęcia prac wysyłamy na e- maila klasy 6
Czas na wykonanie zadania 28.04.2020
Informatyka
21.04 Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu grę na zasadzie klikiera (grupa dziewcząt )
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 10.00 – 10.40 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy klawisze sterujące oraz klawisze wskazujące, jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych klawiszy w grze, wyjaśnienie pracy domowej. Po zajęciach bardzo proszę również o zapoznanie się z materiałem dostępnym w samouczku (zrób grę klikiera) dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu a następnie obejrzenie materiałów zawartych w filmach
https://www.youtube.com/watch?v=Dypq3xE6tvM
https://www.youtube.com/watch?v=2E0hIJfAUFQ
Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gry gonitwy zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci linku na maila kucickaanna@gmail.com
Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu grę na zasadzie gonitwy (grupa chłopców )
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 12.00 – 12.40 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy klawisze sterujące, jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych klawiszy w grze,wyjaśnienie pracy domowej. Po zajęciach bardzo proszę również o zapoznanie się z materiałem dostępnym w samouczku (zrób grę gonitwa) dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu a następnie obejrzenie materiałów zawartych w filmach
https://www.youtube.com/watch?v=jh5YBlkGMDI
https://www.youtube.com/watch?v=OnnCfbz-Apg
Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gry gonitwy zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci pliku na mojego maila kucickaanna@gmail.com
WDŻ
Temat: Zarządzanie sobą
23.04
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf. Temat do pobrania TUTAJ.
Geografia
Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec.
Cele lekcji: Dowiesz się, jakie są cechy położenia Niemiec. Poznasz cechy niemieckiego przemysłu. Dowiesz się, jakie zmiany zaszły w jednym z landów- Nadrenii Północnej-Westfalii.
Przeczytajcie temat: Zmiany w przemyśle Niemiec strona 130-135.
Odpowiedzcie pisemnie na pytania:
1.Wyjaśnij czego dotyczy nowoczesne przetwórstwo przemysłowe?
2.Co powstało w miejsce kopalń i hut?
Dla chętnych : pytanie 2 strona 135 z podręcznika.
Zrób zdjęcie pracy domowej, prześlij na adres zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 29.04.2020r.
UWAGA
6 maja 2020r. otrzymacie do napisania sprawdzian wiadomości z działu „Gospodarka Europy”. Proszę jeszcze raz powtórzyć i utrwalić wiadomości z podręcznika od strony 96 do 128.
Muzyka
23.04.2020 r.Temat: Doskonalimy technikę grę na flażoleci
Klasa VII
Religia
16.04.2020 r. Temat: "Święto mojego zbawienia". Korzystając z podręcznika str. 136-138 i innych dostępnych ci źródeł przeanalizuj dni Triduum Paschalnego. Zwróć uwagę na to co dokonało się konkretnego dnia i jak obecnie przeżywamy te dni w liturgii Kościoła. Jako notatkę przepisz z podręcznika wyjaśnienie słowa "Triduum".
21.04.2020 r. Temat: "Zwycięstwo". Korzystając z podręcznika str. 139-141 zwróć uwagę na zmartwychwstanie Jezusa jako fundament wiary chrześcijańskiej jak również na świadectwa mówiące o zmartwychwstaniu Jezusa. Jako notatkę przepisz tabelkę ze strony 140 w podręczniku. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
23.04.2020 r. Temat: "Znak dla wierzących". Z podręcznika str. 116-118 przeczytaj temat i zastanów się nad tym co wydarzyło się na górze Tabor i czego zapowiedzą było przemienienie Jezusa, które tam się dokonało. Jako notatkę przepisz tabelkę ze strony 118. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.
P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi notatek i prac domowych o przesłanie ich na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl
Chemia
9. Temat: Cd. Stężenie procentowe roztworu.
Proszę rozwiązać zadania od 5 do 7 /str.191 i przesłać je na mojego maila w terminie do 24 kwietnia 2020r. Do rozwiązywania zadań można stosować dowolną ale poprawną metodę ( zarówno z lekcji chemii jak i lekcji matematyki).
10. Temat : Podsumowanie wiadomości o wodzie i roztworach wodnych.
Proszę powtórzyć teorię z podsumowana na str.192- 193
Proszę rozwiązać zadania 2 i 3 /str.194.
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Fizyka
10. Temat: Cd. Energia kinetyczna, zasada zachowania energii mechanicznej.
Proszę rozwiązać zadania 2 i 3 ze str.217 i przesłać je na mojego maila w terminie do 22 kwietnia 2020r.
11. Temat: Cd. Energia kinetyczna, zasada zachowania energii mechanicznej.
Proszę rozwiązać zadania 6 i 7 ze str.218 ( wzorując się na przykładzie ze str. 218)
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Język angielski
Lekcja 1
- Przeczytaj dialog na str. 74 w podręczniku, wypisz nowe wyrazy i zwroty z ramki pod dialogiem. Przetłumacz i zapamiętaj.
- Odpowiedz pisemnie na pytania z ćw 2 i 3/str 74
- Przeczytaj the speaking box (ćw 4/74) wypisz nowe zwroty i zapamiętaj je.
- Pisemnie w zeszycie ćw. 5 i 6 str 74
- Z ćwiczenia uzupełnij ćw 1,2,3/str 70 -odeślij do sprawdzenia
Lekcja 2
- Wypisz WSZYSTKIE phrasal verbs ze str 77 (trzecia kolumna na dole lesson 6.7) z polskim znaczeniem. Zapamiętaj je!!!
- Przeczytaj przypomnienie so to są phrasal verbs (już o nich mówiliśmy w unit 4.3) proszę je również sobie przypomnieć.
- Czytamy tekst na górze strony 75 i decydujemy, o którym obrazku A czy B jest mowa w tekście- tłumaczymy tekst ustnie czyli czytamy ze zrozumieniem.:)
- Robimy w zeszycie ćwiczenie 2/str 75 (piszemy find out-b ( discover, learn))itd.
Lekcja 3
1 z podręcznika na str 75 przepisujemy tekst w całości i uzupełniamy wstawiając jeden wyraz w lukę.
- Przepisz zdania z ćwiczenia 4/ str 74 i uzupełnij wstawiając odpowiedni phrasal verb.
- W ćwiczeniu na stronie 71 uzupełnić ćw. 1, 2, 3,4
- Stronę 71 z ćwiczenia oraz ćw 4/75 z książki odsyłamy do sprawdzenia
Biologia
Temat: Obwodowy układ nerwowy. Odruchy
22.04
Zadania do wykonania
- Przeczytajcie temat ze strony 181 – 184
- Obejrzyj filmy dostępne pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=EQkgJ0yqQ6I
3. W zeszycie:
Odpowiedz na pytanie 1,2 i 6 str. 184 z podręcznika
4. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7
Czas na wykonanie zadania 28.04.2020
Temat: Higiena i choroby układu nerwowego.
23.04
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony: 185-189
- Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=RrMdqmEsDuM
- W zeszycie odpowiedz na pytanie 1,2,3 strona 189
Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7
Czas na wykonanie zadania 29.04.2020
WDŻ
22.04 Temat: Pierwsze uczucia
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf. Do pobrania TUTAJ.
Matematyka
21.04 Temat : Sprawdzian wiadomości z działu „Równania”
W czasie spotkania zdalnego w godzinach 11.00- 11.45 uczniowie będą rozwiązywać test online na swoich telefonach czy też laptopach. Test będzie się składał z 13 zadań, w których będą zadania wyboru jednej odpowiedzi, zadania krótkiej odpowiedzi jaki zadania otwarte. Test dostępny będzie dla uczniów tylko w tym określonym czasie. O wynikach zostaną poinformowani indywidualnie drogą mailową
21. 04 Temat : Zaznaczanie i odczytywanie punktów w układzie współrzędnych
Bardzo proszę o zapisanie powyższego tematu w zeszycie przedmiotowym.
Proszę o zapoznanie się z materiałem dostępnym w podręczniku 309 – 311 jak również z materiałem zamieszczonym w poniższym linku
https://epodreczniki.pl/a/uklad-wspolrzednych/DnDmrdK1C
Proszę również zapoznać się z materiałem dostępnym w poniższych filmach :
https://www.youtube.com/watch?v=QbBSq0AFK3E
https://www.youtube.com/watch?v=pIpmZC3cm50
Następnie wykonaj zadania z podręcznika : 1,2,3,5 str. 312 i swoje rozwiązania prześlij na mojego maila kucickaanna@gmail.com
22. 04 Temat : Zaznaczanie i odczytywanie punktów w układzie współrzędnych. Wyznaczanie długości odcinków równoległych do osi układu współrzędnych
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 10. 00 – 10.30 (przypomnienie zasady odczytywania i zaznaczania punktów w układzie współrzędnych, wspólne wykonywanie zadań z materiałów dostępnych na e – podręczniki , wyjaśnienie pracy domowej)
Proszę również po zajęciach zdalnych wrócić do materiałów zamieszczonych poniższym linku
https://epodreczniki.pl/a/uklad-wspolrzednych/DnDmrdK1C
Proszę również zapoznać się z materiałem dostępnym w poniższych filmach :
https://www.youtube.com/watch?v=QbBSq0AFK3E
https://www.youtube.com/watch?v=pIpmZC3cm50
https://www.youtube.com/watch?v=IW8MjzGCK84
Następnie wykonaj zadania z podręcznika : 1 poziom A ze strony 31, jak również zadania z zeszytu ćwiczeń strona 116 i 118 i swoje rozwiązania prześlij na mojego maila kucickaanna@gmail.com
22. 04 Temat : Wyznaczanie długości odcinków równoległych do osi układu współrzędnych, obliczanie pól figur w układzie współrzędnych
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 10. 00 – 10.30 (przypomnienie zasady odczytywania i zaznaczania punktów w układzie współrzędnych, oraz zasad odczytywania odcinków równoległych do osi układu współrzędnych , wspólne wykonywanie zadań z materiałów dostępnych na e – podręczniki wyjaśnienie pracy domowej)
Proszę również po zajęciach zapoznać się z materiałem dostępnym w poniższych filmie :
https://www.youtube.com/watch?v=IW8MjzGCK84
Następnie proszę wykonać zadania z podręcznika : Zad 3,4,5 str. 318 i 319 i swoje rozwiązania prześlij na mojego maila kucickaanna@gmail.com
Informatyka
24 .04 Temat : Korzystamy w Wordzie z edytora równań do zapisywania wzorów matematycznych , fizycznych
Spotkanie zdalne z uczniami (wyjaśnienie możliwości edytora równań w edytorze tekstu do zapisywania równań , wzorów matematycznych, fizycznych )
Bardzo proszę o zapoznanie po zajęciach z filmami w celu utrwalenie wiadomości dotyczących edytora równań
https://www.youtube.com/watch?v=yJ5lVrQ6lLw
https://www.youtube.com/watch?v=TJJTUtbQdGg
https://www.youtube.com/watch?v=NBYaf9Q5Y18
Bardzo proszę o wykonanie ćwiczenia 9 i 10 ze strony 100 z waszego podręcznika w dowolnym edytorze tekstu wykorzystując edytor równań i swoją pracę proszę przesłać na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com
Plastyka
Temat: Tworzę przez cały rok. Dzień Ziemi
23.04
Drodzy uczniowie 22 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi.
Bardzo proszę abyście z tej okazji wykonali plakat pod hasłem „Ziemia naszym domem więc dbajmy o nią”.
Zdjęcie wykonanej pracy prześlij na adres e-mail klasy 7
Czas na wykonanie zadania 29.04.2020
Geografia
20.04.2020r (poniedziałek)
Temat: Podsumowanie wiadomości z działu „Rolnictwo i przemysł Polski’’ .
Przeczytaj podsumowanie wiadomości ze strony 145, a następnie wykonaj 5 ćwiczeń sprawdzających ze strony 146.
Proszę przesłać zdjęcia lub skan odpowiedzi na adres: zalecka.agnieszka@wp.pl do 27.04.2020r.
UWAGA
4 maja 2020r. otrzymacie do napisania sprawdzian wiadomości z działu „Rolnictwo i przemysł Polski”. Proszę jeszcze raz powtórzyć i utrwalić wiadomości z podręcznika od strony 124 do 146.
23.04.2020r (czwartek)
Temat: Rodzaje usług. Transport i łączność.
Cele lekcji: Poznasz wybrane rodzaje usług. Dowiesz się jaką rolę odgrywają poszczególne rodzaje transportu w gospodarce Polski. Zrozumiesz wpływ komunikacji na jakość życia mieszkańców naszego kraju i na jego gospodarkę.
- Przeczytaj temat ze strony 148-152
- Wykonaj notatkę w zeszycie według następujących punktów:
- Rodzaje usług
- Komunikacja
- Podział komunikacji
- Rodzaje transportu lądowego w Polsce
Zdjęcie lub skan wykonanej notatki prześlij na adres : zalecka.agnieszka@wp.pl do 30.04.2020r.
Dla chętnych dodatkowe zagadnienie do napisania :
Wpływ transportu na jakość życia mieszkańców oraz gospodarkę.
Muzyka
Temat: Folk i country. - Lekcja 26 ( str.139 - 144).
Proszę o przeczytanie w podręczniku zamieszczonych informacji na temat charakterystycznych cech muzyki folk i country. Zapoznajcie się z terminami : akompaniament, ostinato, burdon, akord, trójdżwięk, stopnie gamy. Wysłuchajcie piosenki ,, Chcemy country'', posłuchajcie a następnie spróbujcie zaśpiewać sami piosenkę ,, Pędzą konie ". Utwory do pobrania TUTAJ.
PRACA DOMOWA !!!
Napisz w zeszycie notatkę na temat charakterystycznych cech muzyki folk i country.
Klasa VIII
Religia
16.04.2020 r. Temat: "Świadkowie Zmartwychwstałego Pana". Korzystając z podręcznika str. 16-17, Pisma Świętego i innych dostępnych ci źródeł zapoznaj się postacią św. Jana Ewangelisty i tym co on pisze w swojej księdze na temat zmartwychwstania Jezusa. Jako notatkę napisz krótki życiorys św. Jana.
21.04.2020 r. Temat: "Ufająca Jezusowi". Korzystając z podręcznika str. 44-45, i innych dostępnych ci źródeł zapoznaj się postacią św. Faustyny Kowalskiej apostołki Bożego Miłosierdzia. Zwróć uwagę na "Dzienniczek" który napisała pod natchnieniem wizji Jezusa Miłosiernego, jak również na święto, obraz i Koronkę do miłosierdzia Bożego związane z objawieniami Jezusa Miłosiernego. Jako notatkę napisz krótki życiorys św. Faustyny Kowalskiej. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.
23.04.2020 r. Temat: "Błogosławiona Karolina Kózkówna" Przeczytaj temat znajdujący się na str. 180-181 w podręczniku. Zwróć uwagę, że temat ten mówiący o życiu Karoliny Kózkówny jest kontynuacją poprzedniego tematu mówiącego o szóstym przykazaniu Dekalogu. Jako notatkę napisz w zeszycie krótki życiorys bł. Karoliny Kózkówny. Ciągle modlimy się o jak najszybsze ustanie epidemii.
P.S. Przypominam tym, którzy nie przesłali mi notatek i prac domowych o przesłanie ich na mój adres mailowy: ireneusz-macek1@wp.pl
Chemia
9. Temat: Wyższe kwasy karboksylowe.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.169 – 173
W formie notatki zapisać:
- wzory i nazwy kwasów – str.169,
- zastosowanie kwasów – str.173,
- co to są mydła – str.173
Uczymy się wzorów i nazw wyższych kwasów tłuszczowych.
Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl
10. Temat: Cd. Wyższe kwasy karboksylowe.
Pod tematem lekcji zapisujemy równania:
- reakcji spalania wyższych kwasów tłuszczowych – str. 170,
- reakcji przyłączania bromu – str.171,
- reakcji powstawania mydła – str.172.
Proszę rozwiązać zadanie 1 i 2 str.173 i nadesłać na mojego maila w terminie do 24 kwietnia 2020r.
Fizyka
10. Temat: Cd. Zjawisko załamania światła.
W formie notatki proszę zapisać:
- na czym polega zjawisko rozszczepienia – str.252
- narysować schemat A. ze str. 251
- wypisać barwy, które wchodzą w skład światła białego ( kolory tęczy)
W ramach pracy na ocenę proszę opisać jak i kiedy powstaje tęcza w zeszycie, w terminie do 22 kwietnia 2020r. ( na mojego maila) Bardzo proszę o czytelne zdjęcia.
11. Temat: Soczewki.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 254 – 258
W ramach notatki proszę zapisać:
- definicję soczewki wypukłej – str.258
- narysować rodzaje soczewek – str. 254 (górne rysunki)
- definicję ogniska F i ogniskowej f – str. 255 (z ramki)
Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl
Edukacja dla bezpieczeństwa
6. Temat: Złamania i zwichnięcia.
Proszę przeczytać temat ze str. 99 – 102
Pod tematem proszę zapisać:
- definicję złamania oraz jego objawy – str.99
- definicję zwichnięcia i skręcenia oraz ich objawy – str.101
Udziel odpowiedzi na polecenia 3 i 4/ str.103 i prześlij je na mojego maila terminie do 27 kwietnia 2020r.
Język angielski
Lekcja 1
- W zeszycie uzupełnij ćw 5/str 117 i odeślij do sprawdzenia (do 21.04.2020)
- Uzupełnij tabelkę z ćwiczenia 7/117 w zeszycie wstawiając wyrazy z ramki powyżej.
- Wypisz w zeszycie części ciała z ćwiczenia 1./ str 118 Wg kolejności(1 head…)
Lekcja 2
1. Na stronie 194 przeczytaj tekst. Wypisz nowe wyrazy ( w tym te z ramki pod tekstem.
2. Odpowiedz na pytania pod tekstem pisemnie w zeszycie
Lekcja 3
1. Napisz w Wordzie i wyślij załącznikiem notatkę (do poniedziałku) na temat :
Zostałeś poproszony o zorganizowanie zawodów sportowych w szkole. W notatce podaj:
- informacje dotyczącą zawodów
- opisz nagrody
- wyjaśnij w jaki sposób można przystąpić do zawodów
Uwaga ! tekst ma być wasz. Nie z podręcznika. Nie z neta. Znam wasz styl i wiem jak piszecie.
Biologia
Temat: Czym jest ekosystem?
22.04
Zadania do wykonania
- Przeczytajcie temat ze strony 116 - 120
- Obejrzyj filmy dostępne pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=aj0ZYU4GMYw
3. W zeszycie:
Odpowiedz na pytanie 1,2 i 4 str. 120 z podręcznika
4. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 8
Czas na wykonanie zadania 28.04.2020
WDŻ
22.04 Temat: Seksualność człowieka
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf. Do pobrania TUTAJ.
Informatyka
23.04. Temat : Przedstawianie danych w postaci wykresu
Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem znajdującym się w podręczniku na stronach 182 - 183 jak również proszę o obejrzenie poniższych filmów ukazujących przedstawianie danych w postaci różnych wykresów jak również dostosowanie wykresów do danych które chcecie zaprezentować
https://www.youtube.com/watch?v=yp204S4aPy8
https://www.youtube.com/watch?v=lNNL2x4fi9c
jak również materiałem dostępnym na stronie
https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-wykresu-na-podstawie-kilku-serii-danych/D19ipMi3C
Następnie proszę o przygotowanie w arkuszu kalkulacyjnym tabelek zamieszczonych w podręczniku na stronie 182 w ćwiczeniu 5 jak również w ćwiczeniu 6 i 7 na stronie 183. Bardzo proszę o wykonanie do tych tabelek wykresów odpowiednio dobierając rodzaj wykresu do prezentowanych danych . Proszę również dodać tytuł wykresom, ponazywać osie i dodać legendę.
Pracę proszę zapisać pod nazwami : Wykresy 1, 2 i 3 i przesłać na mój adres kucickaanna@gmail.com
Geografia
21.04.2020r (wtorek)
Temat: Podsumowanie wiadomości z działu : „ Ameryka Północna i Ameryka Południowa”
Przeczytaj podsumowanie wiadomości ze strony 148, a następnie wykonaj 5 ćwiczeń sprawdzających ze strony 149.
Proszę przesłać zdjęcia lub skan odpowiedzi na adres: zalecka.agnieszka@wp.pl do 28.04.2020r.
UWAGA
5 maja 2020r. otrzymacie do napisania sprawdzian wiadomości z działu „Ameryka Północna i Ameryka Południowa”. Proszę jeszcze raz powtórzyć i utrwalić wiadomości z podręcznika od strony 100 do 150.
Wiedza o społeczeństwie
22.04.2020r.
Temat: Organizacje międzynarodowe.
Wszystkie sfery kontaktów państwa na arenie międzynarodowej należą do zadań polityki zagranicznej, za którą w głównej mierze odpowiada minister spraw zagranicznych. Jego zadaniem jest prowadzenie polityki miedzynarodowej. Politykę zagraniczną poza organami państwowymi prowadzą również organizacje międzynarodowe, które zrzeszają państwa lub instytucje. Najbardfziej znane są ONZ (Organizacja Narodów Zjednoczonych), NATO (Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego czy też ONZ (Organizacja Narodów Zjednoczonych).
Zadania ONZ:
* dbanie o utrzymanie pokoju na świecie,
* utrzymywanie poprawnych relacji miedzynarodowych,
* ochrona praw człowieka,
* mediacje w rozwiązywaniun problemów globalnych na tle społecznym, politycznym
i ekonomicznym.
Podstawowym zadaniem NATO jest utrzymywanie pokoju na świecie.
Praca domowa: Ćw. 2/172