Nawigacja
Informacja o zadaniach (tydzień 9)

 

OSTATNIA AKTUALIZACJA 10.05.2020 O GODZ. 19:00

 

Klasa I

04.05

Język polski

Przeczytaj z mamą tekst str16

Zapisz w zeszycie pytania i napisz odpowiedzi

1.Jak nazywa się Twój kraj?

2.Gdzie leży Polska?

3.Jak nazywa się miejscowość w której mieszkasz?

4. Jak nazywa się stolica Polski?

Pytania i odpowiedzi prześlij do sprawdzenia

Matematyka

Uzupełnij str 24 i 25

Stronę 25 prześlij do sprawdzenia

 

06.05

Język polski

Naucz się czytać str20-czytanka

Przeczytaj głośno 7 maja

Uzupełnij ćwiczenia str18 i 19

Matematyka

Uzupełnij ćwiczenia str28-2

Wykonaj doświadczenia

1Weź butelkę 1 litr

2.Zmierz ile szklanek mieści się w 1 litrze

3.Weź kubek w którym mieści się 2 szklanki wody i  zobacz ile potrzeba takich szklanek żeby napełnić butelkę 1 litr

Narysuj w zeszycie butelkę 1 litr

Narysuj ile potrzeba szklanek wody na 1 litr

Narysuj ile potrzeba półlitrowych kubków wody na 1 litr


Język angielski

Lekcja 1

  1. uczymy się słówek -mówić (słuchamy nagrań na edesk )  i pisać -dotyczących ubrań.
  2. Załącznik 1 i 2 ze strony szkoły – napisać przynajmniej 2X każde słowo (można więcej) trzeba zapamiętać ich pisownię. Załącznik 1 do pobrania TUTAJ, załącznik 2 TUTAJ

Lekcja 2

  1. Ze strony 53 w podręczniku ćwiczenia 3 i 4-  słuchamy nagrań na eDesk, powtarzamy słownictwo.
  2. W ćwiczeniach na stronie 53 robimy ćwiczenie 3 i 4
  3. Pobieramy załącznik 3. Do pobrania TUTAJ.
  4. Poproszę o odesłanie 3 załączników i strony 53 z ćwiczeń

 

Religia

Proszę przeczytajcie tekst z podręcznika na str 111.

W ćwiczeniu zadanie na str 64. Módlcie się do Maryi o ustanie wirus. Zdjęcia prac proszę przesyłać.
Informatyka

06.05   Temat :   Wstawianie tekstu  do edytora grafiki

Za pomocą narzędzia Tekst ( znak z literą A w edytorze tekstu w pasku narzędzi) możemy pisać w edytorze graficznym. Aby użyć tego narzędzia na karcie Narzędzia główne kliknij Tekst w grupie Narzędzia. Trzymaj wciśnięty lewy przycisk myszki i przeciągnij kursor myszki po ekranie. Powstanie ramka, czyli pole tekstowe. Kiedy zobaczysz migający kursor tekstowy, rozpocznij pisanie. W chwili narysowania pola tekstowego pojawi się karta Narzędzia tesktu na której możesz formatować tekst : pogrubiać, pochylać, podkreślać. Możesz też zmieniać kolor, korzystając z palety kolorów.

 Pamiętaj !Jeżeli klikniesz poza ramką pola tekstowego, zamknie się okno. Aby zmienić coś w tekście musisz kliknąć ponownie wewnątrz ramki.

Przeczytaj zagadki :

1. Jeżdżą na tym Kasia, Tomasz a najczęściej jeździ kolaż.

2. Do metalu jest i nożna, a na plaży grać ją można.

3. Są kręcone oraz w gałce, deser to, że lizać palce

 Uruchom edytor grafiki Paint a następnie narysuj rozwiązania powyższych zagadek a następnie za pomocą narzędzia Tekst podpisz swoje obrazki. Proszę zapisać swoją pracę pod nazwą Zagadki i przesłać na klasowego maila.

Dla chętnych:

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_copy_animals_16x16.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm

 

Klasa II

Język angielski

Lekcja 1

  1. Na stronie 52 w podręczniku słuchamy z ćwiczena 2 i 3 wymowy nowych słówek (na eDesk)
  2. Wypisujemy nowe słówka do zeszytu:

river- rzeka

forest- las

mountain- góra

field- pole

lake- jezioro

town- miasto

There is- tam jest (gdy jest 1 rzecz)

There are- tam są (gdy jest więcej niż 1 rzecz i pamiętamy że na końcu jest -S np. 2 fields (2 pola), 3 lakes (3 jeziora)

 

  1. W ćwiczeniu proszę o zrobienie ćwiczeń 1 i 2 str 50

Lekcja 2

  1. Z podręcznika ze strony 53 robimy ćwiczenie 4 . W zeszycie piszemy zdania z wyrazami z ćwiczenia i  konstrukcją there is/ there are. Liczymy wszystkie rzeczy na obrazku.
  2. Możemy posłuchać piosenki z ćw 5 (eDesk)
  3. W ćwiczeniu robimy ćwiczenia 3/51 (wpisujemy Yes jak widzimy daną rzecz na obrazku lub No jeśli nie ma )
  4. Ćwiczenie 4/51 (zakreślamy there is (l. poj) lub there are (l. mn= -s na końcu). Rysujemy obrazek zgodny z opisem.
  5. Poproszę odesłać strony 50 i 51 z ćwiczeń do sprawdzenia. Można odesłać zdania z zeszytu

 

Religia

W tym tygodniu proszę przeczytajcie temat 37 ze str 86 i 87. W ćwiczeniu wykonajcie zadania na str 68 i 69.

Módlcie się w miesiącu Maryjnym do Matki Bożej żeby zniknął ten wirus.

 

Klasa III

Język angielski

Lekcja 1

  1. Słuchamy nagrań do ćwiczeń 1,2,3 /52 w podręczniku
  2. Wypisujemy słówka z ćw 2/52 z polskimi odpowiednikami zapamiętujemy je
  3. W ćwiczeniu proszę zrobić ćw. 1 i 2 /str 50 i odesłać do sprawdzenia

Lekcja 2

  1. Wypisujemy nowe słówka i piszemy ich znaczenie (bugs, seeds, grass, meat) z ćw 4/ 53. Uczymy się ich na pamięć.
  2. W zeszycie proszę napisać zdania wg wzoru co jedzą zwierzęta na zdjęciach. (Lions seat meat)
  3. W ćwiczeniach poproszę zrobić ćw. 3/51- NIE ODSYŁAMY JESZCZE

 

Religia

W  tym tygodniu  przeczytajcie w podręczniku temat 38, str 96 i 97.

W ćwiczeniach wykonajcie zadania na str 78 i 79.  
Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się prosząc o ustanie epidemii wirusa.

 

Klasa IV

Język angielski

Lekcja 1

  1. Na stronie 85 w ramce w podręczniku mamy 5 przysłówków częstotliwości. Przepisz do zeszytu poniższe informacje i zapamiętaj!

always- zawsze, usually- zazwyczaj, often- często, sometimes- czasami, never- nigdy

Przysłowki częstotliwości w zdaniu stoją przed czasownikiem ale po „to be”

I never get up late.

I am never late.

Przepisz tabelką ze strony 85

  1. W zeszycie proszę napisać zdania z ćwiczenia 5/85 i ćwiczenie 6/85
  2. Wyślij do sprawdzenia do wtorku !!!

Lekcja 2

  1. Przepisz dni tygodnia do zeszytu w kolejności (od poniedziałku)
  2. Napisz w zeszycie zdania z ćwiczenia 8/85 i 9/ 85 (napisz  co robisz w poszczególne dni tygodnia użyj wyrazów z przykładu czyli never, always itd. I dni tygodnia. Pamiętaj, że przed dniami tygodnia jest ON.
  3. Zdania z ćwiczeń 8 i 9 wysyłamy do sprawdzenia

Lekcja 3

  1. Proszę zrobić ćwiczenia 1-4 str 52 w zeszycie ćwiczeń
  2.  Całą stronę  52 odsyłamy do sprawdzenia

 

Religia

W tym tygodniu proszę przeczytajcie w podręczniku temat 36 str 102 i 103. W ćwiczeniach zróbcie zadania na str 80 i 81. 

Postarajcie się wykonać dobry czyn dla kogoś z waszej rodziny.
 Litanią Loretańską do Najświętszej Maryi Panny - módlcie się  prosząc o ustanie epidemii wirusa.
Plastyka

Temat: Techniki mieszane - kolaż

06.05

Kolaż to technika polegająca na przyklejaniu do podłoża różnych kawałków materiałów. Mogą mieć one różną powierzchnię, kształt, kolor. Na sztywnym podłożu można zestawiać ze sobą elementy naturalne np.: korę drewna , trawy, nasiona z innymi materiałami np.: skrawkami gazet, sznurkami, koralikami itp.

Zadania do wykonania:

1. Przeczytaj temat dostępny pod linkiem:

         https://epodreczniki.pl/a/poznajemy-technike-kolazu---klasowy-fotokolaz/DzB1gCeUK

2. Jeśli chcesz możesz wykonać ustnie ćwiczenia, które znajdują się na stronie

     Czas na wykonanie zadania 13. 05.2020

 

WDŻ

Temat (dziewczęta): U progu dojrzewania.

Temat (chłopcy ): U progu dojrzewania.

07.05

Zadanie do wykonania:

Przeczytajcie temat w załączniku pdf.

- Temat dla dziewczyn,

- temat dla chłopców

Muzyka
04.05.2020 r.
Temat: Utrwalenie poznanych piosenek. Powtórzenie wiadomości.
Technika
04.05.2020 r.
Temat: To takie proste! - Pamiątkowy album.
Zapoznajcie się ze wskazówkami w podręczniku str. 74- 75 i spróbujcie  krok po kroku wykonać  samodzielnie pamiątkowy album. 
PRACA NA OCENĘ !!!
Wykonane prace przesyłamy w formie zrobionych zdjęć albumu.
Historia

07.05.2020 Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni

1. Należy przeczytać temat ze s. 122-125

2. Należy uzupełnić informacje o Eugeniuszu Kwiatkowski (podobnie robiliśmy z Kopernikiem, korzystając z tekstu podręcznika:

a) imię:

b) nazwisko:

c) data urodzenia:

d) miejsce urodzenia:

e) studia (ukończony kierunek):

f) studia (miejsca studiów- miejscowości):

g) pełnione funkcje państwowe:

h) największe sukcesy:

i) data śmierci:

3. Należy wykonać zad. 1/124 (praca z mapą), a jak ktoś chciałby dodatkowy plusik to dla chętnych 2/124 (praca z mapą)

4. Prace odsyłamy na klasowego maila do 12 maja. Praca jest na zaliczenie, nie na ocenę.

5. W razie pytań proszę pisać na messenger lub na bartosz.felczak@gmail.com

 

Klasa V

Język angielski

Lekcja 1

  1. Przeczytaj tekst z ćwiczenia 3 str 92 z podręcznika. Wypisz wytłuszczone wyrazy, znajdź ich znaczenia zapisz  i zapamiętaj.
  2. Przepisz zdania z ćw 4/92 wybierając poprawną odpowiedź.
  3. Przeczytaj tekst z ćwiczenia 9/93 i w zeszycie zapisz wyrazy, które uzupełnią tekst.

Lekcja 2 i 3

  1. W zeszycie zapisz środki transportu z ćwiczenia 1 /94 i 2/ 95 , znajdź ich znaczenie (nowych) i zapamiętaj
  2. Pisemnie w zeszycie robimy ćwiczenie 3/ 95 (wypisujemy czym podróżujemy na wodzie, w powietrzu, jaki środek transportu może przewieźć 10 osób i więcej, i który środek transp. ma 4 koła lub więcej?)
  3. Przepisujemy tabelkę z napisem LOOK i zapamiętujemy, że przed środk. Transp. Piszemy BY ale jak mówimy że idziemy pieszo to piszemy ON
  4. Czytamy tekst w ćwiczeniu 8/95 a w zeszycie uzupełniamy tekst wstawiając 1 z 3 opcji pod spodem w zeszycie  piszemy same litery (1a, 2 b itd.)
  5. Słuchamy nagrań do ćwiczeń 2, 4,5,6,7 z eDesku zapamiętujemy wymowę słów określających środki transportu.
  6. W ćwiczeniach poproszę zrobić ćwicz. 1,2,3,4,5 /str 60
  7.  Przesyłamy stronę 60 z ćwiczeń do sprawdzenia

 

Język rosyjski

4 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  4 .05. 2020 r.   

Temat:  Ile to kosztuje ?

rubel - pубльnazwa waluty używanej obecnie w Federacji Rosyjskiej

Przelicznik przedstawia się następująco: 1 RUB = 0,0568  PLN   np.

Chleb - 31.50 RUB = 1.79 PLN  ,    mleko  - 44.00 RUB = 2.50 PLN 

 

Przeczytaj z żółtej ramki ze strony 108 w podręczniku , jak pytamy o cenę. 
Przepisz   do zeszytu przykłady:

1 pубль

2, 3, 4 pубля

5 pублeй


Сколько стоит шоколад ? - сорок девять рублей (49)
Сколько стоят бананы ? - шестьдесят три рубля ( 63)
Сколько стоят огурцы ? - семьдесят один рубль ( 71)

 

Proszę  wykonać ćwiczenie 13. str. 111

 

6 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  6 .05. 2020 r.   

Temat:   Po co chodzimy do sklepu ?

Przeczytaj z żółtej ramki ze strony 110 w podręczniku, jak po rosyjsku mówimy o zakupach. Przepisz  do zeszytu podane  przykłady.

UWAGA !

Można przysyłać kartki świąteczne na ocenę.

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  ostatnich tematów  lekcji ( z  4 i 6 maja)  oraz notatek z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Plastyka

Temat: Układy form w naturze.

07.05

W budowie wielu organizmów, można dostrzec regularne, powtarzalne kształty, taki wygląd narzucony jest przez funkcję jaką pełnią w danym organizmie. Niezwykłość układów i kształtów obserwowanych w naturze, często jest inspiracją dla artystów.

Aby dowiedzieć się jak rozróżniać kompozycje w naturze, czy tworzyć kompozycje abstrakcyjne w plenerze wykorzystując elementy środowiska naturalnego przeczytaj temat dostępny pod linkiem

https://epodreczniki.pl/a/twory-natury-tworzymy-kompozycje-abstrakcyjne-w-plenerze/DuPYwTEqK

Jeśli chcesz możesz wykonać ustnie ćwiczenia, które znajdują się na stronie

Czas na wykonanie zadania 14.05.2020

 

WDŻ

Temat: Uprzejmość i uczynność.

07.05

Zadanie do wykonania:

Przeczytajcie temat w załączniku pdf

 

Muzyka

04.05.2020 r.
Temat: Muzyka i przyroda. Muzyka ilustracyjna i muzyka programowa.
Proszę o zapoznanie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 26 ,, Muzyka i przyroda ''.Wysłuchajcie załączonych nagrań, posłuchajcie a następnie spróbujcie samodzielnie zaśpiewać piosenkę ,, Mokro''. Utwory do pobrania TUTAJ.
Praca domowa !!!
Wyjaśnij znaczenie terminów: muzyka programowa, muzyka ilustracyjna.

Religia

05.05.2020 r. Temat: "Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski". Korzystając z dostępnych ci źródeł poszukaj informacji na temat tej uroczystości i zastanów się dlaczego Maryja nosi tytuł Królowej Polski. Pomódl się modlitwą maryjną za naszą Ojczyznę.

07.05.2020 r. Temat: "Wierzę w spełnienie mesjańskich obietnic". Przeczytaj z podręcznika str. 120-121 temat i zastanów się nad tym w jaki sposób, jakimi znakami Jezus potwierdził swoje mesjańskie obietnice. Jako notatkę przepisz ze strony 121 fragment wyznania wiary znajdujący się w tabelce. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Geografia

Test sprawdzający

 

Historia

06.05.2020 Temat:  Polska Bolesława Chrobrego

07.05.2020 Temat: Polska Bolesława Chrobrego

W tym tygodniu do zdobycia jest aż 8 punktów, zatem znowu proszę się przyłożyć!

Zadania:

1. Przeczytać temat s. 170-174

2. Napisz, co wydarzyło się w poniższych latach (w 1018r. i 1025r. to nie pomyłki, zapiszcie inne wydarzenia w tych datach):

a) 997r.-     b) 1000r.-     c) 1018r.-     d) 1018r.-      e) 1025r.-    f) 1025r.-

3. Zapisz notatkę o zjeździe gnieźnieńskim (kto brał udział, w jakim celu i z jakim skutkiem)

4. Oceń, czy Bolesław słusznie otrzymał przydomek Chrobry. Odpowiedź uzasadnij. (UWAGA: skupcie się na samym przydomku, a nie na tym, czy był dobrym władcą, ok? Najpierw musicie odnaleźć, co w ogóle oznacza to słówko „chrobry”, żeby móc wyjaśnić, czy słusznie Bolesław otrzymał takie miano)

5. Napisz, na co byś wydał/a banknot z podobizną Bolesława Chrobrego, gdyby przyniosła Ci go wróżka-zębuszka lub inne magiczne stworzenie.

5. Prace odsyłamy do 12 maja 2020r. na adres bartosz.felczak@gmail.com

 

Biologia

Na zaliczenie z oceną z działu ,,Tkanki i organy roślinne ,, proszę wykonać plakat do tego działu.  Można korzystać z różnych źródeł informacji. Plakat proszę wykonać przy pomocy różnych technik i materiałów. Najlepiej  na formacie A3  lub większym .

Praca będzie oceniana głównie za treści zawarte w tym plakacie ,ale też za wykonanie. Proszę wykonać zdjęcia z plakatem  i mi przesłać .Jednocześnie proszę przechować plakat do naszego spotkania , ponieważ zrobimy wystawę  i postaram się nagrodzić najpiękniejszy  plakat.

Termin wykonania i nadsyłania  prac do 20 maja 2020r.

 

Informatyka

06.05  Temat : Łączenie tekstu z grafiką z wykorzystaniem sztuczek ułatwiających pracę w edytorze grafiki oraz edytorze tekstu

Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem zamieszczonym w podręczniku na stronach 104 -106 jak również  109- 111

Proszę o przygotowanie w  dowolnym edytorze graficznym  grafiki podobnej do tej umieszczonej na stronie 127 w podręczniku . Proszę w przygotowaniu tej kompozycji wykorzystać sztuczki, które poznacie zapoznając się z materiałem umieszczonym w podręczniku a następnie posługując się wiadomościami dostępnymi w Internecie proszę o przygotowanie w Wordzie opisu dotyczącego każdego z tych owoców a następnie na końcu swojej pracy proszę o umieszczenie poprzez zaznaczenie i skopiowanie wstawić tę kompozycję graficzną . Następni e proszę o zapisanie pracy pod nazwą Owoce i przesłanie na adres szkoły.

 

Klasa VI

Język angielski

Lekcja 1

  1. Na stronie 100 proszę przeczytać tekst, wypisać nowe słówka, przetłumaczyć i zapamiętać.
  2. W zeszycie odpowiadamy pisemnie na pytania z ćwiczenia 1 str 100
  3. Z ćwiczenia 2/100 przeczytać w jaki sposób zapraszamy kogoś, akceptujemy lub odmawiamy przyjęcia zaproszenia. Zapisać nowe zwroty w zeszycie.
  4. Proszę przeczytać sytuacje w ćwiczeniu 3/str 100 w zeszycie proszę zapisać reakcje na daną sytuacje (NIE WSZYSTKO TYLKO REAKCJE)
  5. Z ćwiczenia 4 wybierz 2 sytuacje (2-5) i napisz zaproszenie i odpowiedź na to zaproszenie wg wzoru (akceptując lub odmawiając przyjęcia zaproszenia)

Lekcja 2

  1. W ćwiczeniu robimy ćwicz. 1,2,3,4/ str 63
  2. 2.       Ćwiczenia 3 i 4 / str 100 z zeszytu i stronę 63 odsyłamy do sprawdzenia
  3. Na stronie 101 w podręczniku czytamy tekst. Wypisujemy nowe słówka i szukamy ich znaczeń. Zapamiętać!
  4. Robimy ćwiczenie 3/101 z podręcznika (uzupełniamy zdania zgodnie z treścią tekstu)
  5. Słuchamy nagrań ze strony 100 i 101 na eDesku.

Lekcja 3

  1. Wypisz phrasal verbs z niebieskiej ramki str 101. Znajdź ich znaczenie na str 103 i zapamiętaj !!!
  2. W zeszycie robimy ćwiczenie 5/ 101 (CAŁE ZDANIA) wstawiając właściwy phrasal verb. – odsyłamy do sprawdzenia
  3. W ćwiczeniu proszę zrobić stronę 64 ćwiczenia 1,2,3 – odsyłamy do sprawdzenia

 

Język rosyjski

4 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  4 .05. 2020 r.   

Temat: Kuchnia rosyjska.

1.Proszę  wymienić kilka dań charakterystycznych dla rosyjskiej kuchni 
(nazwa po rosyjsku i po polsku, np. bliny- блины)

 

2. Proszę krótko opisać dwa dania ( opis tylko po polsku )

W podręczniku na stronie 103 jest mało informacji, dlatego polecam stronę internetową , link poniżej

https://www.rosjapl.info/kultura-rosyjska/rosyjska-kuchnia.html

 

6 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  6 .05. 2020 r.   

Temat:   Urodzinowe przyjęcie Borysa.

Przeczytaj z  tekstu „С днём ​​рождения! ”
 ze  strony  104  w podręczniku 2, 3 i 4 akapit.( dla chętnych – cały tekst)
Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 35 z płytki.  
пирожнoе (пирог ) с клубникой - ciasto z truskawkami
 
Następnie przepisz do zeszytu zdania i uzupełnij je : 
1.Мама готовит вкусные блюда русской кухни:………
2. Вика готовит польские блюда:………….
3. Бабушка пpиготовит……….
4. На десерт по выборy:………….
 

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  ostatnich tematów  lekcji ( z 4 i 6maja)  oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Plastyka

Temat: Sztuka użytkowa

06.05

  Sztuka użytkowa obejmuje projektowanie i wprowadzanie do produkcji wszelkich przedmiotów codziennego użytku: mebli, lamp, tkanin, naczyń opakowań, samochodów itp.

  Na określenie sztuki użytkowej często używa się wyrazu design ( czyt. dizajn), oznaczającego w języku angielskim projekt. Projektanci, dużą wagę przywiązują do funkcjonalności obiektu, czyli dbają o to by forma projektu odpowiadała jego przeznaczeniu. Starają się również, aby stosowane materiały i kształty były przyjazne człowiekowi. Dzieła tej dziedziny powstają zatem w celach praktycznych, ale ponadto mają być estetyczne i ciekawe.

Zadania do wykonania:

1. Przeczytaj temat dostępny pod linkiem:

       https://epodreczniki.pl/a/czym-jest-sztuka-uzytkowa-tworze-bizuterie/D7wZebdIt 

 2. Jeśli chcesz możesz wykonać ustnie ćwiczenia, które znajdują się na stronie

    Czas na wykonanie zadania 13.05.2020

 

WDŻ

Temat (dziewczęta): Mój styl to zdrowie.

Temat (chłopcy ): Mój styl to zdrowie.

07.05

Zadanie do wykonania:

Przeczytajcie temat w załączniku pdf

- temat dla dziewcząt

- temat dla chłopców

 

Muzyka

04.05.2020 r.

Temat: Nauka piosenki ,, Na majówkę ''.

Posłuchajcie piosenki, a następnie spróbujcie zaśpiewać ją sami do podkładu muzycznego. Do pobrania TUTAJ.

06.05 Temat: Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem! Wartość wspólnego muzykowania.

Przeczytajcie tekst - podręcznik - Lekcja 28. Wysłuchajcie a następnie spróbujcie samodzielnie zaśpiewać piosenkę ,, Tyle słońca w całym mieście ‘’. Do pobrania TUTAJ.

 

Religia

05.05.2020 r. Temat: "Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski". Korzystając z dostępnych ci źródeł poszukaj informacji na temat tej uroczystości i zastanów się dlaczego Maryja nosi tytuł Królowej Polski. Pomódl się modlitwą maryjną za naszą Ojczyznę.

07.05.2020 r. Temat: "Dawca nowego życia". Przeczytaj z podręcznika str. 122-123 temat i zastanów się nad tym co dokonuje się podczas Uroczystości Zesłania Ducha Świętego. Jako notatkę przepisz z podręcznika str. 123 pierwszą część modlitwy z umieszczonej tam tabelki. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Geografia

Test sprawdzający.

 

Informatyka

05.05 Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu grę - zbieranie elementów (grupa chłopców )

Spotkanie zdalne z uczniami  w godz. 12.30 – 13.00 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy klawisze sterujące oraz klawisze wskazujące, jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych klawiszy w grze, wyjaśnienie pracy domowej. dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu a następnie obejrzenie materiałów zawartych w filmach

https://www.youtube.com/watch?v=HI61Yavz-mY

https://www.youtube.com/watch?v=PEuivGDPzQU    

Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gry zbieranie owoców zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci linku na maila kucickaanna@gmail.com

 

05.05 Temat : Projektujemy i tworzymy w Scratchu animowaną grę przygodową (grupa dziewczyn)

Spotkanie zdalne z uczniami  w godz. 13.00 – 13.30 (wyjaśnienie w jaki sposób tworzymy w Scratchu grę w której wykorzystujemy animację postaci, jak tworzyć losowo wybrane miejsce na obszarze , jak zapisać fragment programu w którym określamy użycie tych elementów w grze, wyjaśnienie pracy domowej. Po zajęciach bardzo proszę również o zapoznanie się z materiałem dostępnym w samouczku (zrób animowana grę przygodową) dostępnym na stronie scratch.mit.edu po zalogowaniu się.

Następnie proszę o wykonanie podobnej ale nie takiej samej gryprzygodowej zapisanie jej w swoich materiałach i wysłanie mi jej w postaci linku na maila kucickaanna@gmail.com

 

Historia

07.05.2020 Temat: Pierwszy rozbiór Polski

08.05.2020 Temat: Pierwszy rozbiór Polski

Zadania do wykonania:

1. Przeczytać temat s. 158-162

2. Odpowiedzieć na pytania na podstawie podręcznika (nie NETU!!)

- w jakich okolicznościach i z czyim poparciem Stanisław Poniatowski został wybrany na króla Polski

- wymień 3 najważniejsze Twoim zdaniem reformy z początku panowania S. A. Poniatowskiego

- wymień prawa kardynalne i wyjaśnij dlaczego zostały uchwalone oraz komu to było „na rękę”

- jaki był cel konfederatów barskich

- opisz okoliczności I rozbioru Polski (data, kto brał udział, kim był Tadeusz Rejtan)

3. Przyłóżcie się do zadań i odeślijcie do dnia 12 maja na Wasz klasowy adres email w tytule koniecznie wpisując HISTORIA

 

Biologia

Mam nadzieję ,że udało się Wam  przerobić dział ,, Kręgowce zmiennocieplne,,.  Na zaliczenie z oceną proszę wykonać album o rybach , płazach bądź gadach.  Można korzystać z różnych źródeł informacji. Album proszę wykonać przy pomocy różnych technik i materiałów. Najlepiej z bloku technicznego  pamiętając  o tym ,żeby tylko jedna strona każdej kartki była zapisana.

Praca będzie oceniana głównie za treści zawarte w tym albumie ,ale też za wykonanie. Proszę wykonać zdjęcia z albumem i mi przesłać .Jednocześnie proszę przechować album do naszego spotkania , ponieważ zrobimy wystawę albumów i postaram się nagrodzić najpiękniejszy album.

Termin wykonania i nadsyłania  prac do 20 maja 2020r.

 

Klasa VII

Język angielski

Lekcja 1

  1. wypisz nazwy sklepów z ćwiczenia 2/str 82 i ramkę pod spodem. Znajdź ich odpowiedniki na stronie 91 i zapamiętaj.
  2. W zeszycie napisz odpowiedzi do zdań w ćwiczeniu 3/ 83
  3. Wypisz containers ( określenie ilości rzeczowników niepoliczalnych z ramki w ćwiczeniu 5/ 83 (pomoc na stronie 91.) zapamiętaj

Lekcja 2

  1. Posłuchaj na eDesk nagrania do ćw. 6/83 i uzupełnij w zeszycie shopping list.
  2. w zeszycie wypisz w czym zazwyczaj kupujemy te rzeczy ( ćwiczenie 7/83) np. a jar of jam itd.
  3. Zapisz w zeszycie odpowiedzi do pytań z ćwiczenia 8/83

Lekcja 3

  1. Z ćwiczeń na stronie 76 proszę zrobić 1 i 2
  2. Na stronie 77 robimy ćwiczenia 3 , 4, 5 i 6
  3. Strony 76 i 77 z ćwiczeń odsyłamy do sprawdzenia

 

Biologia

Temat: Ucho narząd słuchu i równowagi

06.05

Zadania do wykonania:

1. Przeczytajcie temat ze strony 200 - 202.

2. Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=KzY0jj8ygsk

3. W zeszycie:

Odpowiedz na pytanie 3 i 4 ze strony 202

4. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 13.05.2020

 

Temat: Higiena oka i ucha.

07.05

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony: 203 - 207
  2. Obejrzyjcie filmy dostępny pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=j_AFOIXMoAo

https://www.youtube.com/watch?v=bGBSQllxsl8

https://www.youtube.com/watch?v=g_UBKYVUya0

https://www.youtube.com/watch?v=O6Q3CP7_t9A

      3. W zeszycie napisz jakie są przyczyny i objawy jaskry i zaćmy.

Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 14.05.2020 

 

WDŻ

Temat: Czas oczekiwania

06.05

Zadanie do wykonania:

Przeczytajcie temat w załączniku pdf

 

Plastyka

Temat: Dzieła sztuki współczesnej

07.05

Drodzy uczniowie  w całej Polsce można znaleźć ciekawe dzieła reprezentujące różne formy sztuki współczesnej.

Siedząc w domu  możemy wirtualnie odwiedzać, muzea i ciekawe miejsca w Polsce.

Tym razem proponuję odwiedzić, przez stronę internetową, Muzeum Narodowe w Szczecinie i zapoznać się z wybranymi dziełami sztuki współczesnej.

 https://muzeum.szczecin.pl/zbiory/sztuka-wspolczesna.html 

  Czas na wykonanie zadania 14.05.2020

 

Religia

05.05.2020 r. Temat: "Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski". Korzystając z dostępnych ci źródeł poszukaj informacji na temat tej uroczystości i zastanów się dlaczego Maryja nosi tytuł Królowej Polski. Pomódl się modlitwą maryjną za naszą Ojczyznę.

07.05.2020 r. Temat: "Najważniejsze wydarzenia". Przeczytaj temat znajdujący się na str. 125-129 w podręczniku. Zwróć uwagę na wydarzenia z życia Jezusa opisane w katechezie i zastanów się dlaczego nazywamy je najważniejszymi. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Chemia

12.  Temat: Tlenki metali i niemetali.

Proszę przeczytać temat str.196-201

W formie notatki zapisać:

- wzór ogólny tlenków – str.197

- podział tlenków – str.196 (na dole strony)

- zastosowania wybranych tlenków – str. 198-199

Proszę rozwiązać zdanie 1 i 2 /str.201 przesłać je na mojego maila w terminie do 8 maja 2020r.

 

13. Temat: Elektrolity i nieelektrolity.

Proszę przeczytać temat str.202-208

W formie notatki zapisać:

- definicję elektrolitów, nieelektrolitów, wskaźników – str.208

- przykłady wskaźników – str.208

- zastosowania elektrolitów – str.204

Wykonaj  i opisz w zeszycie doświadczenia  3 i 4 za str.208.

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

Fizyka

13. Temat: Energia wewnętrzna i temperatura.

Proszę przeczytać temat str.226-231.

W formie notatki zapisać:

- definicję energii wewnętrznej i temperatury – str.231

- przykład przeliczania jednostek – str.231 (w górnej części strony)

Proszę rozwiązać zadania 3 i 4 str.232  przesłać je na mojego maila w terminie do 8 maja 2020r.

Osoby chętne dodatkowo mogą napisać referat nt. Twórcy skal temperatur również w terminie do  8 maja 2020r.

 

14. Temat: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła.

Proszę przeczytać temat str.233-236.

W formie notatki zapisać:

- treść ze wzorem I zasady termodynamiki – str.236

- definicję ciepła – str.235

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Geografia

Test sprawdzający

Matematyka

05. 05 Temat : Wyznaczanie długości boków w trójkącie prostokątnym z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa

Bardzo proszę o zapisanie powyższego tematu w zeszycie przedmiotowym /

Proszę o przypomnienie sobie z poprzednich zajęć treści Twierdzenia Pitagorasa jak również zwrócenie uwagi w jaki sposób się wyznacza długości boków trójkąta prostokątnego  korzystając z Twierdzenia Pitagorasa

Proszę również o powrócenie do  materiałów  zamieszczonych  w poniższych linkach

https://pistacja.tv/film/mat00458-twierdzenie-pitagorasa-zadania-na-obliczanie-dlugosci-bokow-trojkata-prostokatnego?playlist=566

https://www.youtube.com/watch?v=Y29img_iS28

a następnie bardzo proszę o wykonanie

quizu do którego umieszczam link

https://quizizz.com/join/quiz/5c044689f5a7cc001b7a7a2b/start?from=soloLinkShare&referrer=5e779605f5700c001b5e9d57

oraz  zadań ze strony 96 z ćwiczeń i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres mailowy kucickaanna@gmail.com

Dla chętnych : https://www.matzoo.pl/klasa7/twierdzenie-pitagorasa_66_441

 

05.05 Temat:  Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do rozwiązywania zadań

Spotkanie zdalne z uczniami w godzinach 13.30 – 14.00 (przypomnienie treści Twierdzenia Pitagorasa,  wyjaśnienie w jaki sposób można wykorzystywać  Twierdzenie Pitagorasa do wyznaczania przekątnej w kwadracie , długości boku czy też przekątnych w rombie jak również wysokości w trapezie równoramiennym , wspólne rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem materiałów zawartych na stronie e – podręczniki , jak również zadań z podręcznika  quiz dotyczący wyznaczania długości boków z Twierdzenia Pitagorasa, wyjaśnienie pracy domowej)

Bardzo proszę o wykonanie jako pracy domowej zadań z waszych ćwiczeń str. 97 – 99 i przesłanie mi swoich rozwiązań na maila kucickaanna@gmail.com

Dla chętnych : https://www.matzoo.pl/klasa7/twierdzenie-pitagorasa_66_441

 

06.05 Temat:  Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do rozwiązywania zadań

Spotkanie zdalne z uczniami w godzinach 13.30 – 14.15 (kartkówka z układu współrzędnych przypomnienie treści Twierdzenia Pitagorasa,  przypomnienie na przykładach  w jaki sposób można wykorzystywać  Twierdzenie Pitagorasa do wyznaczania przekątnej w kwadracie, prostokącie , długości boku czy też przekątnych w rombie jak również wysokości w trapezie równoramiennym , wspólne rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem materiałów zawartych na stronie e – podręczniki , wyjaśnienie pracy domowej)

Bardzo proszę o zapoznanie się po zajęciach z materiałem zamieszczonym w poniższych filmach

https://www.youtube.com/watch?v=0zmsULHetdQ

https://www.youtube.com/watch?v=OpxCIHRM5PI

Następnie bardzo proszę o wykonanie jako pracy domowej zadań z karty pracy i przesłanie mi swoich rozwiązań na maila kucickaanna@gmail.com

Dla chętnych : https://www.matzoo.pl/klasa7/trojkat-prostokatny_66_445

 

08.05 Temat:  Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do wyznaczania przekątnej w kwadracie

Spotkanie zdalne z uczniami 11.00 – 11.45 ( wyprowadzenie wzoru na przekątna w kwadracie z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa, wyznaczanie długości przekątnej z wykorzystaniem poznanego wzoru , wspólne rozwiązywanie zadań dostępnych na stronie e – podręczniki dotyczące wyznaczania długości przekątnej w kwadracie, wyjaśnienie pracy domowej)

Bardzo proszę o zapoznanie się po zajęciach zdalnych jeszcze z materiałem dostępnym w poniższych filmach :

https://www.youtube.com/watch?v=co4i4-sKoyg

https://www.youtube.com/watch?v=dHy_MlCPKP4

Bardzo proszę o wykonanie  jako pracy domowej zadanie 1 bez przykładów g, h, i oraz zadanie 2 i 4 ze strony 280, 281 podręcznik i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com

 

Historia

06.05.2020 Temat: Sprawa polska podczas I wojny światowej

1. Proszę przeczytać temat s. 180-183

2. Proszę uzupełnić kartę pracy dołączoną jako załącznik do dzisiejszego maila.

3. Kartę pracy odsyłamy do 12 maja na adres mailowy swojej klasy w tytule wpisując HISTORIA

 

08.05.2020 Temat: Świat po I wojnie światowej

1. Proszę przeczytać temat s. 188-191 i 205-209

2. Wymień konsekwencje I wojny światowej na płaszczyźnie:

a) politycznej

b) społecznej i demograficznej

c) gospodarczej

d) kulturalnej

3. Zadanie odsyłamy do 12 maja na adres mailowy swojej klasy w tytule wpisując HISTORIA

 

Muzyka

Temat: Jazz, czyli wielka improwizacja.

Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku - Lekcja 27. Wysłuchajcie załączonych przykładów, następnie posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać samodzielnie piosenkę ,, Szalony jazz ‘’. Do pobrania TUTAJ.

PRACA DOMOWA !!!

Wyjaśnij w zeszycie terminy: standard jazzowy, improwizacja, jazzman, combo. Wymień najsłynniejszych jazzmanów.

 

Informatyka

08.05 Temat : Tworzenie instrukcji korzystania z narzędzi  Worda z wykorzystaniem „zrzutu” ekranu

Spotkanie zdalne z uczniami (wyjaśnienie w jaki sposób używa się klawisza PrtSc do stworzenia zrzutu ekranu, wyjaśnienie pracy domowej )

Bardzo proszę o przygotowanie w postaci  prezentacji multimedialnej instrukcji używania podstawowych narzędzi w Wordzie z wykorzystaniem „zrzutu ekranu” użycia kształtów, strzałek i pól tekstowych do przygotowania opisów poszczególnych narzędzi. Prezentacja powinna zawierać minimum 10 slajdów, zawierać elementy formatowania tekstu.

 Swoją pracę proszę zapisać jako instrukcja i wysłać na mojego maila kucickaanna@gmail.com do dnia 15 maja

 

Klasa VIII

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. W zeszycie proszę przepisać ćwiczenia 2 i 4 /str 122 i uzupełnić wpisując właściwy czasownik (nie literę). Podkreślić wstawiony wyraz.
  2. W zeszycie robimy ćwiczenie 5/122
  3. Ze strony 124 w zeszycie robimy ćwiczenie 4, 5, 6
  4. Wysyłamy wszystkie ćwiczenia do sprawdzenia

Lekcja 2

  1. Powtarzamy słówka z działu Nauka i technika – strona 135 pkt. 3.18 i 3.19
  2. Czytamy tekst z ćwiczenia 2a str 126 i odpowiadamy na pytanie z polecenia

Lekcja 3.

  1. Na str 171 czytamy teorię dot strony biernej.
  2.  W zeszycie robimy zadanie 4/str 127- odsyłamy do sprawdzenia
  3. Powtarzamy słówka ze str 135 3.20 i 3.21

 

Język rosyjski

4 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  4 .05. 2020 r.    

Temat : Stopień najwyższy przymiotników.

 Jednym ze sposobów tworzenia stopnia najwyższego przymiotników jest dodanie do przymiotnika w stopniu równym wyrazu: самый, самое, самая, самые.  (podręcznik strona 53 lub 80)

I  Proszę przepisać do zeszytu przykłady:

Петя самый высокий в классе. -

Piotr jest najwyższy w klasie.

Аня самая умная ученица. -

Ania jest najmądrzejszą uczennicą.

Это самое высокое окно в здании. -

To najwyższe okno w budynku.

Это самые интересные люди.  -

To najbardziej interesujący ludzie.

II  Odpowiedz na pytania:

1.Какой твой самый любимый праздник?
2.Какое блюдо самое вкусное?
3.Какой футбольный клуб самый хороший в мире?
4.Какая актриса самая красивая?
5.Какие цвета самые модные в этом году?
 

Proszę  wykonać  ćwiczenie 1 str. 27  w zeszycie ćwiczeń.

Dla uczniów zdających język rosyjski na egzaminie :

proszę  wykonać   dodatkowo ćwiczenia 4 str.27 i 2 str. 28 w zeszycie ćwiczeń.

 

6 maja

W zeszytach proszę zapisać datę  6 .05. 2020 r.    

Temat : Utrwalenie leksyki z VI rozdziału.

Proszę przeczytać przykładowe wypowiedzi ze strony 56 w podręczniku.

Proszę  wykonać  ćwiczenia  3 str. 28  i   4 str. 29 w zeszycie ćwiczeń.

 

Dla uczniów zdających język rosyjski na egzaminie :

Opowiedz o swoich ostatnich urodzinach. W e-mailu do koleżanki z Rosji napisz:

  • jak wyglądały przygotowania imprezy urodzinowej
  • jaki był przebieg uroczystości
  • przedstaw swoją reakcję na życzenia i prezenty

 

Napisz swoją wypowiedź w języku rosyjskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 słów (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi). Oceniane są: umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

 

Привет, Аня!

У меня недавно был день рождения…..

 

Proszę zrobić zdjęcia lub skan 2 ostatnich tematów  lekcji (4 i 6 maja) oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Biologia

Temat: Materia i energia w ekosystemie

06.05

Zadania do wykonania

1. Przeczytajcie temat ze strony 125 – 128.

2. Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=PvWER2UZ11o

https://www.youtube.com/watch?v=HXyE2-kd_QU

3. W zeszycie:

Odpowiedz na pytanie 1,2 i 3 ze strony 128

4. Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 8

Czas na wykonanie zadania 13.05.2020

 

WDŻ

Temat: Metody rozpoznawania płodności.

06.05

Zadanie do wykonania:

Przeczytajcie temat w załączniku pdf

 

Religia

05.05.2020 r. Temat: "Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski". Korzystając z dostępnych ci źródeł poszukaj informacji na temat tej uroczystości i zastanów się dlaczego Maryja nosi tytuł Królowej Polski. Pomódl się modlitwą maryjną za naszą Ojczyznę.

07.05.2020 r. Temat: "Bóg broni dobrego imienia człowieka". Przeczytaj temat znajdujący się w podręczniku na str. 187-189. Zastanów się nad wykroczeniami przeciwko ósmemu przykazaniu. Jako notatkę wypisz wykroczenia przeciwko prawdzie i ósmemu przykazaniu. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

 

Chemia

12. Temat: Estry.

 Proszę przeczytać temat z podręcznika str.177 – 181

W formie notatki zapisać:

- wzór ogólny estrów – str.179

- wzór ogólny równania  reakcji estryfikacji – str.179

- przykładowe zastosowania estrów – str.181

Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl

 

13. Temat: Estry.

Pod tematem lekcji zapisujemy  przykład reakcji:

- estryfikacji – str. 177

-  spalania całkowitego – str.180

Proszę rozwiązać zadanie 1 i 2 str.181 i nadesłać na mojego maila w terminie do 11 maja 2020r.

 

Fizyka

15. Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.

Pod tematem lekcji proszę przerysować konstrukcje z opisami ze strony 261 z podręcznika.

 

16. Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.

Pod tematem lekcji proszę przerysować konstrukcje z opisami ze strony 262 z podręcznika.

Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

8. Temat: Inne groźne przypadki.

Proszę przeczytać temat ze str. 109 – 118

Pod tematem proszę zapisać definicję oraz objawy:

- zadławienia  – str.109

- zawału serca – str.111

- udaru mózgu – str.112

 

Geografia

Test sprawdzający

 

Historia

07.05.2020 Temat: Narodziny opozycji politycznej i powstanie „Solidarności”

08.05.2020 Temat: Narodziny opozycji politycznej i powstanie „Solidarności”

 

1. Czytamy temat ze stron 202-206 i temat  ze stron 207-211.

2. W piątek rozwiązujecie test pod linkiem:

PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii