OSTATNIA AKTUALIZACJA 10.05.2020 O GODZ. 19:00
Klasa I
04.05
Język polski
Przeczytaj z mamą tekst str16
Zapisz w zeszycie pytania i napisz odpowiedzi
1.Jak nazywa się Twój kraj?
2.Gdzie leży Polska?
3.Jak nazywa się miejscowość w której mieszkasz?
4. Jak nazywa się stolica Polski?
Pytania i odpowiedzi prześlij do sprawdzenia
Matematyka
Uzupełnij str 24 i 25
Stronę 25 prześlij do sprawdzenia
06.05
Język polski
Naucz się czytać str20-czytanka
Przeczytaj głośno 7 maja
Uzupełnij ćwiczenia str18 i 19
Matematyka
Uzupełnij ćwiczenia str28-2
Wykonaj doświadczenia
1Weź butelkę 1 litr
2.Zmierz ile szklanek mieści się w 1 litrze
3.Weź kubek w którym mieści się 2 szklanki wody i zobacz ile potrzeba takich szklanek żeby napełnić butelkę 1 litr
Narysuj w zeszycie butelkę 1 litr
Narysuj ile potrzeba szklanek wody na 1 litr
Narysuj ile potrzeba półlitrowych kubków wody na 1 litr
Język angielski
Lekcja 1
- uczymy się słówek -mówić (słuchamy nagrań na edesk ) i pisać -dotyczących ubrań.
- Załącznik 1 i 2 ze strony szkoły – napisać przynajmniej 2X każde słowo (można więcej) trzeba zapamiętać ich pisownię. Załącznik 1 do pobrania TUTAJ, załącznik 2 TUTAJ
Lekcja 2
- Ze strony 53 w podręczniku ćwiczenia 3 i 4- słuchamy nagrań na eDesk, powtarzamy słownictwo.
- W ćwiczeniach na stronie 53 robimy ćwiczenie 3 i 4
- Pobieramy załącznik 3. Do pobrania TUTAJ.
- Poproszę o odesłanie 3 załączników i strony 53 z ćwiczeń
Religia
Proszę przeczytajcie tekst z podręcznika na str 111.
W ćwiczeniu zadanie na str 64. Módlcie się do Maryi o ustanie wirus. Zdjęcia prac proszę przesyłać.
Informatyka
06.05 Temat : Wstawianie tekstu do edytora grafiki
Za pomocą narzędzia Tekst ( znak z literą A w edytorze tekstu w pasku narzędzi) możemy pisać w edytorze graficznym. Aby użyć tego narzędzia na karcie Narzędzia główne kliknij Tekst w grupie Narzędzia. Trzymaj wciśnięty lewy przycisk myszki i przeciągnij kursor myszki po ekranie. Powstanie ramka, czyli pole tekstowe. Kiedy zobaczysz migający kursor tekstowy, rozpocznij pisanie. W chwili narysowania pola tekstowego pojawi się karta Narzędzia tesktu na której możesz formatować tekst : pogrubiać, pochylać, podkreślać. Możesz też zmieniać kolor, korzystając z palety kolorów.
Pamiętaj !Jeżeli klikniesz poza ramką pola tekstowego, zamknie się okno. Aby zmienić coś w tekście musisz kliknąć ponownie wewnątrz ramki.
Przeczytaj zagadki :
1. Jeżdżą na tym Kasia, Tomasz a najczęściej jeździ kolaż.
2. Do metalu jest i nożna, a na plaży grać ją można.
3. Są kręcone oraz w gałce, deser to, że lizać palce
Uruchom edytor grafiki Paint a następnie narysuj rozwiązania powyższych zagadek a następnie za pomocą narzędzia Tekst podpisz swoje obrazki. Proszę zapisać swoją pracę pod nazwą Zagadki i przesłać na klasowego maila.
Dla chętnych:
https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_copy_animals_16x16.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm
Klasa II
Język angielski
Lekcja 1
- Na stronie 52 w podręczniku słuchamy z ćwiczena 2 i 3 wymowy nowych słówek (na eDesk)
- Wypisujemy nowe słówka do zeszytu:
river- rzeka
forest- las
mountain- góra
field- pole
lake- jezioro
town- miasto
There is- tam jest (gdy jest 1 rzecz)
There are- tam są (gdy jest więcej niż 1 rzecz i pamiętamy że na końcu jest -S np. 2 fields (2 pola), 3 lakes (3 jeziora)
- W ćwiczeniu proszę o zrobienie ćwiczeń 1 i 2 str 50
Lekcja 2
- Z podręcznika ze strony 53 robimy ćwiczenie 4 . W zeszycie piszemy zdania z wyrazami z ćwiczenia i konstrukcją there is/ there are. Liczymy wszystkie rzeczy na obrazku.
- Możemy posłuchać piosenki z ćw 5 (eDesk)
- W ćwiczeniu robimy ćwiczenia 3/51 (wpisujemy Yes jak widzimy daną rzecz na obrazku lub No jeśli nie ma )
- Ćwiczenie 4/51 (zakreślamy there is (l. poj) lub there are (l. mn= -s na końcu). Rysujemy obrazek zgodny z opisem.
- Poproszę odesłać strony 50 i 51 z ćwiczeń do sprawdzenia. Można odesłać zdania z zeszytu
Religia
W tym tygodniu proszę przeczytajcie temat 37 ze str 86 i 87. W ćwiczeniu wykonajcie zadania na str 68 i 69.
Módlcie się w miesiącu Maryjnym do Matki Bożej żeby zniknął ten wirus.
Klasa III
Język angielski
Lekcja 1
- Słuchamy nagrań do ćwiczeń 1,2,3 /52 w podręczniku
- Wypisujemy słówka z ćw 2/52 z polskimi odpowiednikami zapamiętujemy je
- W ćwiczeniu proszę zrobić ćw. 1 i 2 /str 50 i odesłać do sprawdzenia
Lekcja 2
- Wypisujemy nowe słówka i piszemy ich znaczenie (bugs, seeds, grass, meat) z ćw 4/ 53. Uczymy się ich na pamięć.
- W zeszycie proszę napisać zdania wg wzoru co jedzą zwierzęta na zdjęciach. (Lions seat meat)
- W ćwiczeniach poproszę zrobić ćw. 3/51- NIE ODSYŁAMY JESZCZE
Religia
W tym tygodniu przeczytajcie w podręczniku temat 38, str 96 i 97.
W ćwiczeniach wykonajcie zadania na str 78 i 79.
Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się prosząc o ustanie epidemii wirusa.
Klasa IV
Język angielski
Lekcja 1
- Na stronie 85 w ramce w podręczniku mamy 5 przysłówków częstotliwości. Przepisz do zeszytu poniższe informacje i zapamiętaj!
always- zawsze, usually- zazwyczaj, often- często, sometimes- czasami, never- nigdy
Przysłowki częstotliwości w zdaniu stoją przed czasownikiem ale po „to be”
I never get up late.
I am never late.
Przepisz tabelką ze strony 85
- W zeszycie proszę napisać zdania z ćwiczenia 5/85 i ćwiczenie 6/85
- Wyślij do sprawdzenia do wtorku !!!
Lekcja 2
- Przepisz dni tygodnia do zeszytu w kolejności (od poniedziałku)
- Napisz w zeszycie zdania z ćwiczenia 8/85 i 9/ 85 (napisz co robisz w poszczególne dni tygodnia użyj wyrazów z przykładu czyli never, always itd. I dni tygodnia. Pamiętaj, że przed dniami tygodnia jest ON.
- Zdania z ćwiczeń 8 i 9 wysyłamy do sprawdzenia
Lekcja 3
- Proszę zrobić ćwiczenia 1-4 str 52 w zeszycie ćwiczeń
- Całą stronę 52 odsyłamy do sprawdzenia
Religia
W tym tygodniu proszę przeczytajcie w podręczniku temat 36 str 102 i 103. W ćwiczeniach zróbcie zadania na str 80 i 81.
Postarajcie się wykonać dobry czyn dla kogoś z waszej rodziny.
Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się prosząc o ustanie epidemii wirusa.
Plastyka
Temat: Techniki mieszane - kolaż
06.05
Kolaż to technika polegająca na przyklejaniu do podłoża różnych kawałków materiałów. Mogą mieć one różną powierzchnię, kształt, kolor. Na sztywnym podłożu można zestawiać ze sobą elementy naturalne np.: korę drewna , trawy, nasiona z innymi materiałami np.: skrawkami gazet, sznurkami, koralikami itp.
Zadania do wykonania:
1. Przeczytaj temat dostępny pod linkiem:
https://epodreczniki.pl/a/poznajemy-technike-kolazu---klasowy-fotokolaz/DzB1gCeUK
2. Jeśli chcesz możesz wykonać ustnie ćwiczenia, które znajdują się na stronie
Czas na wykonanie zadania 13. 05.2020
WDŻ
Temat (dziewczęta): U progu dojrzewania.
Temat (chłopcy ): U progu dojrzewania.
07.05
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf.
- Temat dla dziewczyn,
- temat dla chłopców
Muzyka
Temat: Utrwalenie poznanych piosenek. Powtórzenie wiadomości.
Technika
04.05.2020 r.
Temat: To takie proste! - Pamiątkowy album.
Zapoznajcie się ze wskazówkami w podręczniku str. 74- 75 i spróbujcie krok po kroku wykonać samodzielnie pamiątkowy album.
PRACA NA OCENĘ !!!
Wykonane prace przesyłamy w formie zrobionych zdjęć albumu.
Historia
07.05.2020 Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni
1. Należy przeczytać temat ze s. 122-125
2. Należy uzupełnić informacje o Eugeniuszu Kwiatkowski (podobnie robiliśmy z Kopernikiem, korzystając z tekstu podręcznika:
a) imię:
b) nazwisko:
c) data urodzenia:
d) miejsce urodzenia:
e) studia (ukończony kierunek):
f) studia (miejsca studiów- miejscowości):
g) pełnione funkcje państwowe:
h) największe sukcesy:
i) data śmierci:
3. Należy wykonać zad. 1/124 (praca z mapą), a jak ktoś chciałby dodatkowy plusik to dla chętnych 2/124 (praca z mapą)
4. Prace odsyłamy na klasowego maila do 12 maja. Praca jest na zaliczenie, nie na ocenę.
5. W razie pytań proszę pisać na messenger lub na bartosz.felczak@gmail.com
Klasa V
Język angielski
Lekcja 1
- Przeczytaj tekst z ćwiczenia 3 str 92 z podręcznika. Wypisz wytłuszczone wyrazy, znajdź ich znaczenia zapisz i zapamiętaj.
- Przepisz zdania z ćw 4/92 wybierając poprawną odpowiedź.
- Przeczytaj tekst z ćwiczenia 9/93 i w zeszycie zapisz wyrazy, które uzupełnią tekst.
Lekcja 2 i 3
- W zeszycie zapisz środki transportu z ćwiczenia 1 /94 i 2/ 95 , znajdź ich znaczenie (nowych) i zapamiętaj
- Pisemnie w zeszycie robimy ćwiczenie 3/ 95 (wypisujemy czym podróżujemy na wodzie, w powietrzu, jaki środek transportu może przewieźć 10 osób i więcej, i który środek transp. ma 4 koła lub więcej?)
- Przepisujemy tabelkę z napisem LOOK i zapamiętujemy, że przed środk. Transp. Piszemy BY ale jak mówimy że idziemy pieszo to piszemy ON
- Czytamy tekst w ćwiczeniu 8/95 a w zeszycie uzupełniamy tekst wstawiając 1 z 3 opcji pod spodem w zeszycie piszemy same litery (1a, 2 b itd.)
- Słuchamy nagrań do ćwiczeń 2, 4,5,6,7 z eDesku zapamiętujemy wymowę słów określających środki transportu.
- W ćwiczeniach poproszę zrobić ćwicz. 1,2,3,4,5 /str 60
- Przesyłamy stronę 60 z ćwiczeń do sprawdzenia
Język rosyjski
4 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 4 .05. 2020 r.
Temat: Ile to kosztuje ?
rubel - pубль - nazwa waluty używanej obecnie w Federacji Rosyjskiej
Przelicznik przedstawia się następująco: 1 RUB = 0,0568 PLN np.
Chleb - 31.50 RUB = 1.79 PLN , mleko - 44.00 RUB = 2.50 PLN
Przeczytaj z żółtej ramki ze strony 108 w podręczniku , jak pytamy o cenę.
Przepisz do zeszytu przykłady:
1 pубль
2, 3, 4 pубля
5 pублeй
Сколько стоит шоколад ? - сорок девять рублей (49)
Сколько стоят бананы ? - шестьдесят три рубля ( 63)
Сколько стоят огурцы ? - семьдесят один рубль ( 71)
Proszę wykonać ćwiczenie 13. str. 111
6 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 6 .05. 2020 r.
Temat: Po co chodzimy do sklepu ?
Przeczytaj z żółtej ramki ze strony 110 w podręczniku, jak po rosyjsku mówimy o zakupach. Przepisz do zeszytu podane przykłady.
UWAGA !
Można przysyłać kartki świąteczne na ocenę.
Proszę zrobić zdjęcia lub skan ostatnich tematów lekcji ( z 4 i 6 maja) oraz notatek z zeszytu przedmiotowego i przesłać na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
Plastyka
Temat: Układy form w naturze.
07.05
W budowie wielu organizmów, można dostrzec regularne, powtarzalne kształty, taki wygląd narzucony jest przez funkcję jaką pełnią w danym organizmie. Niezwykłość układów i kształtów obserwowanych w naturze, często jest inspiracją dla artystów.
Aby dowiedzieć się jak rozróżniać kompozycje w naturze, czy tworzyć kompozycje abstrakcyjne w plenerze wykorzystując elementy środowiska naturalnego przeczytaj temat dostępny pod linkiem
https://epodreczniki.pl/a/twory-natury-tworzymy-kompozycje-abstrakcyjne-w-plenerze/DuPYwTEqK
Jeśli chcesz możesz wykonać ustnie ćwiczenia, które znajdują się na stronie
Czas na wykonanie zadania 14.05.2020
WDŻ
Temat: Uprzejmość i uczynność.
07.05
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf
Muzyka
04.05.2020 r.
Temat: Muzyka i przyroda. Muzyka ilustracyjna i muzyka programowa.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 26 ,, Muzyka i przyroda ''.Wysłuchajcie załączonych nagrań, posłuchajcie a następnie spróbujcie samodzielnie zaśpiewać piosenkę ,, Mokro''. Utwory do pobrania
TUTAJ.
Praca domowa !!!
Wyjaśnij znaczenie terminów: muzyka programowa, muzyka ilustracyjna.
Religia
05.05.2020 r. Temat: "Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski". Korzystając z dostępnych ci źródeł poszukaj informacji na temat tej uroczystości i zastanów się dlaczego Maryja nosi tytuł Królowej Polski. Pomódl się modlitwą maryjną za naszą Ojczyznę.
07.05.2020 r. Temat: "Wierzę w spełnienie mesjańskich obietnic". Przeczytaj z podręcznika str. 120-121 temat i zastanów się nad tym w jaki sposób, jakimi znakami Jezus potwierdził swoje mesjańskie obietnice. Jako notatkę przepisz ze strony 121 fragment wyznania wiary znajdujący się w tabelce. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.
Geografia
Test sprawdzający
Historia
06.05.2020 Temat: Polska Bolesława Chrobrego
07.05.2020 Temat: Polska Bolesława Chrobrego
W tym tygodniu do zdobycia jest aż 8 punktów, zatem znowu proszę się przyłożyć!
Zadania:
1. Przeczytać temat s. 170-174
2. Napisz, co wydarzyło się w poniższych latach (w 1018r. i 1025r. to nie pomyłki, zapiszcie inne wydarzenia w tych datach):
a) 997r.- b) 1000r.- c) 1018r.- d) 1018r.- e) 1025r.- f) 1025r.-
3. Zapisz notatkę o zjeździe gnieźnieńskim (kto brał udział, w jakim celu i z jakim skutkiem)
4. Oceń, czy Bolesław słusznie otrzymał przydomek Chrobry. Odpowiedź uzasadnij. (UWAGA: skupcie się na samym przydomku, a nie na tym, czy był dobrym władcą, ok? Najpierw musicie odnaleźć, co w ogóle oznacza to słówko „chrobry”, żeby móc wyjaśnić, czy słusznie Bolesław otrzymał takie miano)
5. Napisz, na co byś wydał/a banknot z podobizną Bolesława Chrobrego, gdyby przyniosła Ci go wróżka-zębuszka lub inne magiczne stworzenie.
5. Prace odsyłamy do 12 maja 2020r. na adres bartosz.felczak@gmail.com
Biologia
Na zaliczenie z oceną z działu ,,Tkanki i organy roślinne ,, proszę wykonać plakat do tego działu. Można korzystać z różnych źródeł informacji. Plakat proszę wykonać przy pomocy różnych technik i materiałów. Najlepiej na formacie A3 lub większym .
Praca będzie oceniana głównie za treści zawarte w tym plakacie ,ale też za wykonanie. Proszę wykonać zdjęcia z plakatem i mi przesłać .Jednocześnie proszę przechować plakat do naszego spotkania , ponieważ zrobimy wystawę i postaram się nagrodzić najpiękniejszy plakat.
Termin wykonania i nadsyłania prac do 20 maja 2020r.
Informatyka
06.05 Temat : Łączenie tekstu z grafiką z wykorzystaniem sztuczek ułatwiających pracę w edytorze grafiki oraz edytorze tekstu
Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem zamieszczonym w podręczniku na stronach 104 -106 jak również 109- 111
Proszę o przygotowanie w dowolnym edytorze graficznym grafiki podobnej do tej umieszczonej na stronie 127 w podręczniku . Proszę w przygotowaniu tej kompozycji wykorzystać sztuczki, które poznacie zapoznając się z materiałem umieszczonym w podręczniku a następnie posługując się wiadomościami dostępnymi w Internecie proszę o przygotowanie w Wordzie opisu dotyczącego każdego z tych owoców a następnie na końcu swojej pracy proszę o umieszczenie poprzez zaznaczenie i skopiowanie wstawić tę kompozycję graficzną . Następni e proszę o zapisanie pracy pod nazwą Owoce i przesłanie na adres szkoły.
Klasa VI
Język angielski
Lekcja 1
- Na stronie 100 proszę przeczytać tekst, wypisać nowe słówka, przetłumaczyć i zapamiętać.
- W zeszycie odpowiadamy pisemnie na pytania z ćwiczenia 1 str 100
- Z ćwiczenia 2/100 przeczytać w jaki sposób zapraszamy kogoś, akceptujemy lub odmawiamy przyjęcia zaproszenia. Zapisać nowe zwroty w zeszycie.
- Proszę przeczytać sytuacje w ćwiczeniu 3/str 100 w zeszycie proszę zapisać reakcje na daną sytuacje (NIE WSZYSTKO TYLKO REAKCJE)
- Z ćwiczenia 4 wybierz 2 sytuacje (2-5) i napisz zaproszenie i odpowiedź na to zaproszenie wg wzoru (akceptując lub odmawiając przyjęcia zaproszenia)
Lekcja 2
- W ćwiczeniu robimy ćwicz. 1,2,3,4/ str 63
- 2. Ćwiczenia 3 i 4 / str 100 z zeszytu i stronę 63 odsyłamy do sprawdzenia
- Na stronie 101 w podręczniku czytamy tekst. Wypisujemy nowe słówka i szukamy ich znaczeń. Zapamiętać!
- Robimy ćwiczenie 3/101 z podręcznika (uzupełniamy zdania zgodnie z treścią tekstu)
- Słuchamy nagrań ze strony 100 i 101 na eDesku.
Lekcja 3
- Wypisz phrasal verbs z niebieskiej ramki str 101. Znajdź ich znaczenie na str 103 i zapamiętaj !!!
- W zeszycie robimy ćwiczenie 5/ 101 (CAŁE ZDANIA) wstawiając właściwy phrasal verb. – odsyłamy do sprawdzenia
- W ćwiczeniu proszę zrobić stronę 64 ćwiczenia 1,2,3 – odsyłamy do sprawdzenia
Język rosyjski
4 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 4 .05. 2020 r.
Temat: Kuchnia rosyjska.
1.Proszę wymienić kilka dań charakterystycznych dla rosyjskiej kuchni
(nazwa po rosyjsku i po polsku, np. bliny- блины)
2. Proszę krótko opisać dwa dania ( opis tylko po polsku )
W podręczniku na stronie 103 jest mało informacji, dlatego polecam stronę internetową , link poniżej
https://www.rosjapl.info/kultura-rosyjska/rosyjska-kuchnia.html
6 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 6 .05. 2020 r.
Temat: Urodzinowe przyjęcie Borysa.
Przeczytaj z tekstu „С днём рождения! ”
ze strony 104 w podręczniku 2, 3 i 4 akapit.( dla chętnych – cały tekst)
Jeśli ktoś ma taką możliwość, może wysłuchać nagrania nr 35 z płytki.
пирожнoе (пирог ) с клубникой - ciasto z truskawkami
Następnie przepisz do zeszytu zdania i uzupełnij je :
1.Мама готовит вкусные блюда русской кухни:………
2. Вика готовит польские блюда:………….
3. Бабушка пpиготовит……….
4. На десерт по выборy:………….
Proszę zrobić zdjęcia lub skan ostatnich tematów lekcji ( z 4 i 6maja) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i przesłać na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
Plastyka
Temat: Sztuka użytkowa
06.05
Sztuka użytkowa obejmuje projektowanie i wprowadzanie do produkcji wszelkich przedmiotów codziennego użytku: mebli, lamp, tkanin, naczyń opakowań, samochodów itp.
Na określenie sztuki użytkowej często używa się wyrazu design ( czyt. dizajn), oznaczającego w języku angielskim projekt. Projektanci, dużą wagę przywiązują do funkcjonalności obiektu, czyli dbają o to by forma projektu odpowiadała jego przeznaczeniu. Starają się również, aby stosowane materiały i kształty były przyjazne człowiekowi. Dzieła tej dziedziny powstają zatem w celach praktycznych, ale ponadto mają być estetyczne i ciekawe.
Zadania do wykonania:
1. Przeczytaj temat dostępny pod linkiem:
https://epodreczniki.pl/a/czym-jest-sztuka-uzytkowa-tworze-bizuterie/D7wZebdIt
2. Jeśli chcesz możesz wykonać ustnie ćwiczenia, które znajdują się na stronie
Czas na wykonanie zadania 13.05.2020
WDŻ
Temat (dziewczęta): Mój styl to zdrowie.
Temat (chłopcy ): Mój styl to zdrowie.
07.05
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf
- temat dla dziewcząt
- temat dla chłopców
Muzyka
04.05.2020 r.
Temat: Nauka piosenki ,, Na majówkę ''.
Posłuchajcie piosenki, a następnie spróbujcie zaśpiewać ją sami do podkładu muzycznego. Do pobrania TUTAJ.
06.05 Temat: Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem! Wartość wspólnego muzykowania.
Przeczytajcie tekst - podręcznik - Lekcja 28. Wysłuchajcie a następnie spróbujcie samodzielnie zaśpiewać piosenkę ,, Tyle słońca w całym mieście ‘’. Do pobrania TUTAJ.
Religia
05.05.2020 r. Temat: "Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski". Korzystając z dostępnych ci źródeł poszukaj informacji na temat tej uroczystości i zastanów się dlaczego Maryja nosi tytuł Królowej Polski. Pomódl się modlitwą maryjną za naszą Ojczyznę.
07.05.2020 r. Temat: "Dawca nowego życia". Przeczytaj z podręcznika str. 122-123 temat i zastanów się nad tym co dokonuje się podczas Uroczystości Zesłania Ducha Świętego. Jako notatkę przepisz z podręcznika str. 123 pierwszą część modlitwy z umieszczonej tam tabelki. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.
Geografia
Test sprawdzający.
Informatyka
05.05 Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu grę - zbieranie elementów (grupa chłopców )
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 12.30 – 13.00 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy klawisze sterujące oraz klawisze wskazujące, jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych klawiszy w grze, wyjaśnienie pracy domowej. dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu a następnie obejrzenie materiałów zawartych w filmach
https://www.youtube.com/watch?v=HI61Yavz-mY
https://www.youtube.com/watch?v=PEuivGDPzQU
Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gry zbieranie owoców zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci linku na maila kucickaanna@gmail.com
05.05 Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu animowaną grę przygodową (grupa dziewczyn)
Spotkanie zdalne z uczniami w godz. 13.00 – 13.30 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy animację postaci, jak tworzyć losowo wybrane miejsce na obszarze , jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych elementów w grze, wyjaśnienie pracy domowej. Po zajęciach bardzo proszę również o zapoznanie się z materiałem dostępnym w samouczku (zrób animowana grę przygodową) dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu się.
Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gryprzygodowej zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci linku na maila kucickaanna@gmail.com
Historia
07.05.2020 Temat: Pierwszy rozbiór Polski
08.05.2020 Temat: Pierwszy rozbiór Polski
Zadania do wykonania:
1. Przeczytać temat s. 158-162
2. Odpowiedzieć na pytania na podstawie podręcznika (nie NETU!!)
- w jakich okolicznościach i z czyim poparciem Stanisław Poniatowski został wybrany na króla Polski
- wymień 3 najważniejsze Twoim zdaniem reformy z początku panowania S. A. Poniatowskiego
- wymień prawa kardynalne i wyjaśnij dlaczego zostały uchwalone oraz komu to było „na rękę”
- jaki był cel konfederatów barskich
- opisz okoliczności I rozbioru Polski (data, kto brał udział, kim był Tadeusz Rejtan)
3. Przyłóżcie się do zadań i odeślijcie do dnia 12 maja na Wasz klasowy adres email w tytule koniecznie wpisując HISTORIA
Biologia
Mam nadzieję ,że udało się Wam przerobić dział ,, Kręgowce zmiennocieplne,,. Na zaliczenie z oceną proszę wykonać album o rybach , płazach bądź gadach. Można korzystać z różnych źródeł informacji. Album proszę wykonać przy pomocy różnych technik i materiałów. Najlepiej z bloku technicznego pamiętając o tym ,żeby tylko jedna strona każdej kartki była zapisana.
Praca będzie oceniana głównie za treści zawarte w tym albumie ,ale też za wykonanie. Proszę wykonać zdjęcia z albumem i mi przesłać .Jednocześnie proszę przechować album do naszego spotkania , ponieważ zrobimy wystawę albumów i postaram się nagrodzić najpiękniejszy album.
Termin wykonania i nadsyłania prac do 20 maja 2020r.
Klasa VII
Język angielski
Lekcja 1
- wypisz nazwy sklepów z ćwiczenia 2/str 82 i ramkę pod spodem. Znajdź ich odpowiedniki na stronie 91 i zapamiętaj.
- W zeszycie napisz odpowiedzi do zdań w ćwiczeniu 3/ 83
- Wypisz containers ( określenie ilości rzeczowników niepoliczalnych z ramki w ćwiczeniu 5/ 83 (pomoc na stronie 91.) zapamiętaj
Lekcja 2
- Posłuchaj na eDesk nagrania do ćw. 6/83 i uzupełnij w zeszycie shopping list.
- w zeszycie wypisz w czym zazwyczaj kupujemy te rzeczy ( ćwiczenie 7/83) np. a jar of jam itd.
- Zapisz w zeszycie odpowiedzi do pytań z ćwiczenia 8/83
Lekcja 3
- Z ćwiczeń na stronie 76 proszę zrobić 1 i 2
- Na stronie 77 robimy ćwiczenia 3 , 4, 5 i 6
- Strony 76 i 77 z ćwiczeń odsyłamy do sprawdzenia
Biologia
Temat: Ucho narząd słuchu i równowagi
06.05
Zadania do wykonania:
1. Przeczytajcie temat ze strony 200 - 202.
2. Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=KzY0jj8ygsk
3. W zeszycie:
Odpowiedz na pytanie 3 i 4 ze strony 202
4. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7
Czas na wykonanie zadania 13.05.2020
Temat: Higiena oka i ucha.
07.05
Zadania do wykonania:
- Przeczytajcie temat ze strony: 203 - 207
- Obejrzyjcie filmy dostępny pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=j_AFOIXMoAo
https://www.youtube.com/watch?v=bGBSQllxsl8
https://www.youtube.com/watch?v=g_UBKYVUya0
https://www.youtube.com/watch?v=O6Q3CP7_t9A
3. W zeszycie napisz jakie są przyczyny i objawy jaskry i zaćmy.
Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7
Czas na wykonanie zadania 14.05.2020
WDŻ
Temat: Czas oczekiwania
06.05
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf
Plastyka
Temat: Dzieła sztuki współczesnej
07.05
Drodzy uczniowie w całej Polsce można znaleźć ciekawe dzieła reprezentujące różne formy sztuki współczesnej.
Siedząc w domu możemy wirtualnie odwiedzać, muzea i ciekawe miejsca w Polsce.
Tym razem proponuję odwiedzić, przez stronę internetową, Muzeum Narodowe w Szczecinie i zapoznać się z wybranymi dziełami sztuki współczesnej.
https://muzeum.szczecin.pl/zbiory/sztuka-wspolczesna.html
Czas na wykonanie zadania 14.05.2020
Religia
05.05.2020 r. Temat: "Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski". Korzystając z dostępnych ci źródeł poszukaj informacji na temat tej uroczystości i zastanów się dlaczego Maryja nosi tytuł Królowej Polski. Pomódl się modlitwą maryjną za naszą Ojczyznę.
07.05.2020 r. Temat: "Najważniejsze wydarzenia". Przeczytaj temat znajdujący się na str. 125-129 w podręczniku. Zwróć uwagę na wydarzenia z życia Jezusa opisane w katechezie i zastanów się dlaczego nazywamy je najważniejszymi. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.
Chemia
12. Temat: Tlenki metali i niemetali.
Proszę przeczytać temat str.196-201
W formie notatki zapisać:
- wzór ogólny tlenków – str.197
- podział tlenków – str.196 (na dole strony)
- zastosowania wybranych tlenków – str. 198-199
Proszę rozwiązać zdanie 1 i 2 /str.201 przesłać je na mojego maila w terminie do 8 maja 2020r.
13. Temat: Elektrolity i nieelektrolity.
Proszę przeczytać temat str.202-208
W formie notatki zapisać:
- definicję elektrolitów, nieelektrolitów, wskaźników – str.208
- przykłady wskaźników – str.208
- zastosowania elektrolitów – str.204
Wykonaj i opisz w zeszycie doświadczenia 3 i 4 za str.208.
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Fizyka
13. Temat: Energia wewnętrzna i temperatura.
Proszę przeczytać temat str.226-231.
W formie notatki zapisać:
- definicję energii wewnętrznej i temperatury – str.231
- przykład przeliczania jednostek – str.231 (w górnej części strony)
Proszę rozwiązać zadania 3 i 4 str.232 przesłać je na mojego maila w terminie do 8 maja 2020r.
Osoby chętne dodatkowo mogą napisać referat nt. Twórcy skal temperatur również w terminie do 8 maja 2020r.
14. Temat: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła.
Proszę przeczytać temat str.233-236.
W formie notatki zapisać:
- treść ze wzorem I zasady termodynamiki – str.236
- definicję ciepła – str.235
Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl
Geografia
Test sprawdzający
Matematyka
05. 05 Temat : Wyznaczanie długości boków w trójkącie prostokątnym z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa
Bardzo proszę o zapisanie powyższego tematu w zeszycie przedmiotowym /
Proszę o przypomnienie sobie z poprzednich zajęć treści Twierdzenia Pitagorasa jak również zwrócenie uwagi w jaki sposób się wyznacza długości boków trójkąta prostokątnego korzystając z Twierdzenia Pitagorasa
Proszę również o powrócenie do materiałów zamieszczonych w poniższych linkach
https://pistacja.tv/film/mat00458-twierdzenie-pitagorasa-zadania-na-obliczanie-dlugosci-bokow-trojkata-prostokatnego?playlist=566
https://www.youtube.com/watch?v=Y29img_iS28
a następnie bardzo proszę o wykonanie
quizu do którego umieszczam link
https://quizizz.com/join/quiz/5c044689f5a7cc001b7a7a2b/start?from=soloLinkShare&referrer=5e779605f5700c001b5e9d57
oraz zadań ze strony 96 z ćwiczeń i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres mailowy kucickaanna@gmail.com
Dla chętnych : https://www.matzoo.pl/klasa7/twierdzenie-pitagorasa_66_441
05.05 Temat: Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do rozwiązywania zadań
Spotkanie zdalne z uczniami w godzinach 13.30 – 14.00 (przypomnienie treści Twierdzenia Pitagorasa, wyjaśnienie w jaki sposób można wykorzystywać Twierdzenie Pitagorasa do wyznaczania przekątnej w kwadracie , długości boku czy też przekątnych w rombie jak również wysokości w trapezie równoramiennym , wspólne rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem materiałów zawartych na stronie e – podręczniki , jak również zadań z podręcznika quiz dotyczący wyznaczania długości boków z Twierdzenia Pitagorasa, wyjaśnienie pracy domowej)
Bardzo proszę o wykonanie jako pracy domowej zadań z waszych ćwiczeń str. 97 – 99 i przesłanie mi swoich rozwiązań na maila kucickaanna@gmail.com
Dla chętnych : https://www.matzoo.pl/klasa7/twierdzenie-pitagorasa_66_441
06.05 Temat: Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do rozwiązywania zadań
Spotkanie zdalne z uczniami w godzinach 13.30 – 14.15 (kartkówka z układu współrzędnych przypomnienie treści Twierdzenia Pitagorasa, przypomnienie na przykładach w jaki sposób można wykorzystywać Twierdzenie Pitagorasa do wyznaczania przekątnej w kwadracie, prostokącie , długości boku czy też przekątnych w rombie jak również wysokości w trapezie równoramiennym , wspólne rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem materiałów zawartych na stronie e – podręczniki , wyjaśnienie pracy domowej)
Bardzo proszę o zapoznanie się po zajęciach z materiałem zamieszczonym w poniższych filmach
https://www.youtube.com/watch?v=0zmsULHetdQ
https://www.youtube.com/watch?v=OpxCIHRM5PI
Następnie bardzo proszę o wykonanie jako pracy domowej zadań z karty pracy i przesłanie mi swoich rozwiązań na maila kucickaanna@gmail.com
Dla chętnych : https://www.matzoo.pl/klasa7/trojkat-prostokatny_66_445
08.05 Temat: Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do wyznaczania przekątnej w kwadracie
Spotkanie zdalne z uczniami 11.00 – 11.45 ( wyprowadzenie wzoru na przekątna w kwadracie z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa, wyznaczanie długości przekątnej z wykorzystaniem poznanego wzoru , wspólne rozwiązywanie zadań dostępnych na stronie e – podręczniki dotyczące wyznaczania długości przekątnej w kwadracie, wyjaśnienie pracy domowej)
Bardzo proszę o zapoznanie się po zajęciach zdalnych jeszcze z materiałem dostępnym w poniższych filmach :
https://www.youtube.com/watch?v=co4i4-sKoyg
https://www.youtube.com/watch?v=dHy_MlCPKP4
Bardzo proszę o wykonanie jako pracy domowej zadanie 1 bez przykładów g, h, i oraz zadanie 2 i 4 ze strony 280, 281 podręcznik i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com
Historia
06.05.2020 Temat: Sprawa polska podczas I wojny światowej
1. Proszę przeczytać temat s. 180-183
2. Proszę uzupełnić kartę pracy dołączoną jako załącznik do dzisiejszego maila.
3. Kartę pracy odsyłamy do 12 maja na adres mailowy swojej klasy w tytule wpisując HISTORIA
08.05.2020 Temat: Świat po I wojnie światowej
1. Proszę przeczytać temat s. 188-191 i 205-209
2. Wymień konsekwencje I wojny światowej na płaszczyźnie:
a) politycznej
b) społecznej i demograficznej
c) gospodarczej
d) kulturalnej
3. Zadanie odsyłamy do 12 maja na adres mailowy swojej klasy w tytule wpisując HISTORIA
Muzyka
Temat: Jazz, czyli wielka improwizacja.
Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 27. Wysłuchajcie załączonych przykładów, następnie posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać samodzielnie piosenkę ,, Szalony jazz ‘’. Do pobrania TUTAJ.
PRACA DOMOWA !!!
Wyjaśnij w zeszycie terminy: standard jazzowy, improwizacja, jazzman, combo. Wymień najsłynniejszych jazzmanów.
Informatyka
08.05 Temat : Tworzenie instrukcji korzystania z narzędzi Worda z wykorzystaniem „zrzutu” ekranu
Spotkanie zdalne z uczniami (wyjaśnienie w jaki sposób używa się klawisza PrtSc do stworzenia zrzutu ekranu, wyjaśnienie pracy domowej )
Bardzo proszę o przygotowanie w postaci prezentacji multimedialnej instrukcji używania podstawowych narzędzi w Wordzie z wykorzystaniem „zrzutu ekranu” użycia kształtów, strzałek i pól tekstowych do przygotowania opisów poszczególnych narzędzi. Prezentacja powinna zawierać minimum 10 slajdów, zawierać elementy formatowania tekstu.
Swoją pracę proszę zapisać jako instrukcja i wysłać na mojego maila kucickaanna@gmail.com do dnia 15 maja
Klasa VIII
Język angielski
Lekcja 1
- W zeszycie proszę przepisać ćwiczenia 2 i 4 /str 122 i uzupełnić wpisując właściwy czasownik (nie literę). Podkreślić wstawiony wyraz.
- W zeszycie robimy ćwiczenie 5/122
- Ze strony 124 w zeszycie robimy ćwiczenie 4, 5, 6
- Wysyłamy wszystkie ćwiczenia do sprawdzenia
Lekcja 2
- Powtarzamy słówka z działu Nauka i technika – strona 135 pkt. 3.18 i 3.19
- Czytamy tekst z ćwiczenia 2a str 126 i odpowiadamy na pytanie z polecenia
Lekcja 3.
- Na str 171 czytamy teorię dot strony biernej.
- W zeszycie robimy zadanie 4/str 127- odsyłamy do sprawdzenia
- Powtarzamy słówka ze str 135 3.20 i 3.21
Język rosyjski
4 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 4 .05. 2020 r.
Temat : Stopień najwyższy przymiotników.
Jednym ze sposobów tworzenia stopnia najwyższego przymiotników jest dodanie do przymiotnika w stopniu równym wyrazu: самый, самое, самая, самые. (podręcznik strona 53 lub 80)
I Proszę przepisać do zeszytu przykłady:
Петя самый высокий в классе. -
|
Piotr jest najwyższy w klasie.
|
Аня самая умная ученица. -
|
Ania jest najmądrzejszą uczennicą.
|
Это самое высокое окно в здании. -
|
To najwyższe okno w budynku.
|
Это самые интересные люди. -
|
To najbardziej interesujący ludzie.
|
II Odpowiedz na pytania:
1.Какой твой самый любимый праздник?
2.Какое блюдо самое вкусное?
3.Какой футбольный клуб самый хороший в мире?
4.Какая актриса самая красивая?
5.Какие цвета самые модные в этом году?
Proszę wykonać ćwiczenie 1 str. 27 w zeszycie ćwiczeń.
Dla uczniów zdających język rosyjski na egzaminie :
proszę wykonać dodatkowo ćwiczenia 4 str.27 i 2 str. 28 w zeszycie ćwiczeń.
6 maja
W zeszytach proszę zapisać datę 6 .05. 2020 r.
Temat : Utrwalenie leksyki z VI rozdziału.
Proszę przeczytać przykładowe wypowiedzi ze strony 56 w podręczniku.
Proszę wykonać ćwiczenia 3 str. 28 i 4 str. 29 w zeszycie ćwiczeń.
Dla uczniów zdających język rosyjski na egzaminie :
Opowiedz o swoich ostatnich urodzinach. W e-mailu do koleżanki z Rosji napisz:
- jak wyglądały przygotowania imprezy urodzinowej
- jaki był przebieg uroczystości
- przedstaw swoją reakcję na życzenia i prezenty
Napisz swoją wypowiedź w języku rosyjskim. Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 słów (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi). Oceniane są: umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.
Привет, Аня!
У меня недавно был день рождения…..
Proszę zrobić zdjęcia lub skan 2 ostatnich tematów lekcji (4 i 6 maja) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń i przesłać na adres mailowy ewapiotrowska1206@gmail.com
Biologia
Temat: Materia i energia w ekosystemie
06.05
Zadania do wykonania
1. Przeczytajcie temat ze strony 125 – 128.
2. Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=PvWER2UZ11o
https://www.youtube.com/watch?v=HXyE2-kd_QU
3. W zeszycie:
Odpowiedz na pytanie 1,2 i 3 ze strony 128
4. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 8
Czas na wykonanie zadania 13.05.2020
WDŻ
Temat: Metody rozpoznawania płodności.
06.05
Zadanie do wykonania:
Przeczytajcie temat w załączniku pdf
Religia
05.05.2020 r. Temat: "Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski". Korzystając z dostępnych ci źródeł poszukaj informacji na temat tej uroczystości i zastanów się dlaczego Maryja nosi tytuł Królowej Polski. Pomódl się modlitwą maryjną za naszą Ojczyznę.
07.05.2020 r. Temat: "Bóg broni dobrego imienia człowieka". Przeczytaj temat znajdujący się w podręczniku na str. 187-189. Zastanów się nad wykroczeniami przeciwko ósmemu przykazaniu. Jako notatkę wypisz wykroczenia przeciwko prawdzie i ósmemu przykazaniu. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.
Chemia
12. Temat: Estry.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.177 – 181
W formie notatki zapisać:
- wzór ogólny estrów – str.179
- wzór ogólny równania reakcji estryfikacji – str.179
- przykładowe zastosowania estrów – str.181
Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl
13. Temat: Estry.
Pod tematem lekcji zapisujemy przykład reakcji:
- estryfikacji – str. 177
- spalania całkowitego – str.180
Proszę rozwiązać zadanie 1 i 2 str.181 i nadesłać na mojego maila w terminie do 11 maja 2020r.
Fizyka
15. Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.
Pod tematem lekcji proszę przerysować konstrukcje z opisami ze strony 261 z podręcznika.
16. Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.
Pod tematem lekcji proszę przerysować konstrukcje z opisami ze strony 262 z podręcznika.
Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl
Edukacja dla bezpieczeństwa
8. Temat: Inne groźne przypadki.
Proszę przeczytać temat ze str. 109 – 118
Pod tematem proszę zapisać definicję oraz objawy:
- zadławienia – str.109
- zawału serca – str.111
- udaru mózgu – str.112
Geografia
Test sprawdzający
Historia
07.05.2020 Temat: Narodziny opozycji politycznej i powstanie „Solidarności”
08.05.2020 Temat: Narodziny opozycji politycznej i powstanie „Solidarności”
1. Czytamy temat ze stron 202-206 i temat ze stron 207-211.
2. W piątek rozwiązujecie test pod linkiem: